سوغات کوش آداسی

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 1205
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از شهر‌های ترکیه که امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شناخته می‌شود، کوش آداسی است. این شهر ساحلی در بخش جنوبی کشور ترکیه واقع شده و به دلیل نزدیکی به ایران یکی از مکان‌های بسیار مناسب برای سفر محسوب می‌شود. می‌توان گفت این منطقه گردشگری نه تنها برای ایرانیان بلکه تمامی افراد در اقصی نقاط جهان جذاب بوده و به سبب داشتن امکاناتی چون مراکز خرید، هتل‌های لوکس و با شکوه، جاذبه‌های طبیعی، رستوران‌ها و کافه‌های مشهور، اغلب افراد علاقه‌مند به سفر به این منطقه هستند.

سوغات کوش آداسی

سوغات کوش آداسی

این امکان برای تمامی افراد وجود دارد تا حین سفر به مقصد دلخواه خود، با خرید سوغاتی از آن محل علاوه بر آشنایی با تاریخچه و فرهنگ مردمان آن منطقه، یادگاری زیبا از سفر خود بر جای بگذارند. سوغاتی‌ها نیز همانند پوشش‌های گیاهی، آداب و رسوم و... از کشوری به کشور دیگر متغیر بوده و در اکثر اوقات شما نمی‌توانید کالایی یکسان را در دو محل مختلف بیابید. جالب است بدانید واژه سوغاتی یا سوغات از کلمه‌ای با ریشه ترکی به معنی تحفه یا ره آورد گرفته شده است؛ که این کلمه به معنی یادآوری برای سفر محسوب می‌شود.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

خرید سوغاتی نه تنها برای گردشگران داخلی بسیار جذاب است بلکه با خریدن سوغاتی‌های مختلف توسط گردشگران خارجی نوعی صادرات نامرئی صورت گرفته و شما می‌توانید فرهنگ و آداب و رسوم خویش را در اقصی نقاط جهان رواج دهید. همچنین می‌توان خرید سوغاتی را منبع درآمدی بسیار خوب و مطلوب برای مردمان بومی آن منطقه دانست؛ چرا که افراد با ساخت یا تولید آن محصولات و فروش آن‌ها به گردشگران، نوعی کسب درآمد کرده و می‌توانند در طولانی مدت موقعیت شغلی و حرفه خود را ارتقا دهند.

نکته قابل تامل آن است که مردمان بومی کشور ترکیه مخصوصاً شهر کوش آداسی، نسبت به بهره داری بهتر و بیشتر از محصولات خود می‌بایست نکاتی چون منحصربه‌فرد بودن محصول، تولید محلی، زیبایی‌ شناسی، کیفیت، عملکرد سودمند سوغات توسط تولید‌ کننده و... را مد نظر داشته باشند.

سوغات کوش آداسی

لوکوم؛ شیرینی پرطرفدار

یکی از شیرینی‌های سنتی و محبوب کشور ترکیه، راحت‌الحلقوم یا لُقوم یا لُکوم بوده که مواد اصلی تشکیل دهنده آن نشاسته و شکر است. این شیرینی به صورت مغز دار و ساده در طعم‌هایی چون هویج، موز، انار، پرتقال و... وجود داشته و شما می‌توانید به راحتی در تمام سوغاتی فروشی‌ها و شیرینی فروشی‌ها آن را خریداری نمایید.

تور کوش آداسی - شهر زیبا و رویایی کوش آداسی را با ارزان ترین قیمت بگردید.

باقلوای ترکی

شاید در شهر‌های داخلی ایران همانند قزوین، تبریز یا یزد مزه باقلوا را چشیده باشید؛ اما به طور حتم می‌توان گفت طعم هیچ باقلوایی همانند باقلوا‌های ترکی نیست. شما می‌توانید در مغازه‌های شیرینی فروشی این شهر، باقلوای اصیل ترکی را به همراه چایی که در لیوانی کمر باریک سرو می‌شود، نوش جان کنید. این سوغاتی را نه تنها برای وعده‌های عصرانه خود، بلکه برای پذیرایی از تمامی مهمانان نیز می‌توانید از این شیرینی لذیذ استفاده نمایید.

از آنجا که طرز تهیه این شیرینی کمی دشوار بوده و تمامی مواد اولیه آن بسیار تازه و حساس هستند، توصیه می‌کنیم حین خرید به بسته‌بندی و تاریخ انقضای این سوغاتی دقت نمایید تا در حین سفر یا مدتی پس از آن فاسد نشود. اگر می‌خواهید یکی از خوش طعم‌ترین باقلوا‌های ترکیه را در شهر کوش آداسی نوش جان کنید، توصیه می‌کنیم به منطقه غازی عنتاب قاضی مراجعه کنید؛ چرا که این منطقه در کشور ترکیه شهرت بسیار زیادی در زمینه تولید سوغاتی‌ها و شیرینی‌های بومی ترکیه دارد.

معرفی کوش آداسی - کوش آداسی زیباترین شهر ترکیه

باقلوای ترکی

ادویه‌های خوشمزه ترکی

یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های کشور ترکیه و شهر کوش آداسی، ادویه‌های این منطقه است. اگر یک بار غذا‌های بومی کشور ترکیه را نوش جان کرده باشید خواهید فهمید که طعم، عطر و رنگ این غذا‌ها علاوه بر استفاده از مواد اولیه تازه، به ادویه‌های به‌کار گرفته شده در آن بستگی دارد. شما می‌توانید با مراجعه به بازارچه‌های محلی یا فروشگاه‌های این شهر، انواع و اقسام ادویه‌های متنوع را با طعم و عطری بی‌نظیر به وفور خریداری نمایید. بسیاری از افراد در ابتدای سفر خود تمایلی به خرید ادویه جات نداشته‌اند، اما با گذشت زمان و دیدن رنگ و لعاب این ادویه‌ها، به مغازه‌ها مراجعه کرده و ادویه گیاهان مشهوری چون میخک، دارچین، وانیل، نعناع، زیره سبز، پونه کوهی، فلفل و... را خریداری کردند.

هر کدام از ادویه‌های بومی این منطقه دارای خواص مخصوص به خود بوده و شما می‌توانید با استفاده از هر کدام، دردی را درمان نمایید. برای مثال فلفل پول بیبر می‌تواند خاصیت درمانی چون درمان درد معده، درمان گاز معده، بهبود گردش خون، کاهش کلسترول بالا، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و... داشته باشد. سماق نیز همانند سایر ادویه‌ها از شهرت بسیار زیادی در این کشور برخوردار بوده و استفاده از آن خواصی چون بهبود زخم، کاهش کلسترول بالا، درمان یبوست و... را به همراه دارد.

 از دیگر ادویه‌های رایج در این منطقه می‌توان به نعنا ترکی اشاره نمود که خاصیت ضد نفخ بسیار بالایی داشته و می‌توان از آن برای طعم‌سازی مرغ، گوشت و ماهی استفاده نمود. علاوه بر نعنا ترکی می‌توان به نعنا فلفلی نیز اشاره نمود که خواصی همانند نعنا ترکی داشته و می‌تواند طعم دهنده بسیار مناسبی برای غذا محسوب شود.

جاهای دیدنی کوش آداسی - بهترین جاهای تاریخی و تفریحی جزیره پرنده

ادویه‌های خوشمزه ترکی

چای سیب

اگر می‌خواهید با سفر به شهر کوش آداسی، سوغاتی خریداری نمایید تا همیشه برای شما یادآور سفری لذتبخش و خاطره‌انگیز باشد توصیه می‌کنیم چای سیب را در یکی از فروشگاه‌های این شهر نوش جان کنید. چای سیب و استفاده از آن در مهمانی‌ها و مجالس شادی نشانگر صفا، صمیمیت و دوستی میان افراد بوده و شما می‌توانید با سرو این نوشیدنی گرم، علاقه خود را به مهمان نشان دهید. علی رغم معروفیت و مشهوریت قهوه ترک، می‌توان گفت از وقوع جنگ جهانی دوم به بعد استفاده از چای در این منطقه رایج شده و تمامی افراد اعم از افراد بومی و گردشگران می‌توانند برای خرید آن به فروشگاه‌ها و بازارچه‌های محلی مراجعه کرده و به وفور انواعی از چای‌های مختلف را خریداری نمایند. چای‌های ترکی که شامل چای سیاه، چای سبز، چای سیب و... هستند، از طعم بسیار خوشی برخوردار بوده و سرو آن‌ها در لیوانی کمرباریک برای مهمانان توصیه می‌شود.

چای سیب

کالاهای زیبای چرمی

از دیرباز تاکنون یکی از کالا‌های مورد علاقه مردمان مختلف، کالا‌های چرمی بوده که تنوع بسیار زیادی داشته و می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را تهیه نمایید. از آنجا که چرم دارای انوع مختلفی چون چرم سبک، چرم نیمه سنگین و چرم سنگین است، این امکان برای تمامی افراد فراهم شده تا کالا‌هایی چون کیف، کفش، کمربند، لباس، جاکلیدی، دستبند و... را با استفاده از چرم مورد نظر خریداری نمایند.

ظروف سفالی

یکی از سوغاتی‌های کوش آداسی که می‌توان به عنوان کالایی زینتی نیز از آن استفاده نمود، ظروف سفالی است. نقش و ‌نگار روی ظروف سفالی بیانگر تاریخچه این شهر بوده و شما می‌توانید در اقصی نقاط محل زندگی خود به عنوان کالایی زینتی جهت جلوه دادن به فضای داخلی منزل استفاده نمایید. توصیه می‌کنیم کالا‌های سفالی را از محلی آشنا و مشهور چون کاپادوکیه خریداری نمایید تا از بابت ماندگاری و دوام آن نگران نباشید. صنعتگران بومی این کشور با استفاده از خاک رس که از رودخانه قرمز تهیه می‌شود، نسبت به ساخت ظروف سفالی اقدام نموده و اجناسی زیبا را خلق می‌نمایند.

این حرفه در کشور ترکیه قدمتی چندین ساله داشته و شما می‌توانید انواع مختلفی از کالا‌ها چون لیوان، بشقاب، کاسه و... را خریداری نمایید. هزینه خریداری این اجناس بسیار مقرون به صرفه بوده و این امکان برای شما فراهم می‌شود تا با پرداخت مبلغی بسیار اندک، کالایی همیشگی و به یاد ماندنی را برای خود خریداری نمایید.

هزینه سفر به کوش آداسی - هزینه سفر به شهر زیبای کوش آداسی چقدر می‌شود؟

ظروف سفالی ترکیه

شال پشمینه

شاید برایتان جالب است که خواستگاه پشیمنه از ایران بوده و توسط میر سید علی همدانی معرفی شده است. پشمینه نوعی کرک کشمیری بوده که مردمان کشور ترکیه از آن شال‌هایی زیبا و رنگارنگ تولید می‌نمایند. شما می‌توانید این شال‌های رنگارنگ و محلی را با قیمتی مناسب در بازارچه‌ها و فروشگاه‌های این شهر خریداری کرده و تا سالیان سال از آن به عنوان یادگاری از این شهر، یاد نمایید.

قالیچه و گلیم

اگر به دنبال خرید سوغاتی خاص در شهر کوش آداسی هستید پیشنهاد می‌کنیم قالیچه و گلیم این منطقه را فراموش نکنید. اغلب افرادی که مجذوب طرح، نقش و‌نگار گلیم و قالیچه‌ها می‌شوند از نظر مالی محدودیتی برای خرید سوغاتی نداشته و صرفاً خرید یادگاری مرغوب برایشان حائز اهمیت است. از آنجا که افرادی هنرمند زمان نسبتاً طولانی را برای بافت قالیچه و گلیم صرف می‌نمایند، بهای خرید این سوغاتی در مقایسه با سایر کالا‌ها نسبتاً بیشتر است. البته لازم به ذکر است شما می‌توانید این کالای ارزنده را در اقصی نقاط این شهر یافته و طرح و نقش مورد علاقه خود را خریداری نمایید. برخی از این گلیم‌ها و قالیچه‌ها کاربرد زیبایی داشته و می‌توان از آن به عنوان کف پوش، روکش مبل و... استفاده نمود.

قالیچه و گلیم ترکیه

قهوه ترک

بسیاری از افراد تمایل به چشیدن قهوه‌های متفاوت دارند؛ که می‌توان کشور ترکیه و شهر کوش آداسی را مقصدی مناسب برای آن‌ها دانست. قهوه ترک که از دانه‌های با کیفیت قهوه عربیکا تهیه می‌شود، بسیار خوش طعم بوده و می‌تواند طعم بسیار خوشی را به شما القا نماید. توصیه می‌کنیم با مراجعه به کافه‌ای مناسب در شهر کوش آداسی، طعم قهوه ترک اصیل را امتحان کرده و مقداری از پودر آن به همراه خود به عنوان سوغاتی همراه خود به منزل آورده و از آن لذت ببرید.

قهوه ترک

معروف‌ترین سوغات ترکیه - 16 تا سوغاتی های خوراکی، لباس و صنایع دستی ترکیه

جواهرات ترکی

شاید شما نیز تعریف جواهرات کشور ترکیه را در میان جوامع مختلف شنیده باشید. طلا و نقره این کشور بسیار شهرت داشته و می‌توانید برای خریداری جنس مرغوب آن، به شهر ماردین مراجعه نمایید؛ چرا که هر کالا خواستگاه مربوط به خود را داشته و می‌توان در آنجا جنسی مرغوب و با کیفیت را خریداری نمود. همچنین اگر طرفداران جواهرات عتیقه هستید، می‌توانید کالای مد نظر خود را همانند گردنبند، دستبند، النگو و... در یکی از مغازه‌های این شهر خریداری کنید.

لباس های اصیل و جذاب ترکی

از آنجا که کشور ترکیه و شهر‌های آن از مغازه‌ها، بازارچه‌ها و مراکز خرید بسیار معتبر و با کیفیتی بهره‌مند است، شما می‌توانید با مراجعه به محل مورد نظر انواع و اقسام پوشاک را با کیفیتی مطلوب خریداری نمایید. تمام اقلام از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار بوده و شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بسیار مناسب، کالایی بسیار مرغوب را دریافت نمایید. پیشنهاد می‌کنیم پس از مراجعه به محل مورد نظر، از خرید اجناسی چون کیف، کفش، روسری، شلوار، پیراهن و... غافل نشوید.

لباس های اصیل ترکیه

راحت الحلقوم

شاید بسیاری از افراد راحت الحلقوم و لوکوم را همانند یکدیگر بدانند؛ اما در واقعیت اینطور نبوده و شما باید برای تهیه لوکوم از رنگ خوراکی یا عصاره میوه‌ها استفاده نمایید. برای تهیه راحت الحلقوم چنین امری صادق نبوده و می‌بایست برای تهیه آن از پودر ژله استفاده نمود. شما می‌توانید این سوغاتی خوش رنگ و خوش طعم را در اکثر فروشگاه‌های این شهر خریداری کنید.

سخن پایانی

اگر قصد دارید برای تعطیلات به شهری ساحلی سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه کوش آداسی را از دست ندهید؛ چرا که این شهر با داشتن امکاناتی متعدد چون بازارچه‌های محلی، مراکز خرید، سوغاتی‌های رنگارنگ و... می‌تواند میزبان بسیار خوبی برای شما باشد. از آنجا که سوغات یک منطقه می‌تواند بیانگر تاریخچه، آداب و رسوم و خاطرات یک سفر باشد، توصیه می‌کنیم با خریداری سوغاتی، خاطراتی به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید و تا سالیان سال با یادآوری و دیدن آن‌ها، روز‌های دلچسبی برای شما تداعی شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر