جزیره کوشک

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/14
بازدید: 6878
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در دل آب‌های زیبای رود کارون نگین این منطقه، جزیره شهید عباس‌پور یا همان جزیره کوشک قرار گرفته است که زیبایی بی حد وحصری دارد. موقعیت فوق‌العاده این جزیره باعث شده است تا آب و هوای مناسب و طبیعت زیبایی در جزیره کوشک  بوجود آید.

 

جزیره کوشک

 

جزیره کوشک کجاست؟

جزیره کوشک از جزیره‌های تفریحی و زیبای مسجد سلیمان می‌باشد که در دل دریاچه سد شهید عباس‌پور قرار دارد. این جزیره پوشش گیاهی متنوع، گل‌های رنگارنگ و درختان مختلفی دارد که به زیبایی این جزیره اضافه کرده است. جزیره کوشک در حوزه استحفاظی شهرستان اندیکا قرار گرفته که گردشگران داخلی و خارجی دارد. هر فصل این جزیره زیبایی‌های منحصر بفرد خود را دارد که باعث جذب بیشتر گردشگران شده است.

آب و هوای جزیره کوشک

موقعیت جغرافیایی این منطقه باعث بوجودآمدن خاک حاصلخیز و پوشش گیاهی مناسب در این منطقه شده است؛ اما در فصل تابستان گرمای هوا باعث بوجودآمدن هوایی مرطوب و شرجی می‌شود که نفس کشیدن را مشکل می‌کند.

تفریحات جزیره کوشک

جزیره‌ی کوشک از زیباترین جزیره‌های ایران است که در این منطقه می‌توانید به فعالیت‌هایی مانند کوهنوردی، صخره‌نوردی، غارنوردی، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در طبیعت بپردازید.

 

جزیره هرمز - خاک قرمز رنگ جزیره هرمز آن را به یکی از زیباترین جزیره های ایران تبدیل کرده است. برای دیدن عکس های بیشتر این جزیره کلیک کنید.

 

 

تفریحات جزیره کوشک


امکانات جزیره کوشک

در جزیره کوشک امکاناتی مثل زمین فوتبال، سالن غذاخوری، سالن ورزشی و ... برای علاقه‌مندان ایجاد شده است تا بتوانند تعطیلات خود را در فضایی آرامش‌بخش و به دور از آلودگی و استرس شهرهای بزرگ سپری کنند.

جاهای دیدنی نزدیک به جزیره کوشک

جزیره کوشک طبیعت وصف ناپذیری دارد و هنگام عصر و شب می‌توانید غروب خورشید و ستاره‌ها را ببینید و از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید. جزیره کوشک دو جاذبه گردشگری دیگر به نام‌های منطقه سید‌احمد و امامزاده سلطان ابراهیم دارد که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح می‌دهیم.

منطقه سید احمد در نزدیکی جزیره کوشک

منطقه سید احمد فاصله کمی از روستا و جزیره کوشک دارد و در فصل بهار طبیعت زیبای آن هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. این منطقه سه جزیره زیبا با نام‌های دراره، گرگر و چل‌کره دارد که می‌توانید در سفر خود از آنها بازدید کنید. برای دسترسی به این منطقه می‌توانید از سمت ایذه بروید و پس از عبور از پیان و منطقه گردشگری گلزار به ایستگاه‌های قایق‌رانی برسید و با قایق به منطقه سیداحمد بروید. روستای سیداحمد نام خود را از امام زاده‌ای به همین نام برگرفته است. لازم به ذکر است این روستا در سال 1356 به هنگام آبگیری سد به زیر آب فرو رفت.
 

منطقه سید احمد


امامزاده سلطان ابراهیم(ع)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری جزیره کوشک بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم(ع) است که برای دسترسی به آن باید به ایستگاه‌های قایق‌رانی بروید و با قایق از این امامزاده دیدن کنید.بهترین زمان سفر به جزیره کوشک در فصل پاییز هوای فوق‌العاده‌ای دارد اما در فصل تابستان هوای گرم و مرطوب آن می‌تواند اذیت کننده باشد. منطقه سید احمد در فصل بهار جذابیت بیشتری دارد پس اگر قصد بازدید از این منطقه را دارید فصل بهار مناسب‌تر است.

بهترین زمان سفر به جزیره کوشک

جزیره کوشک در فصل پاییز هوای فوق‌العاده‌ای دارد اما در فصل تابستان هوای گرم و مرطوب آن می‌تواند اذیت کننده باشد. منطقه سید احمد در فصل بهار جذابیت بیشتری دارد پس اگز قصد بازدید از این منطقه را دارید فصل بهار مناسب‌تر است.
 

بهترین زمان سفر به جزیره کوشک


اقامت در جزیره کوشک

در جزیره کوشک 12 ویلا با تعداد خواب‌های متفاوت ساخته شده است که منظره‌های زیبایی دارند. در این ویلاها انواع امکانات رفاهی و تفریحی مثل فضای سبز اختصاصی، زمین فوتبال، سالن ورزشی و باربیکیو برای گردشگران ایجاد شده است.
زمینی به مساحت 13 هکتار در 24 کیلومتری شهرستان بهبهان جنب دریاچه سد مارون به یک مجموعه ورزشی اختصاص داده شده که 18 ویلا در این مجموعه ساخته شده است؛ 9 تا از این ویلاها سه خوابه و 9 تای دیگر تک خوابه هستند. همه‌ی ویلاهای این منطقه امکاناتی مثل سرویس خواب، مبلمان، میز نهارخوری و ... را برای گردشگران ایجاد کرده است.
 

اقامت در جزیره کوشک

 

دسترسی به جزیره کوشک

برای دسترسی به جزیره کوشک می‌توانید مستقیما از تهران مسیر را آغاز کنید یا از اهواز به این جزیره بروید.
سفر از تهران خودش سه روش متفاوت دارد که در ادامه با جزئیات به بررسی آنها می‌پردازیم.

دسترسی به جزیره سد شهید عباس‌پور از تهران

دسترسی به جزیره کوشک از تهران سه مسیر زیر را شامل می‌شود که مسیر اول راحت‌ترین روش می‌باشد.
مسیر اول: تهران، قم، اراک، بروجرد، کمربندی خرم‌آباد، اندیمشک، کمربندی دزفول، شوشتر، مسجد سلیمان، اسلام آباد، جزیره کوشک
مسیر دوم: تهران، قم، کاشان، کمربندی اصفهان، بروجن، دهدز، ایذه، سد شهید عباسپور
مسیر سوم: تهران، قم، سلفچگان، دودهک، دلیجان، گلپایگان، داران، ده نو، آبند، کوشک، سد شهید عباس پور
دسترسی به جزیره کوشک از اهواز
اگر از اهواز به سمت شمال‌شرقی در راستای رود کارون حرکت کنید و وارد جاده‌های فرعی نشوید و تا آبگاه مسیر را ادامه دهید به منطقه حفاظت شده مسجد سلیمان می‌رسید، که پس از عبور از آن وارد منطقه کوشک و سد شهید عباس‌پور می‌شوید؛ این مسیر زیاد طولانی نیست و در عرض 2 الی 3 ساعت می‌توانید به این منطقه برسید.


سخن آخر

جزیره کوشک از زیباترین جزیره‌های مناطق جنوبی کشور می‌باشد که به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی رود کارون، آب و هوای مطبوع و لذت‌بخشی دارد. فصل پاییز بهترین فصل برای سفر به این جزیره است، که با توجه به جذابیت زیاد برای گردشگران در این منطقه ویلاهایی با امکانات رفاهی مناسب ساخته شده است.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر