جاهای دیدنی مادرید

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/27
بازدید: 1741
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا شما هم گاهی اوقات به یک سفر خارجی فکر می‌کنید؟ آیا دلتان یک گردش عالی در یک کشور معروف را می‌خواهد؟ مسلماً هر فردی مخصوصا علاقه‌مندان به فوتبال و چهره‌های سرشناس آن، کشور اسپانیا و شهر مادرید را می‌شناسد. حال چشمان خود را ببندید و تصور کنید در خیابان‌های شهر مادرید قم می‌زنید. شهر مادرید چنان بزرگ است که آن را نمونه کوچکی از اسپانیا می‌دانند؛ چنانچه که از هر سنت و آیینی در آن وجود دارد. اماکن‌های تاریخی و گردشگری آن نگاه هر بیننده‌ای را در خود غرق می‌کند. آری، شهر مادرید شهر موسیقی و تاریخ و ورزش است، شور و نشاط در هر نقطه آن موج می‌زند. افراد بسیاری دوست دارند درباره این شهر زیبا بیشتر بدانند. میدان‌های شلوغ و ساختمان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری قند را در دل آب می‌کند. اکنون قصد داریم با یک مقاله مفید و مختصر شما را یک چرخی در این شهر بزرگ بزنیم و با دیدنی‌های مادرید آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

مادرید

موزه پرادو از دیدنی های مادرید

شهر موزه لقبی است که به مادرید داده‌اند. سال 1992 این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نامگذاری شد. بنای زیبای این موزه همه را مات و مبهوت می‌کند. طراحی و ساخت بی‌نقص آن را معمار اسپانیایی، خوان د ویلانوا کرده‌ است چنانچه به عنوان محبوب‌ترین موزه نیز قرار دارد. پرادو، در سال 2018 حدود 3 میلیون نفر گردشگر داشته است و جزء 18 موزه پر بادید جهان به حساب می‌آید. سال 1819 افتتاح شد و تنها یک مرتبه در سال2007 بازسازی گردید. آثار هنری که از قرن 12 تا اوایل قرن 19 را شامل می‌شود در موزه پرادو که حدودا 10000 اثر، درون این موزه قرار دارد. برای دیدن همه بخش‌های موزه وقت کافی وجود ندارد بنابرای پیشنهاد ما این است که حتما از نقاشی‌های بی‌نظیر آن دیدن نمایید. مسیح مرده اثر گران قدر مارکو پالمزانو نقاش طراز اول اسپانیا است.

کاخ سلطنتی مادرید - زیباترین کاخ سلطنتی در کشور زیبای مادرید

موزه پرادو

پارک رتیرو را شنیده‌اید؟

یکی از باصفا‌ترین جاهای دیدنی مادرید که نماد صلح نیز گفته می‌شود، پارک رتیرو است. پارک رتیرو با 120 هکتار زمین، بهترین نقطه برای ریلکس کردن و دوری از هر نوع مشغله و هیاهو خواهد بود. شاه فیلیپ چهارم، دستور ساخت این پارک را در سال 1680 برای خویشاوندان و خانواده سلطنتی، توسط گاسپار داد. استفاده از آن در سال 1868 برای عموم آزاد شد. قسمت شمالی این پارک، دریاچه ای مصنوعی واقع شده است که شما با اجازه کردن قایق‌های کانو و کایاک می‌توانید از فضای آن لذت ببرید.

آشنایی با کشور اسپانیا - دین، اقتصاد، زبان، فرهنگ و هر آنچه که باید در مورد اسپانیا بدانید!

پارک رترو

کاخ سلطنتی مادرید 

کاخ سلطنتی مادرید بسیار، بزرگ و وسیع است. زیرا هدف از ساخت این کاخ، تحت تاثیر قرار دادن کاخ ورسای فرانسه بود.  وسعت این کاخ 135000 متر مربع است و شامل 3418 اتاق متنوع می‌شود. سنگ گرانیت و سنگ سفید کلمنار در ساخت کاخ سلطنتی به کار رفته است و فضای سرسبز باغ چشم‌انداز وصف نشدنی به این کاخ می‌دهد. برخی از این اتاق‌ها به صورت رایگان قابل بازدید، برخی نیز با پرداخت بلیط 11 یورویی قابل مشاهده خواهد بود. آثار هنرمندان معروفی را می‌توانید در آن پیدا کنید، آثاری همچون؛ خوان د فلاندس، لاسکس، دیه گو، آنتون رافائل منگس و... در این مجموعه قرار دارد.

اختلاف ساعت ایران و اسپانیا - اختلاف ساعت کشور اسپانیا با ایران چقدر است؟

کاخ سلطنتی مادرید

میدان پلازا مایور

سالیان سال، میدان پلازا مایور اتفاقات گوناگونی را به خود دید. جشن‌ و درگیری‌ و مراسمات مختلف مانند: تاج گذاری و گاو بازی در این منطقه بسیار اتفاق افتاد. مساحت این مکان برابر یک زمین فوتبال می‌شود که دور آن را ساختمان‌های هم شکل و چوبی احاطه کرده است. در قلب این میدان مجسمه‌ای برنزی از پادشاه فیلیپ سوم گذاشته‌اند که توسط ژان بولگن و پیتر و تاکا مجسمه سازان نامدار ایتالیایی  خلق شده است. فضای میدان پلازا مایور بسیار رمانتیک و لوکس‌ترین رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها برای گذراندن لحظاتی عاشقانه در آن قرار گرفته است.

میدان پلازا

خیابان گران ویا 

از پویا‌ترین خیابان‌های اسپانیا که هر چه از زیبایی آن گفته شود کم است می‌توان به خیابان گران ویا اشاره نمود. سالانه هزاران توریست و جهان‌گرد برای تماشای این خیابان راهی این کشور می‌‌شوند. پویایی از این نظر که همیشه رستوران‌ها و کافه شاپ‌ها و دیگر فروشگاه‌های آن به صورت تمام وقت باز است و گردشگران از ان‌ها استفاده می‌کنند. اگر به دنبال فروشگاه‌های برند در دنیا هستید به این مجموعه سری بزنید هرچقدر از معماری بی‌همتای این خیابان بگوییم، کم است. حتما از این مکان دیدن کنید.

بهترین تفریحات اسپانیا - در سفر به اسپانیا میتونی از این تفریحات استفاده کنی!

خیابان گران ویا

 

معبد زیبای دبود

از شگفت آور‌ترین جاهای دیدنی مادرید معبد دبود است. جنوب مصر ، جزیره فیله در 15 کیلومتری آسوان ساختمان اصلی معبد قرار داشت. پس از جابه جایی معبد دبود هم اکنون واقع در پارک دل اوئسته، نزدیکی کاخ سلطنتی دوباره چیده‌اند. معبد دبود یک شبه مصر است که می‌توان آن را خارج از مصر دید. غروب دل‌انگیز آن را هرگز از دست ندهید. 

میدان سیبلس

میدان سیبلس واقعا از بهترین خلاقیت‌های بشری است. وجود ساختمان‌ها با بهترین معماری دراطراف آن بر جلوه باشکوه این میدان افزده‌اند. زیبایی این مکان درشب چندین برابر می‌شود. هم اکنون محل استقرار شورای شهر مادرید است اما سال‌ها این ساختمان اداره پست و بعد از آن موزه پست بود. مهم‌ترین چیزی که باعث معروفیت آن شد وجود فواره الهه سیبلس است. ونتورا رودریگز، سازنده آن فواره است. نورپردازی‌های قشنگ این فواره و شکل خلاقانه آن در شب بسیار فضای توصیف نشدنی ایجاد می‌کند. 

 

میدان سیبلس

 

میدان دروازه خورشید.

این میدان واقع در مرکز مادرید است. میدان دروازه خورشید در شب سال نو بسیار پرازدحام می‌شود چون افراد زیادی در این مکان شب سال نو را در کنار هم جشن میگیرند. در اطراف و نزدیکی این میدان انواع فروشگاه‌ها، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و... وجود دارد که این روزها افراد زیادی برای خرید و گردش به اینجا می‌آیند. مجسمه خرس که از دیدنی‌های محشر مادرید است هم در این میدان واقع است. توصیه می‌کنیم تماشای این مکان را از دست ندهید. 

موزه رینا سوفیا

از موزه‌های ملی هنر‌های معاصر اسپانیا موزه رینا سوفیا است. قرن 18 این ساختمان، بیمارستان بود و سال 1986 تبدیل به مرکز هنری شد. نهایتاً در سال 1988 آن را به عنوان موزه شناختند. سال 1992 به صورت رسمی این موزه افتتاح و به شکل امروزی در آمد. موزه سوفیا در واقع اختصاص به هنر اسپانیایی دارد. دو اثر، پابلو پیکاسو و سالوادوردالی از شاهکار‌های دو استاد بزرگ قرن 20 است که در این مجموعه واقع است. قیمت بلیط بازدید، هشت تا ده یورو خواهد بود.

 

موزه رینا سوفیا

 

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

همان طور که در مقدمه گفتیم با شنیدن اسم کشور اسپانیا و شهر مادرید مخصوصاً علاقه‌مندان به ورزش به یاد تیم مورد علاقه‌شان می‌افتند. تیم رئال مادرید بسیار پرقدرت و پرافتخار است. از برجسته‌ترین مکان‎‌‌های دیدنی این شهر همین ورزشگاه فوتبال، استادیوم سانتیاگو برنابئو خوانده می‌شود. ورزشگاه سانتیاگو ظرفیت بیش از 80 هزار را دارد و در سال 1947 افتتاح گردید. می‌توانیم حدس بزنیم که بسیاری از شما یکی از آرزوهایتان شرکت کردن در این استادیوم ورزشی معروف و تماشای یک بازی هیجان‌انگیز است.

 

ورزشگاه سانتیاگو

 

بازار سن میگل

یکی از خاصیت‌های گردش د یک کشور دیگر آشنایی با فرهنگ و بازار‌های محلی آن کشور است. بازار مسقف سن میگل، در نزدیکی میدان پلازا مایور مادرید قرار دارد که از برتر‌ین بازارهای این کشور به حساب می‌آید. معماری جالب آن با استفاده از آهن و شیشه است. سال 2009 این بازار با سرمایه‌گذاران شخصی  بازسازی و خریداری شد. رفتن به این بازار یک تیر و دو نشان می‌شود؛ بعد از خرید می‌توانید در بهترین رستوران‌های آن غذاهای محلی میل کنید. 

 

بازار سن میگل

 

موزه ملی باستان شناسی

در مادرید موزه‌های سرشناس زیادی وجود دارد یکی از این موزه‌ها موزه ملی باستان شناسی است. موزه باستان شناسی توسط ملکه ایزابلا دوم  در سال 1867 ساخته شد و سرشار از آثار باستانی قبل تاریخ تا اوایل قرن 19 است. هرنوع آثار و یافته‌ای در این موزه وجود دارد. یافته‌های باستان شناسی، هنر‌های تزئینی، مردم نگاری وسکه‌های باستانی از جمله آثاری است که در این موزه دیده می‌شود. از باارزش‌ترین آثار موجود در این مجموعه نیم تنه بانوی الچه است.

 

موزه ملی باستان شناسی

 

دروازه آلکالا

دروازه آلکالا شهر مادرید را به صورت مارت پستال به تصویر کشیده است. دروازه آلکالا، نماد شهر مادرید نامیده می‌شود. بازسازی این دروازه به دستور شاه کارلوس سوم در قرن 18 میلادی، توسط معمار ایتالیایی فرانچسکو سباتینی انجام گرفت. پلاکی که در وسط آن وجود دارد تاریخ رونمایی از آن را نشان می‌دهد. بالای دروازه نیز چهار کودک قرار دارد که نشانه؛ اعتدال، ملاحظه‌کاری، عدالت و شهامت است.

 

دروازه آلکالا

 

موزه سورولا.

همین طور که گفته شد از عمده‌ترین جاهای دیدنی شهر مادرید موزه ها هستند از دیگر موزه‌های موجود در این شهر موزه، سورولا است. خانه معروف‌ترین هنرمند امپرسیونیست اسپانیایی، خواکین سورولا واقع در محل کنونی موزه سورولا بود. اتاق‌های اصلی این خانه بدون تغییر باقی مانده است. این موزه بعد از فوت همسر این هنرمند تاسیس شد.  علاوه بر آثار بسیار زیبایی که وجود دارد حیاط این موزه از جلوه دیگری برخوردار است و نگاه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

 

موزه سورولا

 

کلام پایانی

در این مقاله کوتاه و مفید سعی کردیم شما را تا حد زیادی با جاهای دیدنی مادرید، پایتخت کشور اسپانیا آشنا کنیم. مادرید مجموعه‌های دیدنی بسیاری دارد که بیش‌ترین آن‌ها قدیمی و باستانی هستند. علاقه‌مندان به این آثار گران‌بها و ارزش‌مند می‌توانند از این مکان‌ها استفاده کنند. امیدواریم کمک زیادی در اطلاع رسانی این جاذبه‌ها کرده باشیم.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر