پاموکاله

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/04
بازدید: 3224
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور ترکیه همواره دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی برای گردشگران است. جذابیت سفر به این کشور اصیل چنان زیاد است، که هر ساله توریست‌های زیادی برای چندمین بار به آن سفر می‌‌کنند. همگی ما از شهرهای چون آنکارا، ازمیر و استانبول زیاد شنیده‌ایم. اما کم‌تر کسی در مورد پاموکاله با ما سخن گفته است. جالب است که بدانید، این شهر از ایالت دنیزلی از مقاصد اصلی گردشگری داخلی و خارجی ترکیه محسوب می‌ شود. در ادامه با این شهر زیبا آشنا شوید.

پاموکاله

پاموکاله کجاست؟

پاموکاله یا قصر پنبه‌ای که در لغت به معنای قله پنبه‌ای است، در ایالت دنیزلی قرار دارد و از جاهای دیدنی ترکیه به شمار می‌آید. از نظر جغرافیایی پاموکاله در فلات آناتولی و فاصله 120 مایلی از کوش آداسی قرار دارد. راحت‌ترین راه رسیدن به این قصر پنبه‌ای سفر به شهر دنیزلی و راهی شدن به پاموکاله است. از آنجایی که این مکان سحرآمیز دارای چشمه‌های آب گرم زیادی است، به آن قله پنبه‌ای می‌گویند. البته دلیل اصلی نام گذاری چشمه‌های آب گرم نیستند، بلکه بر اثر گذر آب و سختی بالای بی‌کربنات، تپه‌های کوچک سفید و پنبه‌ای مانندی درست شده‌اند و جاذبه طبیعی محسوب می‌شوند. این‌گونه که آب بصورت طبقه طبقه از سطح مقطع‌های ناهمسان پایین می‌رود. از موارد موثر در ایجاد چنین منظره‌ای، قرارگیری این مکان در فراز و نشیب کوه است. شهر افه‌سوس به پاموکاله نزدیک است. اگر در استانبول اسکان کرده‌اید، می‌توانید بوسیله هواپیما به دنیزلی آمده و سپس با اتوبوس یا ماشین، خود را به قله پنبه‌ای ترکیه برسانید.

مراکز تفریحی ترکیه - معرفی جاهای تفریحی و مکان های هیجان انگیز ترکیه

معرفی پاموک کاله

نزدیک به ۴۰۰۰۰۰ سال پیش زلزله‌ای در آسیا اتفاق افتاد، این زلزله باعث شده تا دره‌های جابه‌جا شوند و چشمه‌های آب گرم از زیر زمین به روی زمین راه پیدا کنند. این چشمه آب گرم که بر اثر یک پدیده طبیعی به وجود آمد و برروی فلات، جریانی شدید پیدا کرد. سرعت این جریان بسیار بالا است به طوری که در هر ثانیه صدها لیتر آب به بیرون می‌جهید. هنگام خروج آب باتوجه به گرمای نور خورشید بخار می‌شدند و باعث به‌وجود آمدن تراورتن با شیب ملایم شد. هر یک از این تراس‌ها از مقداری آب فیروزه‌ای رنگ تشکیل شده‌اند. آب این منطقه کربنات سدیم اشباع شده است و رسوباتی که تشکیل می‌شدند به‌صورت کریستالی بوده و این کریستال‌ها همان تالاب‌ها و حوضچه‌های آب کوچک هستند که اکنون در پاموک کاله آنتالیا مشاهده خواهید کرد.

غروب پاموک کاله

در زبان ترکیه‌ای پاموک کاله به معنای قصر پنبه‌ای است، به‌همین دلیل بوده که مردم ترکیه به این اسم آن را صدا می‌زنند و دلیلی دیگر که به این اسم معروف بوده پنبه‌ای شکل بودن این منطقه و شباهت به پنبه‌های کشت شده در ترکیه است. در منطقه پاموک کاله نزدیک به ۱۷ چشمه آب گرم وجود دارد که دمای آب‌های آن‌ها از ۳۵ درجه سانتی‌گراد تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد است، برای همین موضوع شنا کردن در تراس تراورتن غیر ممکن است.

قدمت منطقه پاموکاله، تمدنی به جا مانده پیش از مسیح

شهر باستانی هیراپولیس واقع در نزدیکی منطقه پاموکاله قدمت دور و درازی دارد و یکی از علت‌های ایجاد شهر و روستا در این منطقه چشمه‌های آب‌گرم و آب‌و‌هوای معتدل آن است. در اوایل قرن دوم پیش از میلاد مسیح ایرانی‌هایی که به این شهر باستانی مهاجرت کرده بودند. شروع به ساختن خانه‌های کوچک و بزرگ و چندین عبادتگاه این منطقه را به وجود آوردند. این شهر بعدها به‌خاطر وجود عبادتگاه‌های مختلف هیراپولیس نام گرفت، که معنای آن شهر مقدس است. دو زلزله ویرانگر در سال 133 پیش از میلاد شهر زیبا و تاریخی هیراپولیس را به ویرانی تبدیل کرد. چند سال پس از این ویرانی‌ها رومی‌ها به این منطقه آمدند و هیراپولیس را بازسازی کردند. این شهر تازه رونق گرفته بود که در سال 1354 زلزله دیگری رخ داد و این بالای طبیعی منجر به ترک و خاموشی این شهر شد. امروزه بقایای این شهر از مهترین جاذبه‌های باستانی این کشور محسوب می‌شود. 

هیراپولیس

چرا باید به دیدن پاموکاله برویم؟

قطعاً در ترکیه مکان‌های دیدنی و بناهای باستانی زیادی خواهید دید. اما همگی ساخته دست بشر هستند، یا نیروی انسانی در شکل‌گیری آن‌ها تأثیر داشته است. برای مثال بسیاری از افراد هرساله به ترکیه می‌آیند و از سواحل استانبول یا بناهای ازمیر دیدن می‌کنند. هیچ‌کدام از این جاذبه‌ها را نمی‌توان بکر و به‌طور کامل خلق دست طبیعت دانست. اما پاموکاله و تمامی جاذبه‌های دیدنی آن بکر و مربوط به طبیعت هستند. بنابراین شما در این شهر یا دهکده مدرن می‌توانید از نقاشی طبیعت دیدن کنید و خود را در معرض جریان اتفاقات کاملاً طبیعی قرار بدهید. مورد دیگری که در این بحث قابل اشاره است، تنوع جاذبه‌های توریستی است.

تجربه سفری هیجان انگیز به شهر ساحلی ترکیه

شما به هیچ وجه از تماشای این شهر خسته نخواهید شد، چرا که هر لحظه چیزی برای نشان دادن و به حیرت آوردن شما دارد. نکته قابل اشاره دیگر تلفیقی بودن این منطقه است. شاید بپرسید منظور از تلفیقی بودن چیست؟ از آنجایی که قله پنبه‌ای بسیار خوش آب‌و‌هوا است و طبیعت زیبایی دارد، رومیان شرقی شهرهای خود را در این منطقه و مجاورت آن ساخته‌اند. بنابراین پاموکاله ترکیبی از فرهنگ و معماری عثمانی و رومی است، که قطعا آمیختگی چشم‌نوازی خواهد بود.

چرا باید به پاموکاله برویم؟

جاذبه‌ های دیدنی پاموکاله

پاموکاله را می‌توان متنوع‌ترین شهر ترکیه از نظر عجایب گردشگری طبیعی و بناهای مختلف دانست. در واقع شهر پاموکاله نمادی از صلح بین تکنولوژی و طبیعت است، جایی که ساخته بشر خدشه‌ای به ظرافت محیط اطراف وارد نکرده است. از جمله جاذبه‌های دیدنی قصر پنبه‌ای Pamuk Saray به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

استخرآنتیک

 هیراپولیس از دسته شهرهای سحرآمیز است، که همواره افراد زیادی به دنبال کنکاش در آن و پی بردن به رازهایش هستند. اگر شما به مکان‌های باستانی عجیب و متفاوت علاقه دارید، استخر آنتیک بهترین تجربه شما خواهد بود. هیچ کجای دنیا شبیه این منطقه را نخواهید دید. اگر انیمیشین لاپوتا (قصری در آسمان) را دیده باشید، حتما شهرهایی با تکنولوژی پیش‌رفته که زیر آب بودند را به یاد دارید. استخر آنتیک نیز نمای واقعی شهرهای زیر آب لاپوتا است. سنگ مرمر و بقایای معبد آپولو که زیر آب رفته‌اند، هر فردی را به وجد می‌آورند. کناره‌های استخر درختان قدیمی کاج، سایپرس و نخل قد علم کرده‌اند و از این رو سایه خنکی برای گردشگران فراهم شده است. تمامی سازه‌های استخر و اطراف آن مربوط به معماری هیراپولیس هستند و به نوعی نماد فرهنگ آن دوره از زمان محسوب می‌شوند. از طرفی اگر همراه خانواده هستید، جای نگرانی برای کودکتان باقی نمی‌ماند. عمق آب استخر برای کودکان مناسب است و خطری آن‌ها را تهدید نخواهد کرد.

استخر آنتیک

قلعه پاموکاله

قلعه پاموکاله را می‌توان از بناهای به دور از ازدحام و دخالت تکنولوژی‌های روز دنیا دانست. جایی که به تنهایی می‌توانید با معماری و طبیعت هزاران سال پیش خلوت کنید و با صدای قلعه اخت شوید. خاطرات و سرگذشت قلعه از خط و خراش‌های دیوار مشهود است و فرسایش بادی را به راحتی می‌توانید تشخیص دهید. غروب‌های قلعه‌ پاموکاله به غروب‌های عاشقانه معروف است. هنگامی که خورشید به وقت غروب، آخرین پرتوهای بی‌رمق خود را به دیواره و پلکان‌های قلعه می‌تاباند، بهترین وقت برای عکاسی و ثبت وقایع است. قدمت قلعه به درستی مشخص نیست، اما زادروز این بنای بی‌همتا به قرن‌های 11 و 12 میلادی باز می‌گردد، که البته در آن زمان به قلعه کتان مشهور بوده است. از نوع استفاده این قلعه نیز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود همانند دیگر قلعه‌های آسیایی، ممارست نظامی داشته باشد. هنگامی که حرف از طبیعت بکر پاموکاله می‌زنیم، منظورمان دقیقاً همان درختانی هستند که در بین سنگ و دیوارهای قلعه رشد کرده‌اند و هر ساله بزرگ‌تر می‌شوند، که به نوعی از گیاهان خودرو به شمار می‌روند. 

شهر هیراپولیس

هیراپولیس از قدیمی‌ترین شهرهای به‌جا مانده تاریخ ترکیه است. این شهر نسبتاً رومی در زمان سلسله برگاما بنا شده است و امروزه تنها ویرانه‌های از آن باقی مانده است. از آنجایی که این شهر دوگانه در کمربند زلزله‌خیز قرار دارد، بارها مورد غصب زمین قرار گرفته و دوباره از نو ساخته شده است. موقعیت جغرافیایی هیراپولیس یا شهر مقدس را می‌توان فریجیا در جنوب غربی فلات آناتولی معرفی کرد. طبق معماری قدیمی و باستانی رومی شهرهای این خیابان نیز بصورت شبکه‌ای متصل و موازی ساخته شده‌اند، طول هر خیابان حدودا 1.5 کیلومتر و عرض آن 13.5 متر است. بنابراین هنگام قدم زدن در شهر، صحنه‌های از خیابان‌های مصری و رومی در سریال‌های باستانی برایتان تداعی خواهد شد. خیابان‌های که اطراف آن را ستون‌های بلند فرا گرفته است و انتهای آن به مرکز شهر می‌رسد.

البته امروزه این صحنه‌ها با کمی تفاوت موجود هستند، چرا که تنها ویرانه‌ای زیبا از هیراپولیس برجای مانده است. این شهر در دوران برگامای و هلنیستی از مناطق مهم تجاری و فرهنگی به شمار می‌رفته و امروز نیز به ثبت ملی رسیده است. وجود چشمه‌های آب گرم شفابخش، سنگ‌های تراورتن، معابد متعدد از خدایان بزرگ رومی و...... باعث نامگذاری این منطقه، به شهر مقدس شده است. هنگام گشت و گذار در هیراپولیس از غاری عجیب، ملقب به دروازه دنیای مردگان خواهید شنید. در گذشته افرادی که وارد این غار می‌شدند، دیگر باز نمی‌گشتند. مردم آن زمان بر این باور بودند که این غار دروازه‌ای برای ورود به دنیای مردگان است و ناپدید شدن افراد نیز به همین دلیل است. اما با تحقیقات امروزی، مشخص شده است، که سطح کربن دی اکسید این غار بسیار بالا است و انسان توانایی تنفس در آن را ندارد. بنابراین علت مرگ افراد سمی شدن خون و کاهش اکسیژن بوده است. ناگفته نماند که علت اصلی پدید آمدن سنگ‌های تراورتن نیز همین غار مردگان است.

تفریحات پاموکاله

نقطه پایان پاموکاله، مناطق باستانی و بناهای قدیمی آن نیست، تفریحات بسیاری در دهکده پنبه‌ای موجود است، که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. به شما قول می‌دهیم این تفریحات به حدی جذاب و سرگرم ‌کننده هستند، که ارزش پیمایش راه استانبول- دنیزلی را دارند. اگر علاقمند به آشنایی با تفریحات پاموکاله هستید. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

تفریحات پاموکاله

تراورتن پاموکاله

دین پاموکاله زیر پرتوهای آفتاب بسیار زیبا و دیدنی است و تا مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند. دیدن این منطقه هنگام غروب آفتاب جزء تجربه های تکرار نشدنی برای شما خواهد بود.

پارک ملی پاموکاله 

پارک ملی پاموکاله یا Pamukkale Milli Parkı یکی از ده‌ها پارک ملی معروف ترکیه است، که نوعی منطقه محافظ شده نیز به شمار می‌رود. یکی از دلایلی که این پارک را از دیگر پارک‌ها متمایز می‌کند، ترکیب سنگ‌های تراورتن، چشمه‌های آب گرم، گونه‌های گیاهی مختلف، دریاچه، کوه‌های برفی و... است. در این پارک زیبا هرچه از طبیعت بخواهید برایتان آماده است. اگر چشمه‌های آب گرم پاموکاله را پایین بروید به این پارک زیبا می‌رسید که نام دیگر آن پارک ملی دنیزلی است. هنگام ورود به پارک، متوجه سبکی هوا و شفافیت بی حد و امرز آن خواهید شد، که یکی از اثرات بی‌چون و چرای طبیعت و فتوسنتز گیاهان بی‌شمار است. 

لوکیشن‌های عکاسی فوق العاده ای در این پارک هستند، که با عکاسی از آن‌ها دیگر نیازی به ادیت و‌ فوتوشاپ نخواهید داشت. زاویه تابش نور، ترکیب رنگی، سایه و...... همه موارد شما را در ساخت عکسی بی‌نظیر یاری می‌کنند. هنگامی که به مرکز پارک برسید، با دریاچه‌ای بزرگ و بی‌نهایت شفاف مواجه خواهید شد. آب این دریاچه از چشمه‌های آب گرم اطراف تأمین می‌شود، بنابراین همان خواص درمانی را نیز دارد. از تفریحات این پارک نیز به پاراگلایدر و بالن سواری می‌توان اشاره کرد. بالن‌های پارک ملی بسیار بزرگ هستند و در طرح و رنگ‌های مختلفی ساخته شده‌اند. محل فرود بالن‌ها یا پرواز آن‌ها در آسمان نیز، از جاذبه‌های محبوب عکاسان به شمار می‌رود.

لائودیکیا

پس از ویرانه‌های هیراپولیس، لائودیکیا دومین منطقه باستانی پاموکاله است و در 6 کیلومتری دنیزلی قرار دارد. خالص‌ترین معماری روم در ترکیه مربوط به لائودیکیا است. ستون‌های بلند و موازی، خیابان‌های سنگ‌فرش، دروازه‌های فراخ و..... همگی نشانه‌های بارزی از معماری روم هستند. لائودیکیا از سلسله‌های پادشاهی قبل از میلاد به‌ جا مانده‌ است. اگر در دنیزلی اسکان کرده‌اید و آوازه لائودیکیا به گوشتان خورده است، کافیست به اتوبوس و تاکسی‌های خط دنیزلی-لائودیکیا بروید تا شما را مستقیماً به کافه‌های این منطقه و دروازه اصلی بیاورند. شاید عجیب بنظر برسد، اما این منطقه از لوکیشن‌های محبوب عکاسی عروس و دامادهای ترک است. برای بازدید از لائودیکیا موظف به پرداخت 15 لیر ترکیه هستید، البته ممکن است این میزان هزینه دچار نوسانات شده باشد.

چشمه های آب گرم پاموکاله

اگر در کنار سفر به دنبال درمان طبیعی هستید، چشمه‌های آب گرم پاموکاله را از دست ندهید. مناطق چشمه بقدری زیبا هستند، که بیماری را فراموش خواهید کرد. چشمه‌های آب گرم خاصیت درمانی فوق العاده‌ای دارند، بگونه‌ای که از زمان پادشاهی هیراپولیس به شفابخش معروف هستند. 

چشمه های پاموکاله

درمان بیماری‌های پوستی، کاهش درد عضلات، رفع گرفتگی عروق و..... همگی از خاصیت‌های بی‌شمار چشمه هستند. دهکده قله پنبه‌ای دارای 17 چشمه آب گرم بزرگ است، که بوسیله سخت شدن بی‌کربنات برجای مانده از گذر آب، طبقه طبقه شده‌اند. دمای آب در این حوضچه‌ها بین 35 الی 100 درجه سانتی‌گراد است. آب‌های 100 درجه مربوط به بخش‌های آتشفشانی هستند، درواقع هرچقدر که به زمین‌های آتشفشانی نزدیک می‌شویم، دمای آب نیز بالاتر می‌رود.

سطح‌های طبقه‌بندی شده سفید رنگ ‌و آب فیروزه‌ای تضاد زیبایی را بوجود آورده‌اند، که زیبایی چشمه را دوچندان کرده است. در مناطقی که آب گرم‌تر است، تا ارتفاع یک الی دو متری آب، بخارهای نسبتاً غلیظی در هوا پخش شده‌اند. دلیل اصلی ایجاد این بخارهای زیبا تفاوت دمای آب و هوای جاری است. برای رسیدن به چشمه‌های آب گرم، باید از دامنه کوه‌ها و تراس‌های تراورتن بگذرید. بنابراین کمی گرفتگی در عضلات خود حس خواهید کرد، که دقیقاً نقطه آغاز آن با رسیدن به چشمه‌های آب گرم یکی است. آب شفاف و فیروزه‌ای رنگ از بالای کوهای برفی زیبای پاموکاله پایین می‌آید و با تجمع در قسمت‌های تو رفته زمین، حوضچه‌های زیبایی را می‌سازد. 

بهترین زمان سفر به پاموکاله چه زمانی است؟

پاموکاله را می‌توان از مناطق فوق العاده خوش آب‌و‌هوای ترکیه دانست. بنابراین اکثر ماه‌های سال زمان خوبی برای سفر به این منطقه است. اگر به دنبال اطلاعات بیش‌تری در باب آب و هوای این منطقه در ماه‌های مختلف هستید در ادامه به شرح آن پرداخته‌ایم.

سفر در ماه‌ های بهاری

از نیمه‌های بهمن الی روزهای آخر اردیبهشت، پاموکاله آب و هوای بهاری دارد. به همین دلیل بسیاری از گردشگران این زمان را برای سفر به این منطقه انتخاب می‌کنند. در بهمن و اسفند هوای پاموکاله هنوز سرد است، اما دمای هوا مانع گشت و گذار شما نخواهد شد.هرچه به بهار نزدیک می‌شویم، دمای هوا نیز افزایش می‌یابد بگونه‌ای که در فروردین دما بین 13 الی 25 درجه است و تا اواخر اردیبهشت به 25 درجه نیز می‌رسد.

بهترین زمان سفر به پاموکاله

لازم به ذکر است، که هوا در طول روز به 18 الی 25 و در طول شب 7 الی 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بنابراین اقلیم منطقه برای گردش مناسب است، چرا که هوا بسیار گرم یا سرد نیست و به نوعی معتدل محسوب می‌شود. هنگام سفر در این ماه از سال لباس گرم نیز همراه خود داشته باشید، ممکن است طی روزهای از ماه هوا بارانی باشد.

سفر در ماه‌ های تابستانی

شاید از این فصل بندی ترکیه تعجب کنید، اما به دلیل مغایرت وضعیت جغرافیایی ماه‌های فصول ترکیه با ایران تفاوت‌های دارد. به همین دلیل تابستان پاموکاله از اواسط اردیبهشت تا آخر مرداد است. در این زمان از سال دمای هوا به 35 درجه نیز می‌رسد. از این رو تابستان‌های پاموکاله کاملاً گرم و آفتابی است، که زمانی ایده آل برای سفر به این دهکده و گردش در عجایب آن است. علاوه بر آب و هوای فوق العاده، جشنوارهای متعددی نیز در فصل تابستان پاموکاله برگزار می‌شوند. این جشنواره‌های تابستانی از جمله جشن بذر انگور ، جشن فلفل، جشن گیلاس، جشنواره دوستی برای گردشگران خارجی بسیار جذاب است.

سفر در ماه های تابستانی

سفر در ماه‌های پاییزی اواخر

 اواخر مرداد الی اواسط آبان، پاییز پاموکاله است. هرچه به آبان نزدیک می‌شویم، دمای هوا نیز کاهش پیدا می‌کند. البته در نظر داشته باشید هوای این منطقه در این ماه‌ها هنوز هم مناسب است و می‌توانید بعضی روزها را با دمای 25 الی 30 درجه سانتی‌گراد ببینید. اگر می‌خواهید هنگام سفر با ازدحام جمعیت روبرو نشوید و همزمان از هوای مساعد لذت ببرید، فصل پاییز زمان خوبی است. از جشنواره‌های پاییزی کاموپاله می‌توان به جشن هندوانه جشن سیب کارناوال آواز و موسیقی اشاره داشت.

سفر در ماه‌های زمستانی

نیمه دوم آبان الی اواسط بهمن زمستان پاموکاله است، پس دمای فوق العاده پایین و سرمای شدید در این زمان تعجبی ندارد. اگر سرما شما را اذیت نمی‌کند، زمستان بهترین فصل مسافرت به پاموکاله برای شما است. چرا که در طول روز باد سردی می‌وزد. از طرفی ارزان‌ترین تورهای این منطقه مربوط به زمستان است.

سفر به پاموکاله

در این وقت از سال روز کوتاه و شب‌ بلند است، بعضی روزها هوای منطقه ممکن است از صفر درجه نیز پایین‌تر باشد. در هر فصلی که به پاموکاله بروید، جاذبه‌های گردشگری شما را به وجد خواهند آورد و دمای هوا بستگی به طبع خودتان دارد.

هتل و اقامتگاه های پاموکاله

از آنجایی که پاموکاله هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند، بنابراین دارای هتل و اقامتگاه‌های بسیاری است. بنابراین انتخاب هتل و محل اقامت در این منطقه سخت است. در گزینش هتل شما می‌توانید عوامل زیادی را مانند قیمت، فعالیت و خدمات، فاصله تا جاذبه‌ها گردشگری و.... را مد نظر قرار دهید. در فهرست زیر هتل‌های مشهوری از پاموکاله هستند، که در درجه‌های مختلفی قرار دارند. 

هتل Spa Hotel Colossae Thermal

فهرست خود را با لوکس‌ترین هتل پاموکاله آغاز می‌کنیم. این هتل پنج ستاره، از مشهورترین‌های پاموکاله است و خدمات و امکانات رفاهی زیادی دارد. از نظر مسافت نیر به جاذبه‌های گردشگری فوق العاده نزدیک است، به گونه‌ای که فاصله آن تا هیراپولیس 4 کیلومتر است. تعداد اتاق‌های هتل به 335 می‌رسد و خدمات آن 24 ساعته هستند. اگر قصد دارید در مرکز شهر باشید، می‌توانید در این هتل اسکان کنید. نزدیک‌ترین فرودگاه به هتل اسپا درمال در فاصله 70 کیلومتری قرار دارد. خدمات هتل به شرح زیر است.

هتل و اقامتگاه های پاموکاله

هتل Hal-Tur

هال تور اوتل از هتل‌های با خدمات و امکانات میان رده است و چهار ستاره دارد. اتاق‌های هتل دارای تهویه مطبوع، تشخیص خطر آتش سوزی، تخت و مبلمان، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و...... هستند. مجموع اتاق‌های هتل 11 عدد است. از نکات مثبت این هتل، نزدیکی آن به مکان‌های دیدنی از جمله هیراپولیس است، که با پیاده‌روی 10 دقیقه‌ای به آنجا خواهید رسید. غارهای کاکلیک نیز در نزدیکی هال تور اوتل قرار دارند. خدمات این هتل شامل موارد زیر می‌شود. 

هتل Pamukkale Ece Otel

هتل اک نیز از هتل‌های خوب پاموکاله محسوب می‌شود و سه ستاره است. فاصله این هتل نیز با مکان‌های دیدنی پاموکاله کم بوده و از طرفی به مرکز شهر نیز نزدیک است. خدمات پذیرش و رزو اتاق‌های هتل اک بصورت 24 ساعته انجام می‌شود. خدمات و امکانات رفاهی هتل را در فهرست زیر بخوانید.

هتل Pamukkale Ece Otel

هتل Mustafa Hotel 

هتل مصطفی (موستافا اوتل) نزدیک‌ترین هتل به هیراپولیس است، به گونه‌ای که تنها 5 دقیقه با آن فاصله دارد. این هتل یک ستاره است و اقتصادی محسوب می‌شود. هتل مصطفی 15 اتاق دارد و در 12.5 کیلومتری لائودیکیا قرار دارد. از جمله امکانات هتل به شرح زیر هستند.

قیمت ورودی‌ پاموکاله و ساعات کاری 

برای ورود به منطقه پاموکاله موظف به پرداخت هزینه ورودی این دهکده هستید، که هزینه آن 35 لیر است. ورود افراد کمتر 18 سال به پاموکاله رایگان است. علاوه بر هزینه ورودی، تردد ماشین یا پیاده روی با کفش نیز در این منطقه غیر قانونی است. به همین دلیل پارکینگ‌های در نزدیکی ورودی ساخته شده‌اند. اگر با وسیله شخصی به پاموکاله رفته‌اید، ماشین خود را با پرداخت 5 لیر در پارکینگ بگذارید. ساعت کاری قله پنبه‌ای با توجه به ماه‌های مختلف سال متغییر است.

قیمت ورودی پاموکاله

بگونه‌ای که از 13 آوریل الی 2 اکتبر، این منطقه برای بازدید عموم از ساعت 8 صبح الی 9 شب باز است و خدماتی را ارائه می‌دهد. در ماه‌های 3 اکتبر الی 14 آوریل نیز این دهکده ساعات کاری خود را به 8 و 30 صبح الی 5 عصر تغییر می‌دهد. ساعات کاری مکان‌های دیدنی از جمله قلعه پاموکاله و استخر آنتیک نیز طبق ساعت آغاز و پایان خود منطقه‌ است.

چگونه به پاموکاله برویم؟

با نگاهی گذرا به پیشرفت سیستم‌های حمل‌ونقل در آنتالیا این امکان برای گردشگران فراهم شده تا بتوانند از هر نوع وسیله نقلیه عمومی مانند تاکسی، مترو و اتوبوس که از بهترین گزینه‌ها‌ هستند، استفاده کرد. با استفاده از اتوبوس می‌توانید جاده زیبا را مشاهده کنید که در تمام ساعات شبانه روز این اتوبوس‌ها برقرار هستند. به علاوه وسایل نقلیه عمومی می‌توانید از وسایل نقلیه شخصی که از مراکز کرایه ماشین می‌توان آن‌ها را کرایه کرد،  به سمت شهر کرکورتلی و آکیپایم رفته و مسیر خود را ادامه دهید تا به دنیزلی برسید و آنگاه می‌توانید در منطقه پاموک کاله به گردش بپردازید و لذت ببرید.

فاصله استانبول تا پاموکاله

بسیاری از ایرانیان هنگام سفر به ترکیه مقصد خود را استانبول معرفی می‌کنند، در نتیجه تور آنها تحت عنوان تور استانبول به ثبت می‌رسد. اگر شما هم قصد بازدید از پاموکاله را دارید و در استانبول هستید، بهترین راه سفر هوایی و هواپیما است. چرا که استانبول فاصله زیادی با دنیزلی دارد و از طرفی هر روزه پروازهای زیادی از فرودگاه استانبول به مقصد دنیزلی انجام می‌شوند. از جمله فرودگاه‌های که پرواز دنیزلی دارند، آتاتورک و سابیها هستند. اگر سفر هوایی برای شما مقدر نیست و قصد پیمایش راه بوسیله ماشین را دارید، می‌توانید با کرایه تاکسی طی 7 ساعت به دنیزلی برسید و سپس با اتوبوس به پاموکاله بروید.

سفر به پاموکاله

فاصله ازمیر تا پاموکاله

ازمیر نسبت به استانبول فاصله کم‌تری با دنیزلی دارد. اگر تور ازمیر دریافت کرده‌اید و در این شهر اقامت دارید، خود را به شهر سلجوق ازمیر برسانید و با خرید بلیط قطار، طی پنج ساعت به دنیزلی بروید. اگر پنج ساعت برای شما زمان زیادی است، می‌توانید از ترمینال این شهر با اتوبوس‌های دنیزلی به این استان بروید. سفر زمینی با اتوبوس یا تاکسی از ازمیر به دنیزلی حدودا 3 ساعت طول می‌کشد.

فاصله آنتالیا تا پاموکاله

تور آنتالیا همیشه از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی خارجی در ایران است. بنابراین افراد زیادی هستند که قصد گردش در پاموکاله از آنتالیا را دارند. در آنتالیا می‌توانید با اتوبوس‌های مخصوص طی 3 ساعت به دنیزلی بروید و سپس با دلموش خود را به پاموکاله برسانید. علاوه بر اتوبوس تاکسی دربستی نیز برای سفر به دنیزلی موجود است. 

فاصله کوش آداسی تا پاموکاله

پاموکاله در فاصله 120 مایلی از بندره اژه کوش آداسی قرار دارد. بنابراین شما با طی مسیری 3 ساعته بوسیله اتوبوس یا تاکسی به دنیزلی خواهید رسید. مسیر پر تردد کوش آداسی_دنیزلی، جاده دنیزلی آیدین یولو است، از این رو امکان سفر شما در این جاده به پاموکاله فراهم شده است.

پاموکاله ایران باداب سورت

متأسفانه سفر به پاموکاله بنا به دلایل مختلفی برای بسیاری از ایرانیان مقدر نیست. اما نگران نباشید، در ایران نیز می‌توانید به پاموکاله ایرانی یا همان باداب سورت بروید و در چشمه‌های آب گرم آب‌تنی کنید. باداب سورت نیز مانند پاموکاله دارای سنگ‌های تراورتن است و ساختاری طبقه طبقه دارد. تفاوت‌های زیادی بین باداب سورت و پاموکاله وجود دارد، که از جمله آن‌ها به تفاوت رنگ، بو، مزه آب، سایز حوضچه‌ها و..... اشاره کرد. آب چشمه‌های پاموکاله فیروزه‌ای رنگ است، اما چشمه‌های باداب سورت به دلیل مواد معدنی و... قرمز و نارنجی است. پاموکاله بزرگ‌ترین چشمه آب شور جهان است و باداب سورت در رتبه دوم قرار دارد.

باداب سورت، پاموکاله ایران

تور مستقیم دنیزلی

اگر هنوز در ایران هستید و قصد بازدید از پاموکاله را دارید، می‌توانید یک تور مستقیم به دنیزلی دریافت کنید. در ادامه می‌توانید با استفاده از تاکسی یا اتوبوس‌های مخصوص دنیزلی_پاموکاله خود را در عرض چهل دقیقه به این منطقه باستانی برسانید.

سخن پایانی

پاموکاله از بکرترین و قدیمی‌ترین مناطق ترکیه است، که آثار باستانی و فرهنگ قدیمی هنوز هم در آن چشم‌نوازی می‌کند. اما بسیاری از ایرانیان از وجود این منطقه باخبر نیستند و همواره به دنبال تورهای استانبول و .. هستند. جالب است که بدانید، پاموکاله از مقاصد گردشگری محبوب بین اروپاییان است و اروپا هرساله مبلغ زیادی را برای حفاظت از این منطقه به عنوان بودجه در نظر می‌گیرد. شما می‌توانید با سفر به پاموکاله، همزمان ترکیبی از چشمه‌های آب گرم، گونه‌های مختلف گیاهی، کوه‌های برفی، دشت و تپه‌های کوتاه و بلند و... را ببینید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر