جاهای دیدنی قبرس شمالی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/17
بازدید: 10954
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید بد نیست قبل از سفر با جاهای دیدنی قبرس شمالی آشنا شوید. قبرس شمالی تنها یک جزیره آرام در دل دریای مدیترانه نیست بلکه سرزمینی کهن با تاریخچه و آثار باستانی غنی است. خیلی از ما ایرانی‌ها لارانکا را می‌شناسیم و برای تعطیلات به قبرس جنوبی رفته‌ایم اما چند نفر از ما درباره‌ی قبرس شمالی و شهرهای نیکوزیا، گیرنه، فاماگوستا، لفکا می‌دانیم؟ در ادامه بیشتر درباره‌‌ جاذبه‌های دیدنی قبرس شمالی صحبت خواهیم کرد.

 

دیدنی های قبرس

 

بندر گیرنه

کیرنیا نام یک شهر ساحلی در جنوب‌ غربی قبرس است. به دلیل وجود یک بندر قدیمی به نام گیرنه و قلعه‌ای به همین نام در آن به بندر گیرنه شهرت دارد. اگر گذرتان به این شهر افتاد حتما سری به بندر بزرگ قدیمی آن که در میان کافه‌ها و رستوران‌های مختلف محصور شده است بزنید. تجربه طعم‌های مختلف غذاهای محلی در این مکان می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

آدرس

گیرنه، جنوب غربی قبرس شمالی

 

بندر گیرنه

 

قلعه گیرنه

قلعه گیرنه درست در مجاورت بندر گیرنه قرار دارد. این قلعه زیبا با کمک ترکیب چندین نوع معماری زیبا و پیشرفته ساخته شده است و از این نظر یک شاهکار هنری در زمان خود محسوب می‌شود. در پس دیوار‌های بلند قلعه شما با بناهای زیبایی همچون کلیسای سنت جورج، آپارتمان‌های پادشاهی و کلیسای کوچک روبه‌رو می‌شوید. بازدید از این مکان‌ها شما را به قلب تاریخ قبرس می‌کشاند. در بخشی از این قلعه، موزه کشتی‌های شکسته قرار دارد که در این موزه می‌توانید قدیمی‌ترین کشتی کشف شده در دل دریا را مشاهده کنید که متعلق به سیصد سال قبل از میلاد مسیح است.

 

قبرس جنوبی - قبرس جنوبی از بهترین مقاصد برای سفر

 

قلعه گیرنه

 

ساحل لاک پشت ها

اگر به تماشای مردم محلی قبرس علاقه‌مند هستید این ساحل بهترین گزین برای شما است. چرا که محلی‌ها اغلب روز‌های تعطیل را در این مکان می‌گذرانند. علت نام‌گذاری این ساحل به ساحل لاک‌پشت‌ها این است که در فصل تابستان تعداد زیادی لاک‌پشت سبز رنگ برای تخم گذاشتن به این ساحل ماسه‌ای می‌آیند.

آدرس

ساحل آلگادی، کنار Esentepe در سمت شرقی کیرنیا

سفر به قبرس شمالی یا جنوبی _ در این مقاله درباره تفاوت ها ، مشخصات و جاذبه های  قبرس شمالی و جنوبی صحبت شده  تا اطلاعاتی از مقصد سفر در اختیار شما قرار دهیم.

ساحل لاکپشت ها

 

کلیسای بلاپایس

در فاصله کمتر از پنج کیلومتری شهر گیرنه می‌توانید با یکی از زیبا‌ترین و در عین‌ حال آرام‌ترین جاذبه‌های توریستی قبرس ‌شمالی روبه‌رو شوید. نام این جاذبه کلیسای بلاپاتس است که در قرن سیزدهم ساخته شده و بیشترین بخش باقی‌ مانده از آن به زمان پادشاهی هوگ سوم باز می‌گردد. البته از زمان ساخت این کلیسا تا مدت‌ها بعد از آن همواره به بنای اولیه آن اضافه شده است. این کلیسا که در طول قرن‌ها بزرگ و بزرگ‌تر شد و امروزه معماری گوتین را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارد.

آدرس

پنج کیلومتری شهر گیرنه، ارتفاعات قبرس شمالی

آشنایی با قبرس شمالی - کشوری زیبا و ساحلی، همچنین یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان

کلیسای بلاپایس

 

قلعه سنت هیلاریون

در دل شهر گیرنه یک جاذبه تاریخی دیگر هم وجود دارد. این قلعه که در ارتفاع 670 متری از سطح دریا ساخته شده است در ابتدا محل زندگی سنت هیلاریون بود. به همین علت نیز به این نام شهرت یافته است. قلعه سنت در سه طبقه ساخته شده که طبقه سوم آن با پله‌های باریک و پیچ در پیچ به برج پرنس جان و خانه‌های سلطنتی می‌رسد. این قلعه چشم‌انداز بسیار زیبایی به شهر گیرنه و روستاهای اطراف دارد.

آدرس

گیرنه، قبرس شمالی

قلعه سنت هیلاریون

 

قلعه بوفاونتو

قلعه بوفاونتو بلند‌ترین قلعه این منطقه بوده که در فاصله شانزده کیلومتری از شهر گیرنه واقع شده است. ارتفا 954 متری این قلعه سبب شده تا چشم‌انداز بسیار زیبایی به منطقه داشته باشد. رفتن به این قلعه بیشتر برای افرادی که به کوه‌نوردی علاقه‌مند هستند مناسب است. زیرا برای رسیدن به آن نیاز به 45 دقیقه کوه‌نوردی کردن خواهید داشت. قلعه بوفاونتو معماری شگفت‌انگیزی دارد که البته در اثر گذشت زمان بخش قابل توجهی از آن تخریب شده است.

آدرس

شهر نیوزیکا، شانزده کیلومتری بندر  گیرنه، ارتفاعات کوه پنج انگشت

 

قلعه بوفاونتو

 

شبه جزیره کارپاس و کلیسای آندریاس

شبه جزیره کارپاس زیبا با وجود کیلومترها ساحل شنی و حیات وحش بی‌نظیری که بیشتر بخاطر الاغ‌هایش معروف است. این شبه جزیره جزء زیباترین جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی شناخته می‌شود. کلیسای آندریاس که در این مکان قرار دارد از معماری زیبا و بی‌نظیری برخوردار است که بسیاری از گردشگران را مجذوب خود می‌کند. شکارپاس، به جزیره‌ای با هشتاد متر طول و بیست متر عرض که روستاها و جاذبه تاریخی شگفت‌انگیز و کمتر شناخته شده‌ای را در خود جای داده است.

آدرس

شبه جزیره کارپاس فاماگوستا واقع در شمال شرقی قبرس شمالی

 

شبه جزیره کارپاس و کلیسای آندریاس

 

قلعه کانتارا

قلعه کانتارا در دوره بیزانس و در سال 965 با هدف محافظت از جزیره کارپاس احداث شد. این قلعه که پس از حمله اعراب به کارپاس ساخته شد در ارتفاع 610 متری از سطح دریا قرار دارد و به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. شما می‌توانید با رفتن به این قلعه از چشم‌اندازهای آن رو به شبه جزیره کارپاس، خیلج سالامیس و فاماگاستا لذت ببرید.

آدرس

قبرس شمالی، استان کایرنیا، شبه جزیره کارپاس در شمال شرقی قبرس

 

قلعه کانتارا

 

شهر باستانی سالامیس

با ورود به شهر سالامیس می‌توانید یک سفر واقعی به قلب تاریخ را تجربه کنید. شهر سالامیس یکی از مهم‌ترین سایت‌های گردشگری قبرس واقع در ساحل شرقی این جزیره است. این شهر باستانی که در قرن دوازدهم قبل از میلاد تاسیس شد سالیان سال در حال رشد و پیشرفت بود. این شهر باستانی در زمان حمله اعراب و بعد از آن جزر و مد و زلزله در قرن هفتم به طور کلی تخریب شد. سالامیس در حدود سی و یک قرن قدمت دارد و پر از مجسمه‌ها و بناهای تاریخی است.

آدرس

ساحل فاماگوستا در نزدیکی شبه جزیره کارپاس

 

شهر باستانی سالامیس

 

ساحل گلپسیدس

ساحلی با شن و ماسه‌های تمیز و سفید و دریای آبی رنگ و شفاف که ورود به آن برای عموم آزاد است. این ساحل دارای امکاناتی نظیر یک رستوران شلوغ، توالت و دوش است. دریای کم عمق و آرام استفاده از این ساحل را برای خانواده‌ها و کودکان مناسب و بی‌خطر می‌سازد. علاوه بر این قایق‌های پدالی، تخت‌های خورشیدی و چترهای آفتابی برای اجاره در این ساحل موجود هستند.

آدرس

قبرس شمالی ساحل گلپسیدس

 

آشنایی با قبرس شمالی - کشوری زیبا و ساحلی، همچنین یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان

 

ساحل گلپسیدس

 

دیدارهای تاریخی شهر فاماگوستا

دیوارهایی که در ابتدا برای محافظت از شهر، بلند و نازک ساخته شدند. بعدها توسط ونیزی‌ها بخش‌هایی به آن‌ها اضافه شد تا سربازان بتوانند در بالای آن بایستند. از این دیوار‌ها در زمان حمله عثمانی‌ها به فاماگوستا برای محافظت از شهر و پرتاب کردن آتش به سمت دشمن استفاده شد. برج و باور‌های مارتیننگو یکی از نمونه‌های معماری نظامی در قرن شانزدهم است.

آدرس

شهر فاماگوستا، شمال شرقی قبرس شمالی

 

دیدارهای تاریخی شهر فاماگاستا

 

کلیسای سنت بارناباس

این کلیسا به علت وجود قبر سنت بارناباروس در آن یکی از زیارتگاه‌های اصلی یونانی‌هایی است که در قبرس شمالی زندگی می‌کنند. این کلیسای زیبا و بزرگ در سال 1756 ساخته شده است. گنبد‌های سفید رنگ و نمای آجری، زیبایی خاصی به این بنای مقدس می‌بخشد.

آدرس

مرکز شهر فاماگوستا

 

کلیسای سنت بارناباس

 

مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای جامع سنت نیکولاس

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی می‌توان کلیسای جامع سنت نیکولاس را نام برد. این بنا که در ابتدا به عنوان محل تاج‌گذاری غیابی بسیاری از پادشاها مورد استفاده قرار می‌گرفت در سال 1328 ساخته شد. بعد از حمله عثمانی‌ها در سال 1571 این مکان به نام فاتح قبرس نام‌گذاری شد و از کلیسا به مسجد تغییر یافت.

آدرس

قبرس شمالی، فاماگوستا

مسجد سلیمیه، کلیسای جامع سنت سوفیا

این بنا یکی از زیباترین نمونه های معماری گوئتیک  است که در سال 1209 ساخت آن شروع شد. ساختن این بنا سالیان زیادی به طول انجامید و پس از آن محل تاج‌گذاری پادشاهان زیادی بود. پس از حمله امپراتوری عثمانی به این شهر، این کلیسا را به عنوان مسجد سلیمیه نام‌گذاری کردند تا نمادی از دین اسلام در این شهر باشد.

آدرس

قبرس شمالی، شهر نیکوزیا

 

مسجد سلیمیه

 

شهر باستانی سولی

شهر باستانی سولی در قرن ششم قبل از میلاد و توسط رومی‌ها ساخته شده است. این شهر در زمان حیات خود یکی از ده شهر واقع در جزیره قبرس بود. آثار به جای مانده از ساختمان‌های این شهر گویی در زمان سفر کردند و تنها با آسیب‌های اندکی، قابل مشاهده برای گردشگران قبرس شمالی هستند.

آدرس

قبرس، نیکوزیای شمالی

سخن پایانی

سفر به قبرس شمالی می‌تواند پر از جذابیت‌های طبیعی و تاریخی باشد. اگر علاقه‌مند به تماشای سواحل زیبا و بکر هستید در این کشور به مقصود خود خواهید رسید. علاقه‌مندان به تاریخ و آثار باستانی نیز می‌توانند در سفر به قبرس شمالی از جاذبه‌های به جای مانده از تاریخ کهن این سرزمین لذت ببرند. با هر سلیقه و سن و سالی که باشید قبرس شمالی می‌تواند برای شما سرزمینی پر از شگفتی باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر