جوانرود

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/27
بازدید: 2112
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

با نزدیک شدن به فصل تابستان و تعطیلات بسیاری از افراد قصد مسافرت به شهر‌های خوش آب‌وهوا را دارند. همه افراد دوست دارند که از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرند. از این رو توصیه می‌کنیم که اگر قصد دارید تعطیلات بسیار خوبی را در طبیعتی زیبا و خوش آب‌وهوا داشته باشید، به جوانرود سفر کنید. این شهر کوهستانی در استان کرمانشاه واقع شده است. جوانرود از جمله شهرهای پرجمعیت این استان محسوب می‌شود.

معرفی جوانرود

جوانرود یکی از شهرهای پرجمعیت و میهمان‌نواز کرمانشاه است که به منطقه کوهستانی و آب‌وهوای مطلوب شناخته می‌شود. این شهر هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر ایران است. جوانرود از جهت شمال به اورامان لهون و پل دو آب، از سمت جنوب به شهرستان پل ذهاب، از جهت شرق به کرمانشاه و از غرب به عراق دسترسی دارد. مردم این شهر همانند سایر بخش‌های کرمانشاه به زبان کردی صحبت می‌کنند.

جوانرود

مکان های تفریحی جوانرود

جوانرود دارای مکان‌های تفریحی است که هر ساله چشمان هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. زیبایی‌های این مکان‌های تفریحی بی‌همتاست. به گونه‌ای که ساعت‌ها می‌تواند شما را مجذوب خود کند. چشمه‌های زاگرس سبب به جریان افتادن روح طبیعت در این منطقه می‌شوند. همچنین صدا کبک و سایر پرندگان گوش هر گردشگری را نوازش می‌دهد. از دیگر مکان‌های تفریحی جوانرود می‌توان به رود لیله، روستا سفید برگ، جنگل های بلوط، غار کاوات و... اشاره کرد. به جرئت می‌توان گفت این مناطق یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری هستند که تا به حال ممکن است دیده باشید.

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

جاهای تاریخی جوانرود

هما‌ن طور که می‌دانید استان کرمانشاه یکی از استان‌های قدیمی ایران است که پیشینه تاریخی طولانی دارد. جوانرود نیز در این استان واقع شده و مکان‌های تاریخی بسیار زیادی را شامل می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام جوانرود برگرفته از قلعه‌های حکومتی است که در قرن‌های گذشته توسط حکومت‌های منطقه نام‌گذاری شده‌اند.

مکان های تفریحی جوانرود

از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قلعه دوان 
  • قلعه چنگیزخان
  • برج جوانرود
  • قلعه آلانی و نقاره خان 
  • تپه صفی الدین خان

معرفی شهرستان پاوه - شهرستانی پلکانی در استان کرمانشاه

آب و هوای جوانرود

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که هر گردشگری برای سفر به شهر مقصد باید به آن دقت کند، آب‌وهوا شهر مورد نظر است. جوانرود آب‌وهوای معتدل کوهستانی دارد. این شهر دارای تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سخت نیست. دما هوا در این شهر در فصل زمستان بین 0 تا 5 درجه سانتی‌گراد و در شرایط معمولی بین 12 تا 20 درجه سانتی‌گراد است. در فصل تابستان دمای هوا دائماً تغییر کرده و به‌طور میانگین شاهد دمایی بین 25 تا 35 درجه سانتی‌گراد خواهیم بود.

شهر جوانرود

اطراف جوانرود

در اطراف جوانرود نیز مانند هر شهر دیگری شاهد بازار‌ها و بازارچه‌های فراوانی هستیم. این بازار‌ها به نیاز‌های مردم آن منطقه پاسخ می‌دهند و هر کدام مخصوص تهیه لوازم خاص است. در ادامه به چند نمونه از بازارهای مشهور این شهر اشاره خواهیم کرد.

بازار جوانرود

جوانرود از آن دسته شهرهایی است که بازارها و بازارچه‌های فراوانی در آنجا وجود دارد. مردم این شهر مایحتاج زندگی خود را از این بازار‌ها تهیه می‌کنند. همچنین این بازار‌ها مکانی مناسب برای گردشگران جهت تهیه سوغاتی به شمار می‌رود.

جمعیت ایران - جمعیت ایران هم اکنون چقدر است؟ در ایران تعداد دخترها بیشتر است یا پسرها؟ برای پاسخ روی لینک کلیک کنید.👉👉

بازارچه مرزی جوانرود

بازارچه مرزی

این بازار از آن جمله بازارهای متمرکز است که در تمام روزهای هفته حتی در اعیاد و مناسبت‌ها نیز باز خواهد بود. در بازارچه مرزی جوانرود وسایل خانگی بدون گارانتی و با قیمتی بسیار مناسب به فروش می‌رسد. بنابراین اگر به دنبال لوازم خانگی با گارانتی هستید، این بازارچه انتخاب مناسبی برای شما نیست.

بازار میوه و تره‌بار

بازار میوه و تره‌بار جوانرود در ابتدای خیابان سیل بند و رو‌به‌رو مخابرات واقع شده است. در این بازارچه انواع میوه‌ها و سبزیجات به صورت کاملا تازه به فروش می‌رسد. شما می‌توانید سبزیجات محلی را در این بازار پیدا کنید. این بازارچه فعالیت خود را صبح‌ها آغاز کرده و تا عصر باز است. 

بازار محلی

از دیگر بازار‌های بسیار معروف جوانرود می‌توان به بازار محلی آن اشاره کرد. بازار محلی جوانرود از ابتدا میدان مولوی تا انتها خیابان شافعی قرار دارد. ساکنین این منطقه اجناس مورد نیاز خود را از این بازار تهیه می‌کنند. در بازار محلی سوغات این شهر نیز به فروش می‌رسد.

لیست شهرهای ایران - کاملترین لیست برای معرفی تمام شهرهای کشور ایران!

بازار جدید جوانرود

بازار جدید

از دیگر بازار‌های مشهور این شهر می‌توان بازار جدید را نام برد. این بازار‌ها همان طور که از نامشان پیداست به تازگی شکل گرفته‌اند. بازار جدید جوانرود در کوچه‌ها شکل گرفته و در آن پارچه و لوازم مربوط به خیاطی به فروش می‌رسد. همچنین در این راستا مغازه‌های لباس نیز دیده می‌شود.

کشور ایران - هرآنچه که درباره کشور ایران لازم است بدانیم!

چگونه به جوانرود برویم؟

فاصله تهران تا جوانرود 590 کیلومتر است. بنابراین اگر قصد داشته باشید با خودرو شخصی یا اتوبوس از پایتخت به سمت جوانرود حرکت کنید، به مدت 7_8 ساعت در راه خواهید بود. همچنین می‌توانید با خرید بلیط قطار یا هواپیما به کرمانشاه سفر کرده و سپس به وسیله اتوبوس خود را به این شهر زیبا و تاریخی برسانید.

آدرس شهر جوانرود

این شهر در غرب کشور و در استان کرمانشاه واقع شده است. جوانرود از سمت غرب به عراق متصل است. بنابراین یکی از شهر‌های مرزی ایران محسوب می‌شود. برای سفر به این شهر بهترین راه استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی یا هواپیما است.

 آدرس جوانرود

سخن پایانی

اگر اهل گردش و سفر هستید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سپری اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان جوانرود کرمانشاه است. این شهر زیبا سرشار از آثار تاریخی و اماکن تفریحی بوده که هر گردشگری را به وجد می‌آورد. توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده از این شهر خوش آب و هوا دیدن کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 101 کاربر