جاهای دیدنی مراکش

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/04/15
بازدید: 3181
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مراکش به عنوان کشور سرخ در میانه توریست‌ها شهرت دارد. این کشور در قاره آفریقا واقع شده است که سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می‌کند. در واقع وجود ساختمان‌های زیبا، سواحل خارق العاده و تاریخ کهن این منطقه موجب حیرت همه می‌شود. هنگامی که شما با تور مراکش به این کشور دیدنی سفر می‌کنید، می‌توانید سبک‌های مختلف معماری را در نقاط مختلف آن مشاهده کنید. همچنین مراکش کشور رنگ‌های مختلف است. امکان ندارد، که شما رنگ طلایی صحراها، ادویه‌های رنگین کمانی و رنگ آبی روستاهای آن را ببینید و مجذوب این همه زیبایی آن نشوید. در ادامه مقاله همراه سایت لحظه آخر باشید تا مطالب بیشتری را درباره مراکش و جاذبه‌های گردشگری آن در اختیار شما قرار دهیم. 

 

مراکش

 

درباره مراکش

مراکش کشور زیبایی‌ها است که با  مساحت  حدود ۷۱۰۸۵۰ کیلومتر مربع  در قاره آفریقا قرار دارد. نام این کشور، از پایتخت کهن آن یعنی مراکش سرچشمه گرفته است. مراکش به زبان بربری به معنای سرزمین خدا است. اقیانوس اطلس ساحلی در مراکش را به خود اختصاص داده است که از شمال به جبل الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد. 

تاریخچه کشور مراکش

در سال‌های ۱۸۷۳ الی ۱۹۱۲ که عبدالعزیز و مولای حفیظ در این کشور حکومت می‌کردند و دوران حکومت حسن اول بود، مراکش در پرتو رقابت قدرت های استعماری موفق شد تا استقلال خود را حفظ کند. اما در سال ۱۹۱۲‌ میلادی پس از موافقت نامه‌های عمر جزیره در سال ۱۹۰۶ میلادی، کشور فرانسه موفق شد تا بخش عظیمی از این کشور را اشغال کند. از آن زمان به بعد مبارزه آشکار مردم علیه سلطنت فرانسه و به رهبری عبدالکریم خطاب آغاز در سال ۱۹۲۷ میلادی محمد بن یوسف حکومت مراکش را به دست می‌گیرد.
 به علت مخالفت با سلطه فرانسویان، بی آنکه محمد پنجم بخواهد، مراکش به صورت کامل از فرانسه جدا شد و او به یک چهره ملی تبدیل گشت. مردم در آینده از او به عنوان پدر استقلال مراکش یاد می‌کردند. فرانسه که قصد استقلال مراکش را نداشت، از برخی گروه‌ها علیه محمد بن یوسف استفاده کرد و در نهایت موفق شد که او را به همراه خانواده‌اش به ماداگاسکار تبعید کند. در واقع تبعید محمد پنجم نقش مفیدی در تحقق استقلال مراکش ایجاد کرد. مردم خواهان بازگشت محمد پنجم و استقلال کشور خارج شدند. از طرف دیگر قیام مردم الجزایر علیه فرانسه موجب تضعیف حضور این کشور در مراکش شد. فرانسه نیز جهت جلوگیری از انتشار این قیام بر کلیه مناطق و ایجاد فشارهای مردمی در داخل کشور، به تدریج شرایط را برای پذیرش درخواست‌های عمومی مردم مراکش ایجاد کرد. در نهایت در شانزدهم نوامبر ۱۹۵۵ محمد پنجم به مراکش بازگشت بعد از ۳ مارس ۱۹۵۶ کشور فرانسه استقلال مراکش را به رسمیت شناخته شد. 

 

مراکش


فرهنگ مردم مراکش

مطابق قانون اساسی کشور مراکش دین رسمی مردم این کشور اسلام است. حکومت مراکش نیز تاکید بسیار زیادی در وحدت مذهبی به عنوان یکی از پایه‌های وحدت مردم دارد. در کشور مراکش شمار اندکی مسیحی و یهودی زندگی می‌کنند. بخش بزرگ یهودیان مراکش حدود ۲۵۰ هزار نفر است. در زمان حکومت ملک حسن دوم شماری از این یهودیان به اسرائیل مهاجرت کردند. اکنون یهودیانی که در مراکش زندگی می‌کنند ساکن شهر کازابلانکا، فاس، طنجه، مکناس، ربات و سنلا هستند. زبان و خط رسمی مردم مراکش عربی بربری و واحد پول این کشور درهم مراکش است. مردم مراکش بسیار با اصالت و با فرهنگ هستند. آن‌ها به زیر بنا و استحکام خانواده خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. مراقبت از از سالمندان برای مردم این منطقه اهمیت بسیار زیادی دارد و آن‌ها با نهایت احترام با افراد سالخورده برخورد می‌کنند. این فرهنگ آن‌ها موجب شده است تا تعداد خانه سالمندان مراکش در مقایسه با فرهنگ غرب بسیار کم باشد. جالب است بدانید جامعه مراکش مردسالار است، اما با این وجود دولت تلاش می‌کند تا حقوق زنان و کودکان به خوبی رعایت شود. اما جالب است بدانید زنان مراکشی حق ورود به مکان‌هایی مانند چای خانه‌ها را ندارند. آن‌ها در مکان‌هایی مانند دادگاه نمی‌توانند به صورت مختلط بنشینند. 

مردم محلی مراکش

اگر شما قصد سفر به مراکش را دارید، بهتر است بدانید که مردمان این کشور بسیار خون‌گرم و مهربان هستند. آن‌ها در همان دیدار اول بدون اینکه شناختی از شما داشته باشند، با شما سلام و احوالپرسی می‌کنند و شما را به خانه خود دعوت و بهترین غذاها و سفره را برای شما ما فراهم می‌نمایند. به طور کلی مردم مراکش برای روابط عمومی خود ارزش زیادی قائل هستند و برای پذیرایی از شما هرگز به منافع خود فکر نمی‌کنند. می‌توان گفت بیشتر آداب و رسوم و قوانین این کشور از دین اسلام سرچشمه می‌گیرد

جمعیت مردم مراکش

 جمعیت مراکش با در نظر گرفتن صحرای غربی حدود ۳۲ میلیون نفر است. از این جمعیت حدود ۴۳ درصد در مناطق روستایی و ۵۷ درصد در مناطق شهری مراکز زندگی می‌کنند. نرخ رشد سالیانه جمعیت این کشور حدود ۶۴ درصد است. حدود ۵۰ درصد از مردم مراکش بی‌سواد هستند که از این رقم تقریباً ۶۲% زنان و ۳۸ درصد مردان بی‌سواد تشکیل می‌دهند. 

 

مراکش

 

بهترین زمان برای سفر به مراکش

اما برای آن که شما بتوانید برای بهترین زمان سفر به مراکش برنامه ریزی کنید، باید از جزئیات آب و هوای این منطقه مطلع باشید. بهترین زمان سفر به شهر مراکش دهم اسفند  الی ۱۰ خرداد و ۱۰ شهریور الی نهم آذر است. این بازه های زمانی فصول کوتاه پاییزی و بهاری هستند و در مراکش آب و هوای مطلوب و معتدلی حاکم است. جالب است بدانید قیمت‌های هتل‌ها نیز مناسب است. مراکش تابستان‌های گرمی دارد، بهتر است در این فصل به به این منطقه سفر نکنید.  زیرا دما تا حدود ۳۸ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. همچنین گردشگران و مهاجران بسیار زیادی در این فصل به مراکش هجوم می‌برند. همچنین فصل زمستان میانگین دمای هوای این منطقه حدود ۴ الی ۱۶ درجه سانتیگراد است. پس اگر شما تمایل دارید در زمانی به این منطقه سفر کنید که هوای آن سرد باشد، می‌توانید در این بازه زمانی به مراکش مسافرت کنید. 

طبیعت حاکم در مراکش

 مناطق شمال آفریقا از نظر جذب توریست پیشرفت بسیار زیادی دارد. علت این استقبال بی سابقه، طبیعت شگفت انگیز و زیبای مراکش است. مراکش مانند کالیفرنیا  تنوع بسیار زیادی در طبیعت دارد، همین موضوع سبب جذب گردشگران بسیار زیادی شده است. مراکش کوه‌های دیدنی، بیابان‌های پهناور دارد. به طور کلی مراکش دارای آب و هوای معتدل و بارانی است. زیرا این منطقه تحت تاثیر آب و هوای مدیترانه‌ای و آب و هوای اقیانوس اطلس قرار می‌گیرد. مناطق داخلی مراکش، آب و هوای قاره‌ای دارد. اما در رشته کوه های اطلس بارش برف و باران بیشتری صورت می‌گیرد. مناطق جنوبی این منطقه دارای آب و هوای گرم و بیابانی است. 
 

مراکش

 

جاذبه های دیدنی مراکش

همانطور که اشاره کردیم مراکز دارای جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیار زیادی است. وجود این جاذبه‌های مختلف موجب می‌شود تا این منطقه همواره مورد توجه و استقبال توریست های از نقاط مختلف جهان باشد. برخی از جاذبه های معروف دیدنی مراکش شامل موارد زیر می‌شود.

کلیسای جامع اسپانیایی مراکش

در کلیسای قدیمی اسپانیایی مبلغان مذهبی، خیریه مادر ترزا، تعدادی از راهبه های هندی، فرانسوی و اسپانیایی برای این کلیسای قدیمی کار می‌کنند. آن‌ها به مسائل و شرایطی مانند کودکان خیابانی و بی سرپرست، خشونت علیه زنان و آسیب‌های مواد مخدر و الکل اهمیت زیادی می دهند، و به آن‌ها رسیدگی می‌کنند.‌

 

کلیسا

 

مسجد حسن الثانی

این مسجد در شهر کازابلانکا قرار دارد و بزرگترین مسجد مراکش و به عنوان سومین مسجد بزرگ جهان محسوب می‌شود. در این مسجد بلندترین مناره‌های جهان قرار دارد. جالب است بدانید بخشی از این مسجد روی آب است و به عنوان نمادی از معماری اصیل مراکش در نظر گرفته می‌شود.

روستای شفشاون

روستای شفشان یک روستای تاریخی زیبا است که بر کرانه ساحل مدیترانه و جنوب تنگه جبل الطارق قرار دارد. این روستا به دلیل رنگ آبی ساختمان‌ها و خانه‌های خود مشهور است. روستای شفشان در سال ۱۹۳۰ به این شکل درآمد و از آن پس هر کسی که در این روستا خانه می‌سازد، باید آن را به رنگ آبی، طراحی کند. مردم این روستا معتقدند رنگ آبی نمادی از بهشت و آسمان است. 

شهر ولیلی

شهر تاریخی ولیلی در ۳۳ کیلومتری شهر تاریخی مکناس قرار دارد و آثار و ساختمان‌های فراوانی از روم باستان را در دل خود جای داده است. این شهر به عنوان شهر موریتانی شناخته می‌شود. برخی از جاذبه‌های دیدنی ولیلی شامل خانه اورفئوس  یکی از مشاهیر یونانی، خانه هرکول، خانه پری دریایی، سرای ستون، خانه چهار فصل و... است. شهر تاریخی ولیلی را به عنوان یکی از کامل ترین خرابه های به جا مانده از روم باستان می‌شناسند. 

 

ولیلی

 

فاس البلی

فاس قدیمی‌ترین دانشگاه جهان از که در اواسط قرن نهم تاسیس شد. هنگامی که الهیات دستور زبان و قرآن دروسی بودند تدریس می‌شدند. جالب است بدانید فاس البلی به عنوان پایتخت صنایع دستی و غذاهای مراکش شناخته می‌شود. پس اگر به این شهر مراجعه کردید، حتماً غذاهای شور و شیرین آن را امتحان کنید. 

شهر طنجه

شهر طنجه در سال‌های گذشته به یکی از پر طرفدارترین مقاصد توریستی مراکش تبدیل شده است. یکی از میدان‌های مشهور شهر طنجه، میدان پتیت سکو نام دارد که بسیاری از نویسندگان برای نوشتن مشهورترین داستان‌های خود از آن الهام گرفته‌اند. از دیگر جذابیت‌های این شهر کافه دیتروبت است که در دهه ۶۰ میلادی محلی برای تجمع نویسندگان و هنرمندان بسیار زیادی بوده است.‌ از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به کلیسای سنت اندرو، سواحل چشم انداز، غارهای هرکول و... اشاره کرد. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است. 

دره دادس

اگر به طبیعت گردی علاقه مند هستید حتما از دره دادس که یکی از از جاذبه‌های دیدنی مراکش است، بازدید کنید. شما می‌توانید در این منطقه از تماشای گونه‌های مختلف پرندگان لذت ببرید. نام دیگر این دره تودرا جورج است. طبیعت بکر، رودخانه‌های خروشان و دیوارهای صخره‌ای می‌تواند، یک منطقه دنج و عالی برای پیاده روی، عکاسی و طبیعت گردی باشد. 

 

دادس

 

ارگ چبی

ارگ چبی یک دشت شنی بزرگ است که در مراکش قرار دارد. تپه‌های شنی ارگ چبب به ارتفاع ۱۵۰ متر می‌رسند و فضایی با وسعت ۲۲ کیلومتر از شمال تا جنوب و ۵ الی ۱۰ کیلومتر را از قبل تا شرق دربر می‌گیرند. اهالی مراکش در گرم‌ترین اوقات سال به این ارگ مراجعه می‌کنند، تا خودشان را چند دقیقه‌ای برای گرم کردن زیر شن های داغ این ارگ مدفون کنند. جالب است بدانید این اقدام نوعی درمان برای بیماری روماتیسم محسوب می‌شود. 

آگادیر

اگر از گشت و گذار در جاهای مختلف مراکش خسته شده‌اید و به دنبال مکانی برای تجدید قوا می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم که از شهر آگادیر مراکش بازدید کنید. این شهر به سواحل شنی و وسیع خود شهرت دارد. یکی از مزایای این سواحل تمیزی و سکوت عجیب حاکم بر آن است. یکی از چیزهای جالب و دوست داشتنی شهر آگادیر، حمام‌های سنتی آن است. زیباترین و لوکس ترین این حمام‌های سنتی، حمام آرگان پلاس نامیده می‌شود. جالب است بدانید اصلی ترین نوع روغن آرگان که در سراسر دنیا از آن برای سلامتی پوست و مو استفاده می‌شود، در مراکش تولید می‌گردد. 

 

آگادیر

 

جامع الفنا

یکی از جاذبه‌های گردشگری هیجان انگیز مراکش جامع الفنا است. شما می‌توانید در جامع الفنا غذاهای خیابانی، انواع غذاهای محلی، کباب‌ها و سالادهای خوشمزه مراکشی را امتحان کنید. بهتر است بدانید که این غذاها گران‌قیمت نیستند. این میدان در کنار بازار اصلی شهر مراکش قرار دارد و از کوچه‌های پیچ در پیچ و مغازه‌های کوچک تشکیل شده است. 

مسجد جامع کتیبه

مسجد جامع ملک طیبه دارای مناره‌های بلند هفت متری است و به عنوان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین نمادهای شهری مراکش در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید از فواصل بسیار دور و از جهات مختلف مناره‌های این مسجد را مشاهده کنید. مطابق افسانه های محلی زمانی که این مسجد ساخته می‌شد، نخستین موذنی که بر فراز مناره‌های آن اذان می گفت فردی نابینا بود. زیرا این مناره‌ها به اندازه ای بلند بودند که از بالای آن می‌شد حرمسرای حاکم شهر را مشاهده کرد. این مسجد در سال ۱۳۶۲ بنا شد و به عنوان یکی از موفق ترین نمونه‌های معماری مراکش شناخته می‌شود. بهتر است بدانید غیر مسلمانان نمی‌توانند به نمازخانه این مسجد وارد شوند. 

 

مسجد سلیمانیه - مسجد تاریخی که به عنوان نماد استانبول از آن یاد می شود.

 

مدرسه بن یوسف

مدرسه علی بن یوسف یک مدرسه قرآنی است که قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد. این مدرسه به عنوان بزرگترین موسسه در شمال آفریقا شناخته می‌شود. به جرأت می‌توان از آن به عنوان زیبا ترین مدرسه دنیا نام برد. تزیینات این مدرسه با استفاده از سنگ مرمر گچ و چوب حکاکی صورت گرفته است. 

کاخ باهیه

در قرن نوزدهم این قصر زیبا و مجلل جهت اقامت بو احمد، وزیر اعظم مراکش ساخته شده است. بخش‌های داخلی این کاخ با کاشی‌های رنگارنگ با طرح‌های زیبای مراکشی، نقاشی‌ها و دیوار مزین شده است. طراحی و تزیین این کاخ می‌تواند به خوبی زندگی مجلل و اعیانی اشراف آن زمان را نشان دهد. اطراف این کاخ زیبا را با های سرسبز و پرگل احاطه کرده‌اند. 

 

مراکش

 

مقبره سلسله سعدیون

جالب است بدانید این مقبره مراکشی به تازگی کشف شده است اما قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد. این مقبره با چوب سرو، کاشی کاری پلی کرومیک و گچبری تزیین شده است. این مکان کوچک ۳ اتاق  دارد، اما اتصال ۶۰ روز از سلسله سعدی آن در این مکان دفن شده‌اند. در خارج از این ساختمان باغی وجود دارد که قبرهای سربازان و خدمتکاران آن باغ است. اگر قصد دارید به این مقبره مراجعه کنید بهتر است صبح زود یا اواخر روز اقدام نمایید. زیرا این مکان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران و توریست‌ها است. 

دارسی سعید

موزه هنرهای و صنایع دستی سعید یکی از دیدنی های جالب مراکش است. در این موزه تکامل هنر شمال آفریقا بررسی شده و بنای موزه کاخ قدیمی و زیباست که وزیر سی سعید آن را احداث کرده است. در این موزه آفریده‌های صنعتگران از قرن یازدهم تاکنون قرار دارد. برخی از این صنایع شامل، جواهرات بربر کار شده روی نقره، صنایع دستی سفالی، چرم دوزی و سنگ مرمر می‌گردد. 

موزه مراکش

موزه مراکش یک مجموعه دستچین از آثار متنوع است. آثاری از هنر معاصر گرفته تا کتیبه‌های قرآنی، سکه‌هایی از دوران حکومت‌های مختلف تاریخی، منسوجات و... موجب شده است تا این مکان برای بسیاری از گردشگران به یک مکان جذاب تبدیل شود. جالب است بدانید این بنا در قرن بیستم میلادی خانه یکی از وزرای مراکش بوده است. این مکان یک ترکیب موزون از معماری محلی آفریقای جنوبی و معماری پرتغال است. حیاط بزرگ و مرکزی این موزه با چهل چراغ های مجلل ما مزیت شده است. 

 

موزه

 

باغ ماژورل

این باغ زیبا سرشار از گیاه های سرسبزی مانند کاکتوس، سر است و نخل است. باغ ماژورل کار یک نقاش فرانسوی به نام ژاک ماژو رال است. این هنرمند خوش خلق اصالتا متعلق به شهر نانسی فرانسه است که به مراکش مسافرت کرد و پس از مدتی به دلیل نقاشی هایی که از زندگی روزمره اهالی مراکش می کشید، به شهرت رسید. معروف ترین کار همین باغ و کارگاه آبی رنگ او است که اکنون این رنگ را با نام آبی ماژورل میشناسند. پس از مرگ وی یک طراح مد فرانسوی این عمارت کوچک را خرید. شاید این باغ کوچک باشد اما جالب است بدانید مجموعه زیبایی از هنر اسلامی در آن نگهداری می شود. 

باغ های مناره

باغ‌های مناره در سمت مراکش و در کوهپایه های اطلس قرار دارد. این باغ‌ها در اصل در قرن دوازدهم جهت پرورش زیتون، میوه و نقل به وجود آمده اند. اما اکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری با و آرامش بخش مراکش تبدیل شده‌اند. در کنار عمارت این باغ یک حوض بزرگ وجود دارد، این عمارت محل اقامت تابستانی سلطان مراکش و خانواده او بوده است. 

 

باغ

 

گذرگاه تیزی نتیشکه

این گذرگاه مرتفع‌ترین گذرگاه در کوهستان‌های اطلس است. نتیشکه یک جاده طولانی بادگیر است که مراکش را به راه‌های پیش از صحرا متصل می‌کند. فرانسوی‌ها در دهه ۳۰ این گذرگاه را ساختند. چشم اندازها و مناظر زیبایی را می‌توان از این جاده مشاهده کرد. اگر شما فردی جسور هستید، می‌تواید از این جاده به سمت دهکده‌ها مراجعه کنید و دقیقا روی لبه شکاف‌های بزرگ بنشینید و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید. اگر این اقدام را انجام دادید، بهتر است بدانید که در بلندترین نقطه جاده در گذرگاه تیزی نتیجه که نشسته‌اید که ارتفاع آن بالغ بر ۲۲۰۰ متر است. 

املیل

روستای املیل یک روستای کوهستانی و زیبا است که می‌تواند نقطه شروعی برای گشت و گذار در پارک ملی توبکال باشد. این روستا فضایی دنج و آرام است و برای افرادی که قصد دارند مدتی از شلوغی و سر و صدا دور باشند، می‌تواند فرصتی مناسب را برای استراحت آن‌ها فراهم کند. در این روستا یک قلعه بازسازی شده وجود دارد که اکنون به عنوان یکی از بهترین هتل‌های شهر محسوب می‌شود. 

 

املیل

 

پارک ملی توبکال

در پارک ملی توکار بلندترین قله کشور مراکش به نام جبل توبکال قرار دارد. زمانی که شما به این پارک مراجعه می‌کنید، می‌توانید از مکان‌های بسیار جذاب به آن جهت گردش و تفریح استفاده کنید. اگر شما به کوهنوردی علاقه‌مند نیستید، می‌توانید از مسیر روستایی زیبا و جذاب Aremd دیدن کنید. این مسیر چشم انداز های بسیار زیادی دارد و قطعاً برای شما جذاب و دوست داشتنی خواهد بود. 

قصر آیت بن حدو

قصر آیت بن حدو کاخی است که بر سر راه کاروان های پیشین و مابین صحرای بزرگ آفریقا و مراکش قرار دارد. سازمان جهانی یونسکو این منطقه را به عنوان میراث جهانی در سال ۱۹۸۷ ثبت کرده است. این قصر زیبا دارای چندین قصبه مجلل است که متاسفانه بر اثر طوفان های شدید آسیب می‌بینند. بیشتر ساکنین محلی بیرون از در این قصر زیبا زندگی می‌کنند، اما هنوز هم می‌توان ده‌ها خانواده را درون کاخ مشاهده کنید. این قصر بر سر راه کاروان های پیشین قرار داشته است. جالب است بدانید چندین فیلم پربیننده مانند اسکندر، در سال ۲۰۰۴ درون این کاخ ساخته شده است.

رصد بارش شهابی جوزا

رصد بارش شهابی جوزایی اتفاقی زیبا و شگفت انگیز است. زمانی که خرده سیاره های که به دور خورشید در حال گردش هستند یا مدار چرخش زمین به دور خورشید تلاقی می‌کنند، در چند شب خاص تعدادی از این خرده سیاره‌ها بر اثر برخورد با جو زمین داغ می‌شوند و آتش می‌گیرند. این اتفاق می‌تواند تعداد زیادی شهاب سنگ را در آسمان به وجود آورد. در نتیجه رصد بارش شهابی جوزایی یک پدیده زیبا و خارق العاده است که شما می‌توانید آن را در مراکش مشاهده کنید. 

 

شهاب

 

دماغه اسپارتل

دماغه اسپارت دماغی در مراکش است که حدود ۱۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این دماغه در دهانه تنگه جبل الطارق و در غرب طنجه است و از جاذبه های گردشگری مراکش محسوب می شود. پایین دماغ غارهای هی کول قرار دارند که برای بازدید عموم آزاد است. 

باغ های مندوبیا

در باغ‌های مندوبیا ساختمان‌های باشکوهی وجود دارد. در این باغ همواره کودکان و زوج‌هایی هستند که جهت قدم زدن و فوتبال بازی کردن به آن مراجعه می‌کنند. در بالای تپه مرکزی این باغ یک بنای تاریخی قرار دارد که در اطراف آن چندین توپ جنگی قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید حتی توپی که محمد پنجم در سخنرانی خود به وسیله آن خواستار استقلال مردم شده بود نیز میان این توپ‌ها وجود دارد. 

 

باغ

 

پارک M nar

این پارک در جنوب cap malabata   قرار دارد. شما از این پارک می‌توانید به چشم انداز زیبا و بسیار بزرگ سراسر خلیج چنجه نظارت کنید. این تفرجگاه پارک آبی، کارتینگ، زمین فوتبال کوچک، قطار کوچک،چندین رستوران و کافه دارد. 

کتابفروشی کلونس

کتابفروشی کلونس یک گنجینه ارزشمند برای افراد کتاب دوست است. قدمت این کتابفروشی از سال ۱۹۴۹ میلادی است. زمان این کتابفروشی یکی از از بهترین و محبوب‌ترین مکان‌ها برای نویسندگان قرن بیستم بود. برخی از نویسندگان معروف ماننده ویلیامز، ژان ژنه، کاپوتی به این کتابفروشی مراجعه می‌کردند. فضای بیرونی این ساختمان قدیمی و جذاب است و درون آن قفسه‌های کتاب بسیار زیادی وجود دارد. می‌توان تمامی کتاب‌های کتابفروشی کلون را جذاب معرفی کرد. پس اگر شما به مطالعه و کتابخانه علاقه زیادی دارید، بهتر است هنگام مسافرت به مراکش به این کتابفروشی مراجعه کنید. 

 

کتاب

 

سخن پایانی
سفر به شهر مراکش برای یک مسافر مرتب و منظم کمی دشوار است. زیرا امکان ندارد که مسافران در هزار توی کوچه های پر پیچ و خم این شهر گم نشوند. اگر شما نیز به این شهر سفر کردید، بهتر است از سخت گیر نباشید. از تماشای نینوا زانی که مارهای خود را می رقصانند، فروشندگان ادویه و پیشگویان نهایت لذت را ببرید. اگر به شهر مراکش سفر کردی حتماً به جاذبه‌های گردشگری که معرفی کردیم مراجعه کنید و از آن‌ها بازدید نمایید. امیدواریم با سفر به مراکش اوقات خوشی داشته باشید و این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. 
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر