جاهای دیدنی بورسا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/20
بازدید: 4523
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بورسا نام شهری تاریخی در کشور ترکیه می‌باشد که در جنوب شرقی دریای مرمره واقع شده است. این شهر به مراکز خرید لوکس و بازارهای زیبایش شهرت دارد. همچنین دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری می‌باشد که از دوران عثمانی به جا مانده است.

شهر بوسا در زمستان بسیار دیدنی بوده و به عنوان یک جاذبه تفریحی فوق‌العاده هیجان‌انگیز، سالانه گردشگران بسیاری راهی این منطقه می‌شوند. عاشقان ورزش اسکی و اسکی‌بازان هر ساله در زمستان راهی بورسا شده و در پیست اسکی الوداغ در شمال این شهر مشغول ورزش و تفریح می‌شوند.

جاهای دیدنی بورسا

جاذبه‌های گردشگری این شهر به قدری زیباست، که به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به ترکیه سفر کردید از این شهر زیبا و توریستی غافل نشوید. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی بورسا می‌پردازیم.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

مسجد جامع بورسا

مسجد جامع بورسا یکی از قدیمی‌ترین مساجد بسیار بزرگ این شهر است که به دستور سلطان Bayezid I عثمانی و به سبک سلجوقیان ساخته شد. ساخت این مسجد بین سال‌های 1396 تا 1399 میلادی به طول انجامید.

معروف ترین مساجد استانبول - معرفی مساجد + عکس 

مسجد جامع بورسا دارای 20 گنبد و 2 مناره بوده و طراحی داخلی مسجد به گونه‌ای است که به بازدیدکنندگان حس آرامش و امنیت را منتقل می‌کند.

آدرس مسجد جامع بورسا: Nalbantoğlu Mahallesi, Atatürk Cd., 16010 Osmangazi/Bursa, Turkey 

مسجد جامع بورسا

مسجد امیر سلطان ترکیه

مسجد امیر سلطان تلفیقی از از هنر و معماری حکومت عثمانی می‌باشد که به دستور سلطان مراد دوم بنا شد. این مسجد دارای بخش‌های مختلفی همچون حمام، مدرسه، عمارت و دروازه آرامگاه است. مسجد امیر سلطان بر روی تپه‌ای در جوار گورستان امیر سلطان در ناحیه شرق شهر بورسا قرار دارد. در این مجموعه زیبا و دیدنی دوازده مقبره وجود دارد، که متعلق به سلطان مراد دوم و خانواده او می‌باشد.

آدرس مسجد امیر سلطان شهر بورسا: Emirsultan Mahallesi, Emir Sultan Mezarlığı, ۱۶۳۶۰ Yıldırım/Bursa, Turkey

مسجد امیر سلطان ترکیه

درخت قدیمی اینکایا (İnkaya)

درخت اینکایا به عنوان قدیمی‌ترین درخت چنار شهر بورسا شناخته می‌شود و یکی از جاذبه‌های دیدنی بورسا بوده که در منطقه ایوک‌جی‌نا در شمال شهر بورسا قرار دارد. همچنین رستورانی در نزدیکی این درخت کهن‌سال واقع شده که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا ساعات خوشی را زیر سایه آن سپری کنند.

آدرس درخت قدیمی اینکایا: İnkaya, İnkaya Mahallesi, 16710 Karacabey/Bursa, Turkey 

درخت قدیمی اینکایا (İnkaya)

موزه کاراگوز (Karagoz)

موزه کاراگوز که در شهر بورسا قرار دارد و  با جمع‌آوری انواع عروسک‌ها، معرف سبک مختلف اقوام کشور ترکیه می‌باشد. در مجموعه کاراگوز، شما می‌توانید با نحوه زندگی و پوشش ازبک‌ها، روس‌ها و رومانیایی‌ها که در این کشور زندگی می‌کردند، بیشتر آشنا شوید. ناگفته نماند که در قسمت‌هایی از این موزه عروسک‌گردانی به صورت زنده اجرا می‌شود و می‌توانید شیوه زندگی اقوام مختلف را از نزدیک ببینید.

آدرس موزه کاراگوز: Çekirge Mahallesi, Çekirge Cd. No:159, 16265 Osmangazi/Bursa, Turkey

 ساعت بازدید: ۹:۳۰ تا ۵:۳۰

موزه کاراگوز (Karagoz) شهر بورسا

دروازه امپریال

یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر بورسا، دروازه امپریال است که به دوره دوم امپراطوری رم بازمی‌گردد. این قلعه تاریخی دارای دیوارهای بلند و چهار دروازه می‌باشد که در طول دوره‌های مختلف، تغییراتی در آن رخ داده است. قلعه امپریال در قسمت غربی شهر تاریخی بورسا قرار دارد.

آدرس دروازه امپریال ترکیه: Hocaalizade Mahallesi, 16230 Osmangazi/Bursa, Turkey

دروازه امپریال بورسا

موزه آتاتورک در شهر بورسا

این بنا را به آتاتورک پیشکش شده‌بود و بعد از آن در سال 1938 به شهر بورسا اهدا شد. سپس در سال 1968 این ساختمان را  به موزه تبدیل کردند. آتاتورک هر زمان که به شهر بورسا سفر می‌کرد برای اقامت، این ساختمان را انتخاب کرده و همچنین وسایل موجود در موزه نیز، متعلق به این شخصیت است. این موزه در خیابان سکیرگ (Cekirge) قرار دارد.

موزه آتاتورک در شهر بورسا

منطقه گردشگری اولوداغ

یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار هیجان‌انگیز در بورسا پیست اسکی اولوداغ است. ارتفاع برف در برخی از مناطق اولوداغ به 240 سانتی‌متر می‌رسد. افراد ورزشکار و علاقمند به اسکی هر سال زمستان به بورسا سفر می‌کنند تا تفریحی فراموش نشدنی برای خود رقم بزنند.

منطقه گردشگری اولوداغ ترکیه

پارک آبی آکوآنینوا (Ninova Aquapark)

همانطور که می‌دانید در اغلب شهرهای ترکیه پارک‌آبی وجود دارد و شهر بورسا هم از این قائده مستثنی نیست. شاید با تجربه پارک آبی Ninova هزینه تور ترکیه شما کمی افزایش یابد ام  باید بگوییم که این پارک ابی یکی از جاذبه‌های تفریحی شهر بورسا است، تا لذت یک سفر خاطره‌انگیز را برای گردشگران تکمیل کند.

آدرس پارک آبی آکوآنینوا: Ertuğrul, Ahmet Taner Kışlalı Blv., 16120 Nilüfer/Bursa, Turkey

ساعت کاری پارک آبی آکوآنینوا: ۹:۳۰ –  ۲۳:۳۰

پارک آبی آکوآنینوا (Ninova Aquapark)

موزه شهر بورسا

اگر میخواهید با تاریخ شهر بورسا بیشتر آشنا شوید موزه شهر بورسا بهترین گزینه است. در این موزه می‌توانید از انواع سلاح‌ها و شخصیت‌ها اطلاعاتی کسب کنید. همچنین با انواع اقوام مختلف با فرهنگ‌های متفاوت از گذشته‌های دور تا به امروز بیشتر آشنا شوید.

آدرس موزه شهر بورسا: Hocaalizade Mahallesi, Atatürk Cad. No:8, 16010 Osmangazi/Bursa, Turkey

موزه شهر بورسا

پارک گیاه‌شناسی بورسا

پارک گیاه‌شناسی بورسا با مساحتی بالغ بر 400.000 مترمربع که شامل 8000 درخت و 100 هزار بوته‌گل مختلف است، یکی از جاهای دیدنی بورسا می‌باشد. این پارک تحت نظارت و نگهداری این شهر می‌باشد. شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به طبیعت و گل‌وگیاه علاقمند هستید حتما از این پارک دیدن کنید.

آدرس پارک گیاه‌شناسی بورسا: Çukurcaköy Mahallesi, Nilüfer cad, 16190 Osmangazi/Bursa, Turkey

پارک گیاه‌شناسی بورسا

روستای قدیمی جومالی کیزیک (Cumalikizik)

روستای Cumalikizik یکی از روستاهای بسیار قدیمی شهر بورسا ترکیه است، که قدمت آن به 700 سال پیش می‌رسد. روستا جومالی کیزیک در دامنه شمالی کوه Uludag و شرق شهر بورسا قرار دارد. این روستای زیبا توانسته از آداب و رسوم، فرهنگ، معماری، سنن، شیوه زندگی اقوام مختلف از اوایل دوران عثمانی تا حال حاضر، به خوبی محافظت کند.

روستای جومالی کیزیک (Cumalikizik)

اگر به روستای قدیمی جومالی کیزیک رفتید از دیدنی‌های آن به سادگی نگذرید. از جمله زیبایی‌های این روستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمانی که وارد این روستا شدید لذت پیاده‌روی در کوچه پس کوچه‌های باریک و سنگ‌فرش شده با معماری زیبای و قدیمی آن را از دست ندهید.
  • به شما پیشنهاد می‌کنیم از خوراکی‌های خوشمزه کافه رستوران‌های مدرن و کلاسیک آن غافل نشوید.
  • یک مسجد چوبی و قدیمی و چشمه آب زکیه خاتون در این روستا به چشم میخورد.
  • بازدید از حمامی قدیمی و زیبا در روستای جومالی کیزیک نیز خالی از لطف نیست.
  • مزارهایی چند صد ساله با سنگ قبرهای قدیمی و بسیار خاص در نزدیکی روستا، از دیدنی‌های جومالی کیزیک می‌باشد.

جاهای دیدنی روستای جومالی کیزیک (Cumalikizik)

بازار هان کوزا

اگر به بورسا رفتید و دنبال خرید سوغات هستید، بهترین گزینه ابریشم است. یکی از صنایع دستی مهم این شهر، ابریشم می‌باشد و برای تهیه آن باید به بازار ابریشم فروش‌ها بروید، که در محله هان‌کوزا قرار دارد. بازار هان‌کوزا در 1491 بنا شده و ساعت کاری آن از 8 صبح تا 8 شب می‌باشد. بعد از خرید ابریشم می‌توانید به کافه‌های اطراف بازار بروید تا لذت خرید را برایتان دوچندان کند.

بازار هان کوزا ترکیه

مسجد سبز بورسا

مسجدی بی‌نظیر و زیبا در کنار بازار قدیمی به نام مسجد سبز یا یشمیل وجود دارد. این مسجد زیبا با وقف سلطان محمدچلبی پادشاه عثمانی در طول سال‌های 1419 تا 1421 میلادی بنا شد که به عنوان یکی از محبوب‌ترین مساجد بورسا شناخته می‌شود.

مسجد سبز بورسا

آبشار saitabat شهر بورسا

آبشاری بسیار زیبا که در دامنه کوه اولداغ در 12 کیلومتری بورسا، چهره شهر را بسیار دیدنی کرده‌ است و از جاذبه‌های طبیعی بورسا محسوب می‌شود.

آبشار saitabat شهر بورسا

معرفی شهر قونیه - آشنایی با شهر تاریخی و قدیمی ترکیه!

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر