جاهای دیدنی قطر

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/03/19
بازدید: 2956
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قطر کشوری کوچک در خلیج فارس است که ریشه در غرب آسیا دارد. این کشور به 100 مقصد مختلف در کشورهای جهان متصل بوده و فرودگاه بین‌المللی Hamad، دروازه جهانی برای مردم کشورهای مختلف شده است. از آن‌جایی که قطر به مهمان‌نوازی و مناظر منحصر به ‌فرد خود در سطح جهانی مشهور است، چیزهای زیادی برای ارائه به توریست‌ها دارد که به نظر می‌رسد این فهرست همچنان ادامه داشته باشد. به طور مثال از امکانات فوق‌العاده خوب این شهر که برای راحتی گردشگران فراهم کرده‌اند، اقامت در بهترین هتل‌های قطر است.

 

جاهای دیدنی قطر

 

قطر جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی دارد. از جمله مکان‌های توریستی این کشور می‌توان به جاذبه‌های تاریخی و هنری در گالری‌های هنری و موزه‌های پیشرفته، پارک‌های آبی و شهربازی‌های پرشور و ... اشاره کرد که گزینه‌های خوبی برای تفریح هستند. اگر قصد سفر به قطر را دارید و یا برای تعطیلات کوتاه مدت خود تصمیم به یک سفر جذاب دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جاذبه‌های تاریخی قطر

قدمت زندگی انسان در کشور قطر مربوط به 50 هزار سال پیش می‌باشد. بازارهای قدیمی، موزه‌ها و بناهای تاریخی گواه قدمت تمدن این کشور می‌باشد. در ادامه این مقاله تعدادی از جاذبه‌های تاریخی این کشور را بیان می‌کنیم.

 

جاذبه های تاریخی قطر

 

موزه‌های مشیرب

در شهر دوحه، چهار خانه که نماد سرگذشت این شهر هستند تبدیل به موزه شده‌اند. این موزه‌ها در واقع خانه‌هایی متعلق به اشخاصی همچون بن جلود، محمد بن جاسم، کمپانی و رادوانی بوده است که در رشد و توسعه قطر نقش داشتند. برای آگاهی از تاریخچه جذاب شهر دوحه و همچنین جنبه‌های مختلف تاریخی قطر پیشنهاد می‌کنیم از این موزه‌ها دیدن کنید. لازم به ذکر است که برای بازدید از این موزه‌ها می‌توانید روزهای شنبه تا پنجشنبه به جز روزهای یکشنبه 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و روز‌های جمعه‌ از ساعت 15 تا 21 مراجعه کنید.

 

موزه‌های مشیرب

 

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر با معماری فوق‌العاده‌اش تبدیل به قطب توریستی این کشور شده است.  طراحی نمای خارجی این موزه برگرفته از یک پدیده طبیعی به نام رز صحرا و نمای داخلی آن برگرفته از یک غار طبیعی در قطر به نام Dhal Al Misfir است.

برای بازدید از این موزه شگفت انگیز می‌توانید در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از 9 صبح تا 7 بعد از ظهر، پنجشنبه و شنبه‌ها 9 صبح تا 9 شب و همچنین در روزهای جمعه‌ در ساعت 13:30 تا 9 شب مراجعه کنید.

 

موزه ملی قطر

 

متحف

موزه متحف قطر در واقع موزه هنرهای مدرن این کشور می‌باشد. این موزه که شامل 9000 اثر هنری است، در طی 25 سال جمع‌آوری شده است. این موزه غنی که به همت والای شیخ حسن بن محمد بن علی آل ثانی جمع آوری شده است، شامل اثرهای هنری در زمینه‌های نقاشی، مجسمه‌سازی و آثار ویدیویی می‌باشد.

 اطلاعات کامل راجع به تمام آثار هنری موجود در این موزه، بازدید رایگان و همچنین سرویس رفت و برگشت رایگان به هتل از جمله مواردی است که نظر توریست‌ها و بازدیدکنندگان مختلف را جلب کرده است. زمان بازدید از این موزه شنبه تا پنجشنبه از 9 صبح تا 7 بعد از ظهر و جمعه‌ها در ساعت 13:30 تا 19 می‌باشد.

 

متحف

 

  شهر فیلم از جاذبه‌های دیدنی قطر

شهر فیلم یکی از جاذبه‌های توریستی معمایی قطر است. این مکان به خاطر زیبایی فوق العاده و محیط آرام و جذاب بیابانی شهرت زیادی پیدا کرده است. این شهر روستاهای بادیه نشین قدیم را تداعی می‌کند و یک نمونه بی‌نظیر از نمایش روش زندگی روستاییان ساکن در منطقه خلیج فارس را به نمایش گذاشته است.

نحوه پیدایش شهر فیلم ناشناخته است و همین باعث مرموز بودن سرگذشت این مکان شده است. با این حال عده‌ای بر این باورند که این مکان برای ساخت یک فیلم تلویزیونی ساخته شده است. زمان بازدید از این منطقه در هر روز و هر ساعتی امکان‌پذیر است.

 

شهر فیلم قطر

 

دهکده فرهنگی کاتارا

دهکده فرهنگی کاتارا یکی دیگر از مکان‌های توریستی قطر است. این دهکده در واقع مجموعه‌ای از باغ‌ها، تعداد زیادی گالری هنری، دو مسجد با معماری فوق العاده و بسیاری از آثار هنری و تاریخی را در خود جای داده است.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که این دهکده با جاذبه‌های هنری و تاریخی خود، مکانی برای سفر به گذشته‌ای دور در تاریخ دوحه است. بازدید از این مکان توریستی به صورت شبانه‌روزی در هر روز از هفته امکان‌پذیر می‌باشد.

 

دهکده فرهنگی کاتارا در قطر

 

خانه رادوانی

خانه رادوانی یکی دیگر از جاهای دیدنی قطر است. این خانه که در سال 1920 ساخته شده، یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های تاریخ قطر می‌باشد. این بنا متعلق به آکی اکبر رادوانی و خانواده‌اش بود که حدود 70 سال مالکیت آن را داشتند. امروزه این خانه به‌عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی قطر است و بازدیدکنندگان از آثار شگفت‌انگیز این خانه دیدن می‌کنند.

طبق اسناد تاریخی در دست، خانواده رادوانی در سال 1971 از این خانه نقل مکان کردند و پس از آن، خانه ویران شد. در سال 2007، پس از یک بررسی باستان شناسی، خانه بازسازی شد و در معرض دید همگان قرار گرفت.

 

قطر - ثروتمندترین کشورجهان (تاریخ + آب و هوا + اقتصاد)

 

 

بازدیدکنندگان می‌توانند از مکان‌های مختلف این خانه همچون آشپزخانه، حیاط، اتاق نشیمن و سایر قسمت‌های آن دیدن کنند تا گذر واقعی تاریخی قطر را تماشا کنند. زمان بازدید از این خانه توریستی شنبه‌ تا 5 شنبه به جز روز یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و همچنین جمعه‌ها در ساعات 3 بعد از ظهر تا 9 شب می‌باشد.

 

خانه رادوانی

 

قلعه الزباره

یکی دیگر از جاهای دیدنی قطر که به خاطر اهمیت تاریخی و قدمت بنای معماری‌اش مشهور شده، قلعه الزباره است. این قلعه با شکل سقف، دیوارهای منحنی، ترکیبی از گوشه‌های گرد و برج‌های مربع شکل نمونه کاملی از تکنیک‌های معماری قدیمی است که توریست‌ها و کاوشگران تاریخی زیادی را از سرتاسر جهان به سمت خود جذب می‌کند.

اطلاعاتی راجع به سرگذشت این بنا در دسترس نیست ولی بسیاری معتقدند که ساخت این قلعه به قرن هفدهم تا هجدهم میلادی برمی‌گردد. قلعه الزباره به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده است.

طبق اسناد تاریخی موجود، این قلعه در سال 1811 ویران و در سال 1983 توسط شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی بازسازی شده، که هدف از بازسازی قلعه محافظت از منطقه ساحلی بوده است. این قلعه تا سال 1986 به‌عنوان یک پایگاه نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت و پس از آن متروکه شد. برای بازدید از این بنای تاریخی تماشایی، روزهای یکشنبه و دوشنبه از ساعت 7:30 صبح تا 5 بعد از ظهر فرصت دارید.

 

قلعه الزباره قطر

 

محوطه باستانی الزباره

محوطه باستانی الزباره، یکی از میراث جهانی ثبت شده یونسکو در قطر می‌باشد. این محوطه باستانی از برترین سایت‌های تاریخی است که نباید دیدن آن را از دست دهید. این مکان تاریخی که در بین بهترین جاذبه‌های گردشگری قطر قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای کشف بقایای پیش از تاریخ این کشور می‌باشد.

این محوطه شامل تمدن 1760 تا بقایای سازه‌های 1938 را دارا می‌باشد. با بازدید از این میراث باستانی می‌توان تمام جنبه‌های مربوط به تاریخ قطر را کشف کرد. قلعه‌ها و بازارها، چاه داخلی و چند مکان دیگر، هنر و معماری قطر را در دوران گذشته به نمایش می‌گذارند.

با جستجوی بیشتر در تاریخ، می‌توان به این نکته پی برد که این شهر یک بندر صادراتی بوده و تجارت عمده در اینجا انجام می‌شده است. به خاطر عدم وجود سکونتگاه در نزدیکی این سایت باستان شناسی، پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از آن، پیش از غروب آفتاب بازدید کنید.

موزه هنر اسلامی

موزه هنرهای اسلامی قطر که در شهر دوحه قرار گرفته است یکی از شاهکارهای هنری منطقه خلیج فارس است که آثار اسلامی بسیار زیادی از سال 600 میلادی تا قرن نوزدهم را در خود جای داده است. بنای شگفت انگیز و خیره کننده این موزه که ساخت معمار امریکایی چینی تبار با نام یو مینگ پی معروف با نام اختصاری IPM به گونه‌ای است که به نظر می‌آید روی آب بنا شده باشد.

 

موزه هنر اسلامی قطر

 

سوق شاهین

شاهین‌ پرنده‌ای است که از دیرباز همواره بخش مهمی از کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی از بخش‌های آسیا و اروپا بوده‌ است. سوق شاهین یکی از مکان‌های دیدنی قطر است که می‌توانید برای کشف مناظر جالب تاریخی اعراب از آن بازدید کنید. تاثیر شاهین در فرهنگ عربی باعث تبدیل این مکان به یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر برای کشف میراث این کشور شده است.

در این مکان می‌توانید از نزدیک با این موجودات باشکوه روبرو شوید. در سوق شاهین نمایشگاه‌هایی وجود دارد که پرندگان در ایوان در حال استراحت هستند و لوازم ضروری برای زندگی شاهین‌ها در این سوق مهیاست. همانطور که گفتیم در کشور قطر به این پرندگان بسیار احترام گذاشته می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که حضور شما هیچ آسیبی به آنها وارد نخواهد کرد. زمان بازدید از این مکان همه روزه به جز جمعه‌ها از ساعت 7 صبح تا 6 بعد از ظهر می‌باشد.

 

سوق شاهین

 

برج‌های بارزان

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی قطر، برج‌های بارزان است که منظره‌ای بسیار زیبا را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. همان‌طور که از تاریخ به دست می‌آید، این برج‌ها در اواخر دهه 1800 ساخته و سپس در زمان سلطنت شیخ محمد بن جاسم آل ثانی دوباره بازسازی شده‌اند.

طبق روایت داستان‌هایی راجع به این بنا، برج‌ها در آن زمان به ‌عنوان مکانی برای دیده‌بانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و برای اطمینان از عدم تهاجم به‌خصوص از سوی عثمانی‌ها ساخته شده‌اند. علاوه بر این از برج‌های بارزان برای رصدهای نجومی استفاده شده است. این مکان جایی است که اخترشناسان ماه را مطالعه کردند تا به تاریخ ماه رمضان برسند.

نکته جالب در مورد این برج‌ها این است که از دو برج، یک مسجد کوچک و یک اتاق پذیرایی برای بازدید علاقه‌مندان تشکیل شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند وارد برج شده و از پلکان بالا بروند تا به  بالای آن برسند. دیوارهای ضخیم این برج‌ها دمای داخل‌شان را به اندازه کافی برای بازدیدکنندگان خنک نگه می‌دارند. زمان بازدید از این برج‌ها محدودیتی ندارد و توریست‌ها در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند.

 

برج‌های بارزان

 

قلعه زکریت

قلعه زکریت واقع در شبه جزیره زکریت، یکی دیگر از مکان های دیدنی قطر می‌باشد که شما را به دیدن این شاهکار دعوت می‌کند. قلعه زکریت به خاطر تاریخی بودن اهمیت زیادی دارد. این قلعه که قدمت آن به قرن هجدهم بازمی‌گردد، ساختاری مربعی شکل داشته و بهترین جاذبه‌ای است که در آن می‌توانید یک سکونت‌گاه قدیمی را تماشا کرده و هنر طراحی و ساخت آن را درک کنید.

در فاصله نه چندان دور از این قلعه، ساحلی وجود دارد که می‌توانید در سفر خود به قطر، از آن بازدید کنید. از نقاط برجسته این مکان، می‌توان به شبه جزیره زکریت و سنگ چتر آن اشاره کرد که به خاطر فرم منحصر به ‌فرد ساختاری آن به قارچ معروف شده است. بازدید از این قلعه تاریخی رایگان بوده و هیچ گونه محدودیت زمانی برای بازدید از آن وجود ندارد. توصیه می‌کنیم پیش از غروب آفتاب برای تماشای این مکان مراجعه کنید.

 

قلعه زکریت

 

برج الخور

برج الخور بنایی در فاصله 2 کیلومتری دوحه، یکی از بهترین مکان‌های تاریخی در قطر است که هنر و تاریخ این کشور را به نمایش گذاشته است. این برج‌ها که در حدود قرن 19 با هدف حفاظت از بندر و پیگیری کشتی‌های مهاجم برای ورود به الخور ساخته شده‌اند، در حدود 26 فوت ارتفاع دارد که می‌تواند نمای کاملی را از کل شهر ارائه دهد.

این برج یکی از بهترین مکان‌های توریستی قطر است که قرار بود به‌ عنوان سه برج دیده‌بانی، همه فعالیت‌های شهر را زیر نظر داشته باشند. بازدید از این برج رایگان بوده و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توان از آن بازدید کرد.

 

برج الخور قطر

 

کتابخانه ملی قطر

کتابخانه ملی قطر در سال 2012 توسط بنیاد آموزش، علم و توسعه جامعه قطر تأسیس شد و بعدها در سال 2018، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی این کتابخانه را افتتاح کرد. تمام جزئیات این کشور که شامل فرهنگ، میراث و تاریخ آن می‌شود، برای شهروندان حفظ شده است.

این کتابخانه با ایده ساخت بستری برای حفظ میراث و فرهنگ اعراب و ایجاد مکانی برای یادگیری اجتماعی طراحی و ساخته شد. به همین خاطر میراث غنی و زیبایی قطر را می‌توان در کتابخانه ملی قطر دید. این جاذبه دیدنی قطر، مکانی برای کاوش عمیق‌تر در گذشته و کسب اطلاعات دقیق در مورد قطر و سایر شبه قاره‌ها می‌باشد.

کتابخانه ملی با هدف تبدیل شدن به یکی از برترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی در جهان ساخته شد. این جاذبه گردشگری در قطر بهترین راه برای درک و شناخت تاریخ اعراب است. در این کتابخانه 500،000 نشریه، کتاب الکترونیکی، روزنامه نگهداری می‌شود. برای بازدید از این کتابخانه می‌توانید روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از 8 صبح تا 8 شب مرور کنید. این کتابخانه در روزهای جمعه و شنبه تعطیل می‌باشد.

 

کتابخانه ملی قطر

 

خانه کمپانی

خانه کمپانی که به کارگران صنعت نفت اختصاص دارد، یکی از مراکز دیدنی قطر می‌باشد. بعد از جنگ جهانی دوم و با کشف نفت، فداکاری و کار سخت کارگران این صنعت قطر را به یکی از ثروتمندترین کشورهای حوزه خلیج فارس نفت تبدیل کرد. امروزه قطر در میان کشورهایی قرار دارد که به دلیل داشتن ذخایر نفتی در سرتاسر جهان شناخته شده است.

خانه کمپانی بخشی از موزه هنر مدرن است که مسافران زیادی را برای آشنایی با جزئیات گذشته به خود جذب می‌کند. قدمت این خانه به زمانی برمی‌گردد که قطر به اندازه امروز توسعه‌یافته نبود. این خانه از جمله مکان‌های معروف قطر است که می‌توانید برای کشف تاریخ از آن دیدن کنید.

برای بازدید از خانه کمپانی تورهایی وجود دارد که به طور رایگان می‌توانید از نزدیک با سبک زندگی آن کارگران آشنا شوید. ساعات بازدید از این خانه قدیمی روزهای شنبه تا پنجشنبه در ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و جمعه‌ها در ساعت 3 بعد از ظهر تا 9 شب به جز روزهای یکشنبه می‌باشد.

 

خانه کمپانی قطر

 

جاذبه‌های داخل شهر قطر

جاذبه‌های گردشگری بسیاری زیادی در شهر‌های قطر وجود دارد که می‌توان با تورهای یک روزه از آن‌ها دیدن کرد. در این مقاله برخی از مهم جاذبه‌های شهری قطر را بررسی می‌کنیم.

پارک انگری برد

پارک پرندگان خشمگین که در سال 2017 در قطر افتتاح شد یک مکان تفریحی جذاب برای خانواده‌ها بویژه کودکان است. در این پارک با ارائه تفریحات جذاب، سفرهای پرماجرا و بازی‌های سرگرم کننده یک روز شاد را برای شما رقم می‌زنند. وجود رستوران‌ها و کافه‌های شیک و زیبا پارک مصنوعی انگری برد را به مکان مناسبی برای  یک گردش خانوادگی تبدیل کرده است.

 

بهترین رستوران های قطر -  از لولکس ترین رستوران های دنیا تا رستوران های ارزان در قطر 

 

ساعات بازدید این این پارو در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 22 می‌باشد. در روزهای پنجشنبه ساعت بازدید از این پارک از ساعت 10 صبح تا 12 و جمعه‌ها از ساعت 12 تا 13 می‌باشد. هزینه‌ی ورود به این پارک برای هر خانواده 250 ریال قطر در نظر گرفته شده است. 

 

پارک انگری برد

 

شهر آموزش و پرورش قطر

یکی از مکان‌هایی می‌توان ارزش‌های فرهنگی کشور قطر را در آن جستجو کرد، شهر آموزش و پرورش قطر است. این شهر به مساحت 1000 هکتار در الریان قطر ساخته شده است. این شهر برای پشتیبانی از سیستم آموزشی کشور قطر ساخته شده است و هر چیزی که نیاز است آن را به یک بستر آموزشی تبدیل کند در این شهر وجود دارد.

کتابخانه‌ها، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و ... در این شهر به زیباترین شکل ساخته شده‌اند و یک فضای جذاب را ایجاد کرده اند. این شهر میزبان بیش از 8000 دانشجو از سر تا سر جهان می‌باشد. توسعه‌ی این شهر و ساخت فضاهای مسکونی، رستوران‌ها، هتل‌ها و ... آن را تبدیل به یک منطقه‌ی گردشگری کرده است.

 

شهر آموزش و پرورش قطر

 

مرکز شهر مشیرب دوحه

مرکز شهر مشیرب دوحه به عنوان یک شهر مجلل و لوکس با زیرساخت‌های فوق العاده شناخته می‌شود. این شهر هوشمند، با تکنولوژی‌های منحصر به فردی اداره می‌شود که هرگونه تفریح و رفاهی را در خود جای داده است.

در گذشته این منطقه یک شهر سنتی مشرف به صحرا بوده اما امروز به عنوان یک کلان شهر مطرح است. مساجد، کالری‌ها، مراکز خرید، موزه‌ها و ... برخی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند. اگر به دنبال یک اقامت رویایی در قطر هستید اقامت در هتل‌ها این منطقه را از دست ندهید.

 

مرکز شهر مشیرب دوحه

 

شهر لوسیل

شهر لوسیل یکی از جذاب‌ترین رویکردهایی است که به توسعه قطر کمک قابل توجهی کرده و در حال تبدیل شدن به یک مرکز اقامتی در قطر است. این شهر انواع سرگرمی و امکانات رفاهی مختلف را برای تعطیلات توریست‌ها فراهم خواهد کرد. در آینده‌ای نزدیک لوسیل اولین کلان شهر پایدار در جهان خواهد بود که مدرنیسم واقعی را با سنت‌های غنی قطر و معماری اسلامی آن ادغام کرده است.

در این شهر برای توریست‌ها، مکان‌های موضوعی زیادی در نظر گرفته شده است. فروشگاه‌ها، هتل‌ها، پارک‌های آبی، پارک‌های تفریحی و هر نوع سرگرمی دیگری در دسترس آن‌ها خواهد بود. مرکز خرید وندام  علاوه بر این که یک مرکز تجاری است امکانات رفاهی همچون رستوران‌های متعدد را در کنار معماری با شکوه خود در اختیار مسافران قرار داده است.

 

شهر لوسیل

 

استادیوم شهر لوسیل

با نزدیک‌تر شدن به جام جهانی فوتبال 2022 قطر، استادیوم‌ها بهترین جایی هستند که می‌توانید از آنها دیدن کنید. استادیوم شهر لوسیل یکی از بهترین استادیوم‌های فوتبال است که برای میزبانی این تورنمنت وسیع ساخته شده است.

معماری این استادیوم جاذبه اصلی گردشگری است. شما می‌توانید از این استادیوم دیدن کنید. نقوش و آثار هنری، هر گوشه‌ای از این بنای جذاب را تقویت می‌کند. با طراحی خلاقانه و ایده ساخت این استادیوم پیشرفته آشنا شوید. این ورزشگاه به گونه‌ای طراحی شده که در آینده، استادیوم لوسیل به محل اقامت بیش از 200،000 نفر تبدیل خواهد شد.

 

استادیوم شهر لوسیل

 

 جاذبه‌های طبیعی قطر

تا اینجا با جاذبه‌های توریستی قطر که به دست بشر ساخته شده‌اند پرداختیم. حالا نوبتی هم باشد باید به سراغ جاذبه‌های طبیعی قطر برویم تا حسن ختامی برای شروع یک سفر جذاب برای شما باشد.

قطر به خاطر جاذبه‌های طبیعی شگفت انگیز خود مورد توجه بسیاری از گردشگران از سرتاسر جهان شده است. بیابانی بودن این کشور در کنار جزایر و سواحل بی‌نظیرش توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در ادامه با تعدادی از این جاذبه‌های طبیعی آشنا می‌شویم.

 

 جاذبه‌های طبیعی قطر

 

اردوگاه بادیه نشینان

یکی از لذت بخش‌ترین کارها در سفر به کشور قطر، گذراندن یک شب کامل در صحرا می‌باشد. بازدید از اردوگاه بادیه نشینان این اجازه را به شما می‌دهد. گذراندن شب در دل صحرای با سکوت بی نظیر و آسمان پرستاره هر گردشگری را مجذوب می‌کند. در کنار این آرامش و زیبایی رقص، موسیقی و غذاهای لذیذ شب شما را خاطره انگیز می‌کند. بازدید از اردوگاه بادیه نشینان جزوی از تورهای سافاری شبانه در صحرا هستند. معمولا این اردوگاه‌ها در نزدیکی دریا برپا می‌شوند.

 

اردوگاه بادیه نشینان قطر

 

دریا

اگر به دنبال یک منظره‌ی بی نظیر هستید، بازدید از دریا را از دست ندهید. این دریا که به دریای داخلی خور العدید مشهور است، در 60 کیلومتری دوحه قرار دارد. این ذخیره‌گاه طبیعی از معدود آب‌ها در جهان است که هنگام جزر و مد، با تپه‌های شنی برخورد می‌کند. علاوه بر این خور العدید با وجود لاک‌ پشت‌های کمیاب و گونه‌هایی از فیل‌های دریایی یک اکوسیستم جذاب است. همچنین مسیر رسیدن به این دریا از بین تپه‌های شنی می‌گذرد و رسیدن به آن خود یک سافاری هیجان انگیز است.

مسعید

مسعید منطقه‌ای در 60 کیلومتری شهر دوحه است. این منطقه که در وسط صحرا قرار دارد می‌تواند یک شب رویایی را برای شما بسازد. مسعید یک منطقه‌ی کاملا خانوادگی می‌باشد که می‌توان در آن به ماجراجویی‌های بیابانی پرداخت. یکی از جاذبه‌های مسعید صرف شام مفصل در وسط صحرا می‌باشد. شما می‌توانید یک پکیج کامل بگیرید، در این پکیج یک ماشین شخصی در اختیار شما قرار می‌دهند و برخی خدمات اضافه هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را در دل صحرا تست کنید.

صحرای دوحه

از زیباترین جاذبه‌های کشور قطر گشت و گذار در صحرا و ماجراجویی‌های مربوط به آن است. در بین یکی از زیباترین صحراهای این کشور صحرای دوحه می‌باشد. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در خاورمیانه سافاری‌های صحرای دوحه است. البته این ماجراجویی پرهیجان برای افرادی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست. در کنار سافاری می‌توانید به فعالیت‌هایی مانند صحرای نوردی، شتر سواری و ... بپردازید و یک روز پرماجرا را تجربه کنید. گردشگران از نقاط مختلف در دوحه ترنسفر می‌شوند و بعد از اتمام تور بازگردانده می‌شوند.

 

صحرای دوحه قطر

 

تفریحات آبی قطر

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور قطر سواحل زیبا و امکانات برای تفریحات آبی می‌باشد. سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای استراحت در سواحل رویایی قطر راحی این کشور می‌شوند. کشور قطر از نظر امکانات ورزش‌ها آبی بهترین امکانات را ارائه می‌دهد. وجود هتل‌های مجلل، جزایر مصنوعی رویایی و مناطق بکر و دست نخورده در ساحل‌های ای کشور هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.  در ادامه برخی از جاذبه‌های آبی کشور قطر را آورده‌ایم.

 

تفریحات آّبی قطر

 

جزیره بانانا

یکی از مشهور ترین جاذبه‌های تفریحی قطر یک در دنیا معروف است، بانانا سواری است. بانانا یک جزیره‌ی مصنوعی در سواحل دوحه می‌باشد. سکونت در هتل‌های مجلل بانانا و قایق سواری در آب‌های آرام این جزیره یکی از بهترین گزینه‌ها برای استراحت است. بازدید از این جزیره به صورت 24 ساعته می‌باشد.

 

جزیره بانانا

 

ساحل سیلین

یکی دیگر از سواحل زیبای قطر، ساحل سیلین می‌باشد. در قطر جاهای مختلفی هستند که شرایط مناسبی برای ورزش‌های آبی مانند کایت سواری را دارند. اما اگر دنبال بهترین تجربه هستید، پیشنهاد ما تجربه‌ی کایت سواری در ساحل سیلین است. ساحل سیلین با آب‌های عمیق، شن‌های نرم و غروبی زیبا یک مکان آرام‌بخش برای استراحت و تفریح می‌باشد. لازم به ذکر است که می‌توانید از این ساحل به صورت 24 ساعته بازدید کنید.

 

ساحل سیلین

 

ال تاکیرا

ال تاکیرا یک ذخیره گاه کاملا طبیعی حرا می‌باشد. مناطق و منظره‌های طبیعی، بکر و دست نخوره باعث می‌شود تا سالیانه هزاران نفر به این منطقه بیایند. اگر به دنبال یک هیجان بی نظیر هستید، کایاک سواری در جنگل‌های حرا را از دست ندهید. ال تاکیرا در فصل زمستان میزبان پرندگان مهاجر آفریقایی هم هست. این منطقه‌ی زیبا هم برای آدم‌هایی که دنبال هیجان هستند مناسب می‌بباشد. هم برای کسانی که به دنبال آرامش هستند  منطقه‌ای دارد که می‌توان در آنجا یک روز کامل استراحت کرد و حمام آفتاب گرفت.

بازدید از ال تاکیرا به صورت 24 ساعته می‌باشد.

 

ال تاکیرا

 

ساحل کاتارا

یکی از مشهورترین سواحل در کشور قطر، ساحل کاتارا می‌باشد. یک ساحل عمومی با محیطی بسیار زیبا و آرام‌بخش که بازدید از آن برای هر کسی خاطره انگیز است. این ساحل که جاذبه‌های گردشگری دوحه می‌باشد، یک مکان عالی برای ورزش‌های آبی است. امکاناتی مانند قایق سواری، موج سواری و به ویژه پاراسلینگ باعث شده تا این ساحل به بهشت ورزشکاران آبی تبدیل شود.

بازدید از این ساحل از 9:30 صبح تا 17 بعد از ظهر امکان پذیر است.

 

ساحل کاتارا

 

دوحه کورنیش

یکی از مناطقی که در سفر به قطر باید حتما از آن دیدن کنید، دوحه کورنیش است. این منطقه حدود هفت کیلومتر در امتداد خلیج قرار گرفته است. این منطقه یک مکان تفریحی می‌باشد که بسیار زیبا می‌باشد. غروب آفتاب در کورنیش یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور قطر می‌باشد. همچنین تجربه جت اسکی در این منطقه بسیار لذت بخش است. مراسم جشن‌هایی مانند روز ملی قطر و روز ملی ورزش در این منطقه برگزار می‌شود.

منطقه‌ی کورنیش به صورت 24 ساعته قابل بازدید است. 

 

دوحه کورنیش

 

ساحل ال واکرا

ساحل ال واکرا یکی از سواحل زیبای قطر می‌باشد که در کنار سوق ال واکرا قرار دارد. شما در این ساحل می‌توانید بسیاری از تفریحات جذاب آبی را تجربه کنید. امکاناتی مانند محوطه‌ی بازی برای کودکان، کایاک سواری، قایقرانی، زمین والیبال، امکانات شنا، وسایل بازی مانند تاب و ... در ساحلی آرام و تمیز یک روز شاد و خاطره انگیز را بوجود می‌آورد.

شما می‌توانید از این ساحل به صورت 24 ساعت بازدید کنید.

 

ساحل ال واکرا

 

ساحل ام باب

ام باب به عنوان بهترین ساحل الشحانیه شناخته می‌شود. در این ساحل از تفریحات پر هیجان آبی خبری نیست بلکه یک ساحل آرام بخش با محیطی خانوادگی می‌باشد. قدم زدن در ساحل و استراحت بر روی شن‌های نرم و شنا در امواج آرام روح انسان را تازه می‌کند. در این ساحل امکاناتی مانند زمین بازی، منطقه‌ی حصارکشی شده و سرویس بهداشتی در این ساحل وجود دارد.

می‌توانید از ساحل ام باب به صورت 24 ساعته بازدید کنید.

 

ساحل ام باب

 

ساحل فویریت

ساحل فویریت یکی از جاذبه‌های گردشگری قطر می‌باشد که هر ساله تعداد زیادی گردشگر به آنجا سفر می‌کنند. فویریت یک ساحل بسیار تمیز و سفید با امواج لاجوردی است که منظره‌ای رویایی دارد. این ساحل یک مکان رویایی و ایده‌آل برای عکاسان می‌باشد. یکی دیگر از مناظر جذاب این ساحل، دیدن لاک پشت‌های تخم گذار است که جذابیت و هیجان خاصی دارد.

زمان ورود به این ساحل زیبا 9 صبح تا 18 بعد از ظهر می‌باشد.

 

ساحل فویریت قطر

 

ساحل سیمایسما

یکی از پر بازدیدترین‌ مکان‌ها در کشور قطر ساحل سیمایسما می‌باشد. این ساحل که در شهر الخور قطر واقع شده است، تنها چند کیلومتر با استراحتگاه مشهور سیمایسما فاصله دارد. این ساحل یکی از امن‌ترین مکان‌های قطر برای خانواده‌ها می‌باشد. بیشترین جاذبه‌ی این ساحل طبیعت زیبای آن می‌باشد. همین زیبایی طبیعی باعث شده تا عاشقان طبیعت و دوستداران ساحل به مکان جذاب بیایند. کل ساحل حصار کشی شده تا مشکلی برای کودکان پیش نیاید و به راحتی از بودن در این ساحل زیبا لذت ببرند.

زمان بازدید از ساحل سیمایسما 24 ساعته می‌باشد.

 

ساحل سیمایسما

 

ساحل زکریت

اگر به دنبال یک ساحل با جاذبه‌های طبیعی و بکر هستید و می‌خواهید آرامش دریا را مشاهده کنید به ساحل زیبای زکریت بروید. زکریت به اندازه‌ی دیگر ساحل‌های قطر معروف نیست و همین باعث شده تا شلوغی زیادی نداشته باشد. اما مناظر طبیعی و بدون دخالت انسان، ساحل آرام و تمیز، مسیر پرهیجان، زیبایی دور دست و ... باعث شگفتی هر شخصی می‌شود.

این ساحل یک مکان خوب برای تفریحات آبی مانند موج سواری است. آرامش بی نظیر این ساحل باعث شده تا یک مکان عالی برای کمپینگ‌های شبانه باشد. اگر قصد دارید شب را در این ساحل رویایی بگذرانید، از داشتن لوازم کافی اطمینان حاصل کنید. چون در این ساحل هیچ امکانات رفاهی وجود ندارد.

بازدید از این ساحل به صورت 24 ساعته می‌باشد.

 

ساحل زکریت

 

بهترین زمان سفر به قطر

با توجه به شرایط آب و هوایی کشور قطر که در بیشتر مناطق گرما حاکم است، بهترین زمان برای سفر به این کشور فصل زمستان است. جالب است بدانید که هر ساله در فصل زمستان قطر پذیرای گردشگران از کشورهای مختلف می‌باشد و صنعت گردشگری در این فصل بسیار رونق پیدا می‌کند. زمستان‌های قطر، آب و هوای بسیار مطبو و دلنشینی دارد. اگر شما هم قصد سفر به این کشور پر جاذبه را دارید؛ حتما به الگوهای آب و هوایی این کشور دقت کنید.

 

بهترین زمان سفر به قطر

 اگر قصد سفر به این کشور را دارید بد نیست اطلاعات بیشتری از کشور قطر بدانید تا سفری بهتر را تجربه کنید از این رو توصیه میکنیم مقاله همه چیز درباره قطر را بخوانید.

کلام پایانی

در این مقاله گردشگری سعی کردیم شما را با جاهای دیدنی قطر آشنا کنیم تا اگر قصد سفر یه این کشور حوزه خلیج فارس را داشتید لذت تماشای مراکز توریستی و دیدنی آن را از دست ندهید. همانطور که در این مقاله بیان شد موزه‌ها، مساجد، خانه‌های تاریخی، برج‌های امنیتی قدیمی و جاذبه‌های طبیعی گردشگری این کشور علاوه بر نمایش بی‌وقفه زیبایی، سرگذشت و تمدن این کشور و قرار گرفتن آن در مسیر توسعه و فرهنگ را به رخ هر بیینده‌ای می‌کشد. 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر