دریاچه شورمست

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1401/03/18
بازدید: 1960
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دریاچه شورمست تنها دریاچه طبیعی سوادکوه در شهرستان سوادکوه است که در میان منطقه ای جنگلی قرار داشته و صدای پرندگان و آرامش دریاچه در میان طبیعت بکر بسیار دیدنی و بکر می باشد. این دریاچه زیبا در شمال کشور در استان مازندران قرار دارد. در ادامه این دریاچه بکر و زیبا را بیشتر به شما معرفی خواهیم کرد.

 

دریاچه شورمست

 

دریاچه شورمست کجاست؟

این دریاچه در شهرستان سواد کوه در دروازه ورود به شمال ایران است و در جاده ای پر رفت و آمد قرار دارد. هنوز دریاچه شورمست شناخته شده نیست و انتظار میرود مورد استقبال زیادی قرار گیرد. دریاچه در 5 کیلومتری شهرک صنعتی شورمست قرار دارد که به دلیل قرار داشتن در شاهراه تهران شمال توجه ویژه ای به آن شده است. با توجه به چهار بانده کردن این جاده محور تهران سوادکوه روز به روز پر طرفدارتر خواهد بود.

جاذبه های دیدنی دریاچه شورمست

زمانی که مسیر جاده فیروز کوه را می پیمایید از مسیر خسته نمیشوید زیرا مسیر به خودی خود بسیار لذت بخش است خصوصا زمانی که به پل ورسک برسید. بعد از طی مسیر جاده ای وارد مسیر منتهی به دریاچه که وارد شوید و از پیچ . خم های آن بگذرید و مناظر زیبا را تماشا کنید. از سمت سوادکوه تا دریاچه را حدودا نیم ساعته میتوان پیمود.

 

جاذبه های اطراف دریاچه شورمست

 

وجود دریاچه ای در میان جنگل درختان راش باعث شده رنگ این دریاچه گاهی به رنگ سبز دیده شود. در سفر به این دریاچه حتما دوربین عکاسی با خود به همراه داشته باشید. بسیاری از افرادی که برای دیدنی این دریاچه راهی این منطقه میشوند از دیگر مکان های گردشگری آن نیز استفاده می کنند. در ادامه چند جاذبه و تفریح از این دریاچه را معرفی کرده ایم.

  • پیکنیک در جنگل ارفع ده
  • بازدید قلعه اسپهبد خورشید
  • گشت و گذار در روستای سنگده
  • قلعه کنگلو
  • اسب سواری با کرایه اسب از مردم بومی
  • دوچرخه سواری در مسیرهای اطراف دریاچه
  • تاب بازی میان طبیعت بکر
  • پیاده روی در جنگل و اطراف دریاچه
  • ماهیگیری در دریاچه شور مست
  • قایق سواری در دریاچه

 

جاذبه های دیدنی در اطراف دریاچه شور مست

 

اقامت در دریاچه شورمست

در اقامتگاه دریاچه شورمست میتوانید با اجاره ویلا و کلبه های زیبا اقامتی جذاب و هیجان انگیز داشته باشید. در روستا و حاشیه آن که بگردید اقامتگاه های متفاوتی را خواهید یافت که یکی از منحصر بفردترین خدماتشان غذاهای خوشمزه شمالی است. خوردن این غذاهای شمالی را در کلبه و ویلاهای دریاچه از دست ندهید. اگر بخواهید در ویلا و کلبه اقامت کنید نیاز به وسایل خیلی زیادی نیستید اما در صورتی که قصد کمپینگ در حوالی دریاچه را دارید بهتر است تمام لوازم طبیعت گردی را با خود به همراه داشته باشید. چادر مسافرتی، کیسه خواب، پیکنیک، زیرانداز، چراغ قوه، کلاه و عینک و...وسایلی هستند که باید در سفر با خود به همراه داشته باشید.

با سفر به دریاچه شورمست آخر هفته های خود را جذاب تر کنید

در ارتفاعات اطراف پل سفید، دریاچه طبیعی و زیبایی در دل جنگل توسکا وجود دارد. دریاچه ای در میان درختان کهن و انبوه به مساحت 15 هزار متر مربع و عمیق 7 متر زیبایی بی نظیری به این منطقه داده است. این دریاچه در ارتفاع 940 متری از سطح دریا در ارتفاعات سوادکوه جا خوش کرده است. این دریاچه زیبا به دلیل نزدیک بودن به پایتخت، دسترسی آسان امکانات اقامت و ... بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است. تور دریاچه شورمست یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در آخر هفته هاست که درمیان مردم شهر تهران استقبال خوبی دارد.

 

اقامت در دریاچه شورمست

 

امکانات دریاچه شورمست

امکانات دریاچه شورمست خیلی زیاد نیست اما با توجه استقبال گردشگران روز به روز امکانات آن در حال گسترش است. امکاناتی رفاهی و تفریحی دریاچه به عبارات زیر است.

  • کرایه اسب و اسب سواری
  • اتاق های کوچک در اطراف دریاچه
  • امکان زدن چادر و اقامت در اطراف دریاچه
  • دکه های فروش تنقلات و خواربار
  • نیروی انتظامی
  • محل پارک خودرو وسیع
  • تجربه قایق سواری
  • امکان ماهیگیری
  • دریاچه سوادکوه نگینی در دل طبیعت

دریاچه سواد کوه  یکی از مناطق بکر در فیروز کوه است که به دلیل مسیر خاکی و دسترسی دور دست بسیار بکر و ناشناخته است و جزو مقاصد زیبای طبیعت گردان و بکر گردان می باشد. این دریاچه مسافتی کمی با تهران دارد از این رو اگر طبیعت گردی در مناطق بکر برای شما لذت بخش است توصیه میکنیم این دریاچه و کوه و جنگل های اطراف آن را از دست ندهید. ظرافت گردشگری بالای جاذبه های طبیعی به قدری آرامش بخش است که به خوبی استرس و فشار های ناشی از شهرنشینی را از شما دور می کند.

 

امکانات دریاچه شورمست

 

بهترین فصل سفر به دریاچه شور آباد

در هر فصلی که به دامنه کوه سوادکوه بروید زیبایی و جذابیت آن شمات را به وجد می آورد. جنگل ، دریاچه و کوه تمام آن چیزی است که از طبیعت میخواهید در این دریاچه قرار دارد و در قصلی از سال دارای زیبایی منحصر بفرد خود است. در فصل بهار خصوصا در نیمه دوم سرسبزی آن به اوج خود میرسد و هوای خنک و سرد آن هوش از سر میبرد. زمین پوشیده شده از گل های بهاری و سبزی تازه درختان بسیار خیره کننده خواهد بود. در فصل تابستان برای فرار از گرما کافیست دو روزی در این دریاچه اقامت کنید و از آب و  هوای لذت بخش آن استفاده کنید. اگر هم عاشق طبیعت پاییزی و درختان رنگارنگ هستید حتما در خزان راهی این منطقه شوید در این فصل عکس های خیره کننده ای میتوانید ثبت کنید. هوای برفی و ترکیب برف و آب دریاچه نیز صحنه بسیار زیباست اگر تاب سرما دارید از دیدن این منظره غافل نشوید.

 

بهترین فصل سفر به دریاچه شورمست

 

آب و هوای دریاچه شورمست

همانطور که اشاره کردیم دورتادور دریاچه شورمست کوه و کوهستان است به همین دلیل در فصل سرما هوای آن سرد است و در بهار هوای خنکی دارد. حتی اگر در تابستان راهی این دریاچه شویم خنکای نسیم آن روحتان را تازه می کند. اگر روحیه ماجراجوییی دارید می توانید در فصل پاییز به این دریاچه بروید و با لباس گرم و تجهیزات کافی راهی این منطقه شوید. دریاچ شور مست در زمستان به دلیل کوهستان های اطراف کاملا سرد و برفی است و احتمالا راه خاکی آن بسته بوده و مسیر دسترسی سختی دارد. توصیه میکنیم در فصل زمستان راهی این دریاچه نشوید در غیر اینصورت زنجیرچرخ و تجهیزات و لباس گرم را فراموش نکنید.

جاهای دیدنی اطراف دریاچه شورمست

بعد از تفریح . گشت و گذار در دریاچه شور مست و جنگل های زیبای اطراف آن ببد نیست سری به دیگر جاذبه های دیدنی این منطه بزنید. پل عجیب و زیبای ورسک، امامزاده عبدالحق سوادکوه، برج اجیم، قلعه کنگ لو، امامزاده سام، کوه های صخره ای خروا و نروا و تاسیسات عظیم استخراج ذغال سنگ از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف این دریاچه هستند. از جمله جاذبه های دیدنی اطراف دریاچه میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد.
دریاچه سد برنجستانک: در مسیر خود از سمت دریاچه شورمست تا قائمشهر دریاچه سد برنجستانک وجود دارد که تنها یک ساعت تا دریاچه فاصله دارد.
تپه باستانی گردکوه: این تپه قدیم در قائمشهر قرار دارد و در میان آثار ملی به ثبت رسیده است. این تگه 2 هزار و 500 متر تا دریاچه فاصله دارد و یک ساعته میتوان به آن رسید
روستای آلادشت: روستای آلادشت یکی از روستاهای زیبا در اطراف دریاچه است که تنها یک ساعت تا دریاچه فاصله دارد.

 

جاهای دیدنی اطراف دریاچه شورمست

 

مسیر دسترسی به دریاچه شورمست

برای رسیدن با جاده شورمست از جاده فیروزکوه به طرف قائشهر بروید و بعد از 65 کیلومتر از فیروزکوه به پل سفید برسید. کمی جلوتر در سمت راست جاده بعد از پمپ بنزین تابلوی شومست خودنمایی می کند. جاده دریاچه در سمت چپ شماست و باید جاده را دور بزنید و وارد مسیر دریاچه شور مست شوید. مسیر دریاچه تا نیمه های راه آسفالت است اما در نزدیکی دریاچه مسیر خاکی می شود. فاصله تهران تا دریاچه شورمست حدودا 250 کیلومتر است که با 3، 4 ساعت رانندگی به این دریاچه میرسید.
سخن آخر 
دریاچه شورمست یکی از جاذبه های طبیعی و بکر در نزدیکی تهران است که آب و ه وای خنک آن در فصل تابستان و بهار بسیار مورد توجه پایتخت نشینان قرار میگیرد. این دریاچه روز به روز مشهورتر شده و تور های گردشگری زیادی به این مکان سفر میکنند. با توجه به امکانات در نظر گرفته شده در اطراف این دریاچه سفری دلپذیری در سوادکوه خواهد بود. اما نکته ای که باید به آن توجه داشاته باشید این است که این دریاچه بکر با باز شدن پای گردشگران و مسافران دیگر حال و خهوای خوبی ندارد. برای حفظ زیبایی این دریاچه زیبا به طبیعت آن آسیب نرسانیم. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر