روستای شیب دراز

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/27
بازدید: 4358
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برای نام بردن شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی ایران، جزیره قشم قطعاً جزو ده پیشنهاد اول قرار دارد، که روستای شیب دراز یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده زیبای آن محسوب می‌شود. برخلاف بسیاری از جزایر دیگر که مسطح هستند، جزیره قشم دارای  بلندی‌های متعدد و تنگه‌ها است.  طبیعت بکر و ویژگی‌های زیست محیطی خاص جزیره قشم، زیستگاه مناسبی برای گیاهان و جانوران محسوب می‌شود؛ بخشی از این محیط زیست دست نخورده و دیدنی، در روستای شیب دراز قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با این روستای دیدنی جزیره قشم، در ادامه مطلب همراه لحظه آخر باشید.

روستای شیب دراز جزیره قشم

روستای شیب دراز در بخشی از شهرستان قشم که  شهاب نام دارد، قرار دارد. این روستا جزو مکا‌ن‌های گردشگری قشم به شمار می‌آید و از جذابیت‌های شگفت‌انگیز بسیاری برای گردشگران برخوردار است. این روستای تفریحی-توریستی بخاطر شیب تندی که به سمت دریا دارد، «شیب دراز» نامگذاری شده‌است.  لاکپشت‌های پوزه عقابی این روستا بسیار معروف می‌باشند. روستای شیب دراز قشم دراری امکانات گاز، برق، آب، و اینترنت همراه نیز می باشد. 

روستای شیب دراز

تور قشم - سفر به بکرترین و بزرگترین جزیره ایران با قیمت های باورنکردنی!

شرایط آب و هوایی روستای شیب دراز جزیره قشم

روستای شیب دراز که در حاشیه جنوبی قشم واقع شده است، طبق موقعیت جغرافیایی، آّب و هوای آن در اکثر ایام سال گرم می‌باشد. در فصول گرم سال بخاطر تبخیر آب دریا، رطوبت این روستا بالا می‌رود. طبق آب و هوای حاکم در این روستا، در فصل‌های گرم مانند تابستان، بخاطر گرمای زیاد مکان مناسبی برای گردش نمی‌باشد؛ اما در این فصل شما می‌توانید برای شنا و غواصی به ساحل بروید و از آب تنی خود لذت ببرید. جالب است بدانید که خرید کردن در فصل تابستان منطقه قشم و روستای شیب دراز مقرون به صرفه می‌باشد، چون اجناس شامل تخفیف می‌شوند. بهترین زمان برای بازدید و گشت و گذار در روستای شیب دراز فصل بهار می‌باشد. شما در این فصل هم می‌توانید از تفریحات دریایی لذت ببرید و هم جوجه لاک‌پشت‌های پوزه عقابی بامزه را تماشا کنید. در فصل بهار هوای این منطقه بسیار مطلوب می‌باشد. شما این فرصت را  دارید که در کنار ساحل قدم بزنید و از نسیم‌های خنک و دلنشینی که می‌وزد نهایت لذت را ببرید. لازم است بدانید در فصل زمستان و پاییز هوای این روستا خنک و کمی سرد می‌باشد، و این هوا برای گشت و گذار مناسب است؛ اما بخاطر سرد بودن آب دریا شنا و غواصی در این فصل جالب نیست.

شرایط آب و هوایی روستای شیب دراز

جاذبه‌های اطراف روستای شیب دراز

روستای شیب دراز جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری دارد که برای گشت و گذار بسیار مناسب می‌باشد. برای ساخت خاطره خوش و به یادماندنی باید به این جاذبه‌ها سر بزنید. در ادامه مطلب جاذبه‌های زیبای گردشگری اطراف روستای شیب دراز را معرفی کرده‌ایم.

جزیره هنگام قشم - ترنج فرش جنوب ایران

جزیره هنگام

جزیره هنگام از جزایر مرجانی می‌باشد که در جنوب قشم واقع شده است. شما می‌توانید با قایق‌هایی که در راه هنگام به قشم تردد دارند از طریق اسکله شیب دراز یا اسکله کندالو به آنجا بروید. به شما توصیه می‌کنم از ساحل رویایی «آبی درخشان» جزیره هنگام دیدن کنید. این ساحل در شب مانند آسمانی پر ستاره، زیبا و پرنور می‌شود. جالب است بدانید وجود فیتوپلانکتون‌ها در این ساحل سبب درخشش نور آبی و پدید آمدن  این منظره‌ای  چشمگیر می‌شود. در گوشه کنار این ساحل آبزیان زیادی مثل عروس دریایی، ستاره دریایی، توتیا، لاک‌پشت پوزه عقابی، دلفین و انواع صدف و ماهی‌ها را می‌توانید مشاهده کنید؛ به همین دلیل جزیره هنگام را با سواحل آکواریومی نیز می‌شناسند، که ‌به قطع یقین می‌توانیم بگوییم از دیدن این منظره لذت خیلی زیادی می‌برید. آکواریوم طبیعی، پارک کروکودویل‌ها، قدم زدن در ساحل خاک سرخ  و تماشای دلفین‌های بازیگوش از دیگر امکانات تفریحی این جزیره می‌باشد.

جزیره هنگام

اسکله کندالو

اسکله کندالو نزدیک به روستا شیب دراز است. امکان قایق‌سواری در این اسکله وجود دارد و بخاطر شناور بودن این اسکله پیاده شدن و سوار شدن از قایق آسان می‌باشد.

جزیره ناز - معرفی یکی از عجایب هفتگانه قشم

جزایر ناز

جزایر کوچکی در یک کیلومتری سواحل جنوبی قشم، در احاطه آب‌های زلال خلیج همیشه فارس وجود دارند. این جزایر با بالا آمدن آب پدیدار می‌شوند، و جالب است بدانید بعد از جزر دوباره به ساحل قشم متصل می‌شوند. فلسفه شیرینی پشت نام گذاری این جزایر وجود دارد و آن هم این است که رفتار دلنشین این جزایر، باعث شده مردم اهالی نام ناز را روی آن بگذارند. شما برای دیدن این جزیره زیبا باید منتظر جزر و مد آب باشید؛ هنگامی که مد رخ می‌دهد راه خشکی برای رفتن به جزایر ناز باز می‌شود. لازم است بدانید که به ساعت جزر و مد باید دقت زیادی بکنید، و قبل از پایین آمدن آب دریا خود را به ساحل برسانید. حتی شما می‌توانید این جزایر را از سکوهای صخره‌ای تماشا کنید. غروب و طلوع آفتاب در این منظره بی‌نظیر، به قدری زیبا می‌باشد که محال است چشم از آن بردارید. این جزیره جزو عجایب و پدیده‌های هفت گانه جزیره قشم می‌باشد، و در 20 کیلومتری روستای شیب دراز قرار دارد.

جزایر ناز

جنگل دریایی حرا - معرفی یکی از عجایب هفتگانه قشم

جنگل‌های حرا

 جزر و مد روزانه  باعث رشد و شکل گرفتن اکوسیستم جنگل‌های حرا  شده است. جنگل‌های حرا به طور طبیعی در آب و هوای استوایی و تالاب‌های جزر و مدی رشد می‌کنند. زمانی که جزر رخ می‌دهد و آب به عقب می‌رود، تنه و ریشه‌های هوایی درختان قابل رویت می‌شوند و هنگامی که آب بالا می‌آید و مد رخ می‌دهد، فقط تاج درختان پدیدار می‌شود. پدیده جالبی وجود دارد، آن هم  این است که جنگل حرا در آب شور رشد می‌کند. ریشه درختان فقط آب مقطر و مقدار نمک مورد نیاز درختان را از آب به ساقه‌ها انتقال می‌دهند. اگر نمک زیادی به درختان برسد، با افتادن برگ‌ها روی زمین برطرف می‌شود. این جنگل با تنوع کم گیاهانش فضای مناسبی برای جانوران و پرندگان دریایی  مثل اگرت ساحلی، کفچه نوک تیز، حواصیل بزرگ، سلیم خاکستری، گیلانشاه و کاکایی می‌باشد. این جنگل بی‌نظیر در تنگه خوران میان بندر خمیر و جزیره قشم است. جنگل‌های حرا  منطقه‌ی تحت حفاظت ملی می‌باشد و اسم آن در فهرست بین‌المللی تالاب‌ها وجود دارد. این جنگل به قدری زیبا و رویایی می‌باشد که دست کمی از جنگل‌های استوایی ندارد. 

جنگل‌های حرا

دره ستارگان - دره ستارگان قشم دره ای پر از ستاره

دره ستارگان

دره ستارگان  از دیگر عجایب هفت‌گانه قشم به شمار می‌رود، که یکی از زیباترین مناطق قشم است و جزو ژئوسایت‌های پرمخاطب ژئوپارک جهانی محسوب می‌شود. این دره بخاطر عوامل طبیعی مانند رگبارهای فصلی و تندبادها  فرسایش یافته است و  به شکل ستون‌ های عظیم، مخروط‌ های نوک ‌تیز، و دیواره‌ های بلند درآمده است. بومیان آن را به زبان محلی  «استاله کفته» یعنی «ستاره افتاده» می‌خوانند. در گذشته به این معتقد بودند برخورد یک ستاره یا شهاب سنگ باعث شکل گیری متفاوت این پدیده شده است. جالب است بدانید بر اساس برخی از گفته‌های مردم محلی قشم، این دره محل زندگی اجنه و ارواح است؛ که صدای آن‌ها در این منطقه شنیده می‌شود و درشب در آن رفت و آمد دارند. 

دره ستارگان

گونه‌های منحصر به فرد جانوری روستای شیب دراز جزیره قشم

گونه‌های جانوری متعددی مانند انواع ماهی‌ها، میگوها، ماهی مرکب و خرچنگ‌ها، کوسه‌ها، شیرماهی وسفره ماهی در این روستا وجود دارد. این تنوع فقط در جانوران دریایی نیست، بلکه این روستا زیستگاه پرندگان مهاجر مانند عقاب ماهی‌گیر، آبچلیک، سبزه قبا، تلال، گدیر، کفچه نوک، سلیم، فلامینگو،کاکایی و پرستو دریایی نیز می‌باشد. دلفین‌های بازیگوش نیز از دیگر جاذبه‌های زیبای گردشگری روستا می‌باشند.

لاک‌پشت‌های کمیاب پوزه عقابی در روستای شیب دراز قشم

اکوسیستم و خاک ماسه‌ای روستای شیب دراز محل مناسبی برای زندگی و تکثیر نوعی از لاک‌پشت‌ها به نام پوزه عقابی است. این مسئله یکی از دلایل شهرت روستای شیب دراز می‌باشد. لاک‌پشت‌های پوزه عقابی یکی از هشت گونه لاک‌پشت‌های شناخته شده در جهان هستند. فقط پنج گونه از این هشت گونه در دریای عمان خلیج‌فارس زندگی می‌کنند. جالب است بدانید لاک‌پشت پوزه عقابی فقط ساحل ایران را برای تخم‌گذاری انتخاب می‌کند.  جثه این گونه از لاک‌پشت‌ها نسبت به لاک‌پشت‌های موجود در خشکی و برکه، بزرگ‌تر است. طول آنها حدود ۷۰ سانتی‌متر و پهنای آنها حدود ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متر می‌باشد، این گونه از لاک‌پشت‌ها وزن تقریبی۴۰ کیلوگرم دارند. غذای این گونه لاک‌پشت، حلزون‌های دریایی و مرجان‌های نرم است. به واسطه مصرف این نوع غذا، فرم پوزه آن‌ها مانند منقار عقاب شده‌ است و معروف به لاک‌پشت‌های پوزه عقابی هستند. خبر بد این است که این گونه از لاک‌پشت‌های دریایی که فقط در ایران وجود دارند، بخاطر تغییرات آب و هوایی و شرایط زیست محیطی در معرض انقراض هستند. چه بسا شکارچیان طبیعی مانند عقاب‌ها، و سگ‌ها، روباه‌ها و متاسفانه انسان‌ها در انقراض این گونه جانوری نقش دارند. خوشبختانه با هدف جلوگیری از انقراض این گونه کمیاب و دوست‌داشتنی، ژئوپارک قشم تاسیس شد و محیطی بی‌خطر و آرام برای لاک‌پشت‌های پوزه عقابی فراهم کرد.

لاک پشت‌های پوزه عقابی

تخم گذاری لاک‌‌پشت‌های پوزه عقابی روستای شیب دراز قشم

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی به‌دنبال محیطی آرام و مطمعن برای تخم‌گذاری می‌گردند. آنها بعد از طی کردن مسیر طولانی و یافتن ماسه‌های مناسب روستای شیب دراز، شروع به تخم گذاری می‌کنند. معمولا با بالا آمدن سطح آب، لاک‌پشت‌ها به لب ساحل می‌آیند. جالب است بدانید این گونه جانوری، بسیار باهوش است و اگر احساس کوچک‌ترین خطری در اطراف خود بکند سریعا به اقیانوس برمی‌گردد. هر لاک‌پشتی که به ساحل می‌آید ماده است، چون لاک‌پشت‌های نر هرگز به ساحل نمی‌آیند. در فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های ماده سه دفعه برای تخم‌گذاری (زایمان) به ساحل می‌آیند.

تخم گذاری لاک پشت پوزه عقابی

لاک‌پشت پوزه عقابی بعد از یافتن فضای امن، در آن‌جا چاله‌ای حفر می‌کند که حدودا به عمق ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر می‌رسد و معمولا طبق جثه آن‌ها بین ۷۰ تا ۱۲۰ تخم می‌گذارد. تخم‌های آن‌ها حالتی نرم و انعطاف‌پذیر دارند که با افتادن در چاله‌ نمی‌شکنند. لاک‌پشت پوزه عقابی تا صاف شدن سطح چاله آن را با دقت پر می‌کند تا دیگر اثری از چاله باقی نماند. این لاک‌پشت باهوش بعد از صاف کردن چاله کنار آن را کمی خاکی می‌کند تا کسی متوجه آن نشود. اگر چه تعداد تخم‌ها هنگام تخم گذاری زیاد است، اما تقریبا یک درصد از لاک‌پشت‌های نوزاد سالم می‌مانند و به سن بلوغ می‌رسند.  چون اکثر آن‌ها جثه کوچکی با طول حدود 5 سانتی متر و وزن تقریبی 20 گرم دارند، و قبل از وارد شدن به دریا، مورد تهدید موجودات دریایی و خرچنگ‌ها  می‌‎شوند.

نوزادان لاک پشت‌های پوزه عقابی

‌لاک‌پشت‌‎های نوزاد بعد  از اینکه از تخم بیرون می‌آیند و به صورت کاملا غریزی با پاهای کوچک و ناز خیلی آهسته آهسته به سمت دریا می‌روند و منظره خیلی بامزه‌ای برای گردشگران به وجود می‌آورند؛ که نشان از خلقت بی نقص و زیبای خداوند است. متاسفانه عواملی مثل تخریب زیستگاه طبیعی لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و آلودگی محیط اطرافشان، هم جان آن‌ها و هم لاک‌پشت‌های نوزاد را در خطر می‌اندازد. علاوه بر آن مردم بومی این منطقه، سگ‌ها و روباه‌ها در گذشته از تخم لاک‌پشت‌های پوزه عقابی به عنوان ماده غذایی استفاده می‌کردند. سواحل جنوبی روستای شیب دراز، از مهم‌ترین مکان‌های تخم‌گذاری لاک‌پشت پوزه عقابی در ایران به شمار می‌رود. بعد از یک ماه نیم تا دو ماه حدودا از نیمه‌ی اردیبهشت تا تیر ماه مردم بومی این روستا منتظر تولد و بیرون آمدن این لاک‌پشت‌ها از تخم هستند.  اغلب هرساله از نیمه دوم اسفند ماه تا نیمه دوم اردیبهشت ماه، شرایط برای تخم‌گذاری این نوع لاک‌پشت‌ها فراهم است. آنها راه طولانی را شنا می‌کنند تا به ساحل برسند و شروع به تخم ریزی کنند، در این حین مردم بومی روستای شیب دراز میزبان آن‌ها می‌شوند. از سال ۱۳۸۱ تا به الان طبق تصمیم سازمان قشم، گروهی از جوانان این منطقه بعد از گذراندن دوره و آموزش، در زمان تخم‌گذاری از لاک‌پشت‌ها محافظت می‌کنند. این گروه را «محافظان لاک‌پشت» می‌نامند. آن‌ها با انتقال تخم لاک‌پشت‌ها به مکانی امن  و شبیه سازی شده  محل تولد جوجه‌ها، شرایط  را آماده برای تداوم نسل این‌گونه می‌کنند. در زبان محلی  آن‌ها را «ناتوران خمیس» می‌خوانند. خرید و فروش لاک‌پشت‌های پوزه عقابی ممنوع شده است. 

روستای دراز شیب و ساحل تخم گذاری لاکپشت ها

روستای شیب دراز تحت پوشش نخستین ژئوپارک خاورمیانه

جزیره قشم از مکان‌های باستانی ایران زمین محسوب می‌شود. بخاطر ویژگی‌های زیستی مانند خاک و پوشش گیاهی، فرم‌های فرسایشی، گونه جانوری متفاوت مناطق قشم، در سال 2007 میلادی نخستین ژئوپارک خاورمیانه تاسیس شد. روستای شیب دراز نیز تحت پوشش این پارک قرار گرفت. ژئوپارک قشم به طبع در نگهداری و حراست از این زیستگاه خاص و استثنایی با زیر پوشش قرار دادن بخش عمده‌ای از این جزیره( اعم از ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی روستای شیب دراز) نقش مهمی را ایفا می‌کند. حفظ میراث زیستگاهی این منطقه، تاثیر مستقیم روی حیات گونه‌های بی‌نظیر جانوری و اقتصاد مردم محلی دارد. روستای شیب دراز قشم با وسعت ۶۰ هکتار،  در سال 1390 با حمایت محیط‌زیست جهانی و سازمان میراث فرهنگی به عنوان اثر طبیعی به ثبت آثار ملی ایران رسید.

ژئوپارک قشم

سوغات و صنایع دستی روستای شیب دراز جزیره قشم

برای بسیاری از گردشگران خرید سوغاتی یک شهر اهمیت بالایی دارد و این امر به طبع به اقتصاد اون منطقه کمک شایانی می‌کند. بانوان خلاق و خوش ذوق روستای شیب دراز قشم، با تولید و فروش صنایع دستی و ارائه خدمات برای اسکان مسافران برای خود درآمدزایی می‌کنند. گلیم بافی، گلابتون دوزی،  خوس دوزی، لچک سازی، سبدبافی، گرگوربافی،  تزئینات بر روی انواع صدف‌ها و … از مهم‌ترین صنایع دستی و سوغاتی زیبای این منطقه محسوب می‌شوند. از بخش‌های جذاب سفر به این روستا آشنایی و خریداری صنایع دستی ارزشمند مردمان بومی این منطقه می‌باشد، که بخش حائز اهمیتی از فرهنگ وهنر آنها می‌باشد. روستای شیب دراز قشم سوغاتی‌های زیبایی دارد که برای یادگاری دادن و ساخت اکسسوری زیبا در محل زندگی‌تان بسیار قابل استفاده می‌باشد.

تزئینات روی صدف

صدف‌های خیلی خوشگلی درسواحل دریای خلیج همیشه فارس وجود دارد، که مردم خلاق و هنرمند روستای شیب دراز،  با طراحی یا رنگ ‌آمیزی آنها اکسسوری‌های جذاب و خاصی خلق می‌کنند. آنها با صدف‌‌های تزیین شده، لوستر، زیورر آلات، پرده درست می‌کنند که این دست سازه‌های زیبا در بین گردشگران جنوب ایران بسیار محبوب میباشد.

تزیین اکسسوری روس صدف سوغات قشم

شک‌ بافی یا خوس دوزی

لباس‌های محلی جنوب ایران بین اکثریت مردم محبوبیت زیادی دارد. نوار باریک تزیین شده و زینتی را شک می‌نامند. شک از جنس نخ پنبه می‌باشد و برای تزیین لباس‌های محلی، بقچه‌ها و چادرها استفاده می‌شود. لباس‌های رنگاوارنگ و شلوار دمپای بندری‌ها با شک مزین می‌شوند. بالشتک پارچه‌ای و قرقره‌هایی به رنگ طلایی و نقره‌ای در تولید آن به کار می‌رود، که آنها را با آهک، گچ و ماسه پر می‌کنند. به این نوع قرقره خوس و به شک بافی خوس دوزی نیز گفته می‌شود. چوبی که پایه و تکیه گاه بالشت است را، در شک بافی به آن چوغن می‌گویند.

خوس دوزی شک بافی

گلابتون ‌دوزی

زنان هنرمند جنوب ایران، برای خلق این هنر زیبا از نخ‌های طلایی، دایره‌های چوبی، و پولک و منجوق استفاده می‌کنند. گلابتون ‌دوزی را با اسم‌های کمان دوزی، زردوزی هم می‌شناسند.

گلابتتون دوزی سوغات روستای شیب دراز

اقامتگاه‌های روستای شیب دراز

یکی از منابع درآمد مردم روستای شیب دراز صنعت گردشگری می‌باشد؛ اهالی این روستا اکثرا از جابه‌جایی مسافران با قایق خود، صید ماهی، و اسکان مسافران و فروش صنایع دستی به اقتصاد خود کمک می‌کنند. همین موضوع دلیلی برای ‌شکل‌گیری اقامتگاه‌های بوم‌گردی در  این منطقه شد. 

اقامتگاه خانه دوست

اقامتگاه بوم‌گردی خانه دوست، بنایی با قدمت 80 ساله و مساحت 1400 متر مربع می‌باشد. این خانه در جنوب سواحل قشم و بندر سوزا قرار دارد؛ که با شهر قشم 22 کیلومتر و روستای شیب دراز 19 کیلومتر فاصله دارد. خانه دوست 9 اتاق دارد که 2 اتاق آن مستر می‌باشد. صبحانه در این اقامتگاه به صورت رایگان می‌باشد، و برای وعده ناهار و شام ، بومگردان می‌توانند انواع غذاهای محلی مثل زیبون، سفره ماهی، کلمبا، هواری، عنکاس (ماهی مرکب)، پودینی کوسه، و رانوش جان کنند. تقریبا 18 دقیقه از این اقامتگاه تا روستای شیب دراز فاصله ‌می‌باشد. معماری سنتی خانه دوست، فضای دلنشینی برای بومگردان ایجاد می‌کند.

اقامتگه خانه دوست روستای شیب دراز

اقامتگاه هودج

اقامتگاه هودج در روستای شیب دراز و نزدیک به اسکله گردشگری واقع شده است. دو سوییت در قسمت مدرن و سه اتاق کاه‌گلی 5 نفره در قسمت سنتی ساخته شده است. حمام و سرویس بهداشتی در یکی از سوویت‌ها و اتاق‌های بخش سنتی بیرون از واحدها تعبیه شده است. آشپزخانه این اقامتگاه عمومی می‌باشد. شما می‌توانید در حیاط این اقامتگاه از تخت‌هایی که گذاشتند برای دورهمی و شب نشینی استفاده کنید. جالب است بدانید شما اگر در نیمه اسفند تا خرداد ماه در این مکان اقامت داشته باشید، می‌توانید از امتیاز تماشای رایگان ساحل تخم گذاری لاک‌پشت‌ها استفاده کنید. 

اقامتگاه هودج روستای شیب دراز

اقامتگاه فین دلفین

اقامتگاه بومگردی فین دلفین،  در سواحل روستای شیب دراز می‌باشد و بین مردم و گردشگران محبوب واقع شده است. در این اقامتگاه شیک 5 کلبه 18 متری چوبی طراحی شده است، که هرکدام از امکانات حمام،سرویس بهداشتی، تراس، تخت خواب، اسپیلت و هیتر برقی بهره مند هستند. اقامتگاه فین دلفین کافی‌شاپ ساحلی، با منظره خیلی زیبا و رویایی دارد که خیال شمارا بابت وعده‌های غذایی راحت می‌کند.

اقامتگه فین دلفی روستای شیب دراز

اقامتگاه خاله خورشید

اقامتگاه بوم‌گردی خاله خورشید با ظرفیت 10 مسافر، نزدیک به ساحل شیب دراز است که بنایی با قدمت حدود 90 ساله دارد، و ساحل معرکه‌ای برای شنا کردن دارد. این اقامتگاه دو سوییت دارد که یکی از آن‌ها که 2 خواب می‌باشد حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه مجزا ندارد. اما سوییت تک خواب این اقامتگاه از این امکانات برخوردار است. این اقامتگاه کاملا سنتی است تخت خواب در اتاق‌ها ندارد. شما از نزدیک می‌توانید شاهد تولید شک بافی یا خوس دوزی را در این اقامتگاه باشید، و با لباس‌های محلی زیبا و دلبر از خود عکس یادگاری بگیرید. بانوان هنرمند این اقامتگاه با حنا روی دست گردشگران، طراحی می‌کنند. دستا این اقامتگاه نزدیک به ساحل و اسکله گردشگری دلفین‌ها می‌باشد.

اقامتگاه خاله خورشید روستای دراز شیب

دسترسی به روستای شیب دراز جزیره قشم

روستای زیبای شیب دراز، در بخش شهاب ده سوزای شهرستان قشم، و در 40 کیلومتری جنوب شهر قشم استان هرمزگان  واقع شده است. این روستای فوق‌العاده تنها راه دسترسی به جزیره هنگام است، و به همین دلیل از بندرگاه‌های مهم و جاهای دیدنی استان هرمزگان می‌باشد. از تهران تا جزیره قشم حدودا 1400 کیلومتر راه دارید، و سفر با ماشین شخصی دشوار است، اما شما می‌توانید با تورهای گردشگری قشم به سفر بروید. شما برای سفر به قشم از قطار هم می‌توانید استفاده کنید و در ایستگاه بندرعباس پیاده شوید، سپس از طریق اسکله شهید حقانی به جزیره زیبای قشم برسید؛ که این مسیر حدود 19 ساعت زمان بر است. اما خب بی شک یک ساعت و نیم سفر با هواپیما و تور قشم کجا و آن کجا؟ شما با سفر هوایی به راحتی و بی دردسر به فرودگاه قشم می‌رسید. از قشم هم تا روستای شیب دراز حدودا ۳۲ کیلومتر مسافت پیش روی شماست که می‌توانید نیم ساعت مسیر را با ماشین بروید و از طریق جاده شهرک کورزین جدید وارد جاده شیب دراز  بشوید و از آنجا به روستای شیب دراز بروید.

آدرس روستای شیب دراز

 استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای شیب دراز 

دسترسی به روستا شیب دراز

سخن آخر
جزیره قشم  با قدمت بالای خود همچون یاقوتی سرخ در دل خلیج همیشه فارس ایران زمین خودنمایی می‌کند و سالانه گردشگران و توریست‌های متعددی را به سمت خود جذب می‌کند. روستای شیب دراز این جزیره با طبیعت بکر و دست نخورده خود، بخش عمده‌ای از میراث طبیعی مانند زیستگاه گونه‌های جانوری و گیاهی را در خود جای داده است. اگر قصد مسافرت به سواحل دیدنی و زیبای قشم را دارید به شما توصیه میکنم از روستای شیب دراز حتما دیدن کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر