برج ساعت ازمیر

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/04
بازدید: 857
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال به دیدن ساعتی غول پیکر فکر کرده‌اید؟ شنیدن صدای تیک تاک عقربه‌های بلند آن چقدر هیجان‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود؟ حال تصور کنید در کنار همچین ساعتی می‌توانید بایستید و آن را تماشا کنید. به راستی که زیبایی غیر قابل وصفی خواهد داشت. اگر بدانید که می‌توان این تجسم را تحقق بخشید صبر می‌کنید؟ پس پیشنهاد ما به شما بازدید از برج ساعت ازمیر است. برج ساعت ازمیر یکی از آثار تاریخی و مهم این شهر به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا درباره این اثر زیبا بیشتر بدانید.

برج ساعت ازمیر

معرفی برج ساعت ازمیر

نماد اصلی شهر ازمیر در میدان کوناک، برجی به نام برج ساعت ازمیر است. این برج بیست و پنج متری طرح هشت ضلعی داشته و چهار طبقه دارد. سازه برج ساعت ازمیر از سنگ مرمر سفید ساخته شده و برش سنگ‌های ستون این برج به تمدن شمال آفریقا باز می‌گردد.

برج ساعت ازمیر

تاریخچه و قدمت برج ساعت ازمیر

شهر ازمیر از لحاظ اقتصادی و صنعتی رتبه بالایی دارد. این شهر شامل آثار تاریخی و مکان‌های جالب در داخل خارج خود بوده و در نزدیکی خلیج ازمیر در سواحل دریای اژه قرار گرفته است. هم اکنون این شهر به یک شهر گردشگری و ایده‌آل برای مسافرت تبدیل شده و یکی از دیدنی‌های این شهر میدان کناک نام دارد. سال ۱۸۹۵ فرمانداری این شهر تصمیم به ساخت یک سازه در قلب شهر گرفت. برای ساخت این بنا گروهی جمع شدند و پنج سال طول کشید تا این بنا را ساختند.

راهنمای سفر به ازمیر - قبل از اینکه به ازمیر بری حتما این راهنمای سفر به ازمیر رو بخون تا بدونی چیکار باید بکنی!


 به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد سلطنت عبدالحمید هدیه‌ای از طرف کشور آلمان در سال ۱۹۰۱ به برج ساعت ازمیر افزوده شد. این هدیه چیزی نبود جز ساعتی که هم اکنون در این برج قرار دارد. نقش‌های به کار رفته در این برج نمایانگر فرهنگ شرقی بوده و به معماری عثمانی باز می‌گردد. تمامی ساختمان‌های اطراف برج ازمیر متعلق به دولت بوده و در سال ۱۹۷۴ به دلیل زلزله‌های شدید در این شهر آسیبی به عقربه‌های ساعت برج وارد شد. تعمیر عقربه‌های برج دو سال طول کشید. در سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۹ عکس ساعت برج ازمیر روی اسکناس ۵۰۰ لیر ترکیه چاپ شد.

برج ساعت ازمیر

معماری برج ساعت ازمیر

معماری برج ساعت ازمیر بر عهده ریموند چارلز معمار ساختمان کنسولگری آلمان بوده و در شلوغ‌ترین قسمت شهر این برج را ساخت. معماری این برج معماری عثمانی و آفریقای شمالی است. در کنار برج ساعت ۴ فواره وجود دارد که در هنگام شب و روشن شدن چراغ‌های این برج به همراه نورپردازی آن بسیار خیره کننده خواهد بود. با استفاده از نورپردازی، نشان‌های حک شده روی برج دیده شده و نظر هر بیننده را به سوی خود جلب می‌کند. مصالح به کار رفته در ساخت این برج آهن و سرب بوده و پایه‌های برج ساعت در الگوی دایره‌ای شکل قرار دارند. این پایه‌ها از تزیینات زیبایی برخوردار بوده و اطراف برج حوض و آبنما‌های بی‌نظیری وجود دارد که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

برج ساعت ازمیر

چگونه به برج ساعت ازمیر برویم؟

قطعا وقتی به سفر می‌روید یکی از دغدغه‌های شما طریقه رفت و آمد در آن شهر خواهد بود. از این رو باید بدانید که چگونه این عمل را انجام دهید. برای رفتن به برج ساعت ازمیر می‌توان از دو وسیله اتوبوس و مترو استفاده کرد. این وسایل به راحتی در شهر ازمیر در دسترس گردشگران قرار دارند.

چه زمانی برای بازدید به برج ساعت ازمیر برویم؟

مسئولین برج ساعت ازمیر مانند دیگر مکان‌های گردشگری، زمان خاصی را جهت بازدید گردشگران انتخاب نکرده‌اند. بنابراین بازدید از این برج ساعت در هر ساعت از شبانه‌روز امکان‌پذیر است و شما در هر زمانی می‌توانید برای بازدید به این برج بروید.

بهترین مراکز خرید ازمیر - معرفی بهترین و مناسب ترین مراکز خرید ازمیر به همراه آدرس

برج ساعت ازمیر

هزینه بازدید

یکی از مزیت‌هایی که بازدید برج ازمیر دارد هزینه بازدید آن است. برای بازدید از این مکان نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای ندارید و می‌توانید به صورت رایگان از آن بازدید کنید.

جاذبه‌ های دیدنی اطراف برج ساعت ازمیر

اگر به بازدید از برج ساعت ازمیر بروید می‌توانید از جاهای دیدنی اطراف آن نیز دیدن نمایید. در اطراف این برج مکان‌های دیدنی مختلفی مانند مسجد حصار، ساختمان آسانسور، چشمه های پاموکاله و غیره وجود دارند.

برج ساعت ازمیر

مسجد حصار

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد ترکیه مسجد حصار بوده که در شهر ازمیر واقع شده است. این مسجد را در قرن شانزدهم بنا و در قرن ۱۹ بازسازی کردند.

ساختمان آسانسور

در سال ۱۹۰۷ میلادی توسط مهاجران یهودی ساختمانی برای جابه‌جایی شهروندان روی یک تپه به نام ساختمان آسانسور بنا شد. این آسانسو ابتدا با فشار آب و سپس با نیروی برق کار می‌کرد. زمانی که سوار این آسانسور شوید منطقه پانورامایی را مشاهده کرده و می‌توانید از فروشگاه‌ها و کافه‌های این منطقه استفاده کنید.

برج ساعت ازمیر

قلعه کادیفکاله

قلعه کادیفکاله در قرن چهارم بنا شده و در طی سال‌های مختلف به تصرف حکومت‌های گوناگون درآمد. این قلعه ۱۸۶ متری توسط فردی به نام لیسماکوس بنا شده است.

چشمه های پاموکاله

چشمه‌های پاموکاله مجموعه‌ای از چشمه‌های آب گرم پلکانی هستند که سنگ‌های آبی و سفید در این چشمه‌ها جلوه بسیار زیبایی دارند. 

آگورا

آثار باقی‌مانده از بازاری که قبلا در مسیر جاده ابریشم قرار داشته در آگورا است. این خرابه‌ها بیش از دو هزار سال قدمت دارند. همچنین کانال آبی که در آن زمان در منطقه جاری بود نیز می‌توان مشاهده کرد.

برج ساعت ازمیر

تله فریک ازمیر

اگر به ارتفاع علاقه دارید حتما به تله فریک ازمیر بروید و از ارتفاع ۴۳۲ متری سطح زمین را نگاه کنید. سواحل دریای اژه به خوبی از طریق این تله کابین مشهود است.

رستوران‌های نزدیک به برج ساعت ازمیر

پس از گردش و تفریح قطعا میل کردن غذا لذت بسیار بالایی دارد اما شناخت مکان‌های مناسب جهت انجام امر ضروری است. رستوران‌های زیادی در اطراف برج ساعت ازمیر وجود دارند. از بهترین‌ رستوران‌های اطراف این بنا می‌توان به چوکوفته، پولو آرت و لانژ، من گلی و امنیت اشاره کرد.

برج ساعت ازمیر

هتل های اطراف برج ساعت ازمیر

گردش و تفریح علاوه بر ساختن روزی زیبا، خستگی نیز به همراه دارد. به همین سبب برای تجدید قوا نیاز به مکانی مناسب جهت از بین بردن خستگی خواهید داشت. هتل‌های مختلف در اطراف برج ساعت ازمیر برای اقامت گردشگران وجود دارد از این هتل ها می توان به لاگورا، مارلا، مالینا، گرند حکیم اوغلو اشاره کرد.

سخن پایانی

سراسر کشور ترکیه و شهرهای آن دارای جاذبه‌های بسیار زیادی هستند که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته‌اند. همان‌ طور که از توضیحات بالا متوجه شدید برج ساعت ازمیر یکی از دیدنی‌های این کشور بوده که در شهر ازمیر قرار دارد. اگر با تور به شهر ازمیر رفتید دیدن این بنا را از یاد نبرید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر