جاهای دیدنی پرتغال

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/04/15
بازدید: 3719
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پرتغال، یکی از کشورهای اروپا است که در جنوب غربی این قاره و در شبه جزیره ایبری قرار دارد. این کشور در قسمت شمال شرق و شرق خود با اسپانیا و در غرب و جنوب خود با اقیانوس اطلس هم مرز است. پایتخت کشور پرتغال، شهر لیسبون بوده و جزوء مراکز تفریحی و مناطق مهم کشور پرتغال محسوب می‌شود. اگر شما به تازگی قصد سفر به کشور پرتغال را دارید و به دنبال مقاله‌ای برای آشنایی بیشتر با مراکز تفریحی، گردشگری و جاهای دیدنی پرتغال را دارید، با سایت لحظه آخر تا انتهای مطلب همراه باشید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند


     

    پرتغال


    صومعه جرونیوس، لیسبون

    اگر به شهر لیسبون کشور پرتغال سفر کردید، صومعه جرونیوس، یکی از دیدنی‌های این شهر است. صومعه جرونیوس یا ژرونیموس در شهر لیسبون و در منطقه بام واقع شده‌است. این آثار تاریخی برای گرامیداشت دریانوردی به نام وَسکو دِ گاما در سال ۱۵۰۱ ساخته شده است. این بنا نمونه‌ای برجسته و عالی برای نشان دادن سبک معماری مانوئلین و به دستور شاه مانوئل اول جهت برگزاری انواع جشن برای سفرهای موفق پرتغالی‌ها به دور دنیا ساخته شد. همانطور که در بالا گفتیم صومعه جرونیوس، به سبک معماری‌های مخصوص خود پرتغالی‌ها و با ترکیب سبک‌های گوتیک، موری و تاثیرات اولیه رنسانس است. شما با رفتن به این صومعه می‌توانید انواع نقش‌های زیبا و مجسمه‌های مربوط به دریانوردی را مشاهده کنید. این صومعه دارای سه راهرو است که در آن طاق‌های دنده‌ای و ستون های ظریف پوشیده شده با تندیس‌های گوناگون قرار گرفته است. شما برای دیدن راهروی مرکزی می‌توانید از طریق درب یا دروازه جنوبی آن اقدام کنید؛ همچنین به واسطه درب غربی، شما به سمت راهروهای سرپوشیده هدایت می‌شوید. این قسمت از صومعه بسیار زیبا، جذاب و حیرت انگیز‌تر از دیگر مکان‌های این صومعه سرا است. راهروهای این قسمت دارای دو طبقه و طبقه زیرین سقفی دو طبقه با تزیینات بسیار زیاد دارد. در صومعه جرونیوس، آرامگاه‌ پادشاه مانوئل و سایر اعضای خاندان سلطنتی پرتغال به همراه برخی چهره‌های سرشناسی مانند وسکو د گاما و فرنادو پسوآ قرار دارد؛ همچنین صومعه جرونیوس، دارای یک نمازخانه جرونیمو بوده که بخشی مستقل از این مجموعه است.

     

    صومعه


    کاخ ملی سیترا، ساحل سیترا

    شهر سینترا با توجه به موقعیت مکانی که دارد یکی از جاهای دیدنی کشور پرتغال محسوب می‌شود. این شهر توسط یونسکو به عنوان یک میراث جهانی فرهنگی در شهر پرتغال ثبت شده است. کاخ ملی سیترا جزوء بناهای بسیار دیدنی و قدیمی‌ترین بنا در شهر سینترا بوده که باعث زیباتر شدن این شهر شود. این کاخ در اواخر قرن ۱۴ میلادی ساخته شد. وجود دودکش‌های مخروطی این بنا باعث شده تا کاخ ملی سیترا در بین گردشگران معروف شود.

    کاخ ملی پنا

    کاخ پنا که در شهر سینترای کشور پرتغال است، یکی از زیباترین کاخ‌ها و بناها در این شهر محسوب می‌شود. این کاخ در زمان قرون وسطا و بر فراز تپه‌های شهر سینترای پرتغال ساخته شد؛ سپس این کاخ به بانو دمای پرتغالی اهدا شد. دستور ساخت این بنا توسط ملکه لئونور در سال 1943 داده شد؛ در ابتدا این بنا برای محل عبادت مردم ساخته و بعد به دستور جانشین جان دوم جان، دستور بازسازی آن داده شد؛ اما این بنا در قرن ۱۸ میلادی و با برخورد یک عدد صاعقه به آن، آسیب بسیار جدی و شدیدی را دید. شاید برای شما قابل توجه باشد که در یک مدت زمانی، تعداد ۱۸ هزار راهبه در آن سکونت داشتند و این دوران مصادف با زمانی بود که کاخ در فضای ناآشنا قرار داشته است. این کاخ از دو بخش اصلی ساخته شده؛ بخش اول آن ساختمان مربوط به کاخ و بخش‌های داخلی آن و بخش دوم فضای بسیار زیبا و جذاب درختان و باغ‌های آن است. این کاخ با توجه به طراحی بسیار جذابی که دارد، باعث شده تا چشم هر گردشگری را به خود جذب کند. کاخ و مجموعه ملی پنا دارای یک سقف قوسی است که به سبک شمال آفریقا طراحی شده و علاوه بر آن طرح‌های بسیار زیبایی مربوط به دوران قرون وسطا نیز در آن به کار برده شده است. روی این نما و قسمت خارجی کاخ، کنده کاری‌های بسیار زیبایی که مربوط به داستان‌های کتاب تورات و نمادهای مذهبی مسیحی ست قرار دارد. ساعت بازدید این کاخ و مجموعه آن از ساعت 19 تا 19:45 است.

     

    سیترا


    آکواریوم لیسبون، لیبستون

    همانطور که گفتیم لیسبون پایتخت کشور پرتغال و جزوء مهم‌ترین شهر‌ها برای گردشگری است. اگر شما علاقه‌مند به دیدن آبزیان زیر دریا هستید، می‌توانید به بزرگ‌ترین آکواریوم آب شور در دنیا مراجعه کنید. افتتاح این آکواریوم به سال ۱۹۹۸ بر می‌گردد؛ همچنین این آکواریوم محل زندگی ۵۰ گونه مختلف و  زیستگاه ۱۶ هزار موجود دریایی و ۴۵۰ نوع گونه مختلف از جمله پنگوئن، مرغ دریایی، سمور دریایی، نهنگ، سفره ماهی و اسب دریایی و... است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

     

    لیبستون


    پارک ملی پندا، گرس

    پارک ملی پندا، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های کشور پرتغال است که در سال ۱۹۷۱ در شمال پرتغال افتتاح شد و ۷۲ هزار هکتار مساحت دارد. موقعیت جغرافیایی این پارک به گونه‌ای است که شما می‌توانید به شهر های ویانا دو کاستلو، ویلا رئال و براگا در شمال غربی پرتغال دسترسی پیدا کنید؛ همچنین این پارک در ۱۰۰ کیلومتری پرتو قرار دارد. اگر عاشق طبیعت، سرسبزی و کوهنوردی هستید، این پارک مناسب برای شما است؛ شما می‌توانید از نمای بالا و بالای کوه‌های این پارک، پارک ملی پندا را ببینید. این پارک به علت وجود حفاظت از منابع طبیعی و ایجاد محیطی برای فعالیت‌های گردشگری، علمی و آموزشی به  پارک ملی تبدیل شده است. این پارک دارای گونه‌های جانوری مختلفی است که می‌توان به گوزن، گرگ، خرس وحشی، گورکن، اسب وحشی و بزکوهی اشاره کرد. نکته بسیار مهم این است که شما اگر به این پارک مراجعه کردید مراقب مارهای سمی آن باشید.

     

    گرس


    ساحل لیسبون

    اگر به دنبال هیجان در سفر خود هستید، ساحل لیسبون گزینه‌ای عالی و مناسب برای شما است. سواحل لیسبون نیز مانند دیگر مراکز تفریحی پرتغال بسیار دیدنی و عالی است. شما می‌توانید به سواحل لیسبون بروید، ساعتی را برای آفتاب گرفتن سپری کنید و از هوای دلپذیر و آب‌های اقیانوس اطلس لذت ببرید. علاوه بر آن این ساحل دارای مراکز تفریحی بسیاری از جمله جت اسکی، فلای بورد، غواصی در اعماق دریا و قایق سواری نیز است که شما می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

     

    لیسبون


    قلعه بلیم، لیبستون

    قلعه بلیم یا برج بلیم، یکی از آثارهای بسیار زیبا شهر لیسبون است که زمانی نشانه این شهر نیز قرار داشت. این بنا مربوط به قرن ۱۶ میلادی با برج‌های پیچیده‌ای که دارد، مناسب برای حفاظت مردم و دیگر افراد در جهت مقابل و محافظت از مهاجمان، مناسب بوده است. این قلعه بسیار زیبا تبدیل به یکی از مراکز تفریحی در کشور پرتغال بوده که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

     

    بلیم


    صومعه مسیح، تومار

    صومعه مسیح متعلق به قرن ۱۲ است که در سال ۱۹۸۳ در لیست یونسکو میراث جهانی ثبت شد. معماری این بنا بر اساس سبک‌های مانوئلین و رنسانس است.

     

    صومعه


    رشته کوه های ژرز

    رشته کوه‌های ژرز یکی از مراکز تفریحی کشور پرتغال است که در شمال و پارک ملی ژرز قرار دارد. این منطقه به علت زیبایی که در خود جای داده، تبدیل به یکی از مراکز تفریحی و گردشگری کشور پرتغال شده که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

     

    ژرز


    کلیسای مسیح منجی، براگا

    اگر به دنبال بزرگ‌ترین مرکز مذهبی پرتغال هستید، کلیسای مسیح منجی در شرق شهر براگا قرار دارد. این کلیسا دارای مجسمه‌های بسیار زیبا از مسیح، کتاب‌های مقدس، مناظر اساطیری و چهره‌های اساطیری مذهبی تزیین شده است. شما برای رفتن به کلیسا باید به واسطه پله‌های آن ۱۱۶ متر بالا روید تا برسید به کلیسای اصلی و آن را مشاهده کنید. 

     

    مسیح


    دانشگاه کویمبرا

    یکی از دانشگاه‌های بسیار قدیمی در کشور پرتغال دانشگاه کویمبرا است که در سال 1290 توسط پادشاه دینیس تاسیس و ساخته شد. این مرکز توسط یونسکو ثبت و تبدیل به یکی از مراکز تفریحی شده است؛ همچنین این دانشگاه یک عدد کتابخانه دارد که در سال ۱۷۱۷ افتتاح شد. 

     

    \VJYHG


    موزه کالوستی گولبنکیان، لیبستون

    اگر علاقه به دیدن موزه‌ها مخصوصا موزه‌های پرتغال دارید، موزه کالوستی گولبنکیان، در شهر لیبستون گزینه‌ای عالی برای شما است. در این موزه شما می‌توانید آثار کلاسیک شرقی مربوط به چهارهزار سال قبل از هنر‌های اروپایی را ببینید. 

     

    کالوستی


    قلعه گیمارس

    قلعه گیمارس یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و زادگاه اولین پادشاه پرتغال است. اگر به دنبال بنایی مناسب جهت دانستن فرهنگ و سنت پرتغال هستید، قلعه گیمارس گزینه‌ای مناسب برای شما است. ساخت این قلعه به قرن دهم میلادی برمیگردد. 

     

    گیمارس


    زیپ لاین مرزی، الکوتیم

    همان طور که از اسم این مکان معلوم است، این نقطه تنها مرز مشترک پرتغال و اسپانیا بوده که می‌توان جسورانه آن را جذاب‌ترین مرکز برای گردشگری دانست. زیپ لاین مرزی طولی تقریبا برابر با ۷۲۰ متر دارد که شما می‌توانید همراه با ماشین از روی رودخانه گوادیانا به اسپانیا بروید.

     

    همه چیز درباره کشور پرتغال - کشور پرتغال شاید یکی از رویایی ترین نقاط جهان برای شروع زندگی جدید باشد، در این لینک تمامی اطلاعاتی که لازم است از این کشور بدانید را شرح می دهیم. 


    کاخ صومعه ملی مافرا

    کاخ صومعه ملی مافرا، یکی از بناهای بسیار زیبایی است که بر فراز روستای مافرا قرار دارد. اگر به دنبال معماری‌های مخصوص کشور پرتغال هستید، کاخ صومعه ملی مافرا گزینه‌ای عالی برای بازدید شما است. معروف‌ترین قسمت این کاخ، کتابخانه آن بوده که ۴۰ هزار کتاب از عنوان‌های مختلف و در عین حال ارزشمند نگهداری می‌شود.

     

    صومعه


    کلیسای سانتو آمنتونیو و موزه شهرداری، لاگوس

    اگر به دنبال عجیب‌ترین مرکز دیدنی شهر لاگوس هستید، کلیسای سانتو آمنتونیو و موزه شهرداری گزینه‌های بسیارمناسب برای شما است. این موزه دارای نمایشگاهی بسیار زیبا و جذاب بوده که صنایع دستی محلی، آثار تاریخی و باستان شناسی را در خود جای داده است. طراحی این بنا به گونه‌ای بوده که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

     

    سیلیوس


    قلعه سیلویس

    منطقه سلیوس یکی از مناطق بسیار قدیمی در کشور پرتغال است که در زمان موریش‌ها پایتخت آن‌ها بوده است؛ از طرفی اعرابی که در آن زمان در این منطقه زندگی می‌کردند، ‌آن را به اسم الغرب نیز می‌شناختند. این منطقه علاوه بر زیبایی که دارد، دارای یک قلعه بسیار زیبا است. ظاهر این بنا از دیوار‌های بزرگ و به رنگ قرمز بوده که نمایی بسیار زیبا به این نقطه و شهر داده است.

     

    سیلویس


    قلعه سانو ژورژوه، لیبستون

    همانطور که می‌دانید شهر لیبستون دارای مراکز دیدنی بسیار زیاد و جذابی است. یکی از این مراکز قلعه سانو ژورژوه بوده که در قرن ۱۲ میلادی ساخته شد. این قلعه به علت زیبایی و جذاب بودن می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای گردشگران باشد.

     

    سانو


    سخن پایانی 
    اگر به تازگی قصد سفر به کشور بسیار دیدنی و تاریخی پرتغال را دارید و به دنبال مراکز دیدنی این کشور هستید،  پیشنهاد می‌کنیم تا این مقاله را مطالعه کنید. ما سعی کردیم تا در این مقاله جاهای دیدنی کشور پرتغال را به شما معرفی کنیم.

    تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

    مجله گردشگری

    مشاهده همه مقالات
    جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
    عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
    ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
    ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
    بیشتر بخوانید
    جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
    جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
    بیشتر بخوانید
    اطلاعات مفید مقالات مرتبط
    10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
    10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
    بیشتر بخوانید
    پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
    پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
    بیشتر بخوانید
    هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
    هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
    بیشتر بخوانید
    هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
    هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
    بیشتر بخوانید
    شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
    شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
    بیشتر بخوانید
    امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر