درگهان قشم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/03/19
بازدید: 1885
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 درگهان قشم، یکی از مناطق معروف و محبوب قشم است که مسافران می‌توانند از آن جا، انواع کالا و جنس‌های با کیفیت و ارزان را تهیه کنند. درگهان دارای تعدادی زیادی مرکز خرید لوکس و لاکچری است که در فاصله‌های بسیار کمی از هم ساخته شده‌اند. همچنین در نزدیکی این مراکز خرید، رستوران و کافی شاپ‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید پس از خرید، برای استراحت و صرف غذا، به آن‌ها سر بزنید. اگر قصد سفر به درگهان قشم را دارید توصیه می‌کنیم حتماً به عمده فروشی‌های مختلف بخصوص عمده فروشی‌های لوازم آرایشی سری بزنید. در این مقاله قصد داریم تا تمام بازار‌ها و مراکز خرید درگهان قشم را معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

 

درگهان قشم کجاست؟

درگهان قشم کجاست؟ درگهان یکی از شهر‌های استان هرمزگان است که در بخش غربی قشم قرار دارد. فاصله بین قشم و درگهان، حدود ۲۰ کیلومتر است. در این شهر، مراکز خرید زیادی وجود دارد، به همین دلیل سالانه مسافران زیادی از سراسر ایران به درگهان سفر می‌کنند. اکثر مسافران درگهان، فروشندگان مناطق مختلف کشور هستند که برای خرید از عمده فروشی، به این شهر سفر می‌کنند. درگهان تا پیش از سال ۱۳۸۵ روستایی بیش نبود، اما با احداث انواع بازار‌ها و مراکز خرید مختلف در این منطقه، جمعیت آن افزایش یافت و تبدیل به شهری پر رفت و آمد شد. جمعیت شهرستان درگهان طبق سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵، حدود ۱۴ هزار نفر می‌باشد.

 

جاهای دیدنی قشم - اگر مسافر قشم هستید این مقاله را از دست ندهید 

 

چرا درگهان به مراکز خرید مشهور است؟

درگهان قشم، محل مناسبی برای کسانی است که عاشق گشت و‌گذار در فروشگاه‌ها و مراکز خرید هستند. اگر به دنبال جایی هستید که بتوانید از صبح تا شب خریدکنید و پاساژ‌ها و مراکز خرید را زیر و رو کنید، توصیه می‌کنیم به درگهان قشم سفر کنید. در درگهان قشم، می‌توانید انواع کالا‌های با کیفیت ارزان قیمت، گران قیمت، لوکس و نیمه لوکس و… را پیدا کنید، چرا که رقابت بالایی بین مراکز خرید این منطقه وجود دارد و می‌توانید انواع و اقسام اجناس را در طرح‌ها و مدل‌های مختلف با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید. به طورکلی، تنوع بالا در مجتمع‌ها و محصولات، قدرت انتخاب شما را بالا برده و یک خرید رضایت بخش را به ارمغان خواهد آورد.

بهترین مراکز خرید درگهان قشم

بازار درگاه قشم که در فاصله ۴۰ کیلومتری فرودگاه قشم قرار دارد، یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین بازار‌های خرید کشور است. معمولاً مسافران تجاری برای خرید انواع کالا‌ها به صورت عمده و فصول حراجی به قشم سفر می‌کنند و لوازم مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب خریداری می‌نمایند. البته این به این معنا نیست که بازار‌های درگهان فقط برای خرید‌های عمده مناسب است. در این شهر، بازار و مراکز خرید زیادی وجود دارد که می‌توانید خرید‌های کوچک خود را در آن‌ها انجام بدهید. تنوع اجناس در این شهر به قدری زیاد است که شاید گشت و‌گذار در آن، چند روزی طول بکشد.

 

بهترین مراکز خرید قشم

 

بازار دریا، خریدی لوکس

بازار دریا درگهان قشم، یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های این شهر است. این بازار، دارای دو طبقه با ۱۵۳۰ واحد است که فروشندگان در آن‌ها، مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان هستند. بازار بزرگ دریا قشم، محل مناسبی برای خرید انواع کالا مانند خوراک، پوشاک، لوازم ارایش، لوازم خانگی و... می‌باشد. در این بازار می‌توانید تمام اجناس را به صورت تکی یا عمده خریداری کنید. لوازم برقی یکی از لوازمی است که معمولاً مسافران از این شهر خرید می‌کنند. برای اطمینان بیشتر بهتر است قبل از خرید، آن‌ها امتحان کنید و از سلامت آن‌ها مطمئن شوید.
در طبقه دوم بازار دریا درگهان، رستوران بزرگی وجود دارد که مسافران برای صرف غذا‌های ایرانی سنتی و دریایی به آن مراجعه می‌کنند. غذا‌های این رستوران به دلیل کیفیت بالا و طعم خوبی که دارد، بسیار محبوب می‌باشد. در این طبقه، یک هتل سه ستار هم ساخته شده است. هتل سینگو درگهان قشم، با ۶۵ اتاق، آماده خدمت‌رسانی به مسافران می‌باشد. از ویژگی‌های بازار دریا می‌توان به تهویه مطبوع و پله برقی اشاره کرد.

بازار قدیم درگهان

بازار قدیم درگهان، یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های قشم است. این بازار قدیمی، محل فروش عمده لوازم آرایشی و انواع لباس است. معمولاً فروشندگان لباس و لوازم آرایشی از سراسر ایران به بازار قدیمی درگهان سفر می‌کنند و مایحتاج خود را به صورت تکی یا عمده خرید می‌کنند. بیشتر مسافران نوروزی که به این بازار مراجعه می‌کنند خرید‌های تکی انجام می‌دهند.

مرکز خرید دو دلفین درگهان

مجتمع تجاری دو دلفین، به عنوان لوکس‌ترین و جدیدترین مرکز خرید درگهان قشم شناخته شده است. فاصله بین بازار قدیم قشم و مجتمع دو دلفین بسیار کم است به همین دلیل معمولاً مسافران بعد از بازار قدیم، سریر به این مجتمه هم می‌زنند. همانطور که پیشتر اشاره شد، ساعت کاری بازار قدیم، تا ۱۶ است، پس اگر بعد از این ساعت رسیدید و با در‌های بسته رو به رو شدید نگران نشوید، می‌توانید از این مجتمع دیدن کنید. کالا‌هایی که در این مجتمع به فروش می‌رسد عبارتند از:
پوشاک زنانه
پوشاک مردانه
پوشاک بچه‌گانه
لوازم آرایشی
لوازم خانگی
و.... 
تمام محصولاتی که در دو دلفین اراده می‌شنود با برند‌های اصلی هستند. در این مجتمع رستوران و کافی شاپ‌های لوکس ساخته شده است که می‌توانید برای استراحت به آن‌ها مراجعه کرده و غذا یا نوشیدنی مورد علاقه خود را میل کنید. از ویژگی‌های مجتمع دو دلفین می‌توان به آسانسانسور، پله برقی، پارکینگ، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد.

 

مرکز خرید دو دلفین

 

مجتمع تجاری تفریحی نور

مجتمع تجاری تفریحی نور، یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز درگهان قشم است که به وسیله یک دالان هوایی به مجتمع دو دلفین متصل شده است. مسافران و گردشگران می‌توانند بدون اینکه از این مرکز خرید خارج شوند، وارد مرکز خرید نور شوند. مرکز تجاری تفریحی نور یکی از مجتمع‌های جدید درگهان است که کالایی از قبیل، لواز آرایشی، انواع پوشاک زنانه و مردانه و انواع لوازم خانگی در آن به فروش می‌رسد.

مرکز خرید مروارید

مرکز خرید مروارید قشم، از مراکز خرید قدیمی این شهر است. تمامی کالا و اجناسی که در مرکز خرید مروارید به فروش رسد اصل بوده و قیمت مناسبی دارند. به همین دلیل می‌توانید به آنجا مراجعه کرده و ساعت‌ها چرخ بزنید و لوازم مورد نیاز خود را خرید کندی. در این مرکز خرید اقلام مختلفی ارائه می‌شود که عبارتند از

  • انواع لوازم خانگی
  • لوازم آرایشی
  • انواع پوشاک زنانه و مردانه
  • و...

تقریباً همه کسانی که به این مرکز خرید مراجعه می‌کنند، با دست پر باز می‌گردند و از امکانات بی‌نظیر آن بهره می‌برند.

 

مرکز خرید مروارید

 

مجتمع تجاری ایران زمین

مجتمع تجاری ایران زمین قشم، محل مناسبی برای خرید پوشاک و لوازم ورزشی است. البته در این مجتمع، لوازم آرایشی و انواع پوشاک بزرگسال و بچه‌گانه به فروش می‌رود. مجتمع ایران زمین قشم یکی از جمع و جور‌ترین مراکز خرید این شهر است که در آن رستوران و کافی شاپ لوکسی وجود دارد.

مرکز خرید صدف

مرکز خرید صدف، یکی دیگر از مراکز خرید معروف درگهان است که در نزدیکی مجتمع مروارید قرار دارد. معماری این مجتمع از نظر ظاهری شباهت زیادی به پاساژ مروارید دارد به همین دلیل، معمولاً مسافران متوجه تفاوت آن‌ها نمی‌شوند. مرکز خرید صدف، بورس انواع اجناس با کیفیت ارزان قیمت است. این مرکز خرید ظاهر ساده‌ای دارد و اجناس ارائه شده در آن نسبت به سایر مرکز خرید ارزان قیمت‌تر می‌باشد.

مجتمع تجاری اطلس

مجتمع تجاری اطلس، برای کسانی مناسب است که به دنبال کیف، کفش و چمدان با کیفیت اما ارزان قیمت هستند. البته اجناس این مجتمع از برند‌های مختلف هستند و ممکن است جنس گران قیمت هم وجود داشته باشد. تنوع محصولات در مجتمع اطلس بسیار بالا است به همین دلیل برای اینکه از تمام قیمت‌های آن دیدن کنید به ساعت‌ها زمان نیاز خواهید داشت.

مجتمع تجاری پرشین گلف

مجتمع تجاری پرشین گلف قشم، یکی از مرکز خرید معروف درگهان است. در این مجتمع تجاری لوکس، انواع لوازم آرایشی، پوشاک و لوازم خانگی به فروش می‌رسد. همچنین در مجتمع تجاری پرشین گلف، متواند انواع شکلات و سس‌های خارجی را که در بازار‌های ایران وجود ندارد پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های جالب این مجتمع نمای آب‌های نیل گونه خلیج فارس است که در طبقه دوم این مرکز خرید قابل مشاهده است.

 

مجتمع تجاری پرشین گلف

 

مرکز خرید زمرد، مرکز جین

یکی از دلایل اصلی سفر فروشندگان به درگهان قشم، خرید عمده انواع جین از بازار‌های این شهر است. اگر به دنبال شلوار جین با کیفیت و جنس اصلی هستید وقت خود را تلف نکنید و به مرکز خرید زمرد مراجعه کنید. بازار زمرد، به عنوان بزرگترین مرکز جین ایران، مکان مناسبی برای خرید عمده و تکی شلوار جین با قیمت مناسب است. بازار زمرد درگهان قشم، در مرکز بازار چینی‌ها قرار دارد.

مرکز خرید نخل

مرکز خرید نخل قشم، یکی از زیبا و جذاب‌ترین بازار‌های درگهان قشم است که به تازگی تأسیس شده است. در این بازار انواع اجناس با برند‌های مختلف با صورت عمده به فروش می‌رسد. همچنین در این مجتمع لاکچری، رستوران و کافی شاپ‌های سنتی ساخته شده است که می‌توانید از طعم خوش نوشیدنی و غذا‌های آن در کنار موسیقی سنتی لذت ببرد.

چگونه از قشم به درگهان برویم؟

فاصله درگهان تا جزیره قشم بسیار کم است به همین دلیل اکثر کسانی که به قشم سفر می‌کنند حتماً به این شهر تجاری هم مراجعه می‌کنند. برای سفر از قشم به درگهان تنها ۲۰ دقیقه با تاکسی نیاز دارید. درگهان قشم، علاوه بر مراکز خرید فوق‌العاده‌ای که دارد، از جاذبه‌های دیدنی و تفرجی زیادی هم برخوردار است.

 

چگونه از قشم به درگهان برویم؟

 

پاساژ ونوس درگهان

پاساز ونوس درگهان قشم، یکی از مراکز خرید مخصوص انواع پوشاک زنانه، مردانه و لباس کودک است. این مرکز نسبت به سایر مراکز خرید کمی ناشناخته‌تر است و به همین دلیل مکان خلوت و دلجی می‌باشد. اکثر فروشندگان این مرکز خرید، اجناس خود را به صورت عمده به فروش می‌رسانند. البته برخی از واحد‌ها تک فروشی هم دارند. در پاساز ونوس قشم، تنها پوشاک اراده نمی‌شود و انواع لوازم آرایشی، بهداشتی و کیف و کفش هم وجود دارد ولی تعدادشان بسیار کم است.

 بازار طلافروشان درگهان

یکی از پرطرفدار‌ترین مراکز خرید درگهان، بازار طلافروشان است که معمولاً شلوغ است. در این بازار، انواع طلا و جواهرات زنانه و دخترانه موجود است. وجود طلا‌های عربی بسیار زیبا دراین پاساژ باعث شده کسانی که قصد خرید دارند هم از این پاساژ دیدن کنند.

دسترسی به درگهان

درگاه قشم به دلیل دارای بودن مراکز خرید مختلف، به یکی از پر رفت و آمد‌ترین مناطق ایران تبدیل شده است. این شهر فاصله کمی تا قشم دارد به همین دلیل اکثر مسافرانی که به قشم سفر می‌کنند حتماً به این منطقه هم مراجعه می‌کنند و راه‌های دسترسی به درگهان قشم به شرح ذیل است.

  • دسترسی هوایی: فرودگاه قشم سپس شهر درگهان
  • دسترسی زمینی: زمینی به بندر عباس، اتوبوس دریایی به شهر قشم سپس به شهر درگهان
  • دسترسی با خودروی شخصی: زمینی به بندر عباس، بندر خمیر، بندر لافت، انتقال خودرو با لنج، شهر درگهان

ساعت کار بازار درگهان

شهر درگاه دارای تعداد زیادی مرکز خرید است که درب اکثر آن‌ها از صبح تا شب، به روی مسافران باز می‌باشد. برای گشت و‌گذار در تمام بازار‌ها و مراکز خرید درگهان بهتر است با ساعت کاری دقیق آن‌ها آشنا شوید به همین دلیل ساعت کار هرکدام را در زیر بیان می‌کنیم.

 

درگهان قشم


ساعت کاری مجتمع تجاری ایرانی زمین: برای خرید و گشت و‌گذار در این مرکز خرید می‌توانید از ساعت ۹ صبح اقدام کنید.
ساعت کاری بازار دریا درگهان: این بازار همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۳ باز می‌باشد.
ساعات کاری بازار قدیم قشم: همه روزه از ۸ الی ۱۶؛ در ایام نوروز، ۸ الی ۲۴ می‌باشد.

بهترین زمان سفر به درگهان

درگهان قشم، یکی از شهر‌های جنوبی ایران است که معمولاً آب و هوای گرم و شرجی می‌باشد. بهترین زمان سفر به درگهان قشم، فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان است. با توجه به اینکه قیمت اجناس در این شهر در فصل‌های گرم سال کمی ارزان‌تر است، بهترین زمان سفر به درگهان برای فروشندگان، فصل‌های گرم سال می‌باشد.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر