جزایر مالدیو

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/03/28
بازدید: 3101
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تاکنون به جزایر مالدیو سفر کرده‌اید؟ اگر برای تعطیلات خود به دنبال مقصدی رمانتیک و زیبا هستید، بی شک پیشنهاد ما به شما سفر به مالدیو است. چرا که این سرزمین به قدری رویایی و هیجان‌انگیز است که حتما بازهم به دیدن آن خواهید رفت. جالب است بدانید که کشور مالدیو را مجمع الجزایر مالدیو نیز می‌نامند، چرا که این کشور ساخته شده از جزایر کوچکی است که در فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. کسانی که به این سرزمین مسافرت کرده اند، آن را آرام‌ترین نقطه‌ی کره زمین می‌دانند. چرا که با وجود شور و هیجانی که در سواحل آن برپا است،  آرامش اقیانوس آن‌ها را محو در خود می‌کند.در ادامه می‌خواهیم به معرفی جزایر مالدیو بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید برای مسافرت‌های و ماه عسل خود یکی از این مقاصد را انتخاب نمایید.

 

جزایر مالدیو


جمهوری مالدیو یکی از جزایر اقیانوس هند بوده که در جنوب غربی هندوستان واقع شده است. این جزیره از ۱۲۰۰ جزیره مرجانی کوچک تشکیل شده و پایتخت آن ماله می‌باشد. در میان این جزایر تنها ۲۰۰ جزیره قابل سکونت بوده و مردم آن از قوم مالدیوی هستند. اکثر افرادی که برای تعطیلات سفر به مالدیو را انتخاب می‌کنند، بیشتر به خاطر ریزورت‌های باشکوه و مجلل، سواحل بی‌نظیر و دیدن دنیای فوق العاده زیر آب است که به آن جا سفر می‌کنند. از آنجا که خشکی‌ها در این سرزمین محدود بوده و فاصله‌ی آن‌ها تا سرزمین اصلی بسیار زیاد می‌‌باشد، موجب گشته تا تنوع جانوری کمی بر روی خشکی وجود داشته باشد، اما بر خلاف آن در زیر سطح آب دنیای بسیار شگفت انگیز از حیات وجود دارد که می‌توان گفت بیش از ۲ هزار گونه از انواع ماهی‌ها با رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون در اطراف جزیره‌ها وجود دارد و همین موضوع باعث شده تا در سال ۲۰۱۱  جزایر مالدیو به عنوان محیط زیست جهانی یونسکو شناخته شود.

 

مالدیو قسمتی از بهشت - با کلیک بر روی لینک با یکی از شگفت انگیز ترین و زیباترین سواحل دنیا آشنا شوید.

 

جزیره ماله 

همانطور که در بالا نیز گفتیم ماله بزرگ‌ترین شهر و مرکز تجاری کشور مالدیو بوده و می‌توان آن را جذاب‌ترین و زیباترین کشور شهر مالدیو نیز دانست. این جزیره دارای مرز آبی مشترکی با سریلانکا نیز می‌باشد که به همین خاطر پناهگاه بسیار خوبی برای افرادی که علاقه به دریا دارند نیز به حساب می‌آید. جزیره ماله یک شهر بسیار کوچک بوده که مساحت آن برابر با ۲۹۸ کیلومتر مربع می‌باشد و می‌توان به راحتی تمام خیابان‌های آن را با پای پیاده گشت. این شهر کوچک جمعیتی برابر با ۳۰۰ هزار نفر دارد و به این خاطر که هر ساله جمعیت زیادی از گردشگران به آن‌جا سفر می‌کنند، تنوع غذایی و رستوران‌های مختلف در این شهر بسیار زیاد می‌باشد که این موجب می‌شود هر فرد بتواند بسته به ذائقه خود غذای مورد علاقه‌اش را سفارش دهد. اگر به این جزیره سفر کردید، فراموش نکنید که می‌توانید در کنار دیدن منظره زیبای آبی اقیانوس، از دیگر جاذبه‌های آن مانند موزه ملی، مسجد جامع، مسجد قدیمی و بازار ماهی نیز دیدن کنید.

 

جزیره ماله

 

جزایر شمالی مالدیو

آری، تودو و رادهو از جمله جزایر شمالی مالدیو هستند که اکثر توریست‌ها این جزیره را برای سفر انتخاب می‌کنند. چرا که این جزیره دارای هتل‌ها و بازار محلی بسیار خوبی بوده و صنایع دستی مختلفی در آن‌ها به فروش می‌رسد که شما خواهید توانست با گشت و گذار در این بازارها سوغاتی مورد نظر خود را برای عزیزانتان تهیه نمایید.

جزایر جنوبی مالدیو 

اگر قصد سفر به جزایر مالدیو را دارید و جزء آن دسته افرادی هستید که از سروصدا فراری می‌باشند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای سفر خود جزایر جنوبی مالدیو را انتخاب نمایید تا بتوانید در آن‌جا تعطیلاتی آرام و بی دردسر را سپری کرده و لذت ببرید.
جزیره واو یکی از جزایر جنوبی مالدیو بوده که جمعیت آن بسیار اندک می‌باشد. این جزیره دارای اسکله منظمی بوده و گران‌ترین اقامتگاه‌ها را نیز دارا است.
جزیره ادو از دیگر جزایر جنوبی مالدیو بوده که از نظر اقتصادی بعد از ماله شهرت خوبی در میان گردشگران پیدا کرده است. از این رو در این منطقه هتل‌ها و رستوران‌های گران قیمت و لوکس بسیاری موجود می‌باشد که با چشم انداز رو به دریا پذیرای گردشگران و مسافران هستند.

جزیره واوو

یکی دیگر از جزایر معروف جنوبی مالدیو جزیره واوو می‌باشد که دارای جمعیت بسیار اندکی بوده و از اسکله منظمی بهره‌مند است. این جزیره یکی از بهترین گزینه‌های سفر برای کسانی که به دنبال آرامش و مکانی زیبا می‌گردند. چرا که در این منطقه هتل‌ها و رستوران‌های بسیار لوکس و زیبایی قرار داشته که مهمانان با اسکان در آن می‌توانند از دیدن چشم انداز دریا لذت ببرند. 

 

جزایر مالدیو

 

جزیره ادو

اگر اهل تفریح در مکانی بی سر و صدا و اقامت در هتل‌هایی لوکس و گران قیمت هستید و می‌خواهید اقامت در مکانی با چشم انداز رو به اقیانوس آبی داشته باشید، پیشنهاد ما به شما سفر به جزیره اودو است که یکی از جزایر جنوبی مالدیو می‌باشد. یکی از نکاتی که برای سفر به جزایر مالدیو باید در نظر داشته باشید، این است که سفر به جزایر مختلف مالدیو کمی دشوار بوده و برای رفتن از این جزیره به جزیره‌ی دیگر لازم است که با قایق مسیر را بپیمایید. از این رو اگر فرزند کوچکی همراه خود دارید، لازم است که سفر به این جزایر را به تاخیر بیاندازید. چرا که ممکن است بر اثر جابجایی در جزایر مختلف شما و کودکتان دچار دریازدگی شوید.

جزیره با آتول 

به جرئت می‌توان گفت که جزیره‌ی با آتول یکی از مهم‌ترین جزایر مالدیو و مقصدی بسیار عالی برای کسانی است که علاقه زیادی به دریا و تفریحات آبی دارند. چرا که در این جزیره خواهند توانست بسیاری از تفریحات آبی از جمله شنا، غواصی و عکاسی با ماهیان را تجربه کنند. 
این جزیره دارای آب‌های شفاف و کریستالی بوده که با صخره‌های مرجانی احاطه شده است. ساحل پوشیده از شن‌های سفید، آفتاب درخشان و ... می‌تواند اوقات خوشی را برای شما فراهم آورد.

جزیره مافوشی 

جزیره مافوشی از دیگر جزایر جنوبی مالدیو است که سکوت و آرامش آن گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. این جزیره برای کسانی که دنبال هتل‌های گران قیمت نیستند و می‌خواهند در اقامتگاه‌های محلی ساکن شوند بسیار مناسب است. موج سواری و پیاده روی بر روی شن‌های نرم یکی دیگر از تفریحات مورد علاقه گردشگرانی است که به این جزیره سفر می‌کنند.

 

جزیره مافوشی

 

جزیره آلیماتا

جزیره آلیماتا جزیره‌ای واقع در قسمت شرقی مالدیو است که برای اقامت در آن می‌توان کلبه‌های زیبا و لوکس را انتخاب کرد.
اگر شما نیز علاقه‌مند به دیدن سواحل شنی و صخره‌های مرجانی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این جزیره بزنید. 

جزیره هیتادلو

هیتادلو یکی از جزیرههای بزرگ و پرجمعیت مالدیو است که سراسر آن پوشیده از بوته‌ها و مرداب‌ها می.باشد. این جزیره را می‌توان تنها جزیره‌ای دانست که تعداد زیادی کافه و قنادی در آن وجود دارد. 

جزیره گن 

جزیره گن از دیگر جزایر مالدیو است که شهرت آن به خاطر وجود دومین فرودگاه بزرگ در آن می‌باشد. علاوه بر این وجود رستوران‌های دریایی و غذاهای محلی بسیار لذیذ، افراد بسیاری را ترغیب می‌کند تا از این جزیره دیدن کنند. 

جزیره کوردو

اگر در فکر محلی تفریحی برای غواصی و قدم زدن بر روی شن‌های نرم هستید، فراموش نکنید که جزیره کوردو بهترین مکان برای شما است و شما با سفر به آن‌جا می‌توانید خاطرات به یادماندنی را ثبت کنید.

 

جزیره کوردو مالدیو

 

جزیره بناناریف

یکی از ورزش‌های محبوب بسیاری از افراد غواصی است که بهترین مقصد برای تفریح این افراد جزیره بناناریف خواهد بود، تا اینگونه بتوانند لذت غواصی و دیدن مناظر زیبای زیر آب را تجربه کنند.

 جزیره هادال

جزیره هادال یکی دیگر از جزایر بسیار زیبا و دیدنی مالدیو است که خود از هفده جزیره با امکانات رفاهی متعدد تشکیل شده است. 

جزیره هالیف

یکی از جزایر مالدیو که شکلی ذوزنقه دارد جزیره زیبای هالیف است که شمالی ترین قسمت مالدیو واقع قرار دارد. جزیره هالیف جزیره‌ای مخصوص ماهیگیران بوده که از ۱۶ جزیره مسکونی کوچک‌تر تشکیل شده است. در این جزیره بدین خاطر که ماهیگیران بسیاری  وجود دارد انواع غذاهای لذیذ دریایی را می‌توان پیدا کرد.

جزیره آری 

جزیره آری یکی از جزایر پر طرفدار در زمینه گردشگری است که در قسمت شمالی مالدیو قرار دارد. در این جزیره چندین بازار محلی وجود دارد که می‌توانید از آن‌جا صنایع دستی زیبایی را خریداری نمایید.

 

جزیره آری

 

جزیره وادهو

بی شک می‌توان گفت که شما با سفر به این جزیره رویاهای براق خود را در واقعیت خواهید دید. یکی از شگفتی‌های این جزیره این است که شب هنگام نور مهتاب بر روی آب منعکس شده و ظاهری براق و درخشان به آن می‌بخشد که از نظر علمی این پدیده به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌ها در آب رخ می.دهد. این پدیده به قدری زیبا و تماشایی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما رفتن به آن را در برنامه خود قرار دهید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر