جاهای دیدنی آنکارا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/19
بازدید: 9635
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پایتخت هر کشوری می‌تواند به عنوان زیباترین شهر آن کشور محسوب شود. همچنین اگر آن کشور در دسته جاذبه‌های گردشگری باشد می‌تواند جذابیت و شکوه شهرها را دوچندان بکند. آنکارا، پایتخت ترکیه از این قاعده مستثنی نیست و این کشور دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که در این مقاله از سایت لحظه آخر قصد داریم تا جاهای دیدنی آنکارا را معرفی نماییم.

مکان های دیدنی آنکارا؛ مسجد قوجاتپه

از آنجا که ترکیه، کشوری مذهبی و مسلمان محسوب می‌شود، وجود مسجد در شهرهای ترکیه، چندان عجیب نیست. در شهر آنکارا مسجدی به نام قوجاتپه وجود دارد که بزرگترین مسجد در این شهر هم به حساب می‌آید. امروزه از این مکان به عنوان یکی از جاهای دیدنی آنکارا نام می‌شود. برای تاسیس و بنا نمودن مسجد قوجاتپه معماران حدود 20 سال زمان صرف نمودند و در سال 1987 این پروژه به اتمام رسید؛ همچنین در بنا این مسجد از سبک عثمانی نئوکلاسیک استفاده شده که جذابیت این مسجد را دوچندان می‌کند. وسعت و بزرگی این مسجد به قدری است که بیش از 20000 هزار مسلمان می‌تواند در این محیط حضور پیدا کنند و نماز خود را به جای آورند.

آدرس مسجد قوجاتپه: "Kültür Mahallesi, Kocatepe Mosque, Doktor Mediha Eldem Sokak, Çankaya/Ankara, Turkey"

مسجد کجاتپه

تجربه سفر به شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه

جاذبه های گردشگری آنکارا؛ برج آتاکوله

برج آتاکوله به عنوان یکی از برج‌های آسمان خراش آنکارا محسوب می‌شود که ارتفاعی 125 متری دارد. این برج در مرکز شهر آنکارا قرار گرفته است. طرح و ایده ساخت این برج از سال 1987 شروع شد و در طی 2 سال این پروژه به اتمام رسید. هنگامی که به بالای این برج راه پیدا کنید، افق و چشم انداز بی‌نظیری را می‌توانید از این شهر ببینید که هیچ جای آنکارا وجود ندارد؛ همچنین در این برج، رستوران گردان‌های بین المللی وجود دارد تا لذت دیدن از برج آتاکوله را دوچندان کند.

آدرس برج آتاکوله: "Cankaya, Ankara 06550, Turkey"

برج آتاکوله

آنیت کبیر

آنیت کبیر نام آرامگاهی می‌باشد که برای مصطفی کمال آتاترک اولین رئیس جمهور ترکیه بنا شده است. برای بازدید از این آرامگاه باید به بالای آنی تپه آنکارا بروید تا از این جاذبه گردشگری دیدن کنید. در سال 1953 این آرامگاه باشکوه بنا شد که در این آرامگاه می‌توانید هنر معماری ترکیه را مشاهده کنید که تلفیقی از معماری سنتی و مدرن می‌باشد.

آدرس آنیت کبیر: "Mebusevleri Mh., 06570 Çankaya/Ankara, Turkey"

آنیت کبیر

جاهای دیدنی ترکیه - آشنایی کامل با بهترین جاذبه‌هایی که در سفر به کشور ترکیه می‌توانید تجربه کنید!

منطقه تاریخی اولوس

اولوس (Ulus) نام منطقه‌ای در مرکز شهر آنکارا که در اطراف بلوار آتاتورک واقع شده است. این منطقه به علت بناهای تاریخی متعددی که دارد، توانسته در چندسال اخیر به عنوان جاذبه‌های گردشگری آنکارا قرار بگیرد. توریستان در این منطقه می‌توانند درباره تاریخ و فرهنگ ترکیه آشنایی بیشتری پیدا کنند و از کشور زیبا ترکیه اطلاعات تاریخی بیشتری پیدا کنند. در نما و طرح‌های ساختمانی این منطقه از سمبل‌های نئوکلاسیک به جای سمبل‌های عربی عثمانی استفاده شده است.

آدرس منطقه تاریخی اولوس: "Türkiye, Ankara, şehir merkezi, Atatürk Bulvarı, Ulus ilçesi"

منطقه تاریخی اولوس

آکواریوم آکوا وگا

آکواریوک آکوا وگا از دیگر جاهای دیدنی آنکارا ترکیه به حساب می‌آید. معماران، این محیط را تونلی با طول 105 متری بنا کرده‌اند که در اطراف این تونل بتوانند 12000 هزار حیوانات آبزی مانند کوسه، ماهی، اسب دریایی و ... را قرار دهند تا افراد حاضر در محیط بتوانند همه حیوانات را مشاهده کنند. از دیگر نکات ویژه‌ای که این آکواریوم دارد می‌توان به شبیه سازی حیات حیوانات دریایی اشاره کرد تا بینندگان از سبک زندگی این حیوانات بیشتر آشنا شوند.

آدرس آکواریوم آکوا وگا: " NataVega Outlet Akşemsettin Cad./2308 Sk 1/A Mamak Merkez/Ankara Turkey"

آکواریوم آکوا وگا

پایتخت ترکیه _ قبل از سفر به پایتخت ترکیه راجب این شهر بیشتر بدانید!!

معبد آگوستوس

معبد آگوستوس از دیگر مکان‌های دیدنی آنکار به حساب می‌آید که در قرن اول میلادی بنا شده، آگوستوس که اولین امپراتور روم به حساب می‌آید در حین جنگ‌های پیاپی خود بر روی این معبد نوشته‌هایی با زبان لاتین و یونانی را برجا گذاشته که امروزه این نوشته‌ها به محیطی گردشگری تبدیل شده است.

آدرس معبد آگوستوس: " Ankara,turkey"

معبد آگوستوس

مسجد حاجی بایرام

دیگر جاهایی که از دوران عثمانی‌ها برجای مانده، موزه حاجی بایرام می‌باشد که در سال 1427 میلادی به دست معماران معروف عثمانی و سینان طراحی و پیاده سازی شده است. این مسجد در منطقه تاریخی اولوس آنکارا قرار داد که از محبوب‌ترین مساجد این شهر هم به حساب می‌آید.

آدرس مسجد حاجی بایرام: " Hacı Bayram Mahallesi, Sarıbağ Sk. No:13, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey"

مسجد حاجی بایرام

دریاچه موگان

دریاچه موگان یا گولباشی که وسعتی حدود 5.5 متر مربع را دارد، در آنکارا واقع شده است. این دریاچه که بیشتر برای تفریح و خوش گذرانی استفاده می‌شود عمقی حدود 11.50 متری دارد. زیبایی و وسعت این دریاچه باعث شده تا شهروندان در این محیط، رستوران‌هایی را بنا کنند تا پذیرا توریستان باشند.

آدرس دریاچه موگان: "Ankara 06830, Turkey"

دریاچه موگان

محله تاریخی هامامونو

هامامونو، خیابانی پر از خانه‌های چوبی و تاریخی که از زمان عثمانی‌ها برجا مانده تا این محله را به محله‌ای تاریخی تبدیل کند. اکثر خانه‌های سنتی و قدیمی که در این محله قرار دارند تبدیل به رستوران‌ها و مغازه‌های صنایع دستی شده‌اند تا حال و هوای این محله در همان دوران عثمانی باقی بماند. لازم به ذکر است بدانید مهمت آکیف ارسوی که سرود ملی ترکیه را خوانده، در این محله قرار دارد که امروزه این خانه به موزه تبدیل شده و مجمسه این فرد بزرگ در میدان مرکزی هامامونو گذاشته شده است.

آدرس محله تاریخی هامامونو: "Hamamonu,ankara,turkey"

محله تاریخی هامامونو

قلعه آنکارا

قلعه آنکارا در محله قدیمی و سنتی اولوس قرار دارد که قدمتی بیش از هزار ساله را در کارنامه خود ثبت نموده. این قلعه قرون وسطایی از چندین ساختمان تاریخی تشکیل شده که امروزه این ساختمان‌های به رستوران، گالری و ... تبدیل شده است. اجناسی که در مغازه‌های این قلعه وجود دارد، بسیار خاص و کمیاب تلقی می‌شوند و در هر مغازه‌ای از شهر آنکارا نمی‌توانید این اجناس را پیدا کنید.

آدرس قلعه آنکارا: "Kale Mah. 06240 Altındağ/Ankara Turkey"

قلعه آنکارا

موزه فضای باز آلتین کوی

موزه‌های همواره برای برخی افراد لذت بخش و به یاد ماندنی تلقی می‌شود، موزه‌ای که می‌تواند قدمت چندین ساله ترکیه را به رسمیت نشان دهد، موزه فضای باز آلتینکوی است که برای هر سنینی مناسب می‌باشد. آثاری که این موزه را تشکیل می‌دهد، عبارت‌اند از:

  • خانه قدیمی
  • مسجد قدیمی
  • چشمه قدیمی
  • خانه داری به سبک قدیمی
  • ماشین آلات و ابزارات

آدرس موزه فضای باز آلتین کوی: "Beşikkaya Mahallesi, 2044/1. Sk., 06230 Altındağ/Ankara, Turkey"

موزه فضای باز آلتین کوی

 

موزه تمدن های آناتولی

موزه تمدن آناتولی که امروزه برای کنفرانس‌ها، آزمایشگاه و ... استفاده می‌شود. این موزه آثار و اشیاء زیادی را در خود جای داده که به دوران عثمانی‌ها، آناتولی و پارینه سنگی باز می‌گردد. همچنین سنگ‌ها و طلاهای باستانی در این موزه وجود دارد که می‌تواند برای همه افراد جالب باشد.

آدرس موزه تمدن های آناتولی: "Kale Mh., Gözcü Sk. No:2, 06240 Ulus/Altındağ/Ankara, Turkey"

موزه تمدن های آناتولی

موزه نیرو هوایی آنکارا

موزه‌های زیادی را می‌توانید در شهر آنکارا پیدا کنید، یکی از موزه‌های آنکارا که متفاوت عمل نموده؛ موزه نیرو هوایی است که تاریخ پرفراز آسمان ترکیه را نشان می‌دهد. از آثاری که این موزه در دید بازدیدکنندگان قرار داده، می‌توان به لباس‌ها، مدال‌ها و ... اشاره داشت که حدود 700 اثر می‌باشد.

آدرس نیرو هوایی آنکارا: "Doğanbey Mh. Atatürk Bulvarı No:33 06250 Altındağ/Ankara Turkey"

آثار موزه نیرو هوایی آنکارا

موزه چنگلهان راحمی

موزه چنگلهان راحمی از دیگر جاهای دیدنی آنکار محسوب می‌شود که آثار صنعتی را به بینندگان نمایش می‌دهد. همچنین این موزه در سال 2005 میلادی تاسیس شد که امروزه به جاذبه گردشگری آنکارا تبدیل شده است. آثاری که این موزه را تشکیل داده، عبارت اند از:

  • گالری‌های فرش
  • ماشین آلات کشاورزی
  • نمایشگاه‌های دارویی، حمل و نقل ریلی، وسایل ارتباطی و ....

همچنین می‌توانید درباره وهبی کوچ که به عنوان اولین صنعت گر ترکیه به حساب می‌آید هم اطالاعاتی بدست آورید.

آدرس موزه چنگلهان راحمی: "Depo Sokak No: 1 | Kale Mah., Ankara 06230, Turkey"

موزه چنگل های راحمی

موزه هنرهای مدرن

از دیگر موزه‌هایی که در این شهر وجود دارد، موزه هنرهای مدرن می‌باشد که در سال 2010 افتتاح شد. این موزه می‌تواند چشم انداز بی‌نظیری از هنرهای سنتی تا مدرن را به تصویر می‌کشد که می‌توان گفت این موزه بهشت هنر و هنرمندان است. در این موزه نمایشگاه‌ها و کارهای متفاوتی نظیر فرناندو فرانکو، دیگو ریورا و فریدا کالو برگزار شد که جذابیت این موزه را دوچندان می‌کند.

آدرس موزه هنرهای مدرن: "Hacettepe Mahallesi, Turkocagi Sokak No: 4"

موزه هنرهای مدرن

موزه اریمتان

موزه فرهنگی اریمتان از مجموعه آثار یوکسل اریمتان استفاده کرده که این آثار از 2000 شی باارزش آناتولی که میتوان به سنگ‌های قدیمی، سکه‌ها، جواهر آلات و ... تشکیل شده، اشاره داشت. همچنین در این موزه کنسرت‌های موسیقی مجلسی ترکی هم برگزار می‌شود که بیشتر به کنسرت‌های سه شنبه معروف می‌باشد. لازم به ذکر است بدانید که در این موزه می‌توانید برخی اجناس نظیر جواهرات قیمت گذاری شده را برای تزئین و شکیل کردن خانه خریداری کنید.

آدرس موزه اریمان: "Kale Mahallesi Depo Sokak, No.1 Ulus, Ankara"

موزه اریمتان

مرکز فرهنگی ترکی استرگم

از دیگر جاهای دیدنی آنکارا که میتوان به آن اشاره کرد، مرکز فرهنگی ترکی استرگم است. این مرکز فرهنگی در قصر تاریخی استرگم از سال 2005 پذیرا گردشگران و شهروندان می‌باشد. آثار هنری این مرکز گردشگری بر روی دیوارهایش هک شده و توریستان می‌توانند در بدو ورود از زیبایی‌ها و تاریخ ترکیه آگاه شوند. نمای مرکز فرهنگی ترکی استرگم از سنگ مرمر استفاده شده که در کنار زیبایی می‌توانید از معماری این کشور هم آگاه شوید.

آدرس مرکز فرهنگی ترکی استرگم: "Güçlükaya Mh, Fatih Cd., 06280 Keçiören/Ankara, Turkey"

مرکز فرهنگی ترکی استرگم

پارک گنچلیک

پارک گنچلیک، یک پارک همگانی با وسعتی حدود 68 هکتار می‌باشد که از سال 1943 در دسترس قرار گرفته است. این پارک در اطراف میدان اولوس قرار دارد که به راحتی می‌توانید از دو جاذبه و محیط گردشگری دیدن کنید. در این پارک تالار انجمن شهرداری آنکارا وجود دارد.

آدرس پارک گنچلیک: "Gençlik Parkı, Doğanbey Mh., 06060 Ankara, Turkey"

پارک گنچلیک

مراکز تفریحی ترکیه - معرفی جاهای تفریحی و مکان های هیجان انگیز ترکیه

موزه جمهوری

موزه جموری اسلامی از سال 1981 بنا شد. اغلب توریستان و شهروندان این موزه را به عنوان «ساختمان دومین مجلس ترکیه» می‌شناسند، علت این موضوع هم این است که سال 1924 تا 1960 در این موزه مجلس ترکیه برگزار میشد. این ساختمان که امروزه به موزه جمهوری شناخته می‌شود توسط معمار ودات تک پیاده سازی شده که از سبک نئوکلاسیک الهام گرفته شده است. عکس نخست وزیر و رئیس جمهورهای سابق ترکیه آثار این موزه را تشکیل داده‌اند که می‌توان از تاریخ و فرهنگ جمهوری ترکیه آگاه شد.

آدرس موزه جمهوری: "Doğanbey, Cumhuriyet Cd. No:7, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey"

موزه جمهوری آنکارا

موزه ایالتی هنر و مجسمه سازی

موزه ایالتی هنر و مجسمه سازی آنکارا در سال 1930 توسط عارف حکمت کویون اوغلو احداث و بنا شده که آثاری مانند مجسمه، ظروف سرامیکی، نقاشی، عکس و ... را در دید عموم قرار داده است. آثار این موزه از قرن نوزدهم تا امروز تشکیل شده که قدمتی غنی و ممتازی دارند. همچنین در این موزه، کلاس‌ها و آموزش‌های هنری برگزار می‌شود که دانشجویان در آن شرکت می‌کنند تا با دنیای مجسمه سازی بیشتر  آشنا شوند.

آدرس موزه ایالتی هنر و مجسمه سازی: "Hacettepe, Türkocağı Sk., 06230 Altındağ/Ankara, Turkey"

موزه ایالتی هنر و مجسمه سازی

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر