جاهای دیدنی هنگ کنگ

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/27
بازدید: 1715
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هنگ‌کنگ یکی از مناطق خودمختار کشور چین است که در طی سال‌های اخیر توانسته هم استقلال و هم وابستگی خود را به کشور چین نشان دهد. این منطقه از لحاظ فرهنگی تأثیرات بسیار زیادی از فرهنگ کشور چین گرفته است. شرایط اقلیمی و جاذبه‌های گردشگری زیبا آن، این منطقه را دیدنی می‌کند. در هنگ‌کنگ شاهد سواحل زیبا، معابد قدیمی بی‌نظیر، مراکز خرید و طبیعت بکر خواهیم بود. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی جاهای دیدنی هنگ‌کنگ بپردازیم.

هنگ کنگ

قلعه ویکتوریا

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی هنگ‌کنگ قلعه ویکتوریا است. این جاذبه گردشگری در نیمه‌غربی هنگ‌کنگ واقع شده که به نام Victoria Peak شناخته می‌شود. اگر قصد تماشای 360 درجه از بندرگاه‌های ویکتوریا و جزایر هنگ‌کنگ را دارید، بازدید از این قلعه را به شما توصیه می‌کنیم. زیبایی‌های این منطقه زبانزد مردم این کشور و سایر کشورها است. به همین دلیل هرساله 7 میلیون گردشگر برای بازدید از این قلعه از سراسر جهان به هنگ‌کنگ سفر می‌کنند. ارتفاع 554 متری از سطح دریا سبب شده آب و هوایی بسیار مطلوب و خوشایندی در آسمان این شهر باشد. طبیعت بکر و آب هوا مطلوب قلعه ویکتوریا، آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای ساخت سوئیت‌ها و ویلاهای لوکس تبدیل می‌کند. با بازدید از قلعه ویکتوریا، هنگ‌کنگ را زیر پای خود احساس می‌کنید.

قلعه ویکتوریا

کروز استار فری

جنب‌وجوش بندر ویکتوریا هر توریست و گردشگری را به وجد می‌آورد. در این بندر کشتی‌های بسیار زیادی وجود دارند که از معروف‌ترین آن‌ها میتوان به کشتی‌های استار فری اشاره کرد. کروز استار فری یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین جاذبه‌های گردشگری هنگ‌کنگ به شمار می‌رود. این بندر از لحاظ جمعیت بسیار شلوغ بوده و کاپیتان‌های کشتی با مهارت بسیار بالا به راندن کشتی‌های گردشگری می‌پردازند. تجربه گردش با کشتی‌های استارفری این امکان را به تماشاچیان و توریستان می‌دهد تا بتوانند منظره زیبا و کوه‌های سرسبز هنگ‌کنگ را طی حرکت کشتی مشاهده کنند. اگر قصد تماشا نورافشانی‌های شبانه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که بعدازظهر برای استفاده از قایق‌های استار فری، از بندر ویکتوریا بازدید کنید.

راهنمای سفر به هنگ کنگ - قبل از سفر به هنگ کنگ با شرایط سفر به آن آشنا شوید

کروز استار

معبد ونگ تای سین

هنگ‌کنگ به داشتن معابد قدیمی و شگفت‌انگیز معروف است. معبد ونگ تای سین از زیباترین معابد هنگ‌کنگ، به شمار می‌رود. این معبد با الهام گرفتن از معماری چینی ساخته شده و جهت ساخت آن از مجسمه‌هایی به شکل اژدها استفاده شده است. در فرهنگ چینی رنگ قرمز اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل در این معبد نیز رنگ قرمز به وفور دیده می‌شود. 
در سال‌های گذشته هدف از ایجاد این معبد، ادا احترام به خدای تائو ونگ تای سین بود. این معبد برای اهالی بومی اهمیت بسیار زیادی داشته و برای عبادت و راز و نیاز به آنجا می‌رفتند. در هنگام بازدید از این معبد چند ساختمان را مشاهده می‌کنیم که هریک از این ساختمان‌ها، نام مخصوص به خود را دارند. این ساختمان‌ها به نام‌های سالن کنفوسیوس، تالار سفارشی و باغ آرزو شناخته می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد که هر ساله در معبد ونگ تای سین جشنواره‌ای برگزار می‌گردد. بسیاری از افراد از سراسر دنیا برای حضور در این جشنواره به هنگ‌کنگ سفر می‌کنند. 

معرفی کشور چین _ قبل از سفر به چین با مقاصد گردشگری و قوانین این کشور بیشتر آشنا شوید!!!

معبد ونگ تای سین

محله سیم شا سویی

از دیگر جاهای دیدنی هنگ‌کنگ میتوان به محله سیم شا سویی اشاره کرد. آنچه در این منطقه بسیار به چشم می‌آید، فرهنگ دادوستد و انواع رستوران‌ها و مغازه‌های واقع شده در خیابان اصلی است. در قسمت جنوبی محله سیم شا سویی برج ساعت قرار دارد. ارتفاع این برج 44 متر است. اگر قصد خرید لوازم لوکس و درجه یک را دارید، می‌توانید به مراکز خرید این محله مراجعه کنید. علاوه بر فرهنگ دادوستد و مغازه‌های متنوع، جاذبه‌های گردشگری نظیر موزه فضا و موزه هنر نیز در این محله وجود دارد.

محله سیم شا سویی

خیابان ستارگان

کمتر کسی است که با خیابان ستارگان هنگ‌کنگ آشنایی نداشته باشد. آنچه سبب جذابیت این خیابان شده است، وجود مجسمه‌های شگفت‌انگیز مانند بروس‌لی است. این مجسمه‌ها با ظرافت و دقت بسیار زیادی طراحی شده‌اند و هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کنند. درواقع هدف از ایجاد این خیابان به رخ کشیدن هنر سینما و مجسمه‌سازی هنگ‌کنگ به گردشگران سراسر دنیا است. اگر قصد بازدید از این خیابان را دارید، توصیه می‌کنیم که بعدازظهر از این منطقه دیدن کنید. هر روز بعدازظهر در این خیابان نمایش سمفونی نور برگزار می‌گردد.

خیابان ستارگان

اوشن پارک

اگر از آن دسته افراد عاشق هیجان و تجربه تفریحات جدید هستید، بازدید از اوشن پارک هنگ‌کنگ را به شما توصیه می‌کنیم. این پارک تمام توقعات شما را از یک مجموعه تفریحی برآورده می‌کند. در اوشن پارک هنگ‌کنگ، ترن هوایی قدیمی، آکواریوم عظیم و حیوانات کمیابی دیده می‌شود. در مجموعه آکواریوم عظیم این پارک تفریحی می‌توانید بیش از هزاران نوع ماهی را تماشا نمایید. همچنین می‌توانید ستاره‌های دریایی را از نزدیک مشاهده و لمس کنید. در این پارک گونه‌های مختلفی از پاندا نیز دیده می‌شود که در بهترین شرایط زندگی می‌کنند. امکانات و تفریحات بی‌نظیر این پارک سبب جذب گردشگران بسیاری از سراسر دنیا شده است.

اوشن پارک

ناحیه تجاری مرکزی ویکتوریا

از دیگر جاهای دیدنی هنگ‌کنگ که پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به این شهر از آن دیدن کنید، ناحیه تجاری مرکزی ویکتوریا است. در این منطقه شاهد آسمان‌خراش‌هایی خواهید بود که سر به آسمان کشیده‌اند. این ناحیه یکی از مهم‌ترین مراکز مالی بین‌المللی در جهان شناخته می‌شود. همچنین باغ‌وحش و باغ گیاه‌شناسی هنگ‌کنگ نیز در این منطقه واقع شده است. علاوه‌بر موارد بیان شده، معبد من مو که یکی از قدیمی‌ترین معابد چینی محسوب می‌شود، در ناحیه مرکزی ویکتوریا قرار دارد.

ناحیه تجاری مرکزی ویکتوریا

مجسمه بودای بزرگ

این مجسمه با نام مجسمه بودای تیان تان نیز در هنگ‌کنگ شناخته می‌شود. ارتفاع این مجسمه 34 متر بوده که ساخت آن 12 سال طول کشیده است. ارتفاع 34 متری این مجسمه سبب شده است که آن به یکی از بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین مجسمه‌های دنیا معروف شود. بسیاری از گردشگران صبح زود از ارتفاعات لانتائو بالا می‌روند تا از این مجسمه بازدید کرده و به تماشا طلوع آفتاب از نقطه مرتفع هنگ‌کنگ بپردازند. در این منطقه اماکن دیدنی دیگری نیز نظیر باغ چای کاری و مخزن سد شک پیک نیز دیده می‌شود.

مجسمه بودای بزرگ

دهکده ماهیگیری تای او

تای او یکی از روستاهای منحصربه‌فرد هنگ‌کنگ شناخته می‌شود. بازدید از این روستا می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان آورد. این روستا در منطقه‌ای آرام و به دور از شلوغی‌های شهر قرار دارد. مردم این منطقه سبک زندگی آرام و بسیار سنتی دارند. از لحاظ معماری خانه‌هایی که در روستای تای او ساخته شده‌اند، به شکل چوبی و فلزی هستند. این روستا به دهکده ماهیگیری معروف بوده و شغل اصلی مردم این منطقه نیز ماهیگیری است. اگر به ماهیگیری علاقه دارید، بازدید از دهکده ماهیگیری تای او می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

دهکده ماهیگری

خلیج ریپالس

اگر از آن دسته افرادی هستید که از تماشا امواج و آفتاب گرفتن لذت می‌برید، بازدید از خلیج ریپالس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این خلیج یکی از محبوب‌ترین سواحل هنگ‌کنگ محسوب می‌شود. در اطراف این خلیج سوئیت‌های لوکس و رستوران‌های متنوعی وجود دارد.

بازار بانوان هنگ کنگ

یکی از معروف‌ترین بازارهای هنگ‌کنگ، بازار بانوان است. این بازار به یکی از بهترین بازارها برای گردش و بازدید گردشگران تبدیل شده است. در این بازار می‌توانید اجناس متنوع زنانه و مردانه را مشاهده کنید که با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رسند. اگر به هنگ‌کنگ سفر کردید و قصد خرید سوغاتی را داشتید، حتما سری به این بازار بزنید.

بازار بانوان

دیزنی لند هنگ کنگ

این مجموعه تفریحی در سال 2005 افتتاح شد. دیزنی‌لند هنگ‌کنگ کوچک‌ترین دیزنی‌لند جهان شناخته  می‌شود. این مجموعه تفریحی سالانه میلیون‌ها نفر گردشگر جذب می‌کند. در این مجموعه تفریحی شخصیت‌های کارتونی متفاوتی وجود دارند که نقش هر یک آن‌ها به خوبی ایفا می‌شود. به عنوان مثال با بازدید از این مجموعه شما می‌توانید تجربه رویارویی با مرد آهنی یا جنگ ستارگان را داشته باشید.

پارک آبی هنگ کنگ

پارک آبی هنگ‌کنگ در سال 1997 تاسیس شد که در قسمت جنوبی هنگ‌کنگ قرار دارد. این مجموعه تفریحی یک پارک موضوعی با محوریت زندگی دریایی است. آنچه در این پارک توجه گردشگر را به خود جلب می‌کند، حیوانات، بازی‌های سرشار از هیجان و نمایش‌های شگفت‌انگیز است. در این مجموعه تفریحی غذاهای محلی قدیمی و جدید نیز سرو می‌شود. بنابراین گردشگران با بازدید از این پارک می‌توانند تا حدود زیادی با فرهنگ قدیمی هنگ‌کنگ آشنا شوند.

پارک آبی هنگ کنگ

بازار شبانه هنگ کنگ

این بازار همانطورکه از نامش پیداست، فعالیت خود را با غروب آفتاب شروع می‌کند. با نزدیک شدن به غروب آفتاب، فعالیت در این بازار آغاز شده و فروشندگان شروع به فروش اجناس خود می‌کنند. همچنین خوانندگان و هنرمندان خیابانی نیز جهت فراهم کردن تفریح و اوقات خوش برای گردشگران به خوانندگی و نمایش می‌پردازند. بازار شبانه هنگ‌کنگ یکی از محبوب‌ترین بازارهای این شهر است. شما می‌توانید لباس، زیورآلات، مواد غذایی، چای، وسایل الکترونیکی و سوغات مورد نیاز را از این بازار تهیه کنید.  

برج ساعت هنگ کنگ  

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی هنگ‌کنگ برج ساعتی این شهر است. این برج 44 متر ارتفاع دارد و در نزدیکی یک ایستگاه قطار واقع شده است. البته در حال حاضر این ایستگاه دیگر فعالیتی نداشته و برج به عنوان یک نماد تاریخی در این شهر شناخته می‌شود. برج ساعت هنگ‌کنگ یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر از نظر گردشگران است.

برج ساعت هنگ کنگ

بلوار ستارگان هنگ کنگ

در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت صنعت فیلم‌سازی هنگ‌کنگ بوده‌ایم. به همین دلیل بلواری جهت بزرگداشت این موضوع در این شهر ایجاد شده است. درواقع هدف از ایجاد این بلوار ادا احترام به افرادی است که به پیشرفت سینما هنگ‌کنگ کمک کردند تا سینما هنگ‌کنگ هالیوود شرق نام گیرد. در بلوار ستارگان هنگ‌کنگ می‌توانید فیلم‌های روی پرده را تماشا کنید. همچنین نقاشی‌های دیواری که روی دیوار‌های این بلوار کشیده شده است، چشمان هر گردشگری را به خود خیره می‌کند.

بلوار ستارگان

سخن پایانی

همانطورکه در این مقاله اشاره کردیم، هنگ‌کنگ از جمله مهم‌ترین شهرهای توریستی جهان به شمار می‌رود. با سفر به این شهر با جاهای دیدنی هنگ‌کنگ آشنا خواهید شد و تاریخ قدیمی این کشور شما را جذب خود می‌کند. امیدواریم که هنگام سفر به این شهر بهترین لحظات را سپری کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر