میدان تایمز

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/05
بازدید: 6794
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هر کشوری دارای جذابیت‌هایی می‌باشد که هم ساکنین آن و هم توریست‌هایی که به آن سفر می‌کنند به آن‌جا رفته و تفریح می‌کنند. یکی از این کشورهای بسیار پرطرفدار، آمریکاست که توریست‌های زیادی به آن سفر و از آن دیدن می‌نمایند. میدان تایمز یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای نیویورک است که توانسته نظر اغلب مردم را به خود جلب کند و ما در ادامه اطلاعاتی راجع به میدان تایمز به شما خواهیم داد.

 

 

میدان تایمز

 

معرفی میدان تایمز

میدان تایمز آمریکا در گذشته به عنوان یکی از مراکز تجمع و حمل و نقل محسوب می‌شد امروزه به یکی از جذابیت‌های گردشگری در شهر منهتن نیویورک تبدیل شده است. نکته جالبی که راجع به میدان تایمز وجود دارد این است که بر خلاف اسمش، میدان نیست بلکه تقاطعی می‌باشد که بین خیابان برادوی و خیابان هفتم واقع شده است.

تاریخچه میدان تایمز

اولین نامی که برای میدان تایمز نیویورک انتخاب شد Longacre Square  بود اما نام امروزی خود را پس از اینکه دفتر مرکزی به آن انتقال یافت پیدا کرد. معماری میدان تایمز باعث شده است که به عنوان یک مرکز گردشگری و تفریحی بسیار پر رفت و آمد شناخته شود و قدمتی 300 ساله دارد. در اوایل دهه 1900 به دلیل پیشرفت روز افزون شهرها، تئاترها و کافه‌های زیادی در امتداد این میدان ساخته شد که گذشت زمان باعث شد در دهه 1980 به مکانی برای روزمرگی‌های مجرمان خیابانی تبدیل شد. اما در اواسط دهه 1990 شهردار جولیانی یک پروژه برای تحول این میدان کلید زد که در نهایت باعث شد از قرن بیستم اوضاع بهبود یابد.

 

لنجرس اسکور

 

میزان بازدید میدان تایمز

امروزه میزان بازدید از میدان تایمز باعث شده است نیویورک آمریکا به عنوان شهری که نمی‌خوابد شناخته شود. با توجه به آماری که به صورت روزانه از این میدان گرفته شده است به طور متوسط بین 300 تا 500 هزار نفر تخمین زده شده است اما سالانه بیش از 60 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. درصد زیادی از این آمار مربوط به بازدید توریست‌ها می‌شود و نشان از پر مخاطب‌بودن این منطقه گردشگری می‌باشد.

 

اختلاف ساعت ایران و آمریکا - مشاهده ی تفاوت و اخلاف زمانی بین ایران و آمریکا

 

نشان‌های معروف در میدان تایمز

میدان تایمز، تقاطعی که مملو از هنر و تجارت است و دارای تابلوهای تبلیغاتی بسیار جذابی می‌باشد. از نشان‌های بسیار معروف که در این میدان واقع شده است می‌توان به:

  •  تابلوی کوکاکولا
  • مک دونالد
  • دیزنی
  • سیاره هالیوود
  •  ساعت شورلت
  • شرکت Budweiser  که تولیدکننده آبجو با الکل کم‌رنگ می‌باشد
  • غرفه TKTS  
  • استدیو میدان تایمز

و ... اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها دارای اعتبار زیادی در جهان می‌باشند و نظر بینندگان زیادی را به خود جلب می‌کنند.

علت معروفیت میدان تایمز

میدان تایمز که تقاطعی بسیار شلوغ و نورانی می‌باشد محلی برای گردهمایی‌ها و همایش‌های مختلفی می‌باشد. یکی از رویدادهای بسیار مهمی که هر ساله در این میدان اتفاق می‌افتد جشن سال نو است که آتش‌بازی‌های بسیار زیبا و تصاویر جذابی که بیلبوردهای دیجیتالی نمایش می‌دهد جشن را به یک جشن واقعی تبدیل می‌کند. یکی‌دیگر از اتفاقات بسیار مهمی که از دلایل معروفیت میدان تایمز می‌باشد در آگوست سال 1945 اتفاق افتاد که بیش از دو ملیون نفر به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم در کنار یکدیگر جشن گرفتند.

 

زیبایی میدان تایمز

 

رازهای میدان تایمز

یکی از دلایل معروفیت میدان تایمز رازهایی است که هنوز برای برخی افراد جالب می‌باشد. یکی از این رازها که می‌توان به آن اشاره نمود ساختمان قدیمی‌ای است که در گوشه‌ای از این میدان و در سال 1904 ساخته شد که امروزه دیگر کسی داخل آن ساکن نبوده و و برای قرار دادن بیلبوردهای تبلیغاتی از آن استفاده می‌شود. از دیگر عجایبی که در این میدان وجود دارد مربوط به تجهیزات صوتی مخفی در محوطه مثلثی شکل بین خیابان 45 و 46 می‌باشد که باعث ایجاد یک بافت لایه‌ای از صداهای محیط به صورت 24 ساعت می‌شود

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر