قلعه جنی کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 15412
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در دل جزیره کیش قلعه متروکه و مهیبی به نام قلعه جنی کیش وجود دارد که افسانه و داستان های زیادی در مورد آن شنیده می شود قلعه جنی ها یکی از جاذبه های گردشگری کیش است که در استان هرمزگان قرار دارد. برای افراد ماجراجو رفتن به این دره و شنیدن افسانه و داستان های ترسناک آن بسیار لذت بخش خواهد بود البته مردم محلی شما را تا این مکان همراهی نخواهند کرد. گویا افسانه های محلی ریشه در واقعیت دارند!

قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش کجاست؟

قلعه جنی ها درغربی ترین نقطه جزیره کیش قرار دارد. اگر بدانید کشتی یونانی دقیقا کجاست پیدا کردن آدرس این قلعه برای شما دشوار نخواهد بود. برای بازدید از این قلعه به سمت غرب جزیره هرمز حرکت کنید و بعد از آن به طرف جاده جهان بروید قبل از رسیدن به کشتی یونانی به قلعه مخوف جنی خواهید رسید.
آدرس قلعه جنی کیش: استان هرمزگان، کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی، قلعه جهان

داستان قلعه جنی در کیش 

زمانی که به غروب خورشید نزدیک میشویم و کم کم آسمان نور خود را از دست میدهد، قلعه جنی های کیش نیز به محل وحشت آور و بسیار ترسناکی تبدیل میشود که داستان های آن دل ها را میلرزاند. نام این و داستان های شنیده شده از آن بقدری وحشناک و آمیخته با واقعیت است که توصیه می کنیم برای رفتن به آن احتیاط کنید! افسانه و واقعیت های زیادی در مورد این قلعه وجود دارد که از جمله آن میتوان به داستان چهار سرباز اشاره کرد. در ابتدای قرن 40 هجری شمسی از این قلعه به عنوان پاسگاه کیش استفاده میشد. در طول شب صداهای خش خش و همهمه از اطراف و داخل قلعه به گوش می رسید و باعث شد سربازان و درجه داران به فکر ترک آن بیفتند. چهار سرباز برای کشیک در پاسگاه بودند زمانی که سربازان دیگر می خواستند شیفت خود را با آن چهار سرباز عوض کنند اجساد آن  ها را سیاه و کبود یافتند!!! همین مسئله باعث شد که تمامی سربازان و درجه دران این قلعه را برای همیشه ترک کنند.

این قلعه تا مدت ها متروکه مانده بود تا اینکه یک راننده تاکسی بعد از رساندن مسافر خود به کشتی یونانی در زمان انتظار برای بازگشت مسافر به قلعه جنی ها رفت. او در حوالی غروب افرادی را دید که برای مجلس عروسی دور هم جمع شده بودند و به جای پا سم داشتند! صحت این داستان ها هنوز دقیقا مشخص نیست اما این روایت ها بی دلیل گفته نشده است.

جاهای دیدنی کیش - لیست کامل جاذبه های گردشکری کیش + عکس + قیمت + آدرس

تاریخچه قلعه جنی کیش

اطلاعات دقیقی درباره تاریخچه و قدمت قلعه جنی ها در دسترس نیست. اما بسیاری آن را به پرتغالی ها نسبت می دهند و معتقند قلعه ای شبیه به قلعه پرتغالی هاست که در زمان اشغال جنوب ایران به دست پرتغال ساخته شده بود. زمانی که پرتغالی ها جنوب ایران را اشغال کردند قلعه های محکمی برای دفاع از خود ساختند و مورخان معتقدند که به احتمال زیاد این قله نیز یکی از قلعه هایی است که آن ها ساخته اند.

تاریخچه قلعه جنی کیش

ساختمان و معماری قلعه جنی در کیش

قلعه جنی ها نقشه ای مستطیل شکل دارد و شبیه به برخی قلعه های مدور نیست. دو برج در دو طرف این قلعه خود نمایی می کند که به منظور حفاظت از قلعه ساخته شده بودند. در دوراین قلعه پنجره های کوچکی قرار داردکه برای دیده بانی در برابر دشمنان به کار برده میشود. دیوار های  ضخیم این قلعه آن را از بروز از آسیب حفظ میکند. وسط این قلعه یک حیاط قرار دارد که باغچه کوچکی در آن قرار دارد.

دلیل نامگذاری قلعه جنی ها

احتمالا دلیل نامگذاری این قلعه را حدس زده باشید. بله به دلیل داستان های برگرفته از واقعیت و افسانه از این قلعه آن را به قلعه جنی میخوانند. زمانی که این قلعه به عنوان پاسداری از جزیره کیش استفاده میشود نام دیگری داشت اما بعد از فرار و تخلیه پاسگاه دیگر به اسم قلعه جنی ها خواهده شد.

جاذبه های دیدنی اطراف قلعه جنی

اگر به قلب جزیره کیش می روید دیدن جاذبه های دیگر کیش نیز خالی از لطف نیست. در این جزیره جاذبه های تاریخی فراوانی وجود دارد که در دل هر کدام رازی نهفته است.

از کشتی یونانی حتما بازدید کنید

کشتی یونانی یکی از جاذبه های زیبایی است که می توانید در پایان روز هنگام غروب به سمت آن بروید. این کشتی در 4 مرداد سال 1345 به گل نشست و برای همیشه در خلیج فارس ماند. هنوز هیچکس دلیل به گل نشستن این کشتی را نمیداند. در حال حاضر این کشتی بسیار فرسوده شده و و اگر مرمت نشود احتمالا برای همیشه از بین برود. برخی افراد فکر می کنند این کشتی متعلق به یونانی هاست که در جزیره کیش قرار دارد. به هر حال این کشتی یکی از مهمترین جاذبه های کیش است که افراد زیادی را جذب خود می کند.

جاذبه های دیدنی اطراف قلعه جنی کیش

روستای باغو؛ روستایی دیدنی در قلب کیش

روستای باغو یکی از روستاهای کیش است اما بیشتر به جزیره هرمز و قشم شباهت دارد. این روستا زمانی در تصرف پرتغالی ها بوده و در دل خود جاذبه های زیادی مانند مسجد تاریخی و درختان لود دارد. مسجدی که در این روستا قرار دارد دارای یک مناره است که حیاط بیرونی آن نیز به راحتی دیده می شود. درخت لور این روستا یکی از کمیاب ترین گونه های گیاهی است که از خانواده انجیر می باشد و دارای برگ های بیضی است و میوه های قرمز دارد.

روستای باغو؛ روستایی دیدنی در قلب کیش

کیش - همه چیز درباره جزیره زیبا و مرجانی کیش !

چگونه می توان به قلعه جن ها در کیش رفت؟!

بازدید از این قلعه به صورت رایگان وجود دارد اما باید اتفاقات ترسناک را به جان بخرید. توصیه میکنیم در زمان غروب آفتاب به این قلعه نروید زیرا داستان هایی که از آن شنیده شده بیشتر به این زمان باز می گردد. این قلعه مسدود شده و میتوان از میان بلوک رد شد و به آن رسید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر