دهکده جهانی دبی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/04
بازدید: 3768
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

حتماً شما هم قصه دور دنیا در هشتاد روز را خوانده‌اید، یا اثر کارتونی آن را در تلویزیون تماشا کرده‌اید. ژول ورن، این نویسنده بزرگ فرانسوی، کاراکتر های خود را در هشتاد روز  در دنیا گرداند و طی اتفاقات پر فراز و نشیبی که مملو از حادثه و خنده بود، خاطراتی پر هیجان در ذهن همگی ما حک کرد. بگونه‌ای که دیگر کسی را در جهان پیدا نمی‌کنید، که دور دنیا در هشتاد روز را نخوانده باشد و جناب پاسپارتو و آقای پلیس را نشناسد. اما کشور امارات و شهر دبی، کاری کرده‌اند، که شما بتوانید در هشت ساعت به دور دنیا سفر کنید و خاطرات به‌یادماندنی و پرشوری بسازید. حتما می‌پرسید چگونه؟ نام دهکده جهانی دبی، کمی عجیب و تفکر برانگیز است. گلوبال ویلیج؟ یعنی چه؟ در بیرون از شهر دبی، شهرکی بزرگ در قالب جشنوار دائمی ساخته شده است، که فرهنگ، رسم و رسومات، آداب و سنت بسیاری از کشورهای جهان را به نمایش گذشته است. از این رو به آن می‌گویند دهکده جهانی، چرا که سرزمین های زیادی را در اندازه یک دهکده یا روستا در این شهرک با برجسته ترین نماد خود، ساخته شده‌اند.

 

دهکده جهانی دبی

تفریحات آبی دبی - مهیج ترین تفریحات آبی دبی را بشناسید.

تاریخچه دهکده جهانی دبی

امارات متحده عربی، سرزمینی بسیار گرم و کویری است، به همین دلیل مکان های تفریحی یا بناهای تاریخی زیادی نسبت به دیگر کشور ها ندارد. در سال 1997 کشور امارات، تصمیم گرفت برای افزایش جاذبه های توریستی جشنواره‌ای راه‌اندازی کند و به وسیله آن گردشگران زیادی جذب کند. آغاز قصه دهکده جهانی از همین جا شروع می‌شود. ابتدا این جشنواره کوچک‌تر از مقیاس امروزی بود و به‌صورت فستیوال، رو به روی شهرداری شهر دبی برپا می‌شد.

 

تاریخچه دهکده جهانی دبی

 

اما از قرار معلوم، مکان آن به منظور گسترش مناسب نبود و سرانجام، به عود متا در حوالی منطقه کرامه دبی تغییر مکان داد. این تعویض مکان و حالت کارناوالی دهکده تا سال 2005 به طول انجامید. پس از آن دولت امارات تصمیم گرفت در راستای دائمی کردن و ثابت نمودن گردشگران، این جشنواره عظیم را کاملا خارج از شهر بنا کند و حالت یک شهر تفریحی برای آن بسازد. حاصل تلاش های بیست ساله کشور امارات، تبدیل به یک دهکده جهانی شد، که امروزه می‌بینید. در حال حاضر دهکده جهانی دبی تبدیل به یک قطب توریستی ثابت در امارات شده است، که سالانه‌ بیش از 5 میلیون گردشگر را جذب خود می‌کند و یک اقتصاد بزرگ برای امارات است. اقتصاد کشور امارات اکثرا بر پایه تجارت بنا نهاده شده است، اما تنها تجارت برای شهرت و رونق یک کشور کافی نیست.  جاذبه‌های گردشگری از معدود مواردی هستند که باعث شناخته شدن، سرزمینی در دنیا می‌شوند. یکی از مقاصد اصلی ساخت این شهرک تفریحی نیز، شهرت و جذب توریست بوده است. اما هدف دیگری که دهکده جهانی دبی دنبال می‌کند، آشنایی افراد با فرهنگ و شیوه زندگی مردم در سراسر دنیا و ایجاد نماد صلح بین کشورها است.

تجربه سفر به یکی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شهرهای جهان

دهکده جهانی دبی کجاست

 

 در اوایل راه اندازی این مکان، خبری از بنای تاریخی و جداسازی نمایش و غرقه هر کشور نبود. اما با انتقال آن به خارج از شهر و‌ دائمی شدن آن، برای یک به یک کشورها، مکان اختصاصی بزرگی همراه با سنت، فرهنگ، و معماری همان کشور ساخته‌ شد.

 

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

دهکده جهانی دبی

 دهکده جهانی دبی کجاست

این شهرک نسبتاً کوچک، پروژه‌ای عظیم در دولت امارات است که به وسیله آن، تبدیل به عظیم‌ترین قطب گردشگری در دنیا شده‌اند. به محض ورد، بناهای فانتزی، ترکیب رنگ‌ها و گوناگونی معماری ساختمان‌ها توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، هر طرف را که نگاه کنید، خودتان را در گوشه‌ای از دنیا خواهید دید. دهکده جهانی دبی دارای 32 غرقه رسمی است، که در غالب آن 75 کشور را به نمایش عمومی و دید مردم گذاشته‌ است.  غرفه مخصوص هر کشور را، با مشهورترین نماد باستانی آن نمایش می‌دهند، برای مثال بخش ایران را به شکل نمایی از تخت جمشید طراحی کرده‌اند. به همین دلیل به راحتی می‌توانید اصالت هر غرفه را در اولین نگاه تشخیص دهید. علاوه بر آن نام هر کشور نیز به‌وسیله تابلوهای برقی در، سردر هر غرفه نصب شده است.

 

معرفی دهکده جهانی در دبی

 

اما تمام ماجرا این نیست، با ورود به غرفه هر کشور، در وهله اول بوی غذاهای محلی و عطرهای مخصوص آن کشور مشام شما را پر خواهد کرد، و ناخودآگاه به سراغ آنها خواهید رفت. صنایع دستی و باستانی هر کشور در سطح تنوع بالا چشمان شما را به خود خیره خواهند کرد و سوغاتی‌های زیادی را خواهید خرید. دهکده‌ جهانی یک مرکز نمایش تاریخی، فرهنگی و هنری، گردشگری، تفریحی و تجاری است. در همین راستا طبق بخش بندی‌های منظمی، آثار باستانی معروف هر کشور، مجسمه هایی از شخص‌های مشهور و...... مربوط به هر سرزمین را طراحی و ساخته‌اند.

بی دلیل نیست که می‌گویند آسمان شب‌های دبی رنگی است! آتش بازی بسیار بزرگی در دهکده جهانی دبی انجام می‌شود که آسمان شهر را میهمان رنگ و شکل‌های مختلف می‌کند. قطعاً نمایش و رقص‌های محلی زیر این آسمان اعجاب انگیز و دلنشین است. برنامه‌های زنده و بازی‌های بومی کشورها نیز برای توریست ها بسیار جذاب و جدید است، که ساعاتی آنها را مشغول خود می‌کنند.

هر مکان و محیطی دارای قوانین مشخصی است و  گلوبال ویلیج نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال روزهای دوشنبه فقط خانواده‌ها و بانوان اجازه ورود به دهکده را دارند، البته اگر آن دوشنبه، تعطیل رسمی نباشد چرا که در آن صورت، آقایان و مجردها هم اجازه ورود خواهند داشت. از دیگر قوانین وضع شده برای این شهرک تفریحاتی، چندان به مذاق توریست هایی که عادت به استفاده از سیگار دارند، خوش نخواهد آمد. چرا که در داخل دهکده، هیچ فردی اجازه سیگار کشیدن ندارد. پوشش نیز از موارد مطرح در دهکده است، با هر ملیتی باشید و از هر کشوری که آمده باشید، چه محلی باشید و چه توریست، ملزم به پوشیدن لباس‌های پوشیده هستید، و این مورد از الزامات ورد است‌. به یاد داشته باشید، که درب های ورودی شهرک، نیم ساعت قبل از پایان ساعت فعالیت بسته می‌شوند.

 

دهکده جهانی کجاست

 

تفریحات دهکده جهانی دبی

از درب ورودی اصلی، تا آخرین قدم در دهکده جهانی دبی، تفریح و شادی است. سبک و سیاق معماری‌های گوناگون در کنار هم، درآمیختگی رنگ‌آمیزی و نوپردازی‌های متفاوت، لهجه و گویش‌هایی که زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارند، همگی باعث می‌شوند ناخودآگاه لبخند بزنید و شاد باشید. اما این شهرک، تنها به این موارد ختم نمی‌شود.

شهربازی: وارد گلوبال ویلیج دبی که شوید، خود را در قلب یک شهربازی فوق العاده پیشرفته و هیجان انگیز خواهید دید. ترن هوایی، چرخ و فلک غول پیکر و........ قرار است آدرنالین خونتان را بالا ببرد.

 

شهربازی دهکده جهانی دبی

 

قایق سواری: کشور امارت، مکان ممکن کردن ناممکن‌ها است. در دل منطقه‌ای کویری، کانال آبی بزرگ راه‌اندازی شده‌است، که به یادماندنی‌ترین قایق سواری دنیا را به شما هدیه می‌دهد.

استیج شو و نمایش: قطعا تماشای نمایش، آن هم در زمانی که قد یک عالم خوراکی و غذای محلی در بغل دارید، بسیار بجا و خواستی است. به‌طور مستمر نمایش‌هایی مخصوص کودکان و بزرگسالان در این استیج انجام می‌شود، که گردشگران زیادی را به پای تماشا می‌نشاند.

آتش بازی: دو روز در هفته بزرگ‌ترین آتش بازی جهان در دهکده جهانی دبی برگزار می‌شود، و شما ناخودآگاه مدت ها مشغول تماشای آن خواهید شد. رقص نورهای رنگی و اشکال مختلفی که در آسمان بازی می‌کنند، سرگرمی جذابی برای کودکان خواهد بود.

رقص‌های بومی: هر کشوری علاوه بر آداب و رسوم، غذاهای مخصوص و لباس‌های محلی، تعدادی رقص بومی نیز دارد، که اغلب در بین مردم محبوب هستند. رقص مردم در لباس های محلی  با چهره‌هایی خندان، شما را نیز شاد خواهد کرد.

دهکده جهانی دبی

بازی‌های محلی: خاطرات کودکی برای بسیاری از افراد مسرت بخش بوده و لبخند به لب‌هایشان می‌آورد. بازی‌ها نیز بخش جدانشدنی کودکی هستند. با سفر به گلوبال ویلیج، بازی‌های محلی هر کشور به نمایش عمومی گذاشته شده‌اند و صدای سرورآمیز آنها، کل دهکده را پر کرده است.

عکاسی و بناهای معروف: علاوه بر تمام مواردی که ذکر کردیم، از الزامات سفر به دهکده جهانی دبی عکاسی است. این فضا به قدری زیبا و یکتا است، که اگر هزاران عکس نیز بگیرید، باز هم کم است. بجز غرفه ها و بناهای معروف هر کشور، سازه های مشهور دیگری مانند مسجد تاج محل، برج ساعت لندن، برج پیزا و...... در این شهرک برپا شده‌اند.

جُنگ شادی کودکان: سفر به دبی همراه با خانواده و فرزندان خردسال، نه‌تنها خسته‌کننده نیست، بلکه شادی و نشاط سفر را چند برابر می‌کند. چرا که امارات توجه زیادی به بازی و سرگرمی کودکان دارد. گلوبال ویلیج نیز دارای مجموعه های بازی و شادی برای کودکان است، که تا ساعت‌ها فرزند شما را سرگرم خواهد کرد.

کنسرت های دهکده: علاقه‌مندان به موسیقی و آهنگ، حتما برنامه‌ای برای بازدید از دهکده جهانی دبی بچینند. چرا که سالانه خواننده‌های مشهوری در امارات و بخصوص دهکده، کنسرت‌های پرشوری برگزار می‌کنند. حتی اگر روزی به شهرک بروید که خبری از کنسرت نباشد، باز هم صدای ساز و آواز محلی هر کشوری را به وضوح خواهید شنید.

کارناوال خیابانی: شاید کارناوال های ژاپنی، چینی، هندی و..... زیادی در فیلم‌ها دیده باشید، اما فرصت حضور در آنها برایتان پیش نیامده باشد. نگران نباشد، در دهکده دبی، کارناوال و جشنواره‌های زیادی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود، که شور و شوق خاص خودشان را دارند.

عروسک گردانی خیابانی: هنگام قدم زدن در سالن و خیابان‌های  شهرک، افراد زیادی را می‌بینید که لباس های عروسکی بزرگی به تن کرده‌اند و قصد شادی شما را دارند. همین‌طور افراد دیگری مشغول اجرای نمایش به سبک عروسک گردانی هستند، که قصه های جالبی برای شما دارند.

دهکده جهانی دبی

زمان برگزاری دهکده جهانی دبی

همان‌طور که ذکر شد، امارات متحده کشوری کویری و بسیار گرم است. آب و هوای این منطقه خشک است، و اقلیم آن تا حدودی بی باران است. در کل هرچه به جنوب و استوا نزدیک می‌شویم، هوا گرم و آفتاب تیزتر می‌شود. در ماه‌های زیادی از سال هوای امارت به شدت گرم است، بگونه‌ای که تحمل آن برای مردم بومی نیز سخت است. به همین خاطر، دهکده جهانی دبی تنها حدود 5 ماه در سال باز بوده و خدماتی را به گردشگران ارائه می‌دهد. از این رو اگر قصد سفر به دبی را دارید، و خواستار بازید از گلوبال ویلیج هستید، از یک نوامبر (آبان ماه) الی هفت آوریل (فروردین ماه) به دبی سفر کنید‌.

 

زمان برگزاری دهکده جهانی دبی

 

رستوران و کافه های دهکده جهانی دبی

گشت و گذار در یک شهر شلوغ و فانتزی، آن هم با پای پیاده انرژی زیادی می‌طلبد. البته آن‌قدر غرق دیدن اطراف می‌شوید، که فکر غذا از سرتان می‌پرد. اما به‌قدری رستوران و کافه‌های رنگارنگ و متنوعی در این دهکده جادویی وجود دارد، که بوی غذا و نوشیدنی‌های مختلف شما را محسور خواهد کرد. علاوه بر رستوران‌های محلی مربوط به هر کشور، حدود 25 کافه و غذاخوری، در شکل و شمایل مختلف وجود دارند که انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد.

دهکده جهانی دبی

کافه‌های تأسیس شده در سالن و خیابان‌ نیز عطر دل‌نشین کیک و قهوه، دیگر نوشیدنی‌ها را روانه فضا کرده، و گردشگران را به ساعتی استراحت و صرف میان وعده دعوت می‌کنند. خوشبختانه منوی کافه و رستوران ها در دهکده جهانی دبی بسیار گسترده و گوناگون است، به صورتی که هرچیزی که بخواهید می‌توانید سفارش دهید و خوراک‌هایی را که تا بحال امتحان نکرده‌اید یا اسمشان به گوشتان نخورده را نوش جان کنید.

ممکن است هنگام سیر در دهکده، امکان سرو غذا یا بازدید از کافه را نداشته باشید. در این صورت، چند رستوران بسیار مشهور و محبوب در نزدیکی دهکده وجود دارند. کیفیت مواد غذایی استفاده شده در این رستوران‌ها بسیار بالا بوده و غذایی اصیل برای شما تهیه خواهند کرد. فهرست چند از رستوران‌های موجود به شرح زیر است:

  •  رستوران مک دونالد  «850 متر»
  •  رستوران خانه بوسنی‌ها  « 250متر»
  •  رستوران ناتاس «80 متر»
  •  ساندویچی پاتبلی  «1.3 کیلومتر»
  •  رستوران هاردی «1.2 کیلومتر»

دهکده جهانی دبی

قیمت بلیط دهکده جهانی دبی

قیمت اصلی و ثابت برای خرید بلیط ورود، به واحد پول امارات، 15 درهم است. البته خرید بلیط نیز الزاماتی دارد، برای مثال افراد مسن بالای 65 سال نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارند، و بازید از دهکده برای آنها رایگان است. اگر به‌همراه خانواده میهمان دبی هستید، نیازی نیست برای فرزند زیر 3 سال تیکت ورود تهیه کنید. چرا که بازید برای کودکان تا سقف 3 سال رایگان است.

دهکده جهانی دبی

ساعت کاری دهکده جهانی دبی

 امارات در طی سال، تنها تغییرات کوچکی در مقیاس دما دارد، به همین دلیل همواره آب و هوای آن گرم است. در راستای راحتی گردشگران و افزایش کیفیت جذب توریست، دهکده جهانی دبی تنها در 8 ساعت از روز فعالیت دارد. این 8 ساعت از شنبه تا چهارشنبه، بین ساعت سه و نیم عصر آغاز و تا دوازده شب ادامه دارد. در روزهای تعطیل رسمی و پنجشنبه و جمعه، یک ساعت به ساعات فعالیت اضافه شده و مسافران می‌توانند تا 1 بامداد از شهرک دیدن کنند‌. دلیل فعالیت بین ساعات 3 الی 12، کاهش دما و خنک شدن هوا است.

دهکده جهانی دبی

هزینه رفت و آمد دهکده جهانی

هزینه رفت و آمد به دهکده‌ جهانی را نمی‌توان دقیقا تعیین کرد. چرا که عوامل زیادی در افزایش و کاهش آن دخیل هستند. برای مثال، بستگی دارد که شخصاً به دبی رفته باشید، یا همراه تور دبی مسافرت خود را آغاز کنید. ترانسفر نیز از دیگر موارد تعیین کننده هزینه است، قطعاً اگر از ترانسفر بهره بگیرید، هزینه شما بالاتر خواهد رفت. در ضمن، با ورد به دهکده جهانی دبی، صنایع دستی، لوازم و وسایل تزیینی، غذاهای محلی و...... بسیار زیادی خواهید دید، که ناخودآگاه مشغول خرید می‌شود. اما از قیمت های حدودی که در باب رفت و آمد به گلوبال ویلیج می‌توان پیش بینی کرد، 100 الی 200 درهم امارات است. اگر می‌خواهید با وسیله شخصی یا تور به شهرک بروید، مسیر دسترسی به این محل نیز بسیار آسان و سر راست است. اگر مایل باشید، می‌توانید از تاکسی های گمارده شده در داخل شهر برای رسیدن به این محل استفاده کنید. دهکده واقع در خروجی 37 جاده شیخ محمد بن زیاد است.

دهکده جهانی دبی

غرفه های دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی دارای 32 غرفه به نمایندگی رسمی است، که فرهنگ، سنت، آداب رسوم زیادی را از 75 کشور به نمایش می‌گذارد. غرفه‌های باشکوه و زیادی از کشورهای مختلف در این شهرک وجود که در اکثر آنها، کشورهای شرقی، آسیایی و آفریقایی، نسبت به کشورهای اروپایی، حضور بیش‌تر و پررنگ تری دارند. در ادامه با چندین غرقه بزرگ و باشکوه آشنا شوید.

 

غرفه های دهکده جهانی دبی

 

غرفه کشور روسیه در دهکده جهانی دبی

 از دیدنی‌های محبوب و مشهور روسیه، کاخ های کرملین هستند. کاخ‌های کرملین شهر مسکو و کازان، دو نمونه از نماد های روسیه هستند، که تصاویر آنها در سراسر دنیا معروف است. طراحان دهکده نیز با دانستن این مسئله، غرفه روسیه را با شمایل کاخ کرملین طراحی کرده‌اند. هنگام ورد به دهکده، درست در نزدیکی درب اصلی ورد، غرفه روسیه نگاهتان را خواهد دزدید. با ورود به بخش ویژه روسیه، عطر چای سماوری روسی و بوی تنور شیرینی‌های مسکو شما را به هوس خواهد انداخت. لباس محلی‌های روس نیز، به دلیل شمایل جالب و رنگ بندی هماهنگی که دارند، خواهان زیادی در هر گوشه دنیا دارند. طی بازدید از این غرفه، می‌توانید لباس محلی دلخواهتان را خریداری کرده و مهمان رستوران سنتی و غذاهای روسی باشید. همچنین تعدادی مغازه خواهید دید، که صنایع دستی روس، به‌ویژه ست فنجان چای و قهوه، ظروف غذاخوری و تزیینی، مجسمه‌هایی در سایزهای مختلف با طرح روسی و..... به فروش می‌رسانند. اگر علاقمند افراد مشهور این کشور هستید، حتما از باندهای مافیایی و نویسندگان بزرگی چون ماکسیم گورکی، الکساندر پوشکین، داستایفسکی، لئو تولستوی و...... بسیار شنیده‌اید. هنگام بازید از بخش روسیه، می‌توانید مجسمه و تابلوهای نقاشی این بزرگان را خریداری کنید.

دهکده جهانی دبی

غرقه کشور لبنان

 لبنان از معدود کشورهایی است، که معماری سنتی آن، ترکیبی از سبک و سیاق غربی و عربی است. بگونه‌ای که همزمان می‌توانید، آمیختگی ساختار غرب و عرب را در یک جا و یک نگاه ببینید. به همین دلیل است، که غرفه لبنان از بخش‌های مورد علاقه گردشگران است. از غذاهای معروف و جهانی این کشور، می‌توان فلافل و حوموس را نام برد. اگر وارد غرفه شوید، در نگاه اول متوجه رستوران‌های می‌شوید، که در حال سرو فلافل اصیل لبنانی و حوموس تازه هستند. قطعا تست این غذای اصیل برای ایرانیان لذت‌بخش خواهد بود، چرا که ممکن است برای اولین بار باشد، که فلافل اصل لبنان را تست می‌کنند.

دهکده جهانی دبی

جواهرات سنگین و خوش‌تراش عربی همواره زبان‌زد خاص و عام بوده و هست. اگر قصد خرید جواهرات عربی کرده‌اید، یک‌راست به غرفه لبنان بروید، چرا که بهترین زیورآلات، مربوط به مغازه‌های این بخش است. امکان ندارد تا به‌حال درمورد پارچه‌های عرب، به‌ویژه کشور لبنان نشنیده باشید. هرساله از میان لباس‌های که مد می‌شوند، می‌توان به وضوح دوخت و پارچه‌های عربی را دید. می‌توانید در بخش لبنان پارچه‌های باکیفیت و اصیل عربی را خریداری کرده و به عنوان سوغاتی . یادگاری گرانبها با خود ببرید.

غرفه فرصتی

 از این نام تعجب نکنید، وزارت امور اجتماعی امارات، طی یک حرکت فرهنگی برای فروش صنایع دستی کشاورزان و مردم محلی کشورشان، غرفه‌ای با این نام در قلب دهکده جهانی دبی راه اندازی کرده‌اند، تا باکیفیت‌ترین و اصیل‌ترین سوغات امارات را به دست گردشگران برسانند. از این جهت، توانسته‌اند کمک شایانی به مردم کشور بکنند و فرهنگ خود را به مردم جهان در بهترین سطح معرفی کنند.

دهکده جهانی دبی

غرفه کشور ایران در دهکده جهانی دبی

 هنگام گردش در دهکده جهانی دبی، از هر گردشگری درمورد باشکوه‌ترین غرفه بپرسید، نام بخش ویژه ایران را به زبان خواهد آورد. بزرگ‌ترین غرفه مربوط به ایران است، و هنگام ورود به شهرک شکوه و عظمت بخش ایران، شما را میخ‌کوب خواهد کرد. قسمت ورودی به سبک معماری هخامنشیان و تخت جمشید طراحی شده است. دو مجسمه بسیار بزرگ دو سمت درب اصلی نصب شده‌اند، که سوژه عکاسی بسیاری از عکاسان است. آجرچینی قسمت ورودی کاملا مربوط به دوران هخامنشی و ساسانی است، که در آن از رنگ سفید و کرم بهره گرفته شده است.

داخل که شوید، از دور فروشگاه فرش‌های اصیل و نفیس ایرانی را خواهید دید، که طراحی و رنگ قرمز آنها چشم شما را خواهد گرفت. معمولا این فرش‌ها دست‌بافت تبریز و یزد یا ماشینی هستند، که طرح و نقش اصیل ایرانی دارند. اکثر گردشگران خارجی فرش ایرانی را به عنوان سوغات می‌برند. اما تمام مسئله این نیست، آوازه غذای ایرانی به‌خصوص کباب کوبیده و آبگوشت حسابی در دنیا پیچیده است و در غرفه می‌توانید رستوران هایی را ببینید، که دو شماره اول منوی آنها، کباب و آبگوشت است. علاوه بر آن، هر خوراک سنتی ایرانی یا دسرهای دلپذیر مخصوصی را که بخواهید، در رستوران‌های مختص به ایران پیدا خواهید کرد.

دهکده

کشورعزیزمان سوغات های بسیاری دارد، که شهرت جهانی داشته و هر سال مقدار زیادی صادرات از این محصولات داریم. به همین دلیل غرفه ایران، مملو از مغازه ای است که سوغاتی ایرانی مانند پشمک، پسته و آجیل، بستنی سنتی، فالوده شیرازی، زعفران، گز اصفهان، سوهان قم و....... به فروش می‌رسانند. در بخش ایرانی دهکده جهانی دبی، لباس محلی سراسر کشورمان را خواهید دید، که شاید تابه‌حال در خود ایران ندیده باشید. رقص های محلی، بازی‌های قدیمی، ساز و آواز ایرانی و..... همگی از پایه ثابت‌های غرفه ایران هستند که رنگ و بویی بس دل‌نشین و جذاب به این قسمت داده است.

غرفه کشور کویت

 کویت از ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، که ثروت در معماری آنها به وضوح دیده می‌شود. هنگامی که قصد ورود به بخش کویت را دارید، در وهله اول دیوار نورپردازی شده به رنگ آبی،  رودی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در ادامه یک کشتی بسیار بزرگ، با طراحی خاص و زیبا تمامی گردشگران را به نوبت روی عرشه می‌کشد، تا عکس‌های یادگاری و تبلیغاتی بگیرند. فضای طراحی شده داخل غرفه کویت، علاوه بر نمایش سنت و ثروت، حس راحتی را به شما القا خواهد کرد، که ممکن است چندین ساعت را در ورودی اصلی بمانید.

دهکده جهانی دبی

غذاهای کویت به ادویه و چربی زیاد معروف است، در رستوران‌های بنا شده نیز، این قاعده به خوبی رعایت شده و چربی غذا چکه می‌کند. تعداد رستوران، غذاخوری و محل‌های خدماتی این بخش تا حدودی زیاد است و شما را ناخودآگاه سرگرم خوراک‌های متنوع می‌کند. صنایع دستی گران‌بها و زیورآلات براق، مشهورترین و پرفروش ترین سوغات کویت هستند، که در راستای فروش آنها مغازه‌های زیادی به‌پا شده‌اند. عطر و عود های اصیل عربی، از نماد های کویت به‌شمار می‌رود. دست کم نود درصد توریست‌ها قبل از خروج از غرفه کویت، چندین عطر و عود با خود به یادگار می‌برند. البته عطر عرب بسیار غلیظ است، و ممکن است مناسب سلیقه ایرانی‌ها نباشد. ولی در بین آن‌همه عطر و بو، و عود های در حال دود شدن، حتما یک بو مشام شما را قلقلک خواهد داد.

دهکده جهانی دبی

غرفه کشور ترکیه در دهکده جهانی دبی

 کم‌تر کسی پیدا می‌شود، که ترکیه را دوست نداشته باشد. در آسیا، کشور ترکیه رتبه اول را در مهاجر پذیری دارد، و این بدان معنا است که این کشور از نظر سطح رفاه اجتماعی و فردی بسیار پیش‌رفته است. اگر روزی به ترکیه سفر کردید، حتما متوجه مهاجران، چند فرهنگی بودن جامعه، سطح بالای روابط عمومی و صلح بین نژادها را خواهید دید. با تمامی موارد گفته شده، ترکیه سنت و آداب و رسوم خود را حفظ کرده است. به همین دلیل غرفه ترکیه در دهکده جهانی دبی را با همان معماری عثمانی و سلجوقی خواهید دید. هر فردی ناخودآگاه با دیدن بنای معروف ترکیه در این دهکده آب و هوای شرجی را احساس خواهد کرد و به یاد لباس‌های سنتی رنگارنگ خواهد افتاد.

 

غرفه ترکیه در دهکده جهانی

 

بستنی فروشی‌های ترکیه، شهرت جهانی دارند، داخل شهرک نیز در قسمت ترکیه، بستنی فروشی وجود دارد، که با هزار فوت و فن باید بستنی خود را از فروشنده بگیرید‌. هرچه از باقلوای ترک بگوییم کم گفته‌ایم، سفره‌خانه های سنتی ترک، شما را میهمان چای و قهوه ترک خواهند کرد و همراه باقلوا ورودتان را خوش‌آمد خواهند گفت. دلمه، کوفته و بوراک نیز از غذاهای ملی ترکیه به‌شمار می‌روند، از این رو رستوران‌های این بخش غذاهای زیادی را از جمله سه مورد گفته شده سرو می‌کنند. صنایع دستی زیادی از ترک‌ها در این غرفه به فروش می‌روند، که همگی نشان‌دهنده سنت دیرینه ترکیه، مخصوصا عصر سلجوقی و عثمانی هستند. آینه‌کاری، شیشه کاری، لباس محلی ترک، سرامیک‌های نقاشی شده و..... یک به یک به خوبی عناصر سنت ترکیه را به شما نشان خواهند داد.

غرفه کشور قطر در دهکده جهانی دبی

قطر نیز از دیگر کشورهای ثروتمند جهان است. وارد این غرفه که شوید، در ابتدا دو نوع بودن معماری را خواهید دید، اوایل غرفه و ورودی آن کاملا به سبک عربی بوده و سقف‌های گرد و بادگیرها را خواهید دید. در ادامه تعدادی نورگیری گ در سقف و دیواره قابل مشاهده هستند، که همراه با چوب‌های نصب شده در دیوار، شما را به یاد خانه‌ها در سریال های تاریخی عربی می‌اندازد. اما کمی داخل تر، معماری اسلامی قابل مشاهده است، که بسیار چشم‌نواز و جذاب است. شاید بین غرفه‌های کشورهای عربی، قطر هنری ترین آنها باشد، چرا که در قسمت صنایع دستی نقاشی، خطاطی، تابلوهای مختلف، مجسمه، طراحی های مختلف و لباس سنتی خواهید دید. تمامی صنایع دستی به‌خوبی با سنت و هنر عرب تزیین شده‌اند و شما را وادار به خرید می‌کنند. رستوران‌ها و کافه‌های سنتی و مدرن نیز بخشی از غرفه قطر را به خود اختصاص داده‌اند. بوی غذای پر ادویه و شیرینی‌های خوش طعم تمام فضا را احاطه کرده‌اند.

غرفه قاره آفریقا

 این غرفه نمایندگی رسمی پانزده کشور آفریقایی را دارد، بنابراین محصولات زیادی از آفریقا در این بخش خواهید دید. هنگام مواجه شدن با ورودی این بخش، بدون دیدن نام آن متوجه اصالت آفریقایی آن خواهید شد. چرا که آن سبک معماری و طیف‌های رنگی، فقط از یک سنت آفریقایی برمی‌آید. اگر به دنبال صنایع چوبی با کیفیت می‌گردید، به غرفه آفریقا بروید، چرا که در این بخش با صنایع تزیینی و کابردی چوبی بسیاری مواجه خواهید شد، که همگی از جنس چوب ماهون، کریستال، آبنوس و سنگ صابون ساخته شده‌اند. همگی این صنایع چوبی دست‌ساز بوده و دارای نقش و نگارهای خاصی هستند. غذاهای معروف آفریقایی بسیاری در این بخش پخته و سرو می‌شوند، که عطر آنها هر گردشگری را به این غرفه می‌کشاند. فهرست پانزده کشور نماینده به شرح زیر است: رواندا، کنیا، سنگال، نیجریه، غنا، اتیوپی، موریتانی، تانزانیا، آنگولا، اوگاندا، زیمباوه، سودان، ماداگاسکار، نامبیا، آفریقای جنوبی. جالب است بدانید، باکیفیت‌ترین و معطر ترین قهوه جهان، در آفریقا کشت می‌شود. اگر سری به این غرفه بزنید، حتما عطر قهوه و طعم آن را در فنجان‌های غنایی خواهید چشید.

 

آشنایی با غرفه های دهکده جهانی دبی

 

غرفه کشور سوریه

سوریه کشوری با قدمت طولانی و فراز و نشیب های بسیار است، که موارد زیادی برای نمایش در دهکده جهانی دبی دارد. در نظر عموم مردم، معماری تمامی کشورهای عربی یکسان است، اما با دیدن غرفه سوریه این پیش‌فرض در ذهن شما نابود خواهد شد. آجرچینی کرمی و آجری رنگ، تصویر شادی را در ذهن شما ایجاد خواهد کرد، که با ورود به غرفه، این شادی دوچندان و پایدار خواهد شد‌. معماری سوریه در دهکده، برگرفته از بازار قدیم حمیدیه دمشق است، که اصالت هنر بین‌النهرین و دمشق را نشان می‌دهد. وارد غرفه که شوید، فروشگاه‌های صنایع دستی شما را از هر طرف دوره خواهند کرد. آجیل عربی بو داده، آثار خطاطی، تابلوهای نقاشی، ظروف و دیگر آثار مسی، لباس‌های دست‌دوز پنبه‌ای و....... همگی از صنایع دستی و خوراکی‌های سوریه هستند، که در این غرفه به فروش می‌رسند. همچنین در تعدادی از مغازه ها مبلمان عربی برای فروش وجود دارند. از هرچیزی که گذشتید، از شیرینی و باقلوای سوریه دل نکنید، برای یک‌بار هم که شده تست کنید و همراه میوه خشک های معروف سوغاتی ببرید. در سفره‌خانه های این بخش چای داغ عربی همراه با میان وعده‌های رایج سوریه سرو می‌شوند، که مشتری زیادی دارند.

دهکده

غرفه امارت متحده عربی در دهکده جهانی دبی

 قطعا کشور امارات در دهکده جهانی دبی، بخشی را به خودش اختصاص داده است. معماری این بخش کاملا قابل تشخیص است، چرا که ورودی گنبدی شکل به همراه بادگیرهای بلند و چوب های بیرون زده از دیوار، نشان دهنده سبک قدیمی خانه‌‌های عربی است. به طبع همچین معماری و طراحی، سنت اصیل عرب و نحوه خنک کردن خانه‌ها در هوای گرم را نشان می‌دهد. امارات نیز سوغاتی و صنایع دستی بسیاری دارد، به محض ورود بوی عطر و عود عربی توجه شما را جلب خواهد کرد. عطر و عود اماراتی نسبت به کویتی غلظت کمتری دارد و به مذاق همه گردشگران خوش می‌آید. چه کسی هست که عطر عرب را نپسندد؟ جلوتر که بروید متوجه بوی روغن‌های معطر را متوجه خواهید شد. روغن امارات علاوه بر بوی خوش فواید بسیاری برای انسان دارد. این بخش هم دارای رستوران‌هایی است که غذای اصیل و خوش خوراک عربی را طبخ می‌کنند، قطعا با دیدن غذاخوری‌ها گرسنه خواهید شد. از صنایع دستی می‌توان به ظروف کوچک، چرا‌غدان، شمعدان، فانوس و...... اشاره کرد. نقاشی‌های کار دست نیز، بخش محبوبی از مغازه‌های اماراتی هستند. حتماً شما هم آوازه قلیان عربی به گوشتان رسیده است. در حین بازدید از غرفه امارت قلیان‌های عربی زیادی را خواهید دید، که انتخاب را برای شما سخت خواهند کرد.

دهکده جهانی دبی

غرفه ایالات متحده آمریکا

 آمریکا نیز جای خاص خود را در دهکده جهانی دبی دارد، که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با نام آمریکا، همگی یاد فیلم‌های قدیمی، کابوی‌ها، صخره‌های بلند، کلیسا و ناقوس و...... می‌افتیم. هنگام نزدیک شدن به غرفه آمریکا، در نگاه اول، مجسمه بسیار بزرگ کابوی را خواهید دید، که پشت آن مجسمه‌ آزادی دیده می‌شود. در قسمت پایینی دیوارهای ورودی سر یک گاو شاخ دار با چشمان سرخ خواهید دید، و اگر بالاتر را نگاه کنید، متوجه می‌شوید، سبک طراحی ورودی برگرفته‌ از کلیسای معروف مکزیک و کلیسای واشنگتن است. غرفه آمریکا، به نمایندگی از تمامی کشورهای آمریکایی بنا شده ‌است، و شما در قسمت صنایع دستی، محصولات بسیار متنوع و گسترده‌ای را از سرتاسر ایالات متحده آمریکا خواهید دید. رستوران‌های این بخش نیز، غذاهای آمریکایی را با دستور پخت اصیل و قدیمی سرو می‌کنند.

دهکده

غرفه کشور بحرین

به محض دیدن معماری ورودی بحرین، به یاد مناطق گرم خشک خواهید افتاد. تعجب نکنید، رنگ کرمی و خاکی این معماری، به همراه طراحی اصیل بحرینی این حس را به شما منتقل خواهد کرد. از نقاط مشترک طراحی بحرین با دیگر کشورهای عربی، نورگیر و بادگیرهای بلند است. البته تعجبی هم ندارد! در تمامی کشورهای عربی هوا گرم و آفتاب روز تند است. اگر می‌خواهید سوغات و محصولات، و فرهنگ همه کشورهای عربی را یک‌جا ببینید، وارد غرفه بحرین شوید. جذاب ترین سازهای بخش بحرین، درب‌های آن است. طراحی و دقت ساخت درها به قدری زیاد و زیبا است، که شما را خیره خواهد کرد. البته رستوران‌های سنتی، فلافل بحرینی و شاورما پخت می‌کنند که طعم اصیل و دلنشینی دارند. در قسمت صنایع دستی، حداکثر لوارم سنتی کشورهای عربی را خواهید دید، که تنوع زیادی دارند.

دهکده جهانی دبی

غرفه کشور فلسطین

نمای ورودی فلسطین، بی‌شک از زیباترین‌ها است. طراحی به رنگ سفید، مشکی، کرمی و نوپردازی‌های طلایی درخشش خاصی در معماری این قسمت ایجاد کرده‌اند. فروشگاه‌های بسیاری را خواهید دید، که مدل‌های متنوعی از عبای عربی می‌فروشند. عطاری نیز از قسمت‌های مهم غرفه فلسطین است. بوی روغن زیتون، ادویه و..... همگی شما را به سمت عطاری‌ها خواهد کشید. چای‌خانه سنتی از دیگر ملزومات فلسطین است، که در دهکده جهانی دبی نیز جای خود را حفظ کرده است، و به همراه شیرینی‌های خوش طعم عربی برای گردشگران سرو می‌شود. صنایع دستی فلسطین نیز از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار هستند، که این بخش را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین ها کرده است.

دهکده جهانی دبی

غرفه کشور چین

 اگر به دنبال شلوغ‌ترین قسمت گلوبال ویلیج هستید، سراغ غرفه چین بروید. کشور چین، قدمتی چند هزار ساله دارد، بنابراین موارد زیادی برای فروش و نمایش دارد. در قسمت ورود معماری قرمز رنگ خواهید دید، که البته تعجبی ندارد، همه کشور چین را با خانه‌های شیروانی قرمز می‌شناسند. در وهله اول مجسمه‌های بزرگ، چراغ‌های کاغذی، گل‌های چینی، توجه شما را جلب خواهند کرد و در ادامه متوجه لباس سنتی چینی می‌شوید، که همراه با گل‌سرهای محبوب و مشهور به فروش می‌رسند. اما قسمت عجیب‌تری هم وجود دارد، استخر پرورش مروارید! بله درست شنیدید. در غرفه چینی‌ها، استخرهای وجود دارند، که مروارید پرورش می‌دهند و از آن در زیورآلات زنانه به عنوان صنایع دستی فروشی استفاده می‌کنند. پرورش مروارید یک سنت و کار قدیمی در چین است، که چندین هزار سال قدمت دارد. طب چینی نیز در جهان بسیار معروف است، و به عنوان یک طب قدیمی در بسیاری از دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. در دهکده جهانی دبی نیز، داخل قسمت چینی‌ها انواع گیاه‌های بومی چین، چای‌های مختلف، دمنوش های اصیل، ادویه و پودرهای درمانی متنوع و...... برای فروش قرار داده شده‌اند. غذاها و خوراکی‌های چینی نیز بخش جدانشدنی این غرفه هستند، اگر سری به رستوران‌ها بزنید، منویی بلند و بالا از خوراکی و غذاهای این کشور خواهید دید. البته همان‌طور که می‌دانید، همه آنها با ذائقه ایرانی‌ها جور نیست. ولی می‌توانید بسیاری از خوراک‌های معروف را در قالب میان وعده تست کنید.

دهکده جهانی دبی

غرفه کشور اسپانیا

 اسپانیا نیز جای مخصوص خود را در گلوبال ویلیج دارد. بسیاری از گردشگران در نگاه اول جذب ورودی قرمز و سفید رنگ آن می‌شود، که بی‌شک نماینده سنت و رنگارنگی کشور اسپانیا است. داخل غرفه، لباس و کفش‌های زیادی را در قسمت صنایع دستی خواهید دید، که شما را وادار به خرید می‌کنند. در ادامه شاهد زیتون و ترشی‌های معروف اسپانیایی هستید، که امکان خریداری جداگانه و یا سرو درکنار غذاهای محلی را دارید. قسمت ورودی کاملا شبیه قلعه‌های فریبنده اسپانیا طراحی شده است، که در قسمت‌های کناری دو برج دیده‌بانی قرار دارد.

دهکده جهانی دبی

غرفه کشور ایتالیا

هرجا که نام هنر باشد، بعد از ایران، نوای ایتالیا را خواهید شنید. بسیاری از مردم، ایتالیا را با پیتزا و پاستا می‌شناسند. اما باید بدانید، که تابلوهای نقاشی ایتالیایی از محبوب‌ترین نقاشی‌های جهان هستند. هرگاه  نقاشی را دیدید، که در آن یک تابوت پر از گل‌های قرمز بود، بدانید اصالت این سبک برای ایتالیا است. ورودی ایتالیا با الهام از دروازه های قرون وسطایی ایتالیا طراحی شده‌اند که رنگ کرمی اصالت آن را تأیید می‌کند. ماسک‌های ونیزی و لباس‌های قرون نوزده و هجده، از پرفروش‌ترین‌های این غرفه هستند. البته اگر رستوران‌های ایتالیایی فرصتی برای بازدید از قسمت صنایع دستی بگذارند. در این بخش می‌توانید، مزه اصلی پیتزا و پاستا را بچشید.

دهکده جهانی دبی

غرفه کشور مصر

اصلا امکان ندارد در دهکده جهانی دبی، غرفه‌ای از کشور اسرارآمیز مصر وجود نداشته باشد. همه ما همواره مصر را کشوری با رازهای زیاد و تاریخی به قدمت چندین هزار سال دیده‌ایم، و این امر باعث شده است، مصر کشور مورد علاقه بسیاری از ما ها باشد. ابتدای ورود به دهکده، وردی مصر را خواهید دید، که به شکل اهرام ثلاثه مصر و مجسمه‌ هایی از فرعون طراحی و معماری شده‌ است. بخش مصر، بیش از صد غرفه فروش صنایع دستی، رستوران، چای‌خانه و....دارد، که حسابی شما را درگیر خواهد کرد. لباس های ملی و محلی، تن‌پوش اصیل مصری (جلابیه)، سربندهای مصری، کفش و.... بسیار پرفروش و محبوب هستند. خوراک های معروف مصری همراه با چای سنتی و شیرینی خوش طعم، همواره در رستوران‌ها سرو می‌شوند. در غرفه مصر بخشی جداگانه برای فروش لوازم خانگی مصری، عثمانی، و لوستر و چراغ‌های زیبای مصری وجود دارد.

دهکده جهانی دبی

غرفه کشور هندوستان

 اگر نگاهی به لیست کشورهای معروف بی‌اندازید، نام هندوستان را در اول جدول خواهید دید. این کشور که به معبد، گل، لباس‌های زیبا و رنگی و فیلم‌های فوق‌العاده اکشن معروف است، در دهکده جهانی دبی، نیز اصالت خود را حفظ کرده و همان‌قدر خاص و رنگی نمایان شده‌است. به رودی که نگاه کنید، گنبدهای ریز و درشت بسیاری خواهید دید، که شما را به یاد تاج محل و فیلم‌های هندی می‌اندازد. در قسمت صنایع دستی، می‌توانید تمامی آن لباس، زیورآلات، کفش و... را که در فیلم‌ها دیده‌اید خریداری کنید. این غرفه بیش از 300 فروشنده دارد، به همین دلیل هر چیزی که از هند بخواهید را در این بخش می‌توانید به دست بیاورید. علاوه بر آن رستوران و کافه‌های در این قسمت دایر شده‌اند و خوراک‌های تند هندی طبخ می‌کنند، پس اگر بوی ادویه مشام شما را پر کرد، تعجب نکنید.

دهکده جهانی دبی

غرفه بنیاد خلیفه بن زاید آل نهیان

 این غرفه نیز توسط امارات برای گسترش و افزایش کسب و کار، به منظور قوت بخشیدن اقتصاد کشور ساخته شده است. از این رو مردم امارت می‌توانند در قالب غرفه، محصولات خود را که شامل صنایع دستی و سنتی عربی، لباس‌های اماراتی، عطر، روغن، عود، غذاهای محلی و..... برای گردشگران به نمایش بگذارند و به فروش برسانند. اگر خواهان خرید محصولات اماراتی بودید، در وهله اول به این غرفه و در ادامه به غرفه فرصتی و امارت متحده عربی بروید.

 

غرفه قاره آفریقا

 

سخن پایانی

سفر به دور دنیا و آشنایی با طریقه زندگی مردم و انواع گوناگون فرهنگ‌ها شاید کاری سخت، وقت‌گیر و پرهزینه باشد. اما از روزی که امارات دهکده جهانی دبی را تأسیس کرد، این کار دیگر نه سخت است و نه هزینه زیادی را می‌طلبد. برای بازدید کامل از این شهرک تفریحی و فرهنگی، شاید یک روز زمان کمی باشد، اما قطعا پرسود و خاطره خواهد بود. آشنایی با فرهنگ‌ها، سنت و آداب و رسوم، شیوه گذران عمر مردم در گوشه به گوشه دنیا، بازدید از صنایع دستی نفیس و تست غذاهای متنوع، همگی از فعالیت هایی هستند که افراد بسیاری به آن علاقه دارند. اگر شما هم خواستار چنین موقعیتی هستید، این جشنواره دائمی امارات مکان بسیار مناسبی برای شما است. مطالب فوق در راستای راهنمایی شما عزیزان به نگارش درآمده است، امیدواریم در راهنمایی شما موفق و پیروز بوده باشیم.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر