جاهای دیدنی جزیره جیجو

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/07
بازدید: 5586
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

حدود 2 میلیون سال پیش جزیره جیجو بر اثر فوران آتشفشان‌های این منطقه بوجود آمد و این آتشفشان‌ها طبیعت بکری را در کره جنوبی بوجود آوردند. در جزیره جیجو سعی شده است تا بافت طبیعی آن حفظ شود، به همین دلیل برای گشت و گذار در این جزیره یا باید از دوچرخه برای گردش استفاده کنید یا پیاده‌روی کنید. جزیره‌ی جیجو آب و هوای گرمسیری، ساحلی شنی، صخره‌های بزرگ و دالان‌های گدازه‌ای دارد که آن را به یک جزیره جذاب برای افرادی که علاقه زیادی به طبیعت‌گردی و ماجراجویی دارند تبدیل کرده و لقب هاوایی کره جنوبی را گرفته است.

جزیره جیجو

صعود به قله‌ی هالاسان جزیره جیجو 

کوه هالاسان بلندترین قله کره جنوبی است که در فصل زمستان می‌توانید سورتمه‌سواری، رفتینگ روی برف و سرسره‌بازی روی یخ را تجربه کنید. کوه هالاسان ارتفاعی نزدیک به 6397 فوت از سطح دریا دارد. این کوه جنگل‌های بکر، کوهستان، آبشارهای خروشان و حیات وحشی زیبا دارد و آتشفشان‌های آن فضای طبیعی زیبایی را بوجود آورده است. سئول پایتختت کره جنوبی است که با سفر به آن می‌توانید از آن بازدید کنید.

صعود به قله‌ی هالاسان جزیره جیجو

کاوش در غارهای شبکه‌ای گئومونوروم جزیره جیجو

بین 100 تا 300 هزار سال پیش غارهای گدازه‌ای گئومونوروم (Geomunoreum) در اثر انفجار آتشفشان‌های جزیره جیجو تشکیل شدند. شبکه غارهای گدازه‌ای گئومونوروم از شگفت‌انگیزترین شبکه غارهای گدازه‌ای است که توسط سازمان میراث جهانی یونسکو معرفی شده است.
غار مانجانگول از طولانی‌ترین غارهای دنیاست که طول آن به 8 مایل می‌رسد و برای رسیدن به آن باید از یک جنگل انبوه عبور کنید. اگر توانایی طی کردن کل مسیر غار را ندارید می‌توانید نیم مایل آن را طی کنید ولی نگران نباشید زیرا در همین نیم مایل می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرید و از هوای خنک داخل غار استفاده کنید.
استالاگمیت‌های بزرگی که از کف غارهای گدازه‌ای گئومونوروم فوران کرده باعث زیبایی بیشتر این غار شده است و بدلیل هوای بسیار خنک داخل غار خفاش‌ها علاقه زیادی به آن دارند.

غار علیصدر - یکی از بزرگ ترین غار های موجود در ایران 

کاوش در غارهای شبکه‌ای گئومونوروم جزیره جیجو

بازدید از موزه‌ی چای (اُ سولاک) جزیره جیجو

جزیره جیجو بدلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، زمین کوهستانی و خاک غنی به بهترین منبع چای در دنیا تبدیل شده است. موزه‌ی مدرن چای اُ سولاک فضایی را برای بازدید گردشگران از زمین‌های کشت چای و صرف یک چای دبش در طبیعت تعبیه کرده است. موزه چای اُ سولاک یک فضای تعاملی برای خشک کردن چای در کنار دوستان و خانواده و فروشگاه‌هایی که قوری‌های زیبا و دمنوش‌های طبیعی می‌فروشند، دارد.

بازدید از موزه چای اُ سولاک

دوچرخه‌سواری در جزیره یودو 

جزیره بادام‌زمینی نام مستعار جزیره‌ی یودو است که برای رسیدن به آن باید با کشتی مسافربری که 15 دقیقه از ساحل شرقی جزیره جیجو فاصله دارد سفر کنید و به این جزیره برسید. شهرت جزیره یودو یا جزیره بادام‌زمینی به علت برداشت محصولات بادام‌زمینی و بستنی بادام‌زمینی است. از غذاهایی که این جزیره را معروف کرده است هات‌پات غذای دریایی و سوپ جلبک دریایی است؛ جزیره یودو همچنین به علت سواحل صخره‌ای زیبا و رنگ فیروزه‌ای آب آن شهرت پیدا کرده است.
گردش در جزیره یودو به وسیله‌ی دوچرخه راحت‌تر است؛ به همین دلیل زمانی که به این جزیره می‌رسید فروشندگانی را در اسکله خواهید دید که انواع دوچرخه‌های الکتریکی و هوشمند را برای گشت و گذار در جزیره یودو به شما اجاره می‌دهند.
گشت و گذار در جزیره یودو با خوردن ناهار، بستنی و تماشای مناظر طبیعی این جزیره حدود 3 ساعت زمان می‌برد. دقت کنید که برای خرید بلیط کشتی از جزیره جیجو به یودو به یک کپی دیجیتال یا واقعی از گذرنامه‌ تان را داشته باشید تا به دفتر فروش بلیط ارائه دهید.

آشنایی با کره جنوبی - کره جنوبی یک کشور با بیش از سالیانه ۱۰ میلیون گردشگر که برای تفریح و مسافرت به کره جنوبی سفر می کنند می باشد. این کشور که یک شبه جزیره است

دوچرخه‌سواری در جزیره یودو

غار مانجانگل در جزیره جیجو

غار مانجانگل جزیره جیجو یک غار آتشفشانی است و به همین دلیل زیست بوم جالبی دارد. فضای داخل غار از سنگ‌های آذرین تشکیل شده است و یک فضای وهم آلود ایجاد کرده است که باعث جذابیت بیشتر این غار می‌شود. جزیره جیجو حدود 1700 سال پیش تشکیل شده است که شکل‌گیری آن از زیر اقیانوس‌ها با فوران آتشفشان‌های این منطقه شروع شد. آب و هوای جزیره جیجو باعث شده که حیوانات زیادی زندگی در آن را انتخاب کنند و در این جزیره پوشش گیاهی و جانوری مناسبی ایجاد کنند.
فضای داخل غار مانجانگل بسیار سرد و تاریک و لغزنده است به همین دلیل زیستگاه خوبی برای خفاش‌ها است. در واقع این غار به نوعی مستعمره خفاش‌ها است که 30 متر ارتفاع و 13422 کیلومتر طول دارد که فقط یک کیلومتر آن برای بازدید گردشگران آزاد است. غار مانجانگل حدود 200000 تا 300000 سال عمر دارد و یک ستون 7.6 متری داخل آن وجود دارد که در جهان شناخته شده است. غار مانجانگل سه ورودی دارد که ورودی شماره 2 آن که به سمت جنوب است برای بازدید مردم باز و ورودی شماره 3 آن زیستگاه اکثر موجودات زنده است.

غار مانجانگل در جزیره جیجو

بازدید از صخره‌های پدربزرگ جزیره جیجو

صخره‌های پدربزرگ فرهنگ کهن و باستانی مردم جیجو می‌باشد که در افسانه‌ها و داستان‌ها درباره آنها نوشته‌اند. مجسمه‌های پدربزرگ با هدف ترساندن مهاجمان و جلوگیری از ورود آنها به جزیره جیجو ساخته شده‌اند که در طول زمان بسیاری از آنها خراب شده و در اثر عوامل طبیعی از بین رفته‌اند. مجسمه‌های صخره پدربزرگ به شکل افرادی که چهره‌ای خندان و چشمان بدون مردمک و بینی‌های دراز و پهن دارند ساخته شده است که 3 متر ارتفاع دارند و دستانشان روی شکمشان قرار گرفته است به صورتی که یک دست بالاتر از دست دیگر است. نقش اصلی مجسمه‌های صخره پدربزرگ محافظت از جزیره در برابر بادها و طوفان‌های شدید است.
صخره‌های پدربزرگ نقش پر رنگی در جذب گردشگر به این جزیره داشته است، به طوری که سالیانه افراد زیادی برای دیدن و لمس این مجسمه‌ها به جزیره جیجو سفر می‌کنند. مجسمه‌های صخره پدربزرگ کلاه هم دارند که شبیه به قارچ طراحی شده‌اند.

بازدید از صخره‌های پدربزرگ جزیره جیجو

زنان غواصِ جزیره جیجو

اگر دقت کنید در ساحل جزیره جیجو زنان غواصی را می‌بینید که شغل عجیبی دارند!
این زنان که به آنها هینوها (haenyeo) گفته می‌شود، غذاهای دریایی و جلبک‌ها را از کف دریا صید می‌کنند. جالب است بدانید که این زنان بدون هیچ وسیله تنفسی به عمق دریا می‌روند و موجودات دریایی را صید می‌کنند. غواص‌های معمولی حدود دو دقیقه و نهایتا تا عمق 10 متری می‌توانند در زیر آب دوام بیاورند اما زنان غواص با ماسک‌های سنتی خود و چراغ‌هایی که روی سرشان نصب می‌کنند به عمق دریا می‌روند. این زنان وزنه‌های سربی را به کمرشان می‌بندند تا از غرق شدنشان جلوگیری کنند. هینوها از ابزارهای جالبی برای کارشان استفاده می‌کنند آن‌ها از یک تواک که یک دستگاه شناور گرد است برای جمع‌آوری صیدها و گاهی اوقات هم از یک ابزار تیز برای کندن حلزون صدف استفاده می‌کنند. زنان غواص بدلیل مواجه شدن هر روزه با مرگ زنانی با قدرت روحی و جسمی بالایی هستند و اکثر آنها بالای 60 سال سن دارند و کوچکترین آنها 38 ساله است.

تنها جزیره ایرانی دریای خزر - برای دیدن زیباترین و تنها جزیره ایرانی دریای خزر کلیک کنید.

زنان غواصِ جزیره جیجو

پیاده‌روی olle در جزیره جیجو

جزیره جیجو مسیرهای پیاده‌روی پر پیچ و خم زیادی دارد که اگر به پیاده‌روی علاقه دارید می‌توانید در این مسیرها پیاده‌روی کنید و از مناظر زیبای طبیعی لذت ببرید. 
Olle در زبان محلی به معنای پیچ در پیچ هست که 26 مسیر پر پیچ و خم برای پیاده‌روی در جزیره جیجو وجود دارد. فصل بهار و ماه مارس و آوریل بهترین زمان‌ها برای گشت و گذار و پیاده‌روی در مسیرهای olle می‌باشد.
بالا رفتن از قله‌ی هالاسان یا صخره‌های سونگسان ایلچول بونگ و تماشای طلوع خورشید از دهانه آتشفشان کوه هالاسان زیبایی‌ها و جذابیت‌های خودش را دارد. در این مسیر می‌توانید زنان غواص را هم ببینید و با آن‌ها صحبت کنید.

پیاده‌روی olle در جزیره جیجو

سرزمین عشق در جزیره جیجو

اگر برای دوران ماه‌عسل خود بدنبال تعطیلات خاطره‌انگیزی هستید سرزمین عشق جزیره جیجو می‌تواند تجربه خوبی برای شما رقم بزند. سرزمین عشق و مسیرهای پیاده‌روی olle یک انتخاب مناسب برای زوج‌های جوان می‌باشد تا اولین روزهای زندگی خود را در یک فضای رویایی تجربه کنند.

جلبک دریایی و سوپ خارپشت دریایی جزیره جیجو

اگر از گردش در طبیعت و هوای پاک جزیره جیجو خسته شدید می‌توانید از غذاهای خام جیجو یا سنتی مانند قرقاول و گوشت گاو سفارش دهید و برای ناهارتان میل کنید اما اگر نمی‌دانید کدام غذا بهتر است ما به شما جلبک دریایی و سوپ خارپشت دریایی جیجو را پیشنهاد می‌دهیم. بعد از برگشت از سفر احتمالا از این غذاها به عنوان جاذبه‌های دیدنی این جزیره یاد خواهید کرد.

جلبک دریایی و سوپ خارپشت دریایی جزیره جیجو

اکسیژن و هوای پاک جزیره جیجو

اکسیژن و آب و هوای جزیره جیجو خاصیت درمانی دارد و می‌توانید در استخر شنا و از چشمه‌های معدنی آن استفاده کنید یا در اتاق‌های مخصوص اکسیژن، اکسیژن بگیرید و از خواص درمانی آن استفاده کنید.

تور کره جنوبی - کره جنوبی کشوری متمدن و بسیار زیبا است که طبیعت های بکر آن گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. برای دیدن تورهای فعال کره جنوبی کلیک کنید.

تماشای طلوع خورشید از دهانه‌ی آتشفشان جزیره جیجو

تماشای طلوع خورشید از دهانه‌ی آتشفشان‌های جزیره جیجو به ارتفاع 182 متر از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در زمان اقامتتان در جزیره جیجو داشته باشید. 

تماشای طلوع خورشید از دهانه‌ی آتشفشان جزیره جیجو

پارک ملی جزیره جیجو

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری جزیره جیجو پارک ملی آن است که طبیعت وصف ناپذیری دارد و با نام پارک هالاسان نیز شناخته می‌شود. پارک ملی جزیره جیجو 7 مسیر برای پیاده‌روی دارد و هرکدام زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند. مسیر eorimak trail 6.8 کیلومتر طول دارد که از ابتدای پارک ملی جزیره جیجو شروع می‌شود و تا انتهای صخره جنوبی امتداد دارد.
مسیر دوم این پارک yeongsil trail می‌باشد که 5.8 متر طول دارد و از صخره‌های جنوبی پارک شروع می‌شود و می‌توانید 3 ساعت در این مسیر پیاده‌روی کنید و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید.

پارک ملی جزیره جیجو

ماساژورهای حرفه‌ای جزیره جیجو

برای از بین بردن خستگی‌های سفر بعد از گشت و گذار طولانی در دل طبیعت یک ماساژ حرفه‌ای توسط ماساژورهای آموزش دیده‌ی تفرجگاه درمانی جزیره جیجو می‌تواند خستگی شما را از بین ببرد و آرامشی بی‌نظیر را به شما منتقل کند.

سخن آخر

جزیره جیجو از زیباترین جزیره‌های کره جنوبی است که حدود 1700 سال پیش بر اثر انفجار آتشفشان‌های این منطقه از آب بیرون آمده است و به یک مکان گردشگری و تفریحی در دنیا تبدیل شده است. سنگ‌های پدربزرگ و زنان غواص این جزیره تنها بعضی از جاذبه‌های گردشگری جزیره جیجو هستند.

نظرات کاربران

  1. ابوذر جوادی از پلدختر روستای بابازید ابوذر جوادی از پلدختر روستای بابازید 1402/04/26
    1 نفر پسندیدند
    من جزیره جیجو رو از فیلم جواهری در قصر یاد گرفتم و آمدم گوگل سرچ کردم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر