فرانکفورت

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/19
بازدید: 1952
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال نام شاعری بزرگ که دوستدار لسان‌الغیب ما ایرانیان است را شنیده‌اید؟ شاعری و نویسنده‌ای که نام و آثار او همواره در ادبیات کشور بزرگ آلمان می‌درخشد. گوته، فرزندی از تبار ژرمن، یکی از بزرگ‌ترین افراد زمان خود بود که یاد و خاطرات او، همیشه در ذهن مردم به جای خواهد ماند. شاید برای شما جالب باشد تا زادگاه این ادیب بزرگ را از نزدیک مشاهده کنید. شهر فرانکفورت در آلمان، دیار این مرد بزرگ است.
فرانکفوت، یکی از پربازدیدترین شهر‌های کشور آلمان است. اگر علاقه دارید به یکی از شهرهای اروپایی در آلمان سفر کنید، فرانکفورت گزینه مناسبی خواهد بود. این شهر با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی که دارد نظر گردشگران بسیاری به خود جذب می‌کند. آب‌وهوای این شهر بسیار عالی و برای گردش در هر فصلی مناسب است.

شهر فرانکفورت

معرفی شهر فرانکفورت

قلب اقتصادی آلمان و یکی از شهرهای مدرن و جدید این کشور، فرانکفورت نام دارد. این شهر اروپایی وسعت زیادی دارد که حدودا ۶۳۰ کیلومتر است. دو میلیون و هفتصد هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند. برای رفتن به این شهر نیاز به پاسپورت دارید. واحد پول این کشور یورو است. شهر فرانکفورت هتل‌های متعددی دارد که باید از قبل آن‌ها را رزرو کنید. زبان رسمی مردم این شهر آلمانی بوده و دین اغلب مردم مسیحیت است. این شهر از نظر اقتصادی پیشرفت زیادی داشته و امکانات زیادی برای رفاه مردم در این شهر ساخته‌اند. 

دیدنی های آلمان - جاهای دیدنی کشور آلمان برای بازدید

جاهای دیدنی فرانکفورت

در شهر فرانکفورت جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که برای بازدید همه آن‌ها باید چند روز در این شهر بمانید. اگر می‌خواهید تجربه زیادی در زمینه‌های مختلف کسب کنید می‌توانید به قسمت‌های مختلف این شهر بروید و جاهای دیدنی آن را از نزدیک ببینید. در ادامه مطلب با این مناطق بیشتر آشنا خواهید شد.

میدان رومربرگ

میدان اصلی و پرهیاهوی شهر فرانکفورت، میدان رومبرگ است. این میدان وسعت زیادی ندارد؛ اما محوطه سنگ‌فرش شده و مغازه‌های کوچک اطراف آن دیدنی خواهند بود. ساختمان‌های قدیمی و رستوران و کافه‌های اطراف این میدان محلی برای تجمع مردم این شهر و مسافران هستند.

میدان رومربرگ

باغ گیاه شناسی پالم گاردن

بزرگ‌ترین باغ گیاه ‌شناسی آلمان که وسعتی برابر با ۵۴ هکتار دارد، باغ گیاه شناسی پالم گاردن نام دارد. در این باغ گیاهان بومی، گرمسیری و نیمه‌گرمسیری زیادی وجود دارند.

کلیسای فرانکفورت

ساختمان بلند و قرمز رنگی در قلب شهر فرانکفورت وجود دارد که به نام کلیسای فرانکفورت شناخته می‌شود. این کلیسا به سبک گوتیک ساخته شده و قدمت آن به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد.

همه چیز درباره کشور آلمان - سفر به کشوری با تاریخ و اقتصادی غنی و جاذبه‌های آن!

کلیسای فرانکفورت

منطقه موزه

به منطقه‌ای که در شمال و جنوب رودخانه شهر فرانکفورت قرار دارد، منطقه موزه می‌گویند. در این منطقه ۱۶ موزه درجه یک وجود دارد. تمام این موزه‌ها در سطح دنیا معروف بوده و بسیار قابل توجه‌اند.

خانه گوته

گوته یکی از نویسندگان بزرگ آلمانی است که در این شهر موزه‌ای به نام او به ثبت رسیده است. در این موزه می‌توانید مکان زندگی گوته را ببینید و با سرگذشت او آشنا شوید.

خانه گوته

اختلاف ساعت ایران و آلمان - ساعت دقیق ایران و آلمان به همراه اختلاف آن‌ها

باغ وحش فرانکفورت

در شهر فرانکفورت باغ وحش جذاب و متفاوتی وجود دارد که در آن چهارهزار و پانصد حیوان از ۵۱۰ گونه زندگی می‌کنند. این باغ وحش ۳۲ هکتار وسعت دارد و دومین باغ وحشی قدیمی آلمان محسوب می‌شود.

 بازار کلین مارکت هال

یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های فرانکفورت که پر از غرفه‌های کوچک و بزرگ است، بازار کلین مارکت هال نام دارد. در این بازار انواع محصولات باغی و دامی به فروش می‌رسد.

حمل و نقل در فرانکفورت

برای حمل و نقل در فرانکفورت می‌توان از وسایلی همچون مترو، قطار شهری، اتوبوس، تراموا و تاکسی استفاده کرد. این وسایل به خوبی در دسترس مسافران و مردم این شهر قرار دارند. هزینه بلیط برای وسایل حمل‌ونقل عمومی فرانکفورت متفاوت است. سه نمونه بلیط در این شهر وجود دارند که با نام بلیط‌های تک سفره، بلیط‌های یک روزه و بلیط‌های هفتگی شناخته می‌شوند. 

حمل و نقل فرانکفورت

هزینه بلیط

در شهر فرانکفورت، بلیط‌ها هزینه‌هایی برابر با ۷۵/۲ یورو، ۳۵/۵ یورو و 70/25 یورو هستند. 

مترو و تراموا

با استفاده از مترو و تراموا در شهر فرانکفورت می‌توان به نقاط مهم این شهر رسید. نه خط ترکیبی مترو و تراموا و نود ایستگاه در این شهر وجود دارند. در ساعات شلوغی هر دو تا ۵ دقیقه و از ساعت ۸ شب به بعد هر ده دقیقه یک قطار جدید از راه می‌رسد.

قطار شهری

قطارها از مرکز شهر به سمت حومه و شهرهای اطراف فرانکفورت حرکت می‌کنند. دسترسی به فرودگاه فرانکفورت از طریق همین قطارها به آسانی امکان‌پذیر است. در ساعت اوج هر سه دقیقه و در هر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه می‌توانید از یک قطار استفاده کنید. خطوط فرودگاه این شهر ۲۴ ساعته مشغول به فعالیت هستند.

اتوبوس

در حمل و نقل عمومی شهر فرانکفورت اتوبوس‌ها نقش فرعی دارند و دو نوع اتوبوس روزانه و شبانه در فرانکفورت فعالیت می‌کنند. اتوبوس‌های شبانه بین ساعت ۱ تا ۴ صبح مشغول هستند.

اتوبوس فرانکفورت

تاکسی

تاکسی‌های فرانکفورت یکی دیگر از وسایل حمل ‌و نقل عمومی محسوب می‌شوند. هزینه ورودی این تاکسی‌ها سه و نیم یورو است. به ازای افزایش هر یک کیلومتر پس از گذشت یک کیلومتر ابتدای راه، برای کیلومترهای بعدی باید ۱.۷۵ یورو به کرایه اضافه کنید.

غذاهای معروف فرانکفورت

از غذاهای معروف آلمان می‌توان به اشپاتزل، شنسل، سوسیس، براتورتس و کوری‌ورتس، خوراک گوشت، خوراک سیب زمینی سرخ شده آلمانی و ماولتاشه اشاره کرد. غذاهای سنتی فرانکفورت طعم بسیار لذیذی دارند. به شما توصیه می‌کنیم حتماً به رستوران‌های این شهر بروید و انواع غذاهای معروف آلمانی را میل نمایید.

امنیت در فرانکفورت

به طور کلی نمی‌توان درباره امنیت در شهر فرانکفورت اظهار نظر کرد. قطعاٌ در هر شهری مشکلات امنیتی وجود خواهد داشت. بنابراین اگر شما قصد گردش در مناطق قرمز این شهر را دارید بهتر است مراقب وسایل ارزشمند خود باشید. اگر به مکان‌های شلوغی مانند مترو می‌روید، نیاز به مراقبت زیادی از وسایل خود دارید. بهتر است حواستان را در این مکان‌ها جمع کنید تا مشکلاتی برای شما از نظر امنیتی در این شهر به وجود نیاید.

امنیت فرانکفورت

اطلاعاتی درباره فرانکفورت

در شهر فرانکفورت، فستیوال‌ها و جشن‌های خیابانی زیادی برگزار می‌شود. این شهر در مرز لهستان و کنار رود اودر است. بانک‌ها و بورس اوراق بهادار در این شهر باعث رشد بسیار زیاد این شهر از نظر مالی شده‌اند. در این شهر همه افراد مشغول به یک شغل مناسب هستند و درآمد خوبی دارند. زندگی در این شهر راحت است و مردم این شهر به خوبی با شهرهای اطراف خود ارتباط برقرار می‌کنند. در زمستان هوای این شهر بسیار سرد می‌شود اما برای مسافرت و تجربه بارش باران و برف مناسب است. دانشجویان بین‌المللی زیادی در این شهر مشغول به تحصیل هستند. موزه‌ها و مکان‌های دیدنی این شهر نشان از تاریخ پرگهر آن دارند.
سخن پایانی
از شهرهای مختلف آلمان که برای مسافرت مناسب هستند می‌توان به فراکفورت اشاره کرد. مسافران می‌توانند شاهد ساختمان‌های نوساز و عجیب در محله‌های مختلف این شهر باشند. برای دیدن این شهر می‌توانید از تورهای مختلفی که در سطح کشور وجود دارند، استفاده کنید تا سفری خاطره‌انگیز را برای خود به ارمغان بیاورید. شهر فرانکفورت جاذبه‌های زیبایی برای شما و عزیزانتان خواهد داشت.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر