جاهای دیدنی آنتالیا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 9399
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جاهای دیدنی آنتالیا از دیگر جاذبه‌های توریستی ترکیه هستند، که سالیانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. در واقع می‌توان گفت شهر آنتالیا، نظیر بهشتی کوچک در کشور ترکیه است، و تمام چیزی که از یک سفر رویایی انتظار دارید را در آن یافت می‌کنید. این شهر جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد، که بازدید از برخی مکان‌های آن به صورت رایگان و بدون ورودی می‌باشد. هزینه تفریحات و هتل‌ها در آنتالیا  در برابر استانبول ارزان‌تر است، بنابراین هزینه سفر به آنتالیا نسبت به استانبول کمتر است. در ادامه این مطلب با لحظه آخر همراه باشید تا شما را با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آنتالیا آشنا کنیم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. آنتالیا؛ بهشتی کوچک در کشور ترکیه (Antalya)
  2. جاهای دیدنی و گردشگری آنتالیا
    1. منطقه‌های تاریخی-گردشگری  آنتالیا
    2. کاله‌ایچی ؛ منطقه‌ای با بافت تاریخی در آنتالیا (Kaleiçi)
    3. دروازه هادریان آنتالیا (Hadrian’s Gate) یکی از جاهای دیدنی تاریخی آنتالیا
    4. آسپندوس آنتالیا؛ شهری با سواحل بکر و دیدنی
    5. شهر ترمسوس (Termessos) یاقوتی در جنگل‌های انبوه
    6. برج ساعت آنتالیا؛ نماد با شکوه باستانی آنتالیا
    7. قلعه رومیان آنتالیا از مرموزترین جاهای دیدنی آنتالیا
    8. ساحل چیرالی و روستای المپیوس (Olympus & Çıralı)
    9. پرگه یا پرگا آنتالیا مکانی تاریخی متعلق به 15 قرن پیش
    10. مناره شکسته آنتالیا؛ عبادتگاه سابق یونانیان و مسلمانان
    11. مسجد ییولی مناره یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا
    12. مسجد مهمت پاشا آنتالیا (Tekeli Mehmet Pasa Mosque)
    13. تونک تپه؛ یکی از مکان های تفریحی آنتالیا
    14. بندر قدیمی آنتالیا (Old City Marina)
    15. بندر فاسلیز مکانی با منظره‌های دیدنی و تاریخی
    16. بندر سیده یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا
  3. جاهای دیدنی تاریخی آنتالیا : موزه‌های شهر آنتالیا
    1. موزه آنتالیا (Antalya Museum)
    2. موزه اسباب بازی شهر آنتالیا (Oyuncak Müzesi)
    3. موزه کالجی سونا اینان کیراچ (suna inan kirac kaleici museum)
    4. موزه مینی سیتی آنتالیا
    5. موزه آتاتورک آنتالیا
    6. موزه زیر آبی سیده آنتالیا
  4. پلاژها و سواحل شهر زیبای آنتالیا
    1. ساحل کنیالتی آنتالیا (Konyaaltı Plajları)
    2. ساحل لارا ( Lara Beach )
    3. ساحل کمر؛ ساحلی شیک با آبی زلال
    4. ساحل بلک آنتالیا منطقه ای زیبا و مدیترانه ای
    5. آکواریوم آنتالیا، بزرگ ترین تونل آکواریومی جهان
    6. پارک آبی آکولند آنتالیا (Aqualand)
    7. پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا (The Land of Legends)
  5. پارک‌های شهر سرسبز آنتالیا
    1. پارک کارالی اوغلو آنتالیا
    2. پارک دلفین‌های منطقه سیا؛ آنتالیا
  6. جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر آنتالیا
    1. آبشار دودن آنتالیا
    2. آبشار کورشونلو آنتالیا (Kurşunlu Şelalesi)
    3. آبشار ماناوگات آنتالیا (Manavgat Şelalesi)
    4. رودخانه دیم آنتالیا (Dim çay)
    5. دریاچه سبز یا دریاچه اویماپینار  آنتالیا (Yeşil Göl)
    6. چشمه کارست آنتالیا
    7. غار کارائین آنتالیا
    8. غار کوکاین آنتالیا (Kocain Cave)
    9. پارک ملی پلدار آنتالیا
  7. مراکز خرید آنتالیا
    1. مرکز خرید اوزدلیک پارک آنتالیا
    2. مرکز خرید اوت لت دیپو شهر آنتالیا
    3. مرکز خرید میگروس آنتالیا
    4. مرکز خرید مال آف آنتالیا
    5. بازار قدیمی آنتالیا
  8. سخن پایانی

آنتالیا ترکیه

آنتالیا؛ بهشتی کوچک در کشور ترکیه (Antalya)

شهر تاریخی و بی‌نظیر آنتالیا، مرکز گردشگری و تفریحی کشور ترکیه محسوب می‎شود. آنتالیا در غرب دریای مدیترانه قرار دارد و از زیباترین شهرهای مدیترانه‌ای به شمار می‌رود، که به تنهایی زیبایی منحصر به فردی درون خود دارد. سواحل رویایی دریای مدیترانه، بلوارهایی مزین شده با درختان نخل، لنگرهای جذاب، هتل‌ها و رستوران‌های لوکس با چشم‌انداز دریا، بافت قدیمی و تاریخی منطقه قلعه ایچی، کوه‌ها و جنگل‌های چشمگیر باقی مانده از دوران رومیان و یونانیان که دور تا دور این شهر را احاطه کرده است، از نمونه زیبایی‌های آن محسوب می‌شود. جمعیت آنتالیا حدود 2 ملیون نفر است و این شهر مورد توجه افراد خارجی زیادی قرار می‌گیرد که به این شهر مهاجرت می‌کنند. هرساله مردم خونگرم شهر آنتالیا، میزبان میلیون‌ها گردشگر از سرتاسر جهان هستند و این موضوع در اقتصاد کشور ترکیه بسیار تاثیر می‌گذارد. یکی دیگر از محبوبیت‌های شهر آنتالیا شنا در سواحل دریای بی‌نظیر مدیترانه و تفریحات ساحلی آن است. شنا در آب‌های کریستالی و هوای دلچسب فصل‌های گرم این شهر تفریح بسیار جذاب و دوست‌داشتنی آن محسوب می‌شود.  شهر آنتالیا در فصول سرد سال نیز هوای نسبتا معتدلی دارد و به ندرت برف و یخبندان در این شهر دیده ‌می‌شود. به همین دلیل آب‌تنی و تفریحات ساحلی در این فصول نیز امکان پذیر است.

برای سفر به آنتالیا حدودا 5 روز را اختصاص دهید تا وقت کافی برای بازدید از تمام مکان‌های گردشگری آن را داشته باشید. بهترین زمان برای گشت و گذار داخل شهر تاریخی و دیدنی آنتالیا در فصل‌های بهار و پاییز است، زیرا در این فصل‌ها گرمای آفتاب آنتالیا آزاردهنده نیست.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی و گردشگری آنتالیا

به طور کلی شهر آنتالیا جذاب و دیدنی است و ما در ادامه مطلب قصد داریم مکان‌های گردشگری این شهر را به شما معرفی کنیم. آنتالیا با موزه‌های تاریخی و طبیعت زیبای خود برای گردشگران سفر دل‌انگیزی را رقم می‌زند.

منطقه‌های تاریخی-گردشگری  آنتالیا

مناطق تاریخی آنتالیا را بناها و مکان‌های تاریخی دوران سلجوقیان و رومیان باستان تشکیل داده است، که تا به امروز در شهر آنتالیا به جای مانده است، این مکان‌ها برای علاقه‌مندان به تاریخ و توریست‌ها بسیار جذاب و دیدنی است.

تور ترکیه - تور ارزان ترکیه به مقصد توریستی ترین شهر های ترکیه

کاله‌ایچی ؛ منطقه‌ای با بافت تاریخی در آنتالیا (Kaleiçi)

کاله‌ایچی یکی از مناطق محبوب و دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود. کاله‌ایچی به زبان ترکی داخل قلعه معنا دارد، که این نام نشات گرفته از بافت تاریخی آن است. کاله‌ایچی با نام‌های کالیجی، کالیچی، کالجی و کالچی نیز خوانده می‌شود. کوچه‌های سنگفرش شده و پیچ در پیچ منطقه کاله‌ایچی، خانه‌هایی با بافت قدیمی و دیوارهای سنگی یادبودی از حضور سلجوقیان و رومیان باستان در آنتالیا است. این منطقه برای قدم زدن بسیار ایده‌آل است. کاخ‌های عثمانی این منطقه بازسازی شده، و با نمای سفید و قرمز خود فضای بسیار زیبایی به وجود آورده‌اند.

خیابان پر ازدحام و شلوغ مزیک، از معروف‌ترین خیابان منطقه کالیچی است که به علاوه زیبایی که دارد، کافه رستوران‌های بسیار زیادی در خود جای داده است. کافه رستوران‌های این خیابان، صندلی‌های خود را بیرون مغازه چیده‌اند و فضای صمیمانه و جذابی برای گردشگران ایجاد کرده‌اند. تعداد کافه رستوران‌های منطقه کاله‌ایچی بسیار زیاد است و گاهی توریست‌ها برای شکم گردی و خوردن غذاهای لذیذ ترکی و قهوه‌های خوش طعم ترک به این منطقه می‌روند. در مقابل خیابان کلین جان سالار به نسبت مزیک، خیابان خلوت‌تری محسوب می‌شود. اگر قصد دارید از هیاهوی شهری دور باشید و به راحتی بناهای تاریخی و زیبایی منطقه کالیچی را مشاهده کنید، خیابان کلین جان سالار برای شما بسیار مناسب است.

این منطقه به علاوه خیابان‌های تاریخی و زیبا، جاهای دیدنی دیگری نیز در خود جای داده است. میدان اصلی، برج ساعت، مسجد محمدپاشا، مناره کوتاه، بندر قدیمی، دروازه هاردیان، مسجد ییولی مناره، ساحل لارا و ساحل کنیالتی از دیگر جاهای گردشگری این منطقه هستند. در ادامه مطلب با تمام مناطق گردشگری کالیچی آشنا می‌شویم.

کالیچی آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا (Hadrian’s Gate) یکی از جاهای دیدنی تاریخی آنتالیا

یکی از ورودی‌های جالب منطقه کالیچی، دروازه هادریان است. این دروازه  که به هادریانوس و اوچ کاپلار (سه دروازه) نیز معروف است، در سال 130 قبل از میلاد، برای افتخار ورود امپراطور روم (هادریانوس) به این شهر، دروازه‌ی دو طبقه‌ای ساختند. درحال حاضر فقط طبقه اول این بنا موجود است. دروازه هادریان که به سبک طاق نصرت رومی درست شده، با سه طاق کنار هم، معماری هنرمندانه رومی را به رخ می‌کشد. درب ورودی این دروازه از سنگ مرمر ساخته شده‌ است و اگر از زیر این دروازه عبور کنید می‌توانید شاهد حکاکی زیبای به جامانده روی آن باشید. دو طرف دروازه هادریان برج‌هایی ساخته شده که باعث شده استحکام این دروازه بالا برود. 

جاهای دیدنی ترکیه - آشنایی کامل با بهترین جاذبه‌هایی که در سفر به کشور ترکیه می‌توانید تجربه کنید!

هادریانوس

آسپندوس آنتالیا؛ شهری با سواحل بکر و دیدنی

بنای تاریخی و بسیار جذابی در حوالی آنتالیا وجود دارد، که نام آن آمفی تئاتر رومی آسپندوس(Aspendos) است. آسپندوس در 8 کیلومتری شهر سریق و 40 کیلومتری آنتالیا قرار داد. این مکان گردشگری به عقیده گردشگران، جزو سالم‌ترین آثار باستانی می‌باشد که شما را یاد فیلم‌های تاریخی رومی می‌اندازد. آمفی تئاتر آسپندوس در سال 155 بعد از میلاد، از قرن دوم میلادی و امپراطوری روم به جا مانده است. جالب است بدانید پادشاه شهر آسپندوس برای ساختن این آمفی تئاتر و قنات‌های مسابقه گذاشت و گفت برنده مسابقه می‌تواند با دختر پادشاه ازدواج کند. معمار خوش ذوق این بنا آن را به صورت یک نیم دایره بزرگ، با سکوهای سرتاسری  به شکل صندلی ساخته است. سکوها برای تماشاچیان و جایگاهی برای امپراطور و افراد مهم نیز در مقابل آن ساخته شده است. زمانی از این بنا برای پرورش اسب و مرکز تجاری شهر آنتالیا استفاده می‌کردند، اما امروزه بعد از بازسازی، از آن برای برگزاری جشنواره‌های هنری و موسیقی استفاده می‌کنند. ظرفیت این آمفی تئاتر حدود 17 تا 20 هزار نفر است. و امروزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا شناخته می‌شود

شهر آنتالیا - سفر به شهری با سواحلی جذاب!

آسپندوس آنتالیا

شهر ترمسوس (Termessos) یاقوتی در جنگل‌های انبوه

آسپندوس بین گردشگران شهرت بالاتری دارد ولی در این بین نباید غافل از محیط تاریخی و فوق جذاب ترمسوس(Termessos) شوید. نه رومی ها و نه یونانی‌ها، هیچ‌کدام حریف قوم جنگجوی پیسیدیان‌ها نشدند. این قوم باستانی و ستیزه‌جو با مهاجمان خود از بالای کوه‌های «ترمسوس» مقابله می‌کردند، و محافظ استقلال و بقای خود بودند.  بقایای نسبتا دست نخورده و سالم شهر آنتالیا در دامنه کوه‌های سنگلاخی پراکنده شده است. همانطور که در عکس پیداست اگر قصد دارید به طور کامل از این فضا دیدن کنید بهتر است کفش راحتی به پا کنید و مواد غذایی لازم به همراه خود ببرید. از مناطق دیدنی ترمسوس می‌توان به خیابان آگوار، ردیف ستون‌ها و آمفی تئاتر معرکه آن اشاره کرد. آمفی تئاتر ترمسوس چشم انداز بسیار زیبایی به رشته کوه‌های توروس دارد که می‌توان گفت یکی از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا است.

برج ساعت آنتالیا؛ نماد با شکوه باستانی آنتالیا

برج ساعت آنتالیا نماد ایستادگی و استواری است و قدمت آن به قرن 19 میلادی برمی‌گردد. برج ساعت آنتالیا در محله‌ای به نام کاله کاپیسی قرار دارد، که این محله که مرز بین شهر جدید و قدیم آنتالیا است. در این محله قدیمی و زیبا علاوه بر برج ساعت کافه رستوران‌هایی با کنافه‌های تازه و غذاهای محلی وجود دارد. بازدید این جاذبه رایگان است و ورودی ندارد. این ساختمان یکی از اماکنی است که همیشه در لیست جاهای دیدنی آنتالیا جای می‌گیرد.

همه چیز درباره ترکیه - همه آنچه که باید در مورد ترکیه بدانید!

برج ساعت انتالیا

قلعه رومیان آنتالیا از مرموزترین جاهای دیدنی آنتالیا

در سده دوم میلادی، قلعه استوانه‌ای شکل به ارتفاع 14 متر، نزدیک به بندر قدیمی ساخته شد. باستان شناسان بر این باورند که قلعه رومی (یا برج هیدیرلیک) را برای دیده‌بانی از بندر پر رفت  آمد قدیمی که پیش‌تر راجع‌به آن صحبت کردیم بنا کرده‌اند. این قلعه نزدیک به پارک کارالی اوغلو است و نمای خوبی از بندر قدیمی در مقابل آن است. امروزه قلعه رومی مکانی برای دیدن شهر و غروب آفتاب روی بندر قدیمی بسیار محبوب است. این بنا بین گردشگران محبوبیت دارد و آنها برای کسب آرامش و دیدن منظره چشمگیر غروب آفتاب به آن‌جا می‌روند.

قلعه رومیان آنتالیا

ساحل چیرالی و روستای المپیوس (Olympus & Çıralı)

اگر با تور ترکیه از تهران به این شهر ساحلی و زیبا سفر کرده اید، باید بدانید که در همسایگی مخروبه‌های لیسیایی و حوالی ساحل فوق‌العاده چیرالی، دو روستای المپیوس (Olympus) و روستای چیرالی (Çıralı) واقع شده است. ساحل چیرالی زیبا و منحصر به فرد در 70 کیلومتری جنوب غرب آنتالیا قرار دارد. کیمرا (chimaera) شعله‌های آتش ابدی که یکی از پدیده‌های شگفت انگیز روستای المپیوس است، که هرگز خاموش نمی‌شود. این شعله ها از دل صخره‌های بالای این روستا زبانه می‌گیرد. شب‌های اسرار آمیز و پرستاره روستای المپیوس بین گردشگران محبوبیت خاصی دارد. برای رفتن به این ناحیه حداقل سه روز زمان بگذارید و از آب تنی و قدم زدن  در ساحل رویایی چیرالی نهایت لذت را ببرید.

این ساحل هتل و خانه درختی‌های زیادی دارد که برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. لازم است بدانید این ساحل در ایام تعطیل و اواخر هفته معمولا شلوغ است و مردم زیادی برای گشت و گذار به آنجا می‌روند. به علاوه در این ساحل خبری از تفریحات ساحلی نیست. اما به قدری این ساحل دنج و چشمگیر هست که نیازی به آن‌ها ندارید و محل  بسیار مناسبی برای کسب آرامش و دوری از شلوغی شهر است.

ساحل چیرالی آنتالیا و روستای المپیوس آنتالیا

پرگه یا پرگا آنتالیا مکانی تاریخی متعلق به 15 قرن پیش

در 18 کیلومتری شهر زیبای آنتالیا، بازم هم شاهد بنایی تاریخی و محافظت شده هستیم. پرگه شهری جذاب با بافتی قدیمی است، که به دلیل وجود حمام ها و سرچشمه های متعدد به شهر آب نیز معروف است. قدمت این شهر به 1500سال قبل از میلاد باز می‌گردد و زمانی هیتیان در آن ساکن بودند. یک میدان ورزش بزرگ، آگوارای عظیم، آکروپلیس(دژ یونانی)، آمفی تئاتر فرهنگی، حمام رومی و ستوان‌های بلند از بناهای دیدنی این شهر است. بناهای تاریخی این شهر، نشانه‌ای از شکوه و عظمت تاریخ و گذشتگان رومیان محسوب می‌شود. مجسمه‌های زنان نشان دهنده فعالیت بانوان زمان رومیان در امور اداری است. در گوشه کنار این شهر می‌توان نمونه‌هایی از الهه ماه(آرتمیس) مشاهده کرد. این مکان برای باستان شناسان و علاقه مندان به تاریخ بسیار دیدنی، جذاب و شگفت انگیز است. پرگه (پرگا) از مکان‌های گردشگری معروف و شناخته شده نیست و مردم کمتری به آن می‌روند، به همین دلیل این شهر فضایی آرامتری دارد.

پرگه پرگا آنتالیا

مناره شکسته آنتالیا؛ عبادتگاه سابق یونانیان و مسلمانان

در قدیم الایام مناره شکسته یک معبد برای عبادت یونانیان بود و بعد از آن در قرن 7 به کلیسا مریم مقدس تبدیل شد. سپس بعد از حمله اعراب و جنگ‌ها، این کلیسا بعد از دو قرن تحت بازسازی قرار گرفت و به مسجد کبیر تبدیل شد. در قسمت شرقی این مسجد مناره‌‌ای استوانه‌ای شکل ساخته می‌شود. گردشگران مناره شکسته را به کسیک مناره و مناره کوتاه نیز می‌شناسند. در قرن 19 مناره کوتاه به آتش کشیده شد و در حال حاضر فقط مخروبه‌های آن به جا مانده است و از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا یاد می‌شود. بعد از آتش سوزی قسمت بالای مناره که از جنس چوب بود آتش گرفت و فقط قسمت پایین آن به جا ماند.

مناره شکسته آنتالیا

مسجد ییولی مناره یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا

مسجد ییولی مناره از بناهای ساده و در عین حال زیبای دوران سلجوقیان است. ساخت این مسجد حدود 17 سال طول کشید و چون به دستور سلطان سلجوقی(علاالدین کیقباد) ساخته شده آن را به مسجد علاالدین نیز می‌شناسند. معماران آن زمان این بنا را با نمایی مستطیلی شکل و ساده، با گنبد چند ضلعی روی آن و 6 گنبد در اطرافش به وسیله خشت ساخته‌اند. مناره ییولی در قسمت شرقی مسجد ییولی ، به طور مستقل ساخته شده است. ییولی در زبان ترکی به معنای شیار دار است، و بخاطر نمای شیاردار این مناره به آن ییولی می‌گویند.

مسجد ییولی مناره آنتالیا

مسجد مهمت پاشا آنتالیا (Tekeli Mehmet Pasa Mosque)

محمد پاشا (مهمت پاشا) در قرن 18 میلادی مسجدی در آنتالیا ترکیه ساخت که نام این مسجد را تکلی محمد پاشا گذاشتند. در حال حاضر از این مسجد برای عبادت استفاده می‌شود. مسجد مهمت پاشا از مساجد مهم عثمانی به شمار می‌رود و یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا است. کاشی‌های این مسجد رنگاوارنگ و زیبا هستند و بخاطر یادگار بودن مساجد از سرگذشت آنتالیا و معماری سنتی این بناها برای توریست‌ها جذابیت خاصی دارد. مساجد دیگری مانند مسجد مراد پاشا و مسجد ایسکله در آنتالیا قرار دارند، که این مسجدهای دیدنی بین گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ محبوب است.

مسجد مهمه پاشا آنتالیا

تونک تپه؛ یکی از مکان های تفریحی آنتالیا

تونک تپه منطقه‌ مرتفع و تفریحی است که در سمت غربی شهر آنتالیا و منطقه کمر قرار دارد و از آن به عنوان یکی از اماکن دیدنی آنتالیا یاد می‌شود، که ارتفاعی برابر با 618 متر از زمین دارد. جاذبه‌های گردشگری تونک تپه به ‌قدری زیاد است که کم کم باید دو روز کامل یا بیشتر برای بازدید از این مکان دیدنی زمان بگذارید. سرگرمی های جذابی نظیر تله کابین، کوهنوردی، تماشای منظره بی نظیر و بکر کوه‌های اطراف، رستوران های حرفه‌ای و شکم گردی و کلاب‌های مفرح در این منطقه وجود دارد. تله کابین تونک تپه در سال 2013 افتتاح شد. شما با رفتن به آخرین ایستگاه تله کابین می‌توانید به دل ابرهای آنتالیا بروید و نظاره‌گر منظره چشمگیر و دریای زیبای مدیترانه باشید. در این منطقه هتل‌های زیادی وجود دارد که برای اقامت در شب و دیدن طلوع آفتاب روی دریا، بسیار مناسب هستند.

تونک تپه آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا (Old City Marina)

بندر قدیمی از قرن دوم تا حدودا اواسط قرن 20 میلادی بندر اصلی، مرکز تجاری و اقتصادی شهر آنتالیا بوده و از طریق این بندر تمام مناطق اطرافش رونق پیدا می‌کرد. اما درحال حاضر این بندر در کنار صخره‌های شهر آنتالیا آرمیده و محلی برای گشت و گذار گردشگران شده است. مردم بخاطر خرید از بوتیک‌ها، کافه رستوران‌های شیک، کشتی‌های تفریحی و بازار این مکان به آن‌جا می‌روند. تمام تورهایی مسافربری که با قایق هستند، از اسکله قدیمی(بندر قدیمی) شروع می‌شود. ناگفته نماند، آرامش و لذت تماشای غروب آفتاب، در کنار یک فنجان قهوه ترک اصل و باقلوای تازه، داخل فضای زیبای بندر قدیمی بسیار لذت بخش است.

بندر قدیمی آنتالیا

بندر فاسلیز مکانی با منظره‌های دیدنی و تاریخی

بندر قدیمی فاسلیز لیسیا یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که معبدهای متعدد، دروازه هادریانوس، بقایای آمفی تئاتر، کاریز، ستون‌ها و طاق‌های تاریخی که قدمت ساخت آن‌ها به 114 سال بعد از میلاد برمی‌گردد، را در خود جای داده است. شاید این بناها مخروبه باشند اما منظره فوق‌العاده‌ای در این بندر به وجود آورده‌اند. 334 سال پیش از میلاد، اسکندر مقدونی یکی از زمستان‌های عمر خود را در این بندر گذراند. تله کابینی به نام المپیوس پیش از بندر فاسلیز ساخته‌اند که شما را از کوه تاهتالی تا به قله میبرد. ارتفاع این کوه تا قله‌اش حدود 2275 متر است. در قله این کوه شما می‌توانید شاهد منظره باور نکردنی ساحل این بندر باشید.

بندر فاسیلز

بندر سیده یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا

بندر سیده یکی از معروف‌ترین بنادر گردشگری به حساب می‌آید و اکثر مردم ترکیه آن را می‌شناسند. این بندر باستانی تاریخی با نام سیده، امروزه به دليل دارا بودن ساحل ماسه‌ای زیبا، تعداد بی‌شماری کافه رستوران شیک، بقایای ویرانه‌های باستانی و بوتیک به یک مرکز توریستی محبوب بسیار مهم تبدیل شده است.

بندر سیده آنتالیا

جاهای دیدنی تاریخی آنتالیا : موزه‌های شهر آنتالیا

در آنتالیا ۸ موزه مختلف وجود دارد که هرکدام ویژگی های جذاب و منحصر به فرد خود را دارند و بیشتر آن ها رایگان پذیرای گردشگران مشتاق هستند. شهر تاریخی آنتالیا از آثار باستانی و تاریخی خیلی زیادی بهره بردار است. آثاری زیبا و دیدنی که در سواحل و جای‌جای شهر پیدا شده را در موزه‌های خود نگهداری می‌کنند. محققان و علاقه‌مندان به آثار باستانی و تاریخ، علاقه خاصی به بازید از موزه‌ها دارند. در ادامه مطلب شما را با موزه‌های دیدنی و ارزشمند شهر زیبای آنتالیا آشنا می‌کنیم.

موزه آنتالیا (Antalya Museum)

موزه آنتالیا از معروف‌ترین موزه‌های این شهر به حساب می‌آید و تمام آثار باستانی که در سواحل دریای مدیترانه کشور ترکیه یافت شده در این موزه نگهداری می‌شود. این موزه 13 تالار مجزا دارد، که پر است از آثار باستانی یونانی، سکه ها و تابوت ها و با 5 هزار اثر تاریخی مختلف دیگر، جلوه دقیقی از تاریخ و سرگذشت این شهر را به نمایش گذاشته است. کار جالبی که این موزه انجام داده، قراردادن یک نمایشگر است که تمام کلکسیون داخل آن را به نمایش می‌گذارد. در قسمت گالری هنری این موزه مجسمه‌های بزرگ از شهر پرگه(پرگا) و آثاری از دوران آسپندوس به چشم می‌خورد. در بخش باستان شناسی این موزه تمام آثار از دوران برنز تا بیزانس قرار دارد.

موزه آنتالیا

موزه اسباب بازی شهر آنتالیا (Oyuncak Müzesi)

یکی دیگر از موزه‌های جالب و محبوب مردم آنتالیا، موزه اسباب بازی است. این موزه نه تنها برای کودکان، بلکه برای پدر و مادرهایشان و بزرگسالان هم بسیار جذاب و دوست داشتنی است. این موزه شامل عروسک‌های قهرمانان داستان‌های جهانی و شخصیت‌های کارتونی و اسباب بازی‌های ریز و درشت است. موزیک‌هایی که در این موزه پخش می‌شود، عروسک‌های قدیمی نوستالژی جذابی برای بزرگسالان به یاد می‌آورد. این موزه در سال 2011 ساخته شد.

موزه اسباب بازی

موزه کالجی سونا اینان کیراچ (suna inan kirac kaleici museum)

در موزه دیدنی و زیبای کالجی سونا اینان کیراچ، فرهنگ و آداب و روسوم مردم خونگرم و مهربان ترکیه را به نمایش گذاشته‌اند. لباس‌های محلی، وسایل قدیمی، فرهنگ مردم ترکیه... را در این موزه در معرض دید قرار داده اند. برای بازدید از این موزه جالب، کافیست به بارباروس آنتالیا بروید.

موزه آنتالیا

موزه مینی سیتی آنتالیا

موضوع جالبی که در موزه مینی سیتی شهر آنتالیا رخ داده، این است که می‌توانید تمام ترکیه را یک‌جا ببینید. ماکت تمام اثرهای تاریخی و بناهای معروف ترکیه، به صورت مینیاتوری و کوچک ساخته شده و داخل این موزه قرار دارد. از نمونه ماکت بناهایی که در این موزه قرار دارد میتوان به مسجد ییولی مناره، کوه چمیرا، معبد آرتمیس و کلیسای سنت نیکولاس... اشاره کرد. فضای این موزه باز است و برای تمام سنین محبوب است. این موزه مانند باغ ایرانی ما ایرانی‌ها است، با این تفاوت که ماکت‌های موزه مینی سیتی آنتالیا  از موزه باغ ایرانی بزرگر است.

موزه مینی سیتی آنتالیا

موزه آتاتورک آنتالیا

آتاتورک (بنیان‌گذار جمهوری ترکیه) مردی محبوب بین مردم کشور ترکیه است. این مرد در تاریخ ترکیه ثاثیر بسیار خوب و ماندگاری داشت، به صورتی که هنوز مردم از خدمات او استفاده می‌کنند. در واقع این موزه دو طبقه‌ای، خانه آتاتورک بزرگوار بوده و در سالن‌های این موزه می‌توانید شاهد وسایل شخصی و لوازم خانه او باشید. هم اکنون این موزه به یکی از جاهای دیدنی و گردشگری آنتالیا تبدیل شدع است.

موزه آتاتورک آنتالیا

موزه زیر آبی سیده آنتالیا

در اطراف شهر آنتالیا جاذبه‌های گردشگری عجیب و جالبی مانند منطقه ماناوگات وجود دارد که برای تماشای آن باید وقت بگذارید و لذت ببرید. موزه زیر آبی سیده در سال 2015 توسط اتاق بازرگانی دریایی آنتالیا تاسیس شده است. این موزه خارق‌العاده دومین موزه زیر آبی جهان و اولین موزه زیر آبی ترکیه و اروپا می‌باشد. موزه عجیب و منحصر به فرد زیر آبی سیده، همانطور که از اسم آن مشخص است در زیر آب دریا است و محبوبیت زیادی بین غواصان دارد.  با رفتن به قعر دریا‌ برای بازدید از موزه سیده می‌توانید شاهد مجسمه خدای دریاها، پوزئیدون و مجسمه‌هایی با مضمون معرفی جنگ “رهایی یا آزادی” کشور ترکیه را باشید. بازدید از این موزه قطعا که خاطره و تجربه شگفت انگیزی را برایتان رقم می‌زند.

موزه سیده آنتالیا

پلاژها و سواحل شهر زیبای آنتالیا

معمولا در شهرهای ساحلی، پلاژها محبوبیت زیادی در لیست جاذبه‌های گردشگری آن شهر دارند. تفریحات ساحلی، شنا و قدم زدن در سواحل بی‌نظیر شهر آنتالیا برای گردشگران جذابیت خاصی دارد. اکثرا توریست‌هایی که با تور آنتالیا به این شهر می‌روند کم کم یکبار تنی به آب‌های دریای مدیترانه می‌زنند. سواحل آرام گرفته در کنار دریای مدیترانه الحق که هوس انگیز هستند. آنتالیا سواحل متعددی دارد، که در ادامه گفته‌هایمان شمارا با معروف‌ترین پلاژهای این شهر آشنا می‌کنیم.

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

ساحل کنیالتی آنتالیا (Konyaaltı Plajları)

یکی از سواحل مشهور و بزرگ شهر آنتالیا ساحل کنیالتی است. این ساحل به قدری بزرگ و با امکانات است که دو روزه نمی‌توانید تمام مکان‌های گردشگری آن را مشاهده کنید. آکواریوم آنتالیا، پارک ساحلی، شهربازی اکتور با 40 وسیله بازی، پارک آبی آکولند، هتل ریکسوس داون تاون، کافه  و رستوران‌هایی با غذاهای خوش طعم و قوه ترک‌های اصل اطراف این ساحل قرار دارند. ساحل شنی این مکان 7 کیلومتر طول دارد. جالب است بدانید استفاده از امکانات رفاهی و تفریحات رایگان  این ساحل برای تمام توریست‌های تور آنتالیا امکان پذیر است.  اکثر تفریحات ساحلی به گردشگرانی که در هتل‌ها اقامت دارند تعلق دارد.

ساحل کنیالتی آنتالیا

ساحل لارا ( Lara Beach )

در 6 کیلومتری شرق آنتالیا یکی از زیباترین و تمیزترین ساحل های این شهر، یعنی ساحل لارا را مشاهده می‌کنید. شنا در آب‌های شفاف این ساحل نه تنها توریست‌های ایرانی تور آنتالیا، بلکه هزاران توریست  دیگر از سرتاسر جهان را به سمت خود جذب می‌کند. ترک ها به این ساحل لارا پالجی هم می گویند، که از مرکز شهر آنتالیا با اتوبوس 45 دقیقه راه است. این ساحل یکی از بهترین گزینه های تفریحات آبی بوده که والیبال و پارک آبی در صبح و پارتی های شبانه این ساحل را در آنتالیا معروف کرده است. این مکان با ساحل شنی هشت کیلومتری، دارای کافه ها و رستوران‎هایی می باشد که با غذا هایی لذیذ از شما پذیرایی می کنند؛ همچنین در این ساحل می توانید قایق سواری، اسکوتر، غواصی و موتور سواری را تجربه کنید. بازدید از کوه ها، جنگل های نزدیک این ساحل و همچنین آبشار دودن که در این ساحل قرار دارد بسیار تجربه جذابی است.

ساحل لارا آنتالیا

ساحل کمر؛ ساحلی شیک با آبی زلال

ساحل کمر، با فضایی شیک و آب‌های کریستالی دریای مدیترانه یکی از جاذبه‌های گردشگری در غرب آنتالیا است. این ساحل به قدری زلال است که منتخب اتحادیه اروپا به عنوان تمیزترین ساحل شد. ساحل کمر امکانات کاملی اعم از کافه رستوران‌ها، هتل و ریزورت ها، مراکز تفریحی، مراکز خرید متعدد و تفریحات ساحلی دارد. به علاوه امکانات این چنینی، جاذبه‌های طبیعی در خود جای داده است و فستیول‌های بین المللی قایقرانی و غواصی نیز در این ساحل برگزار می‌شوند. به شما توصیه می‌کنم گشت‌و‌گذار و ورزش در فضای دلنشین این ساحل را از دست ندهید.

ساحل کمر آنتالیا

ساحل بلک آنتالیا منطقه ای زیبا و مدیترانه ای

ساحل لوکس و شیک بلک در سی کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. این ساحل یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی با هتل های متعدد، زمین‌های بیشمار گلفی که بین کوه و دریا قرار دارند، زمین‌های فوتبال و تنیس، مکان ورزشی فوق العاده‌ای برای علاقمندان و حرفه‌ای‌های ورزش می باشد. رفتینگ و پاراگلایدر نیز دو نوع دیگر از تفریحات این ساحل زیبا به شمار می روند.

سواحل آنتالیا - قبل از رزرو تور آنتالیا با زیباترین سواحل آن آشنا شوید.

ساحل بلک آنتالیا

آکواریوم آنتالیا، بزرگ ترین تونل آکواریومی جهان

آکواریوم آنتالیا یکی از بزرگترین مجموعه‌های آکواریوم در جهان است که تونلی به طول ۱۳۱ متر در دل دریا و ۴۰ آکواریوم سرگرم کننده با گونه های مختلف از آبزیان دارد . شما می‌توانید در بخش موضوعی این آکواریوم صدها کوسه رو تماشا کنید و جالبتر این که شما در تراس بخش پایانی این آکواریوم با ماهی‌های پزشک آشنا می شوید؛ این مجموعه مکانی مناسب برای گشت و گذار خانوادگی است.

آکواریوم آنتالیا

پارک آبی آکولند آنتالیا (Aqualand)

در محوطه بزرگ ساحل کنیالتی که قبل تر درمورد آن صحبت کردیم، مجموعه آبی بزرگی به نام آکولند وجود دارد. این پارک وسعت زیادی دارد، که سرسره‌های آبی بلند و مهیج آن برای تمام سنین جذاب است. تفریحات ساحلی همیشه برای مردم شادی‌آور است و توریست‌های زیادی به این مجموعه سر می‌زنند. البته برای کودکان شما که نمی‌توانند سوار سرسره‌های بزرگ این مجموعه شوند برنامه‌های مفرحی تهیه شده است. این برنامه‌ها شامل موزیک زنده، مسابقات شاد، نمایش با دلفین‌های بازیگوش و دوست داشتنی است، که هم برای بزرگسالان و هم کودکان جذاب و سرگرم کننده است. امکان استفاده از تفریحات این پارک برای مسافران تور آنتالیا وجود دارد. برای ساختن یک خاطره جذاب و به یادماندنی از سفر خود، حتما به این پارک آبی سر بزنید.

پارک آبی آکولند آنتالیا

پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا (The Land of Legends)

 یکی دیگر از پارک آبی‌های معروف شهر آنتالیا که در منطقه بلک قرار دارد، پارک آبی لند آو لجندز  است. این پارک آبی مجهز در 26 کیلومتری مرکز آنتالیا ساخته شده است. این پارک آبی در هتل 5 ستاره لند آف لجندر (The Land of Legends Hotel)  قرار دارد که باعث شده این هتل محبوبیت بیشتری بین مردم و توریست‌‌ها پییدا کند. این هتل در زمره بهترین‌های آنتالیا قرار دارد و بین گردشگران بسیار محبوب است. خبر خوب این است که برای افرادی که در این هتل اقامت دارند، استفاده از پارک آبی لند آف لجندر به صورت رایگان است. این پارک به عنوان بزرگترین و مجهزترین پارک آبی ترکیه محسوب می‌شود. بازی‌های این پارک مانند چاله فضایی، رودخانه وحشت و رفتینگ بسیار جذاب و مهیج هستند. به علاوه سینما 5 بعدی با جلوه‌های ویژه و بازی با موجودات دریایی از دیگر امکانات مهیج این مجموعه است.

لند آف لجندر انتالیا

پارک‌های شهر سرسبز آنتالیا

پارک‌های موجود در شهر زیبا و دیدنی آنتالیا بسیار دیدنی و جذاب است. گشت‌وگذار و راه انداختن یک پیکنیک با خانواده یا دوستان در پارک‌ها جزو کارهای لذت بخش این شهر است. در ادامه شمارا با پارک‌های این شهر آشنا می‌کنیم تا وقت خود را در تعطیلات با تفریحات داخل پارک‌ها بگذرانید و لذت ببرید.

پارک کارالی اوغلو آنتالیا

پارک کارالی اوغلو از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های شهر آنتالیا به شمار می‌رود. این پارک در جنوب منطقه‌ کالیچی قرار دارد و می‌توانید برای استراحت و پیکنیک رفتن به همراه خانواده و دوستان خود در روزهای گرم و دلچسب سال به این مکان باشکوه بروید. در این پارک می‌توانید ساختمان شهرداری، برج قدیمی هیدریلیک کولسیتی، تئاتر شهر و صخره‌های بزرگی داخل آب‌های دریای آنتالیا را ببنید. مجسمه‌ی‌ کارگر و پسرش از معروف ترین مجسمه‌های این پارک است.در این پارک کافه رستوران‌های متعددی وجود دارد. فضای داخلی پارک کارالی اغلو آرام، دلچسب، زیبا و پر از گل‌های رنگارنگ با عطر دلنواز است. این پارک برای قدم زدن نیز بسیار پیشنهاد می‌شود. 

پارک کارالی اوغلو در آنتالیا

پارک دلفین‌های منطقه سیا؛ آنتالیا

این پارک هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان جذاب و مفرح است. پارک دلفین سیا در فاصله 100 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است. این پارک به علاوه گردشگران عادی، بیشتر توجه علاقه‌مندان به تفریحات آبی را به خود جلب می‌کند. جالب است در این پارک شما با تهیه بلیط می‌توانید با دلفین‌ها یا شیرهای دریایی به استخر بروید و شنا کنید. بازدید از این مکان شاید هزینه زیادی داشته باشد اما ارزش تجربه کردن را حتما دارد.

پارک دلفین آنتالیا

بهترین پارک های آنتالیا - با بهتربن پارک های آنتالیا آشنا شوید.

جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر آنتالیا

شهر آنتالیا به غیر از مکان‌های تاریخی، هتل‌ها و... جاذبه‌های طبیعی و چشمگیر نیز در خود دارد. این جاذبه‌ها با مناظری چشم نواز به قدری زیبا و رویایی هستند که باید در برنامه گردشگری تور آنتالیا خود قرار بدید. آبشارها، غارها،چشمه‌ها و دریاچه‌هایی با آب‌های زلال که دل کوه‌ها بیرون‌ می‌آیند، به شدت جذاب و دیدنی هستند. در ادامه شما را با چند جاذبه طبیعی شهر آنتالیا آشنا می‌کنیم.

آبشار دودن آنتالیا

 آبشار دودن آنتالیا ترکیه و در 28 کیلومتری جاده قدیمی بوردو-آنتالیا واقع شده؛ که سرچشمه آن از چشمه‌ی همیشه جوشان به نام پینار باشی در منطقه کیرک گوزلر سرازیر می‌شود. آب این آبشار پس از طی کردن ۱۴ کیلومتر در گودال وارساک می ریزد و سرازیر می شود؛ بعد از طی ۲ کیلومتر  از آبریز گودال آب به بیرون می ریزد و این آبشار را می سازد. این مجموعه آبشار از دو آبشار که یکی در نزدیکی شهر و دیگری که در ۴۰ کیلومتری آن قرار دارد، تشکیل شده است و در انتها به دریای مدیترانه می ریزند.

آبشار دودن آنتالیا

آبشار کورشونلو آنتالیا (Kurşunlu Şelalesi)

در ۲۰ کیلومتری شهر آنتالیا آبشار بسیار زیبایی به نام کورشونلو قرار دارد. این آبشار رویایی با طبیعت سرسبز خود، در شهرستان آکسو (Aksu) واقع شده که یکی از انشعاب‌های رودخانه آکسو (Aksu River) است. آبشار کورشونلو آنتالیا میان جنگلی از درختان بلند قامت کاج قرار گرفته، که طبیعت قابل توجه و فوق‌العاده زیبا را به خود اختصاص داده است. بخاطر زیبایی و دلنشین بودن این فضا، آن را به عنوان پارک ملی کورشونلو آنتالیا نامیدند. در این پارک گردشگران اجازه شنا کردن یا ماهیگیری را ندارند، ولی اجازه تماشا کردن این فضا و استفاده از آب و هوای خنک و دلچسب آن و گرفتن عکس یادگاری را دارند. با وسیله نقلیه حدودا 20 دقیقه از شهر آنتالیا تا آبشار کورشونلو فاصله است.

آبشار کورشونلو آنتالیا

آبشار ماناوگات آنتالیا (Manavgat Şelalesi)

آبشار ماناوگات در شهرستان ماناوگات شهر آنتالیا قرار دارد. این آبشار از رودخانه‌ای که در 6 کیلومتری جنوب کوه طرس جاری می‌شود انشعاب گرفته است. آبشار ماناوگات از صخره‌ای 5 متری به پایین سرازیر می‌شود. این آبشار از دیگر جاذبه‌های زیبا و محبوب بین مردم و توریست‌های تور آنتالیا محسوب می‌شود. قایق سواری در مسیر این رودخانه از تفریحات پرطرفدار این مکان به شمار می‌رود. برای بازدید از این مکان با منظر‌ه‌ای رویایی و پوشیده شده از درختان صنوبر، باید در ساعات 7:30 تا 22 با پرداخت 6 لیر بروید.

ماناوگات

رودخانه دیم آنتالیا (Dim çay)

حتما دربند و مکان‌هایی مانند آن را رفته‌اید. چقدر فضا دلنشین و دوست‌داشتنی است؟ رودخانه دیم از دیگر اماکن گردشگری و تفریحی اطراف شهر آنتالیا، برای گذراندن اوقات فراغت مردم و توریست‌ها محسوب می‌شود. این جاذبه طبیعی و دلنشین با امکانات رفاهی، زیبایی چشمگیر، فضایی پر از آرامش و طبیعت سرسبز خود مردم و گردشگران را به سمت  خود می‌کشاند. رودخانه دیم چای در شهر آلانیا قرار دارد و نقش موثری در سرسبزی و اب و هوای مطلوب این شهر دارد. در حال حاضر رودخانه دیم چای منبع اصلی تامین آب شیرین شهر آلانیا محسوب می‌شود. به علاوه برق این منطقه از طریق سد روی این رودخانه تامین می‌شود.

رودخانه دیم

دریاچه سبز یا دریاچه اویماپینار  آنتالیا (Yeşil Göl)

دریاچه اویماپینار از دیگر مناطق دیدنی و گردشگری آنتالیا است که بین مردم و توریست‌ها بخاطر تورهای کشتی و زیبایی آن بسیار محبوب است. قیمت تورهایی که در این دریاچه برگزار می‌شود، 250 لیر است. مردم بومی شهر آنتالیا این دریاچه را، دریاچه سبز (Yeşil Göl)  هم می‌گویند. در اطراف دریاچه یشیل گول رستوران‌هایی با منظره دریاچه وجود دارد که غذاهای محلی و خیلی خوشمزه در آن سرو می‌شود.  این منطقه برای دوست داران کمپ و چادر زدن هم بسیار مناسب است.

دریاچه سبز آنتالیا

چشمه کارست آنتالیا

در اطراف شهر آنتالیا چشمه‌‌های (کارستی) یا (کارست چال) و آبشارها خیلی زیادی دیده می‌شود. چشمه کارستی از نفوذ آب مخزن‌های زیرزمنی به مخزن‌های کوچکتر و خارج شدنش از یک چشمه است. حدود دو میلیون سال طول می‌کشد تا از آهک‌های موجود در این چشمه، پلکان‌های آهکی شکل بگیرد. در حال حاضر این پلکان در جنوب غربی ترکیه (پاموک کاله) وجود دارد. چشمه‌های کارستی را در مناطق دودنباشی، منطقه کرک و پینار باشی هم می‌توانید ببینید. این چشمه‌ها هم جنبه تاریخی دارند و هم جنبه زیبایی و گردشگری-تفریحی دارند.

چشمه کارست آنتالیا

غار کارائین آنتالیا

غار کارائین در 30 کیلومتری شمال غربی آنتالیا واقع شده است. این غار باستانی که به دوره پارینه سنگی و حدود ۲۵۰۰۰ سال پیش برمی گردد؛ استخوان‌ها و دندان‌های انسان‌های هزاران سال پیش را نگهداری می‌کند. با اینکه برای رسیدن به فضای غار باید چند دقیقه ای پیاده روی کنید؛ ولی موزه دیدنی موجود در اطراف این غار ، با یک تالار و سه اتاق، ارزش دیدن را دارد. در این موزه کوچک برخی از کشفیات غار را می‌توانید مشاهده کنید. چشمه کارستی در نزدیکی این غار قرار دارد.

غار کارا

غار کوکاین آنتالیا (Kocain Cave)

از دیگر غارهای جالب و دیدنی که در اعماق کوهستان‌های شهر آنتالیا وجود دارد، غار کوکاین است. طول این غار معادل 600 متر با فضایی بسیار بزرگ و استالاگمیت‌های ( سنگ‌های چکیده) عجیب است. غار کوکاین و آب انبار جلوی ورودی این غار هم محلی برای زندگی انسان‌های اولیه بوده. فردی به نام کوکتن برای اولین بار این غار را کشف کرده است. لازم است بدانید کف این غار لغزنده است، پس حتما احتیاط کنید و برای پیمودن تمام این غار طولانی کفش راحتی، چراغ قوه، آب و تنقلات را فراموش نکنید.

غار کوکاین آنتالیا 

پارک ملی پلدار آنتالیا

در فاصله ۹۲ کیلومتری شمال شرقی شهر آنتالیا پارک ملی و بزرگی به نام پلدار قرار دارد. دره‌ معروف پلدار و رودخانه پلدار در قلب این پارک ملی قرار دارند. حیات وحش و گونه‌های گیاهی متفاوت و زیبا این پارک مثال زدنی است. دره این پارک عمقی برابر 400 متر دارد و در اطراف آن کافه رستوران‌های زیادی با منوهای دریایی و محلی برای شکم گردی و گشت و گذار وجود دارد. ماهی‌های تازه رودخانه پلدار و غذاهای محلی خوشمزه این رستوران‌ خوردنی است. شهر باستانی سلگه و قله دده گول در نزدیکی این دره قرار دارند.

پرک ملی پلدار آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا

از جمله مکان‌های پربازدید و محبوب توریست‌های شهر‌های توریستی، مراکز خرید آن است. در واقع خرید بخش جدا نشدنی از سفر است. شهر آنتالیا با مراکز خرید بزرگ و متعدد در ترکیه معروف است. این مراکز خرید در اقتصاد کشور ترکیه نقش به سزایی دارد. تقریبا تمام برندهای معروف دنیا با کیفیت بالا در فروشگاه‌های آنتالیا دیده می‌شود. در ادامه مطلب شما را با تعدادی از این مراکز آشنا می‌کنیم.

مراکز خرید آنتالیا - معرفی برترین مراکز خرید آنتالیا که در سفر خود با تور آنتالیا باید از آن‌ها بازدید کنید

مرکز خرید اوزدلیک پارک آنتالیا

مرکز خرید اوزدلیک پارک آنتالیا با حدود 100 مغازه، در سال 2009 افتتاح شد. در این مرکز خرید تقریبا تمام برندهای معروف دنیا و تمام وسایل مورد نیازی که در لیست خرید خود دارید یافت می‌شود. از امکانات دیگر این مرکز خرید می‌توان به پارکینگ بزرگی با ظرفیت 1100 وسیله نقلیه،سالن بولینگ، کلاب، محوطه بازی کودکان، هایپر مارکت، سینما، کافه و رستوران‌های آن اشاره کرد. 

اوزدلیک آنتالیا

مرکز خرید اوت لت دیپو شهر آنتالیا

مرکز خرید اوت لت دیپو مشهور آنتالیا در سال 2004 میلادی با 90 مغازه افتتاح شده و حدودا تمام برند هارا در خود جای داده است. این مرکز خرید در ترکیه از معروف ترین اوت لت‌های ترکیه به شمار می‌رود و معماری خاص این اوت لت جذابیت آن را دو چندان کرده است. حدود 5 ملیون نفر سالیانه به این مکان رفته و خرید می‌کنند. بخاطر تخفیف‌های شگفت انگیز این مرکز، خرید از این فروشگاه بسیار مقرون به صرفه است. از دیگر امکانات این مرکز خرید می‌توانیم به پارکینگ سر بسته با ظرفیت 500 ماشین، پارکینگ رو باز با ظرفیت 1000 ماشین، 5 سینما، 15 کافه رستوران، زمین بازی کودکان به وسعت 500 متر مربع و زمینی به وسعت 3000 مترمربع برای کارتینگ(یکی از رشته‌های اتومبیلرانی) اشاره کرد. برای رفتن به این پارک کافیست با اتوبوس‌های 600 ،519 و 511 خود را به محله آلتینوا سینان برسانید. این مرکز خرید رو به روی فرودگاه آنتالیا قرار دارد که یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. شما می‌توانید ساعات پایانی سفر خود را به این مرکز بروید و بعد از خرید به راحتی خود را به فرودگاه برسانید و برگردید.

اوت لت دیپو آنتالیا

تفریحات آنتالیا - سرگرمی تفریحات به یادماندنی در آنتالیا ترکیه

مرکز خرید میگروس آنتالیا

مرکز خرید میگراس آنتالیا با 130 فروشگاه در سال 2001 تاسیس شده است. این مرکز خرید نیز مانند دو مرکز خرید بالا بین مردم محبوبیت خاصی دارد و تمامی برندهای با کیفیت و معروف را در خود جای داده است. سالن سینما، کافه رستوران‌ها و پارکینگ بزرگ (با  ظرفیت 1300 ماشین) از دیگر امکانات این مجموعه محسوب می‌شوند و همه این‌ها در کنار هم این مرکز خرید را به یکی از مکان‌های دیدنی آنتالیا تبدیل کرده است.

مرکز خرید میگروس آنتالیا

مرکز خرید مال آف آنتالیا

یکی دیگر از مرکز خریدهای معروف و به نام آنتالیا، مرکز خرید مال آف آنتالیا می‌باشد. این فروسگاه خیلی بزرگ است و تمام برندها در این مرکز خرید پیدا می‌شود. مردم با سلایق مختلف می‌توانند خرید مورد نظر خود را در مال آف آنتالیا انجام دهند. سالن سینما مجهز، از دیگر امکانات این مجموعه به شمار می‌رود.

مال آف آنتالیا

بهترین رستوران های آنتالیا - میل کردن وعده‌های غذایی در رستوران‌های باکیفیت و بین‌المللی آنتالیا

بازار قدیمی آنتالیا

اگر قصد دارید به علاوه خرید برای خودتان، سوغاتی‌های شهر آنتالیا را تهیه کنید، بازار قدیمی بهترین مکان برای این کار است. این بازار رو به روی برج ساعت قرار دارد و مردم بومی صاحب مغازه‌های آن هستند. بازار قدیمی شما را یاد بازار بزرگ‌ تهران می‌اندازد و جو خیلی صمیمانه و خوبی دارد. اقلام مورد نیاز در طول روز، طلا، میوه فروشی و مواد غذایی در این بازار یافت می‌شود. 

از دیگر مراکز خرید معروف و سرشناس آنتالیا می‌توان به مرکز خرید تراسیتی، مرکز خرید شیمال که در سال 2008 افتتاح شده و میزبان 90 برند سرشناس است، مرکز خرید لاورا که در سال 2004 با 80 فروشگاه تاسیس شده و مرکز خرید مارک که در سال 2013 افتتاح شده اشاره کرد. در این مراکز خرید برندهای معروف جهان مانند گوچی، آدیداس، ورساچه، شنل، بربری،مایکل کورس، لویی ویتون و... با کیفیت عالی و اصل یافت می‌شود.

بازار قدیمی آنتالیا

سخن پایانی

آنتالیا شهری ساحلی است، اما در کنار سواحل زیبا و تفریحی خود اماکن گردشگری متعددی در خود دارد. این شهر تاریخی-گردشگری سالیانه توریست‌های خیلی زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. شما با گشت و گذار در جاهای دیدنی آنتالیا از جمله مناطق تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این شهر نهایت لذت را می‌برید، و مطمعن باشید خاطره خیلی خوبی از سفر به آنتالیا در ذهن خود هک می‌کنید. توصیه می‌کنیم افرادی که قصد سفر به کشور ترکیه را دارند، حتما این شهر را به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری خود در نظر بگیرند، تا با تور آنتالیا تمام این مناطق گردشگری را بازدید کنند.

نظرات کاربران

  1. سهراب کریمی سهراب کریمی 1402/04/13
    1 نفر پسندیدند
    بازار آنتالیا هم بنظرم یکی از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی آنتالیا هستش و بد نیست آدم بره ی گشتی توش بزنه فقط تو سفرتون به آنتالیا ترکیه چونه زدن تو بازار رو فراموش نکنید.
  2. سهراب کریمی لحظه آخر 1402/04/13
    1 نفر پسندیدند
    سلام آقای کریمی ممنون که نظر و تجربه خودتون رو در بازدید جاهای دیدنی آنتالیا با ما به اشتراک گذاشتید.
  3. سهراب سهراب 1402/03/31
    4 نفر پسندیدند
    والا آدم میره آنتالیا دلش نمی ‌خواد از هتل بیرون بیاد چه برسه به اینکه بری جاهای دیدنی آنتالیا رو هم ببینی. تا خالا دو بار رفتم آنتالیا فقط یک بار فرصت شد که جاذبه‌های گردشگری رو برم بگردم و ببینم. کل این لیست رو بخوای ببینی ۱۰ روزی باید آنتالیا بمونی
  4. سهراب لحظه آخر 1402/03/31
    4 نفر پسندیدند
    سلام سهراب ممنون که نظر خودت رو با ما به اشتراک گذاشتی

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر