روستای کانلیکا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/17
بازدید: 3910
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

می‌خواهید به یکی از زیباترین روستاهای شهر استانبول سفر کنید؟ دوست دارید که یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های ترکیه را برای دوستانتان به ارمغان بیاورید؟ می‌خواهید که لذت سفر به یک روستای همه چیز تمام را در خاطرتان به یادگار داشته باشید؟
پس با ما در لحظه آخر همراه باشید تا مکان‌ها و مناظر دیدنی روستای کانلیکا استانبول را با یکدیگر بررسی کنیم.

روستای کانلیکا

روستای کانلیکا کجاست؟

اگر تنها کمی در مورد روستاهای اطراف شهر استانبول، جستجو کرده باشید، قطعا چشمتان به روستای زیبای کانلیکا یا همان کانلیجا خورده است. شهری که به طبیعت بکر و دست نخورده آن معروف است و یکی از بهترین و زیباترین مناظر اطراف استانبول است.
این روستای زیبا در حدود 14 کیلومتری شهر استانبول قرار گرفته است که اگر قصد سفر به آن را دارید می‌توانید به سه روش مسیر دریایی (حدود یک ساعت)، مترو (حدود نیم ساعت) و تاکسی‌های شهری (20 دقیقه) به آنجا سفر نمایید.

اگر می‌خواهید با یکی از جاهای دیدنی استانبول بهتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری هم به این روستای فوق العاده زیبا و دیدنی بزنید.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

چگونه به روستای کانلیکا برویم؟

از آنجایی که کانلیکا یکی از روستاهای اطراف استانبول است، می‌توانید برای سفر به این روستای جذاب و خاطره انگیز با استفاده تورهای استانبول و تور لحظه آخری به آنجا عزیمت کرده و از این سفر به یادماندنی لذت ببرید.

جاذبه‌های روستای کانلیکا

برخلاف اینکه کانلیکا یک روستاست، اما جالب است بدانید که این روستا جاذبه‌های گردشگری فوق العاده‌ای را در خود جای داده که در ادامه همه آن‌ها را بررسی خواهیم نمود. از جمله جاذبه‌های گردشگری کانلیکا(کانلیجا) می‌توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:
•    جنگل‌های مهرآباد

جاذبه های روستای کانلیکا

از زیباترین مناظر پل بسفر می‌توانیم به جنگل‌های مهرآباد اشاره کنیم که در کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر نمای خاصی را ایجاد نموده است.

•  رصدخانه معروف استانبول
استانبول یک رصدخانه دارد و آن هم در روستای کانلیکا واقع شده است. اگر بر روی تپه‌ای که رصدخانه بر روی آن واقع شده بایستید، می‌توانید یک منظره فوق العاده از پل فاتح سلطان محمت و پل بسفر را تماشا نمایید.

•  معماری جذاب روستا
اگر تا به اینجا مقاله را به درستی خوانده باشید، حتما متوجه شده‌اید که این روستای بی‌نظیر یکی از بهترین روستاهای اطراف استانبول است که جاذبه گردشگری فوق العاده‌ای را در خود جای داده است. اگر می‌خواهید با تور استانبول سفر کنید، تماشای این مناظر را از دست ندهید.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

•  بندر زیبای کانلیکا
یک بندر کوچک نیز در این روستا وجود دارد که در اطراف آن می‌توانید با رفتن به کافه‌های زیبا و دلنشین آنجا، ماست محلی خوشمزه‌ای که از شیر تازه گاو و شیر گوسفند تهیه شده است را نوش جان کنید.

•  مسجد قاضی اسکندر پاشا

مسجد قاضی اسکندر پاشا استانبول

این مسجد که توسط معمار شاهنشاهی، یعنی میمار سینان در بین سال‌های در سال‌های ۱۵۵۹ تا ۱۵۶۰  ساخته شده در پشت اسکله کشتی قرار دارد. همچنین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از مقبره اسکندر پاشا نیز در حیاط مسجد دیدن فرمایید.

•  قبرستان کانلیکا
از جمله دیگر مکان‌های دیدنی روستای کانلیکای استانبول، می‌توانیم به قبرستان این روستا اشاره کنیم که در صورت تمایل می‌توانید از آن نیز دیدن فرمایید.

•  عمارت راسیم پاشا
بسفر عمارت‌های باشکوهی را در خط ساحلی روستای کانلیکا، در خود جای داده است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به عمارت راسیم پاشا اشاره کنیم که به سبک امپراطوری آن زمان ساخته شده است که امروزه به آن هتل عاجیا نیز گفته می‌شود. 

•  عمارت  Yağcı Shefik Bey
یکی دیگر از زیباترین عمارت‌های این روستای توریستی، عمارت  است که در قسمت شمالی اسکله قرار دارد که در سال 105 بنا شده است.

•  نخلستان محرابات

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

نخلستان محرابات

از جمله مکان‌هایی که در کانلیکا نمی‌توان از رفتن به آن چشم پوشی کرد، نخلستان محرابات است. در این نخلستان با دوستانتان قدم بزنید و از چشم انداز فوق العاده ان لذت ببرید.

•  باغ خدیو و باغ آدا بارو
با اینکه روستای کانلیکا یا همان کانلیجا یک منطقه کوچک از اطراف شهر استانبول است، اما مناظر دیدنی و چشم اندازی را در خود جای داده است. باغ آدا بارو و باغ خدیو دو مکان چشم انداز دیگری هستند که با تماشای آن‌ها می‌توانید لذت سفر خود را تکمیل نمایید.
هنگامی از باغ خدیو به سمت ساحل در حرکت هستید، خانه‌های تاریخی را مشاهده می‌کنید که مربوط به دوران عثمانی هستند و حس استانبول قدیم را در شما زنده می‌کنند. 

•  قهوه خانه یا کافه اسماعیل
این کافه یا قهوه خانه یکی از معروف ترین و در عین حال قدیمی‌ترین کافه‌های این شهر است که تاریخچه آن به زمان عثمانی برمی‌گردد. این کافه یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن ماست مخصوص کانلیکا است. ترکیب این ماست با آلبالو و مربای توت فرنگی و عسل طعم خاطره انگیزی را برایتان رقم خواهد زد. 

مراکز خرید استانبول - آشنایی با برترین مراکز خرید شهر توریستی استانبول

سوغات معروف روستای کانلیکا چیست؟

سوغاتی کانلیکا

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا روستای کانلیکای استانبول معروف است؟ باید بگوییم که علاوه بر مناظر و مکان‌های دیدنی که این شهر در خود جای داده، این روستا یک سوغات بسیار معروف و محبوب دارد که در اکثر کافه‌ها و رستوران‌های این شهر می‌توانید آن را تهیه کنید و از خوردن ان لذت ببرید. 
سوغاتی معروف روستای کانلیکا، ماست خامه‌ای محلی آن است که ترکیبی از قند و شکر است که طعم فوق العاده محبوبی در بین گردشگران و اهالی آنجا دارد. پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ چشیدن طعم لذتبخش این ماست فوق العاده را از دست ندهید.

ارزان ترین رستوران های استانبول - ارزان ترین و خوشمزه ترین غذاهای سنتی ترکیه در رستوران های استانبول

رستوران‌های روستای کانلیکا

کانلیکا علاوه بر مناظر دیدنی و سوغاتی محبوبش، رستوران‌های ویژه‌ای نیز دارد که برای خوردن عصرانه و یا نهار و شام می‌توانید به آنجا بروید و طعم لذیذ غذای استانبولی را بچشید.

روستای کانلیجای استانبول

 نام برخی از معروف‌ترین رستوران‌های کانلیکا: 
•  کافه رایفا لانژ
•  رستوران بهار دوم
•  رستوران تاک
•  رستوران یکاموز

سخن پایانی

روستای کانلیکا یا همان کانلیجای شهر استانبول یکی از قدیمی‌ترین روستاهای اطراف استانبول است که ویژگی‌های منحصر به فرد توریستی آن می‌تواند نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کند. امروز به بررسی کامل مناظر و طبیعت‌های شگرف این روستا پرداختیم تا اگر قصد سفر به ترکیه و استانبول را دارید، بتوانید از این روستای زیبا نیز دیدن بفرمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر