سوغات ترکیه

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/24
بازدید: 401
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سوغاتی ترکیه چیست؟ این یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی است که در سفر به ترکیه ممکن است به ذهن‌تان خطور کند چرا که سوغاتی نمادین‌ترین چیزی است که از یک سفر به یادگار می‌ماند. همین مسئله سبب می‌شود تا همه ما در طول سفرهای داخلی و خارجی به سوغاتی‌های مهم آن منطقه توجه کنیم و آن‌ها را برای خود و عزیزانمان بخریم. در صورتی که قصد سفر به ترکیه یا شرکت در تور ترکیه را دارید، در این مقاله از لحظه آخر همراه ما باشید تا با 15 تا معروف‌ترین سوغات ترکیه آشنا شوید.

سوغات ترکیه

بهترین سوغات ترکیه

سوغات ترکیه به انواع خوراکی‌های خوشمزه، لباس و صنایع دستی تقسیم می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید هم خوراکی‌های خوش طعم و خاص این کشور را به عنوان سوغاتی همراه خود ببرید و هم سوغات غیرخوراکی آن را خریداری کنید. در ادامه مشهورترین سوغات این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تجربه سفر به شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه

فرش‌های ترکیه؛ معروف‌ترین سوغات این کشور

از جمله معروف‌ترین سوغات کشور ترکیه، فرش‌های زیبای آن است. در سراسر کشور ترکیه فرش‌های خوش رنگ و لعاب ترکی خودنمایی می‌کند. این فرش‌ها که قالی‌های آناتولی نامیده می‌شوند، در فرش‌فروشی‌های معتبر این کشور به فروش می‌رسند. نقش و نگار این فرش‌ها دقیقا مطابق با سلیقه ایرانی‌های اصیل است.

فرش ترکیه

همه چیز درباره ترکیه - همه آنچه که باید در مورد ترکیه بدانید!

ظروف سفالی؛ جذاب‌ترین سوغاتی ترکیه

دومین سوغاتی ترکیه، ظروف سفالی است. ظروف سفالی این کشور را می‌توانید در شهر کاپادوکیا خریداری کنید؛ چرا که در این شهر شاهد مغازه‌های زیبایی هستیم که انواع ظروف سفالی در نقش و نگار مختلف را به فروش می‌رسانند. اگر طرفدار صنایع دستی هستید، ظروف سفالی را به عنوان سوغات ترکیه به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ظروف سفالی ترکیه

چای ترکیه؛ چای اصیل و خوش عطر

همه ما می‌دانیم که ترکیه به چای خوش طعم و خوش عطر خود معروف است. انواع چای موجود در این کشور شامل چای سیاه، چای سبز، چای گیاهی و... است. از جمله محبوب‌ترین چای در این کشور چای سیب است. اگر فردی عاشق چای هستید و یا اطرافیان شما چای دوست دارند، بهترین سوغاتی که می‌توانید همراه خود ببرید همین چای‌های خوش عطر و طعم است.

چای ترکیه

قهوه ترک؛ سوغات پرطرفدارترین سوغات ترکیه

نام قهوه ترک را همه ما شنیده‌ایم. قهوه ترک در کشور ایران نیز یافت می‌شود؛ اما بیشتر آن‌ها اصل نیست. در کشور ترکیه می‌توانید قهوه ترک اصل بنوشید یا حتی بخرید و همراه خود به ایران بیاورید. در صورتی که عزیزان شما عاشق طعم اصیل قهوه ترک هستند، حتما برای آن‌ها نیز به عنوان سوغاتی ترکیه خریداری کنید.

قهوه ترک

حوله حمام ترک؛ سوغاتی خاص ترکیه

از دیگر سوغاتی‌های معروف این کشور، حوله حمام ترک است. این حوله‌ها در مراکز خرید و مغازه‌های کشور ترکیه به وفور یافت می‌شوند. از این حوله می‌توانید هم در طول سفر استفاده کنید و هم به عنوان سوغات همراه خود بیاورید. لازم است بدانید حوله‌های این کشور صد در صد از پنبه تولید شده‌اند و به سرعت آب را جذب می‌کنند.

 

جواهرات و زیورآلات ترکی؛ زیبا و ارزان قیمت

جالب است بدانید طلاهای کشور ترکیه قیمت مناسب و کیفیتی بالاتری نسبت به کشورهای دیگر دارند. اگر در میان سوغات ترکیه انتخاب شما جواهرات و زیورآلات است، سری به مغازه‌های معروف این کشور بزنید و با همراه داشتن پول کافی طلا و جواهرات زیبایی خریداری کنید.

جواهرات ترکیه

شیرینی و باقلوا؛ خوشمزه‌ترین سوغاتی ترکیه

از جمله خوشمزه‌ترین سوغات کشور ترکیه، شیرینی و باقلواهای معروف آن است. در صورتی که به شیرینی علاقه دارید توصیه می‌کنیم در سفر به ترکیه رژیم را کنار گذاشته و شیرینی و باقلواهای آن را امتحان کنید تا هوش از سرتان بپرد. توصیه می‌کنیم برای آشنا و خانواده خود نیز حتما از شیرینی و باقلواهای ترکیه خریداری کرده و به عنوان سوغات ببرید. یکی از شیرینی‌های معروف ترکیه شیرینی مکعبی شکل ژل مانند است که در آن آجیل و میوه یافت می‌شود. توصیه می‌کنیم حتما سری به بازار بزرگ ترکیه بزنید و از این شیرینی خریداری کنید.

شیرینی و باقلوا ترکیه

ادویه‌جات ترکیه؛ خوش رنگ و باکیفیت

ترکیه خوش رنگ‌ترین و خوش عطرترین ادویه‌ها را دارد. با سفر به شهر استانبول می‌توانید به بازار بزرگ و بازار مصری‌ها بروید و از دیدن مغازه‌های ادویه‌فروشی در آن شگفت‌زده شوید. با خرید ادویه‌های ترکیه به عنوان سوغات برای خود و آشناهایتان می‌توانید غذاهای خوش عطر و خوش رنگی درست کرده و نوش جان کنید.

ادویه جات ترکیه

صابون روغن زیتون؛ محصول مراقبتی و زیبایی

جالب است بدانید در میان این همه سوغات خوراکی، یکی از سوغات معروف ترکیه، صابون روغن زیتون است. این صابون را می‌توانید در بازارهای استانبول پیدا کنید. جالب است بدانید این صابون‌ها دست‌ساز هستند و سابقه طولانی در کشور ترکیه دارند. برای یافت این صابون و تهیه آن به عنوان سوغاتی، به بازار مصری‌ها در استانبول بروید.

صبون روغن زیتون ترکیه

فانوس‌های ترکی؛ سوغاتی جذاب و زیبا

از دیگر سوغات ترکیه که بسیار پرطرفدار است، فانوس‌های ترکی هستند که شامل چراغ‌های رنگارنگ و زیبایی بوده و در بازار بزرگ استانبول یافت می‌شوند. در صورتی که خود و آشناهایتان به دکوری و وسایل تزئینی علاقه دارید، می‌توانید این فانوس‌ها را به عنوان سوغات خریداری کرده و ببرید. لازم است بدانید این فانوس‌ها شیشه‌هایی از جنس موزاییک دارند و بر روی آن طرح و رنگ‌های مختلفی وجود دارد.

فانوس های ترکی

محصولات چرمی؛ ارزان‌ترین سوغاتی ترکیه

در صورتی که به محصولات چرمی علاقه دارید، می‌توانید انواع مشتقات چرمی را با خود به عنوان سوغات از این کشور ببرید. جالب است بدانید این محصولات، ارزان‌ترین سوغات کشور ترکیه هستند و در انواع ژاکت، کمربند، کیف پول مردانه و زنانه و... به فروش می‌رسند.

محصولات چرمی

پاشیمناز؛ شال‌های معروف محلی ترکیه

یکی دیگر از معروف‌ترین سوغات ترکیه، شال‌های محلی پاشیمناز است. این شال‌ها یکی از سوغات اصلی در شهر استانبول هستند و از ابریشم و ترمه تولید می‌شوند. این ساختار سبب شده تا جنس این شال‌ها بسیار نرم و مقاوم باشد.

 

ظروف سرامیکی؛ مهم‌ترین صنایع دستی کشور ترکیه

سابقه ساخت ظروف سرامیکی در کشور ترکیه به قرن هشتم میلاد باز می‌گردد. در این کشور جاده‌ای به اسم جاده ابریشم وجود داشت و همین مسئله منجر به رونق صنعت سرامیک‌سازی در این کشور شد. در حال حاضر زیباترین سوغاتی که از این کشور می‌توانید همراه خود ببرید کاشی و سرامیک‌های رنگارنگ به دست هنرمندان معروف است. همچنین از این سرامیک‌ها در ساخت ظروف آشپزخانه نیز استفاده شده است؛ بنابراین این ظروف را می‌توانید همراه خود به عنوان سوغاتی ببرید.

ظروف سرامیکی ترکیه

سنگ چشم زخم؛ معروف به سنگ دفع بلا

سنگ چشم زخم در کشور ایران نیز وجود داشته و معروف است؛ اما به عنوان سوغاتی معروف در کشور ترکیه نیز به حساب می‌آید. این سنگ را در مغازه‌های معروف در ترکیه می‌توانید پیدا کنید. این سنگ یک طلسم شیشه‌ای قدیمی برای دور کردن انرژی‌های منفی شناخته می‌شود که در میان ایرانیان نیز رایج است.

سنگ چشم زخم

آلات موسیقی سنتی؛ سوغاتی برای دوست‌داران موسیقی

اگر خود یا اطرافیانتان اهل هنر و موسیقی هستید، می‌توانید با خرید انواع ساز و آلات موسیقی سنتی و مخصوص کشور ترکیه آن‌ها را شگفت‌‎زده کنید. انواع سوغات آلات موسیقی سنتی در کشور ترکیه شامل یاغلاما، چوگور، قیچک، بالابان، توتک، سرنا و دوتار است.

 

بهترین سوغات شهر استانبول ترکیه

حال که با سوغات ترکیه آشنا شدید، قصد داریم سوغات برخی از شهرهای معروف آن را به صورت اختصاصی معرفی کنیم و به بررسی مراکز خرید معروف ترکیه برای خرید سوغاتی بپردازیم. با شهر استانبول شروع می‌کنیم. در استانبول که مرکز اقتصادی و توریستی ترکیه است تنوع سوغات زیاد است. انواع هنر دستی، فرش و قالیچه، زیورآلات و... از جمله معروف‌ترین سوغات استانبول هستند. معروف‌ترین بازار و مراکز خرید استانبول برای خرید سوغاتی را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

نام بازار یا مرکز خرید

سوغات و کالای معروف

فروشگاه درویش

لوازم حمام ترکی، پارچه، خزهای رنگارنگ

فروشگاه حرملیک

کالای خواب و حمام، قهوه ترک، قهوه‌جوش

فروشگاه جم لوکمان حکیم

طلا و جواهر و زیورآلات

فروشگاه باجگمان

تخته نرد زیبا و اصیل

بازار کاپالی چارشی

طلا و جواهر، فرش، ظروف مسی، محصولات چرمی

بازار می‌سرچارشی

بازار تخصصی ادویه

بازار هنرهای استانبول

انواع صنایع دستی

سوغات کوش آداسی - 12 تا از بهترین سوغاتی های کوشی آداسی

بهترین سوغات شهر آنکارا ترکیه

آنکارا که یکی دیگر از شهرهای زیبا و بزرگ ترکیه است، مرکز فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی ترکیه شناخته می‌شود. این شهر هر ساله پذیرای مهمان‌های زیادی است. اگر قصد خرید سوغات ترکیه و سوغات معروف آنکارا را دارید، در ادامه شما را راهنمایی می‌کنیم. لازم به ذکر است این شهر مرکز خرید انواع کیف، کفش و پوشاک برند است.

نام بازار یا مرکز خرید

سوغات و کالای معروف

مرکز خرید فروم آنکارا

معروف‌ترین مرکز تفریحی و رفاهی با کالاهای متنوع

مرکز خرید کیزیلای آنکارا

اجناس مدرن

مرکز خرید چریکچیکار یوکوشو

محصولات قدیمی، فرش، ظروف مسی، صنایع دستی، عتیقه

مرکز خرید آرمادا

انواع پوشاک و کیف و کفش

مرکز خرید گالریا

انواع پوشاک

 

بهترین سوغات شهر آنتالیا ترکیه

آنتالیا که یکی دیگر از شهرهای معروف ترکیه بوده و به بنادر زیبایی که دارد معروف است، شهری پرطرفدار برای توریست‌هاست. اگر قصد خرید سوغات ترکیه و سوغات معروف آنتالیا را دارید، لازم است بدانید باقلوا، چای سیب، ادویه، صنایع دستی، جواهرات، کیف و کفش و... از جمله سوغات معروف این شهر هستند. در ادامه می‌توانید با سوغات معروف و مراکز خرید این شهر آشنا شوید.

نام بازار یا مرکز خرید

سوغات و کالای معروف

مرکز خرید مارک آنتالیا

انواع پوشاک برند

مرکز خرید تراسیتی

انواع پوشاک، کیف و کفش

بازار بزرگ آنتالیا

انواع سوغاتی‌های آنتالیا

بازار دپو

انواع سوغاتی‌های آنتالیا

سوغات آنتالیا  _ معروف‌ترین سوغاتی‌های آنتالیا را بشناسید

از کجا سوغاتی ترکیه بخریم؟

برای خرید سوغاتی ترکیه بازارهای سنتی و مراکز خرید زیادی وجود دارد. در مطالب فوق در کنار معرفی سوغات معروف استانبول، آنکارا و آنتالیا، مراکز و بازارهای معروف ترکیه برای خرید سوغاتی را معرفی کردیم. به طور کلی اگر قصد خرید سوغات ترکیه را در سفر به این کشور دارید، می‌توانید در کنار تمام مراکز و بازارهای بالا که معرفی کردیم به بازار مصری‌ها، بازار بزرگ استانبول، فروشگاه‌های حوالی برج گالاتا، فروشگاه‌های Duty، بازار بزرگ و... نیز بروید و انواع سوغات این کشور را با قیمتی مناسب خریداری کنید. در بخش ثبت دیدگاه نظر خود را در خصوص این مطلب با ما به اشتراک بگذارید. با مراجعه به صفحه تور ترکیه در لحظه آخر نیز می‌توانید انواع قیمت‌های تور ترکیه را مشاهده کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر