جاهای دیدنی وین

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/27
بازدید: 2764
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهری پر از معماری‌های زیبا و خیره‌کننده که دارای مناظر طبیعی و گردشگری بسیار است و شهر عروس اروپایی محسوب می‌شود، وین نام دارد. وین پایتخت اتریش و دروازه متصل‌کننده شرق و غرب اروپا است همچنین مرکز اقتصادی کشور اتریش و خانه موسیقی کلاسیک محسوب می‌شود. وین جاذبه‌های زیادی دارد که برای دیدن آن‌ها باید چندین روز در این شهر مستقر شوید تا فرصت کافی برای بازدید از مکان‌های دیدنی داشته باشید. برای آشنایی با مکان‌های دیدنی این شهر با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی وین

از جمله جاذبه‌های گردشگری وین میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم که با یکدیگر به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:
 

جاهای دیدنی وین

1.قصر شانبران

یکی از باشکوه‌ترین قصر‌هایی که در شهر وین وجود دارد قصر شانبران است. این قصر از سال 1360 پابرجا بوده و در آن 1441 اتاق وجود دارد که 45 اتاق آن قابل بازدید است. بسیاری از امپراتور‌های اتریش در این قصر متولد شده و امروزه خانواده (هابسبرگ) در آن سکونت دارد. معماری قصر شانبران به سبک باروک ساخته شده و سرتاسر نمای این قصر را پنجره‌ها و مجسمه‌های قرینه پوشانده است. 

 قدم زدن در پارک شامبران به صورت رایگان در وین انجام‌پذیر است اما برای ورود به هزارتوی قصر باید مبلغی را پرداخت کنید. در این قصر موزه کودکان هم وجود دارد و شما می‌توانید اسباب بازی‌ها و اتاق خواب‌های شاهزاده‌های اتریشی را به فرزندان خود نشان دهید. یکی دیگر از مکان‌های بسیار دیدنی این قصر اتاق موتزارت است. او  در سن شش سالگی در این اتاق به عنوان یک کودک باهوش به نواختن موسیقی می‌پرداخت. اتاق‌های قصر به سبک روکوکو طراحی شده است. این سبک یکی از زیباترین نمونه‌های طراحی محسوب می‌شود و تمام دیوارهای این اتاق خواب با اقاقیا پوشانده شده است.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

2.قصر هافبرگ

یکی دیگر از قصرهای بسیار بزرگی که در وین وجود دارد قصر هافبرگ است. این قصر در قدرت و نفوذ خانواده‌ها نقش مهمی را ایفا کرده و امروز به عنوان مقر اصلی ریاست جمهوری اتریش به کار می‌رود. دفتر اصلی ادارات دولتی اتریش در این منطقه وجود دارد. این قصر در قرن سیزدهم ساخته شده و در سال‌های اخیر بخش‌های مختلفی به آن اضافه گردیده است. در جای‌جای این قصر می‌توانید تاریخچه زیبایی از هنر و معماری اروپا را مشاهده نمایید. در این قصر اتاق خواب‌ها به سبک‌های خاصی ساخته شده‌اند و آپارتمان‌های به سبک کلاسیک که بازدید زیادی دارند.  
 

قصر هافبرگ

در قصر هافبرگ اتاق نیم‌دایره‌ای وجود دارد که یکی از زیباترین مکان‌های آن محسوب می‌شود. یکی دیگر از جاذبه‌های قصر هافبرگ جواهرات سلطنتی اتریش است. این جواهرات در قرن‌های دهم تا نوزدهم میلادی ساخته شده و در موزه این قصر به نمایش گذاشته شده است. این جواهرات به دوقسمت سکولار و بخش مذهبی تقسیم می‌شوند که در دو اتاق جداگانه از آنها نگه‌داری می‌شود. در بخش سکولار موزه جواهرات و عصای پادشاهی اتریش وجود دارد. بخش مذهبی هم شامل عتیقه‌هایی است که به دوران قدیم تعلق داشته است.این مکان دارای ۲۶۰۰ اتاق است. علاوه بر موزه جواهرات در این قصر آپارتمان‌های امپراتوری و موزه نقره‌جات، موزه تاریخ طبیعی و موزه سی‌سی هم وجود دارد. 

همه چیز درباره اتریش - هر آنچه که باید درباره کشور اتریش بدانید!

3.کلیسای سنت استفان

یکی از مهم‌ترین نمونه‌های معماری گوتیک در وین کلیسای سنت استفان است. این ساختمان در اولین بار در قرن دوازدهم به سبک رومی ساخته شده و بار دوم در قرن سیزدهم آن را بازسازی کردند. در جنگ جهانی دوم کل کلیسا تخریب شد و مجبور شدند تمام آن را بازسازی کنند. محراب‌های گران‌قیمت و اشیایی که با طلا و سنگ‌های قیمتی تزیین شده‌اند از دیدنی‌های این کلیسا محسوب می‌شوند. در این کلیسا مقبره مهم‌ترین چهره‌های وین مانند امپراتور (فردریک سوم) در تابوت سنگی مرمری زیبا وجود دارد. رویه بالای این تابوت وزن بسیار زیادی در حدود 8 تن دارد. شما باید از 343 پل عبور کنید تا بتوانید به بالای برج برسید. این کلیسا آسانسور هم دارد و شما می‌توانید برای رفتن به بالای برج از آن استفاده کنید. برای بازدید از برج‌های شمالی و جنوبی این کلیسا حدوداً باید پنج دلار هزینه کنید.
 

کلیسای سنت استفان

4.قصر بل ودر

یکی دیگر از قصر های شهر وین قصر بل ودر است. این قصر شامل دو ساختمان می‌شود که در بین آن‌ها یک باغ فرانسوی بسیار دیدنی ساخته شده است. در این قصر مجسمه‌های زیبا و راه‌پله‌های رسمی دارای تزیینات پر زرق و برقی هستند. تالار مرمری یکی از زیباترین مکان‌های این قصر محسوب می‌شود. آثار هنرمندانی مانند (گوستاو)، (کلیمت) و (ونگو) هم در این قصر وجود دارد. زمانی که آب‌وهوای شهر وین بسیار گرم باشد گذراندن وقت در باغ‌های فرانسوی این قصر بسیار لذت‌بخش است. شما می‌توانید بهترین آثار هنری دنیا را روی دیوارهای این ساختمان به سبک باروک مشاهده کنید.

ویزای اروپا - با گرفتن ویزای اروپا می توانید به کشور های اروپایی بدون ویزا سفر کنید.

5.چرخ و فلک بزرگ وین

یکی از مکان‌های بسیار هیجان‌انگیز در شهر وین شهربازی آن است. امروزه یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی وین این شهربازی بوده و افراد با هر سن و سالی می‌توانند از این مکان دیدن کنند. یک چرخ‌وفلک بزرگ در این شهربازی وجود دارد که  از سال 1896 مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این چرخ‌وفلک اتاق‌های لوکس بزرگی دارد که تا 12 نفر در آن جا می‌گیرند. رصدخانه پارک مکانی برای علاقمندان به ستاره‌شناسی است.
 

چرخ و فلک وین


سرگرمی‌های بسیار زیادی مانند پیست اسب سواری، استخر شنا، زمین‌های فوتبال و تنیس از دیگر تفریحات این پارک محسوب می‌شوند. موزه مادام در این منطقه دارای مجسمه‌های مومیایی بی‌نهایت واقع‌گرایانه است. 8 مجسمه در این موزه قرار دارد که امپراتور فرانسه و همسرش سی‌سی از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. موزه دومی که در این مکان وجود دارد، موزه شکلات است که می‌توان در کارگاه‌های ساخت شکلات شرکت کرد.

5.خانه اپرای دولتی وین

اگر می‌خواهید یکی از زیباترین و بزرگترین سالن‌های نمایش دنیا را ببینید حتما به خانه اپرای دولتی وین سر بزنید. این سالن محل اجرای بزرگ‌ترین نوازنده‌های جهان بوده و حداقل 300 بار در‌ سال نمایش‌های اپرا در این سالن برگزار می‌شود. در سال 1325 اولین نمایش اپرا در این ساختمان برگزار شد. 
این ساختمان با معماری سبک رنسانس ساخته شده و راه پله آن نقاشی‌های بسیار زیبایی دارد. در این ساختمان اتاق چای‌خانه اپرا هم با تابلو فرش‌های بسیار زیبا وجود دارد. بلیط نمایش های که در این مکان برگزار می‌شود به صورت آنلاین قابل رزرو است. یکی از امکانات جالب این مکان امکان نمایش زیرنویس به زبان‌های مختلف آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی و... است. هر کدام از صندلی‌های سالن نمایش این ساختمان دارای یک مانیتور است و اطلاعات جالب در این مانیتور از محتویات نمایش برای شما نشان داده می‌شوند. اگر به موسیقی علاقه دارید حتما این مکان را برای بازدید انتخاب نمایید.
 

خانه اپرای دولتی وین

6.موزه آلبرتینا

بزرگ‌ترین ارزشمندترین مجموعه نقاشی‌های دنیا در شهر وین در مکانی به نام موزه آلبرتینا وجود دارد. آثار هنرمند بزرگی مانند پیکاسو در این موزه به نمایش گذاشته شده است. حدود یک میلیون پرینت و 60 هزار طراحی از نقاشی‌های منحصربه‌فرد نقاشان بزرگ جهان در این موزه نگه‌داری می‌شوند. این موزه سبک‌های هنری مختلف را از امپرسپونیست‌های فرانسوی تا اکسپرسیونیست‌های آلمانی به نمایش می‌گذارد. کنده‌ کاری‌های بسیار زیادی با آلیاژ خاصی از طلا و پارکت‌هایی که کف ساختمان هستند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌اند.

گرم ترین کشورهای اروپایی - اگر به دنبال مقصدی با آب و هوای گرم برای سفر هستید این مقاله می تواند در انتخاب بهتر شما را یاری کند.

7.برج دانوب

اگر می‌خواهید مناظر وین را در ارتفاع 155 متری ببینید حتماً به برج دانوب سر بزنید. تمام این برج 252 متر ارتفاع دارد و آسانسور سریعی در آن وجود دارد. این آسانسور شما را در مدت 35 ثانیه به ارتفاع 155 متری برج می‌رساند. شما می‌توانید از بالا منظره 360 درجه‌ای مشاهده کنید که هیجان زیادی برای شما به وجود می‌آورد. در قسمت بالاتر رستوران و کافه وجود دارد که می‌توانید در آن مکان چیزی میل نمایید. رستوران گردی این برج در ارتفاع 170 متری ساخته شده و دکوراسیون داخلی آن به سبک سال 1960 نگه داشته شده است.

برج دانوب

8.باغ وحش وین

در سال 1752 کلکسیونی از حیوانات امپراتور فرانسیس اول در شهر وین گردآوری شد. این باغ‌ وحش یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های دنیا است که همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. معماری به سبک باروک در این باغ وحش به چشم می‌خورد و 750 گونه جانوری در این موزه در بهترین شرایط نگه‌داری می‌شود. حیواناتی مانند پاندای غول‌پیکر، پلنگ‌های سیبری، فیل‌ها، اورانگوتان‌ها و حتی پنگوئن‌های پادشاه از مهم‌ترین حیوانات این منطقه محسوب می‌شوند. در سال 2018 برای پنجمین سال متوالی این باغ وحش جزو بهترین باغ وحش‌های جهان محسوب شد. در این مجموعه حیوانات را با بهترین امکانات مشابه محیط زندگی خودشان نگه‌داری می‌کنند. 

بهترین شهرهای اروپایی برای تحصیل - لیستی از  بهترین شهرهای اروپایی برای تحصیل

9.تئاتر ملی

در شهر وین محل اجرای بزرگ‌ترین نمایش‌های قرن به زبان آلمانی تئاتر ملی بوده است. این صحنه بازیگران بسیار بزرگی را به خود دیده و بهترین نمایش‌ها در آن برگزار شده است. در راهرو و راه پله‌های این سالن آثار ارزشمند هنرمندان وجود دارد. مجسمه نویسندگان آلمانی چون (گوته) و (شیلر) هم در این ساختمان قابل نمایش است. در سال 1841 ملکه (ترزا) ساختمانی را به گروه تئاتر هدیه کرد. این زمان آغاز کار تئاتر ملی بود و پس از آن گروه تئاتر کم کم شهرت پیدا کرد و در بین مردم محبوبیت بیشتری داشت. در سال 1954 به دلیل بمباران و آتش‌سوزی این ساختمان تخریب شد و در سال 1955 این ساختمان را بازسازی کردند. حدود 13 هزار نفر در سال از این سالن تئاتر دیدن می‌کنند.
 

تئاتر ملی وین

 

10.موزه تاریخ طبیعی وین

موزه تاریخ طبیعی وین یک مجموعه بزرگ از سنگ‌های معدنی و قیمتی، شهاب سنگ‌ها، فسیل‌ها، اسکلت حشرات و پستانداران و حیوانات منقرض شده بسیار زیادی است. این موزه پر از اشیای جالب و تصاویر واقعی است که شما می‌توانید به اندازه یک دوره دانشگاهی چند ماهه از این مکان اطلاعات جمع‌آوری کنید. آثار هنری بسیار زیبایی روی دیوارهای این موزه وجود دارد که شما می‌توانید در این موزه این آثار را مشاهده نمایید. حدوداً نصف یک روز برای دیدن مکان‌های مختلف این موزه نیاز دارید.

جاهای دیدنی اروپا -  با سفر به اروپا این جاذبه های گردشگری را به هیچ عنوان از دست ندهند.

11.موزه کنستیستوریش و قصر ماریا ترزا

یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر وین که آثار هنری بسیار زیادی در آن وجود دارد موزه کنستیستوریش و قصر ماریا ترزا است. آثاری که در این موزه وجود دارد مرتبط با خانواده سلطنتی هپسبرگ است. آثاری از هنر کلاسیک رومی و مصری هم در این موزه وجود دارد. آثار معروفی مانند بانوی ما در دشت اثر رافائل، هنر نقاشی اثر فرمیر و آثار دیگری در این موزه یافت می‌شود. شما می‌توانید از تورهای انگلیسی زبان مستقر در این موزه برای درک بهتر مطالب آن استفاده کنید.
 

موزه کنستیستوریش

12.کلیسای کارلسکیرش

یکی دیگر از کلیساهای شهر وین که به سبک باروک به (سنت چارلز بارمئو) تقدیم شده کلیسای کارلسکیرش است. بالای این کلیسا یک گنبد زیبا به ارتفاع 72 متر وجود دارد. یک طرف کلیسا دو ستون پیروزی به ارتفاع 33 متر به نگهبان ایستاده‌اند و مجسمه فرشته‌های آنجیل‌های عهد قدیم و عهد جدید در این مکان وجود دارد. این کلیسا ترکیبی از سبک‌های رنسانس یونان و روم باستان را در معماری خود دارد. در این کلیسا یک آسانسور وجود دارد که می‌توانید به بالای گنبد بروید و مناظر زیبای شهری وین را تماشا کنید.

عجیب ترین قوانین کشورهای اروپایی - دلایل عجیبی که می تواند باعث دستگیری شما در اروپا بشود!

13.دمل، بهترین کافه وین

برای تجربه بهترین نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها در شهر وین می‌توانید به یکی از بهترین کافه‌های این شهر به نام دمل، سر بزنید. این کافه در سال 1886 کار خود را شروع کرد و قدیمی ‌ترین کافه قنادی وین است. تمامی کیک‌ها و شیرینی‌های این کافه با دستورالعمل‌های سنتی و قدیمی تهیه می‌شوند. این مکان از بهترین مکان‌ها برای گذرندان اوقات فراغت و رفع گرسنگی شما عزیزان است.

جاذبه های گردشگری وین

سخن پایانی
همانطور که از مطالب بالا متوجه شدید شهر وین دارای جاذبه‌های بسیار زیادی است که مسافرت به این شهر یک تجربه خوبی به همراه دارد. اگر به این شهر سفر کردید حتما از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌هایی که در این مطلب برای شما شرح دادیم، دیدن نمایید. شما می‌توانید آثار تاریخی و آثار مدرن بسیار زیادی را در این شهر ببینید و تصاویر و ویدئوهای خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید واقع شود.

سرد ترین کشور های اروپایی را بشناسید - بهترین مقاصد گردشگردی اروپایی در فصل تابستان 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر