جاهای دیدنی سنگاپور

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/04
بازدید: 3287
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

معمولا سنگاپور را مقصد گردشگران و توریست‌های ثروتمند می‌دانند. این کشور کوچک، از ثروت، دارایی و شکوه خاصی برخوردار است و آن را برای همگان به نمایش می‌گذارد. اما سنگاپور به جای این که بیشتر یک کشور باشد، صرفا یک مرکز خرید گران قیمت، هتل‌های لوکس و رستوران‌های لاکچری و درجه یک است و همین‌ها سبب جلب توجه توریست‌های مرفه می‌باشد. این دولت شهر کوچک همچنین دارای تاریخ جذاب و محله‌های قومی گوناگونی است که می‌توان در آن به کشف حقایق جالبی پرداخت. جاذبه‌های خانوادگی و فضاهای عمومی دوست داشتنی زیادی هم در سنگاپور وجود دارد که بازدید از این شهر مدرن را برای گردشگران بسیار ارزشمند می‌کند. ما در این مقاله سعی داریم شما را با جاهای دیدنی سنگاپور آشنا کنیم،

 

جاهای دیدنی سنگاپور

 

مارینا بی سندز

اولین مکان دیدنی در سنگاپور مجموعه اقامتی باشکوه مارینا بی سندز است که شامل یک هتل، فروشگاه برندهای لوکس دنیا، مجتمع خرید، موزه آرت ساینس و مارینا بی سندز اسکای پارک می‌شود. سکوی بازدیدی که در اسکای پارک وجود دارد و استخر بی انتهایی در کشتی آن که در بالای هتل قرار دارد از عواملی است که هر فردی را به این مجموعه جذب می‌کند. تنها مهمانان هتل اجازه دارند که از از استخر بی انتهای کشتی استفاده نمایند اما تمامی گردشگران بیرونی می‌توانند از سکوی آن بازدید کنند.

افرادی که در اسکای پارک حضور دارند، می‌توانند پل مارپیچ، بندر، گاردنز بای بی و چشم انداز بسیار زیبایی از این منظره را تماشا کنند و تا زمانی که در ارتفاع هستند می توانند از امکاناتی همچون خوراکی و نوشیدنی‌های رستوران رو باز آن لذت ببرند.

آدرس

Bayfront ave. singapor. 01895610

 

مارینا بی سندز

 

پرنده سنگاپوری

یکی دیگر از جاهای دیدنی سنگاپور، پرنده سنگاپوری است که اگر از تماشای سکوی مارینا لذت نبردید، می‌توانید سراغ این وعده خوشمزه بروید. شما در این مکان می‌توانید تمام سنگاپور را زیر پای خود ببینید چرا که پرنده سنگاپوری دومین چرخ و فلک بزرگ در دنیا را دارد. در این جا شما می‌توانید بین چندین پکیج گردشگری متنوع، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که در اختیار شما قرار داده می‌شود، لذت ببرید. این مضوع زمانی ارزشمند می‌شود که شما چشم انداز بسیار هیجان انگیزی را در پیش روی خود مشاهده می‌کنید. حتی در جزایر ملوک اندونزی و تنگه جوهور مالزی هم در این ارتفاع مشخص است و از دیدن آن شگفت زده خواهید شد.

پرنده سنگاپور بلیط‌های مختلفی را به گردشگران ارائه می‌دهد و همگی به نمایشگاه چند رسانه‌ای سفر رویایی دسترسی دارند که درباره تاریخ این کشور و ساخت پرنده سنگاپوری است. هر نوبت از این پرواز مدت زمان 30 دقیقه را شامل می‌شود و از صبح زود تا آخر شب کاملا فعال است.

آدرس

No 30 Raffles Avenue, Singapore 039803

 

پرنده سنگاپوری

 

گاردنز بای بی

زمانی که از ارتفاع مارینا بی سندز نگاهی به گاردنز بای بی می‌اندازید، امکان ندارد که دلتان نخواهد به سراغ همچین فضای سبز و زیبایی با آن طراحی بی‌نظیر نروید. از دیگر جاهای دیدنی سنگاپور گاردنز بای بی است که مکان فوق العاده‌ای برای فرار از شلوغی‌های شهری است و شما می‌توانید از تماشای زندگی منحصر ب فرد گیاهان و گل‌ها در این مکان نهایت لذت را ببرید.

دسته‌ای از سازه‌های مدرن نمادینی در این کشور که به سوپرتری گروو مشهور هستند که برای انجام کارهای پایدار محیطی در این مکان طراحی شده‌اند که تماشای آن خالی از لطف نیست. بهتر است بعد از این قسمت به سراغ کلود فارست دام بروید که یکی از بلندترین و طولانی‌ترین آبشارهای جهان است.

آدرس

Marina Garden Dr. Singapor. 18018953

 

گاردنز بای بی

 

باغ های گیاه شناسی

باغ‌های گیاه شناسی هم جز جاهای دیدنی سنگاپور محسوب می‌شود که ارزش دیدن دارد. در این دولت شهر کوچک آن قدر ساخت و ساز انجام شده که گاهی از آن به عنوان یک جنگل بتنی یاد می‌شود. اما باغ‌های گیاه شناسی توانسته‌اند بخش‌های وحشی‌تر این میراث را حفظ نمایند. در حقیقت شما می‌توانید این درختان میراثی باغ‌های گیاه شناسی را که تلاش آن، حفظ درختان کهنسال بوده است را تماشا کنید و از پیاده روی در این مکان لذت ببرید. از دیگر جاذبه‌های موجود در باغ‌های گیاه شناسی، بوم باغ، بوم دریاچه، باغ بونسای، مجسمه‌های گوناگون و چندین باغ و مکان بی نظیر دیگر است.

آدرس

No 1 Cluny Rd, Singapore 259569

 

باغ های گیاه شناسی

 

محله چینی ها

محله چینی‌ها از دیگر جاهای دیدنی سنگاپور است که وقتی به آن جا می‌روید، این حس را به شما منتقل می‌کند که انگار به کشور چین سفر کرده‌اید. مغازه‌هایی که به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و غذاهای اصیل و فانوس‌های روشن قرمز رنگ که مختص چینی‌ها است، شور و هیجان زیادی را به شما انتقال می‌دهد. در این مکان شما می‌توانید از مرکز میراث چین و معبد هندوهای ماریامان که بسیار زیبا و چشم نواز است، بازدید کنید. معبد دیگری هم در محله چینی‌ها وجود دارد که به آن معبد بودا توث رلیک می‌گویند که در صبح خیلی زود طبل‌هایی را به صدا در می‌آورند و شب‌ها هم مراسم جالبی دارند.

نشانه و تابلوهایی که در این مکان نصب شده است، به سه زبان انگلیسی، ژاپنی و ژاپنی ساده می‌باشد تا تمامی توریست‌ها بتوانند آن را بخوانند و درک کنند.

آدرس

Cort Trengganu. Singapore 04894

 

محله چینی ها

 

هند کوچک و خیابان عرب ها

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی سنگاپور محله‌های متنوعی است که با فرهنگ‌های مختلف در آن وجود دارد. شما می‌توانید در این محله‌ها شاهد آداب و سنن، غذاهای بسیار خوشمزه و ویژگی‌های بومی فراوانی در بافت‌های قدیمی‌تر باشید. شما این موضوع را در هیچ جایی مانند هند کوچک و محله عرب‌ها نمیتوانید ببینید. جامعه هندی تاریخچه‌ای غنی در این کشور دارد که قدمت آن به بیشتر از 200 سال قبل بر می‌گردد. در واقع نام سنگاپور از معادل کلمه سانسکریت که به معنای شهر شیرها است، گرفته شد. امروزه در این محله‌ها مراسم‌های بسیار باشکوه و اعیاد سنتی جشن گرفته می‌شود و گردشگران می‌توانند عبادت هندی‌ها را در معبد سری وراماکالیامان تمشا نمایند.

در خیابان عرب‌ها هم می‌توانید از مسجد سلطان بازدید کنید که در سال 1852 ساخته شده و غیر مسلمانان اجازه ورود به محل نماز را ندارند. اما همه می‌توانند گنبد طلایی منحصر به فرد در این مسجد و هنر به کار رفته در آن را بازدید کنند. راسته حاجی و بالی محل‌های بسیار خوب در این خیابان، مکانی برای خرید خواهند بود.

آدرس

No 60 Bukit Timah Road, Singapore 229900

 

هند کوچک

 

هتل رافلز

 هتل رافلز یکی دیگر از جاهای دیدنی سنگاپور است که جز آخرین هتل‌های بزرگ قرن نوزدهم محسوب می‌شود و افراد مشهوری همچون رودیارد کیپلینگ، جوزف کنراد و چارلی پاپلین در آن اقامت داشته‌اند. هتل رافلز در سال 1875 ساخته شد و بیشتر از یک قرن به عنوان نماد سنگاپور محسوب می‌شد و در طی این سال‌ها همچنان غذاهای عالی و خدمات ویژه‌ای را به گردشگران خود ارائه می‌دهند. معماری کلاسیک و باغ‌های گرمسیری در رافلز، محیط بی نظیر و منحصر به فردی را برای همگان فراهم می‌کند و وجهی جالب از تاریخ متنوع و غنی این شهر را به نمایش می‌گذارد.

هتل رافلز در منطقه کولونیال در سنگاپور واقع شده است که چندین جاذبه تاریخی دیگر همچون رافلز لندینگ هم در آن وجود دارد.

آدرس

Beacg Rd. Singapore.1189673

 

 

کلیسا و موزه چانگی

کلیسا و موزه چانگی در سنگاپور داستانی از مردمی است که سال‌ها تحت اشغال ژاپنی‌ها بوده‌اند و رنج کشیدند. در این موزه، نامه‌ها، نقاشی‌ها، عکس‌ها و وسایل شخصی‌ای نگه داری می‌شوند که به نوعی شاهدی بر سال‌های شکنجه و حبس بیش از 50000 نظامی و غیر نظامی در زندان چانگی هستند. کلیسا چانگی از نظر ظاهری مانند سایر کلیساهای دنیا است و طی جنگ جهانی دوم ساخته شده است اما محوطه باز آن بسیار زیبا و دیدنی است. این ساختمان یادبودی از افرادی است که در برابر ظلم و جنگ در مقابل ژاپنی‌ها هیچ گاه تسلیم نشدند.

موزه چانگی یکی از جاهای دیدنی سنگاپور است که شما می‌توانید برای بازدید از نقاشی‌های دیواری آن که بازآفرینی دقیقی از نقاشی‌های استنلی وارن، توپچی ارتش بریتانیا است به آن مراجعه کنید.

آدرس

No 1000 Upper Changi Road North, Singapore 507707

 

کلیسا و موزه چانگی

 

باغ وحش سنگاپور

باغ وحش سنگاپور که یکی از بهترین باغ‌وحش‌های جنگل‌های بارانی در دنیا است، خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای توریست‌ها به ارمغان خواهد آورد. آن طور که به نظر می‌رسد در این باغ‌وحش همه چیز بسیار تمیز و جذاب است و به خوبی از حیوانات نگه داری می‌شود. در این میان تماشای اورانگوتان‌ها برای بسیاری از افراد جالب است و برخی از بازدیدکنندگان ساعت‌ها به دیدن حیوانات می‌پردازند. خانواده بزرگی از شامپانزه‌ها، میرکت‌ها، موش‌های صحرایی، گورخرها، ببرهای سفید، کومودو، کانگوروها و بسیاری از حیوانات جذاب دیگر در این باغ وحش زندگی می‌کنند.

آدرس

Mandai lake rd. singapor 179037

 

تمساح در باغ وحش سنگاپور

 

فورت کانینگ پارک

از دیگر جاهای دیدنی سنگاپور فورت کانینگ پارک است که به نوعی مربوط به قلعه‌های نظامی می‌شود و تاریخچه طولانی دارد. این قلعه در سال 1859 ساخته شد و از آن زمان مکان مهمی برای سنگاپوری‌ها شناخته می‌شد. هم اکنون که این شهر در دوران صلح به سر می‌برد، ساختمان اصلی این مکان، محل نمایش اجراهای مدرن هنری و پارک آن هم برای برگزاری پیک نیک، کنسرت، اجرا تئاتر و جشنواره‌ها است.

از جاذبه‌های دیگری که در این پارک وجود دارد، می‌توان به بازآفرینی‌های تاریخ سنگاپور و خانه ییلاقی استامفورد رافلز و مجمسمههای انجمن بین الملل آسیای جنوب شرقی هم اشاره کرد.

آدرس

No 70 River Valley Road. Singapore179037

 

فورت کانینگ پارک

 

جزیره سنتوسا

جزیره سنتوسا یکی دیگر از جاهای دیدنی سنگاپور است که اگر به یک حمام آفتاب علاقه مند هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به این جزیره سفر کنید. ساحل سیلوسو مکان خوبی برای گذراندن وقت ، بازی والیبال، قایق رانی، اسکیم بوردینگ و تماشای دلفین‌ها در آکواریوم آن است. یکی دیگر از چیزهایی که در این جزیره بسیار دیدنی است، مربوط به مجسمه مرلیون معروف سنگاپور است که سر شیر و بدن ماهی دارد.

فورت سیلوسا هم که تنها قلعه حفاظت شده سنگاپور است، در این جزیره قرار دارد و معمولا افرادی که اهل ماجراجویی هستند به سراغ فلایینگ ترپز و سیبریز واتر اسپورتز که در ویو هاوس است، می‌روند. در این جا شما می‌توانید هم پرواز مستقیم را امتحان کنید و هم از جت پک آبی لذت ببرید.

 

جزیره سنتوسا

 

خیابان اورچارد

از آن جایی که سنگاپور شهری در کلاس جهانی برای سبک و طراحی مد است، بعضی از افراد تنها برای خرید به سنگاپور می‌روند. خیابان اورچاد یکی از جاهای دیدنی سنگاپور است که محل فوق العاده‌ای برای خریدهای به یاد ماندنی و جذاب است. شما در تمام نقاط این خیابان می‌توانید فروشگاه‌های برند دنیا را مشاهده کنید. این منطقه مجلل و شیک 22 مجتمع خرید و 6 فروشگاه بزرگ و چهار سالن سینما از جمله یک آی مکس و یک کی تی وی کارائوکه دارد.

آدرس

Orchard Road , Singapore

 

خیابان اورچاد

 

اسکله کلارک

اسکله کلارک هم در سنگاپور به عنوان مرکز تجاری و قلب تپنده‌ای در این کشور شناخته می‌شود. با مدرنیته شدن این اسکله امروزه زیبایی و جذابیت بیشتری هم دارد و گردشگران زیادی به این منطقه می‌روند تا شب دل انگیزی را با خوردن غذاهای خوشمزه و مراکز سرگرمی اسکله برای خود رقم بزنند. معمولا کروزها و تاکسی‌های قایقی از این اسکله شروع به حرکت می‌کنند.

آدرس

Rier valley Rd. Singapore 179024

 

اسکله کلارک

 

موزه تمدن‌ های آسیایی

اگر شما جز آن افرادی هستید که به تاریخ علاقه زیادی دارید که هتل رافلز و فورت کانینگ نتوانسته رضایت شما را جلب کند، پس حتما سراغ ایمپرس پلیس بیلدینگ بروید. این ساختمان یکی از جاهای دیدنی سنگاپور است که در سال 1865 و به سبک نئوکلاسیک ساخته شده و نام آن را به نام ملکه ویکتوریا گذاشته‌اند. امروزه این ساختمان‌ها محل موزه‌های تمدن آسیایی است که به معرفی فرهنگ‌های آسیایی زیادی می‌پردازد که توانسته باعث شکل گیری سنگاپور شود.

آدرس

No 1 Empress Place, Singapore 179555

 

موزه تمدن‌ های آسیایی

 

پولائو اوبین (جزیره گرانیت)

اگر دوست دارید بدانید که سنگاپور قبل از این که به چنین شهری تبدیل شود و زرق و برق پیدا کند، چه شکلی بوده حتما سری به منطقه پولائو اوبین آن یا همان جزیره گرانیت بزنید. اداره پارک‌های ملی سنگاپور، سفری به این منطقه را برای گردشگران فراهم آورده است با این عنوان: بازگشت به سنگاپور سال‌های دهه 1960. این جزیره جایی است که مردم آن در روستاهای ساده زندگی می‌کنند و معمولا از راه کشاورزی یا ماهیگیری زندگی خود را می‌گذرانند.

آدرس

Pulau Ubin, Singapore

 

پولائو اوبین

 

قبرستان بوکیت برو

قبرستان بوکیت برو در واقع قبرستان چینی‌ها از جاهای دیدنی سنگاپور است که قدمت آن به قرن بیستم برمی‌گردد. این قبرستان امروزه به عنوان یک قبرستان متروکه به شمار می‌رود و به عنوان بخشی از حیات وحش که از آن به خوبی حافظت می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آدرس

36C Halwa. Singapore 298637

 

قبرستان بوکیت برو

 

موزه خانه بابا

خانه بابا در سال 1895 ساخته شده که در منطقه تاریخی سنگاپور واقع شده است. این خانه در حقیق متعلق به یک خانواده ثروتمند پراناکان چینی بود که در سال‌های بعد توسط خانم اگنس دختر این خانواده به دانشگاه ملی سنگاپور اهدا شد. نام این خانه، خانه بابا است و به منظور نمایش فرهنگ و زندگی محلی پراناکان چینی در قرن بیستم از سال 2008 برای عموم مردم مورد بازدید قرار گرفت.

 

موزه خانه بابا

 

آدرس

No 157 Neil Rd, Singapore 08888

نظرات کاربران

  1. کامران خوشنامفر کامران خوشنامفر 1403/01/28
    0 نفر پسندیدند
    درود من که مطالب راجب به سنگاپور را خواندم و لذت بردم تشکر تشکر تشکر.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 101 کاربر