ترمینال غرب

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/20
بازدید: 2535
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

چنانچه قصد دارید سفری به شهر‌های غربی کشور را داشته باشید، خرید بلیط اتوبوس ترمینال غرب یکی از انتخاب‌های مناسب برای شما خواهد بود. با وجود اینکه دیگر ترمینال‌های تهران نیز به برخی از شهر‌های غربی سفر دارند، اما ترمینال غرب را می‌توان مهم‌ترین پایانه برای سفر به این شهرها دانست.

 

ترمینال غرب

شهر تهران - هر آنچه که باید در مورد شهر تهران بدانید!

بلیط اتوبوس ترمینال غرب 

برای سفر به شهر‌های غربی کشور، خرید بلیط اتوبوس ترمینال غرب انتخابی هوشمندانه خواهد بود. این پایانه یکی از مهم‌ترین ترمینال‌های غرب تهران به شمار می‌رود. این پایانه در غرب تهران قرار دارد که از نظر موقعیتی به طور دقیق‌تر در ضلع شمالی میدان آزادی واقع شده است. در این ترمینال می‌توانید بلیط اتوبوس بسیاری از شرکت‌های معتبر همچون رویال سفر و ایران‌پیما را برای مسیر‌های مهم کشور تهیه نمایید. بنابراین برای تجربه‌ سفری آرام و بی‌دغدغه به مقصد مورد نظرتان می‌توانید اقدام به خرید بلیط اتوبوس ترمینال غرب نمایید. ضمن اینکه اگر مقصد شما در تهران ترمینال غرب است، دسترسی مناسبی به مناطق غربی و مرکزی شهر خواهید داشت. این ترمینال وسایل نقلیه زیادی برای دسترسی به تمام نقاط پایتخت دارد. یکی از ویژگی‌های این پایانه ازدحام بالای جمعیت در این سامانه است. این پایانه به عنوان بزرگ‌ترین ترمینال در ایران شناخته می‌شود که دارای امکانات زیادی است. توصیه می‌شود که قبل از خرید بلیط از هزینه‌های آن مطلع شوید. ضمن اینکه یادآور می‌شود که قیمت بلیط اتوبوس ترمینال غرب هزینه ثابتی ندارد و به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. مسافت انتخابی شما یکی از عوامل مؤثر در قیمت بلیط خواهد بود.

 

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

 

ترمینال غرب

 

استرداد بلیط اتوبوس ترمینال غرب

چنانچه که قصد دارید سفر پیش رو را کنسل کنید به راحتی می‌توانید از راه‌های مختلف اقدام به کنسلی و استرداد بلیط اتوبوس ترمینال غرب نمایید. البته این امر در صورتی راحت انجام می‌گیرد که به صورت اینترنتی و از سایت خرید بلیط اتوبوس ترمینال غرب اقدام به خرید کرده باشید. جهت کنسلی تنها می‌بایست به پنل کاربری خود در سایت مراجعه نموده و گزینه‌ استرداد بلیط اتوبوس را انتخاب نمایید. در نهایت پس از انتخاب بلیط مورد نظر خود در کمترین زمان اقدام به کنسلی بلیط خود کنید. کنسلی بلیط اتوبوس با توجه به مقررات، میزان جریمه متفاوتی دارد. اگر تا یک ساعت قبل از کنسلی صورت گیرد میزان جریمه در نظر گرفته شده ۱۰ درصد بوده و در صورتی که کمتر از یک ساعت مانده به حرکت و بعد از آن باشد حدود ۵۰ درصد خواهد بود. مقدار جریمه از زمان خرید بلیط تا ۲۴ ساعت قبل از حرکت ۱۰ درصد و ۲۴ ساعت قبل از حرکت به بعد ۵۰ درصد است. 

آدرس ترمینال غرب

این پایانه که به عنوان بزرگ‌ترین ترمینال در پایتخت به شمار می‌رود؛ در تهران، ضلع شمالی میدان آزادی، پایانه مسافربری آزادی قرار گرفته است.
شماره تلفن تعاونی ‌های ترمینال غرب
تلفن پایانه: ۴۴۶۶۳۹۵۴ – (۰۲۱)تلفن گویا: ۴۴۶۶۵۳۵۵ – ۴۴۶۵۹۶۷۶

مترو تهران - آشنایی با خطوط مترو تهران + دانلود جدیدترین نقشه مترو تهران با کیفیت بالا + نقشه (ویژه افراد دارای معلولیت و نابینا)

ترمینال غرب

 

مسیر‌های خروجی از ترمینال غرب

مسیر‌های خروجی از ترمینال غرب متفاوت بوده که با توجه به تعاونی‌ها مسیر‌های مختلفی همچون ابهر، پایانه اردبیل، اربیل عراق و... را می‌توان در نظر گرفت. برای اطلاع از ساعت حرکت اتوبوس‌های ترمینال غرب لازم است به تعاونی‌های مربوطه مراجعه نمایید.

خدمات پایانه مسافربری غرب تهران

این ترمینال که دارای مساحت ۵۰ هکتار بوده به عنوان بزرگ‌ترین ترمینال مسافربری کشور شناخته می‌شود. بزرگی این پایانه باعث شده تا از امکانات بالایی برخوردار باشد. به طور متوسط روزانه حجم زیادی از مسافران از طریق این پایانه جابه‌جا می‌شوند. در گذشته مسافران برای تهیه بلیط اتوبوس می‌بایست به صورت حضوری اقدام می‌نمودند که امروزه با توسعه سامانه‌های اینترنتی، افراد می‌توانند به صورت اینترنتی در کوتاه‌ترین زمان اقدام به خرید بلیط نمایند. برای راحتی مسافران، ترمینال غرب مجهز به تلفن گویا به صورت شبانه روزی است. این پایانه از امکانات زیادی برخوردار است که از جمله‌ آن می‌توان به سکو سوار و پیاده شدن مختص هر شرکت، فروشگاه فروش صنایع دستی، صوتی تصویری، دفتر نمایندگی سازمان تعزیرات حکومتی، رستوران، کافی شاپ، اتوماسیون حمل بار، سالن استراحتگاه، دفاتر فروش بلیط شرکت‌های مسافربری، انبار توشه مختص هر شرکت، آژانس مسافربری، سرویس‌های بهداشتی مردانه و زنانه، تلفن‌های همگانی، كافی‌نت، دفتر نمایندگی وزارت راه و ترابری، جایگاه سوخت، پارک کودک، آرایشگاه، جایگاه شارژ تلفن همراه، کارواش، پارکینگ و دستگاه‌های آب‌سردكن و مواد غذایی و... اشاره نمود.

پارک های غرب تهران - شما میتوانید برای دیدن سایر پارک های دیدنی در غرب تهران بر روی لینک کلیک کنید. 

ترمینال غرب

 

درمانگاه و اورژانس

با توجه به بزرگی این پایانه، درمانگاه و اورژانس آن در ضلع شمال شرقی فاز ۱ محوطه پایانه واقع شده است که همواره در تلاش بوده تا خدمات‌رسانی دقیق و منظم برای مراجعه‌کنندگان داشته باشد. 

اتاق مادر و کودک 

در ترمینال غرب اتاق مادر و كودك در جهت خدمت‌رسانی به مادران و کودکان زیر ۵ سال، در طبقه دوم سالن انتظار ایجاد شده است.

کتابخانه پایانه مسافربری غرب

کتابخانه‌ای با بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب در طبقه بالای سالن انتظار ترمینال غرب، در جهت رفاه مسافران علاقه‌مند به کتاب بنا شده است تا به این صورت در فضایی آرام و مناسب از اوقات آزاد خود، مطالعه‌ای رایگان داشته باشند.

 

ترمینال غرب

 

مسجد پایانه 

در محوطه پایانه در ۲ طبقه مسجدی جهت برگزاری نماز جماعت در سه وقت (صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء) احداث شده است. 

خوابگاه برای رانندگان 

خوابگاه رانندگان در ضلع جنوبی محوطه پایانه قرار دارد که مجهز به سرویس بهداشتی و حمام با ۱۲۴ تخت بوده و به صورت شبانه‌روزی به رانندگان اتوبوس شركت‌های تعاونی و خصوصی خدمات‌رسانی می‌کند. 

کارواش 

جنب خیابان برادران شهید رحمانی در ضلع جنوب غربی پایانه، کارواش قرار گرفته که در تمام ساعات آماده سرویس‌دهی به عموم شهروندان خود است‌. 

باشگاه پرورش اندام و سونا و جکوزی

استخر سرپوشیده، سونا و جكوزی و باشگاه پرورش اندام در کنار خوابگاه رانندگان اتوبوس، در جهت رفاه رانندگان احداث شده است. 

پارکینگ

این پایانه از دو پارکینگ برخوردار است. پاركینگ سواری شماره ۱ که دارای ۸۵۰۰ متر مربع مساحت و ۳۰۰ سلول است. این مرکز به صورت شبانه‌روزی در حال سرویس‌دهی به شهروندان خواهد بود. درب ورود و خروج پارکینگ شماره ۱ در خیابان برادران شهید رحمانی قرار دارد. در ضلع شرقی پایانه، پاركینگ سواری شماره ۲ واقع شده که برای ورود و خروج به پاركینگ می‌بایست از طرف بلوار دانش اقدام نمود. از نظر مساحت نیز این پارکینگ دارای ۶۰۰۰ متر مربع بوده که حدود ۲۲۰ سلول دارد.

 

ترمینال غرب

 

جایگاه سوخت

جایگاه سوخت گازوئیل در این پایانه به ۲۰ نازل مجهز بوده و جایگاه سوخت بنزین معمولی با ۱۴نازل و بنزین سوپر با ۲ نازل در جهت رفاه شهروندان تعبیه شده است. 

مجتمع تعمیرگاهی 

مجتمع تعمیرگاهی در این پایانه با ۸۰۰۰ متر مربع مساحت در فاز دو پایانه قرار دارد که خدماتی همچون آهنگری و جلوبندی‌سازی، پنچرگیری، تعویض روغنی، صافكاری و اتاقسازی، باتری‌سازی، لوازم یدكی، كولرسازی و لوازم صوتی تصویری، خطاطی و بغل‌نویسی، تعمیر قفل و شیشه خم و مركز معاینه فنی خودرو‌های سنگین بوده و به طور تمام وقت در این مجتمع صورت می‌گیرد. 

خدمات رفاهی ویژه برای جانبازان و معلولان در ترمینال غرب 

در جهت رفاه حال شهروندان خدمات رفاهی ویژه جانبازان و معلولان در محل در‌های اصلی ورود و خروج پایانه، ویلچر ویژه جانبازان، معلولان و سالمندان در نظر گرفته شده است که این خدمات به صورت شبانه روزی و رایگان در اختیار مسافران عزیز قرار می‌گیرد تا به این شکل عزیزان برای تردد با مشكلی مواجه نشوند.

 

ترمینال غرب

 

سخن پایانی 

توسعه اینترنتی که در طی این چند سال اخیر صورت گرفته است؛ باعث شده تا سایت پایانه‌ها، به صورت شبانه روزی و بدون نیاز به حضور شهروندان خدماتی همچون خرید و رزرو بلیط اتوبوس را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهند. با بهره‌مندی از این سایت و با وارد کردن شماره تماس خود به سادگی می‌توان بلیط مورد نظر خود را از ترمینال غرب تهیه نمایید. امکان مشاهده لیست سرویس‌های موجود، انتخاب موقعیت صندلی‌ها، قیمت بلیط اتوبوس و بهره‌مند شدن از تخفیف‌های ویژه از مزیت‌های این سایت محسوب می‌شود.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر