چشمه دیمه

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/19
بازدید: 3275
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر در فصل‌های گرم سال نیاز به مسافرت و بازدید از یک منطقه خنک را ترجیح می‌دهید، به شما توصیه می‌کنیم سری به چشمه دیمه بزنید. اگر نمی‌دانید این چشمه کجاست باید بگوییم که در اطراف یکی از مناطق دیدنی شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این منطقه جزو مناطق خوش‌ آب‌وهوای ایران بوده و دسترسی به آن آسان محسوب می‌شود. این چشمه برای عاشقان طبیعت یک مکان دیدنی و لذت‌بخش است که می‌توانند اوقات خوبی را در این منطقه بگذرانند. همراه لحظه آخر باشید تا این منطقه را بهتر بشناسید.

چشمه دیمه

چشمه دیمه کجاست؟

چشمه دیمه در استان چهارمحال و بختیاری و در توابع شهرستان کوهرنگ واقع شده است. این منطقه یکی از پربازدیدترین مناطق غرب کشور است که منظره‌های زیبایی داشته و عکاسی در آن به دل بسیاری از هنرمندان می‌چسبد. علت نامگذاری این چشمه نیز نزیدک بودن آن به روستای دیمه در اطراف فارسان کوهرنگ است. اگر از شهر چلگارد در مرکز کوهرنگ، ده کیلومتر فاصله بگیریم می‌توانیم به روستای دیمه که در ۴۵ کیلومتری فارسان است، برسیم. فاصله این روستا تا شهرکرد ۱۲۰ کیلومتر است. مسیری که می‌پیمایید یک راه آسفالت با امکانات متعدد دارد که می‌توانید از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. لوکیشن و آدرس چشمه دیمه را می‌توانید در نقشه زیر ببینید.

 

 

اصلی‌ترین سرچشمه زاینده رود

بزرگ‌ترین رودخانه در فلات مرکزی ایران، زاینده ‌رود یا رود زندگی بخش است. در استان اصفهان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی از سدهای آبیاری که روی زاینده ‌رود بنا شده‌اند، استفاده می‌شود. زاینده ‌رود چندین سرچشمه اصلی دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، چشمه دیمه است. آب این چشمه از زردکوه سرچشمه می‌گیرد و خواص زیادی دارد. در این آب کلسیم زیادی یافت می‌شود که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و استحکام استخوان‌ها مناسب است. در کوهرنگ، کارخانه‌ آب معدنی وجود دارد که از این آب، بسته‌بندی‌های آب معدنی زیادی را برای داخل و خارج از کشور استخراج می‌کند.

آدرس چشمه دیمه

جاهای دیدنی چشمه دیمه

در روستای دیمه و نزدیکی چشمه آن، آلاچیق‌های زیادی برای اقامت مسافران وجود دارد. سرویس بهداشتی و فروشگاه و همچنین واحدهای اقامتی برای مسافران با بهترین امکانات قرار گرفته‌اند. در این منطقه می‌توانید شاهد چادرهای کوچ‌نشین هم باشید. یکی از مهم‌ترین تفریحات این منطقه نشستن زیر سایه درختان و لذت بردن از مناظر طبیعی است. در نزدیک چشمه دیمه جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. این مناطق به دلیل زیبایی‌های بسیار زیادی که دارند زمان زیادی را از شما می‌گیرند. برای اینکه بهتر با این مناطق آشنا شوید ادامه مطلب زیر را مطالعه نمایید.

تفریحات چشمه دیمه

زیبا ترین چشمه دنیا - زیباترین چشمه ای که تابحال دیدی

دشت لاله ‌های واژگون

در روستای دیمه، دشتی به وسعت ۳۶۰۰ هکتار وجود دارد که در آن لاله‌های بسیاری روییده‌اند. این دشت به عنوان یک اثر طبیعی ثبت شده است. لاله‌های واژگون در زبان محلی به گل گریان و اشک مریم معروف‌اند. در اواخر فروردین ماه این گل‌ها به وجود می‌آیند و تا اواخر اردیبهشت نمایان هستند.

تونل کوهرنگ

در سال ۹۹۶ هجری قمری، شاه طهماسب اول، مامور شد که رودهای کوهرنگ و زاینده‌ رود را به هم متصل کند. او این کار را به دست میرفضل الله شهرستانی، حاکم اصفهان سپرد. قرار شد مسیری در کنار کوه کنده شود تا این دو رود به هم متصل گردند. به دلایل مختلفی این کار انجام نشد و پس از جنگ جهانی دوم اولین تونل احداث گردید. تونل کوهرنگ یک تونل ۲۹۰۰ متری و یکی از مهم‌ترین مناطق اطراف چشمه دیمه است.

پیست اسکی چلگرد

شهر چلگرد به دلیل آب‌وهوای کوهستانی و سرد خود، یک پیست اسکی بسیار بزرگ دارد. این پیست مجهز به سیستم بالابرنده بوده و یک منطقه مورد علاقه گردشگران است. در این منطقه بیشتر مردم به زبان لری صحبت می‌کنند.

تونل کوهرنگ

سردترين چشمه ایران - سردترین آب چشمه در چهارمحال بختیاری

بهترین زمان سفر به چشمه دیمه

به دلیل آب‌وهوای کوهستانی در استان چهارمحال و بختیاری، بهترین زمان برای رفتن به این منطقه سرد، بهار و تابستان است. برای مشاهده لاله‌های واژگون می‌توانید در اردیبهشت به این منطقه بروید. البته کسانی که به سرما علاقه دارند، فصل‌های پاییز و زمستان برای آن‌ها مناسب‌تر خواهد بود. همچنین علاقه‌مندان به اسکی و تفریحات زمستانی بهتر است فصل زمستان را برای سفر خود انتخاب کنند.

چشمه دیمه کجاست


کشور ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی را در قلب خود پرورش داده است که فقط یکی از آن‌ها چشمه دیمه نام دارد. این منطقه با آب‌وهوایی کوهستانی در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. اگر به این منطقه سفر کردید حتما از آب پر خاصیت این چشمه بنوشید. مردم این منطقه به دلیل نوشیدن آب این چشمه، از بسیاری آسیب‌ها در امان هستند. شک نکنید که این منطقه، مکانی زیبا و خوش‌ آب‌وهوا برای دوستداران طبیعت محسوب می‌شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر