سوغات آنتالیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 1731
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بسیاری از افراد به شهر یا کشوری که سفر می‌کنند سوغاتی و یادگاری نیز به همراه می‌آورند. در واقع یکی از قسمت‌های لذت بخش هر سفری خرید سوغاتی است. سوغات آنتالیا شامل صنایع دستی و انواع شیرینی‌ها می‌شود. سوغاتی‌های این شهر از جذابیت‌های سفر به این منطقه است چرا که تنوع بسیار زیادی دارد و هر سلیقه و ذائقه‌ای می‌تواند انواع محصولات باکیفیت آنتالیا را به عنوان سوغاتی و یادگاری تهیه نماید.

ظروف مسی

ظروف مسی

یکی از صنایع دستی که به عنوان محصولات سنتی شهر آنتالیا شناخته می‌شود ظروف مسی است. این ظروف از دوران بسیار دور در کشور ترکیه و همچنین در شهر آنتالیا تولید می‌شد. به طور کلی می‌توان گفت مردم محلی و مردم بومی شهر آنتالیا از سالیان سال در ساخت ظروف مسی تبحر داشتند. در حال حاضر استفاده از ظروف مسی در زندگی روزمره تبدیل به یک فرهنگ و سنت شده است. 
بسیاری از مردمان محلی شهر آنتالیا با استفاده از محصولات سنتی زیبای خود نمونه‌ای از فرهنگ و آداب و رسوم شهر خود را به خانه می‌آورند. توریستان و گردشگران تور لحظه آخری آنتالیا عزیز می‌توانند از تمامی صنایع دستی با کیفیت نظیر سماور، وسایل و مجسمه‌های مسی تزیینی با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند و یک یادگاری ماندگار تهیه نمایند. ظروف مسی با تبحر و شیوه‌های سنتی تولید می‌شود که باعث انتخاب تعداد کثیری از علاقه‌مندان به صنایع دستی سنتی می‌شود.

ظروف مسی

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

راحت الحلقوم، معروف ترین سوغات آنتالیا

کشور ترکیه به خصوص شهر آنتالیا به شیرینی‌ها و دسر‌های بسیار خوش طعم و لذیذ معروف است. یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های شهر آنتالیا معروف به راحت الحلقوم یکی از خوراکی‌های سنتی و به جای مانده از دوران عثمانی است. این شیرینی در اندازه و طعم‌های مختلف در تمامی اقصا نقاط شهر آنتالیا تهیه می‌شود. کمتر کسی را می‌توان مشاهده کرد که در زمان سفر به شهر آنتالیا از این شیرینی محبوب و دوست داشتنی استفاده نکند و آن را به عنوان سوغاتی انتخاب ننماید. 
به جرات می‌توان گفت در چمدان هر گردشگری این سوغاتی خوشمزه یافت می‌شود. این شیرینی در واقع یک نوع دسر ترکیه محسوب می‌شود که به طور مداوم در سفره‌های مردمان این شهر وجود دارد و در بسیاری از اعیاد و جشن‌ها و مراسم‌های سنتی شهر آنتالیا از این شیرینی معروف استفاده می‌شود. در زمان استفاده از راحت الحلقوم متوجه لایه‌های خمیر با گردو و پسته و همچنین عسل خواهید شد که طعم بی‌نظیری به این دسر دوست داشتنی می‌دهد.

هزینه سفر به آنتالیا - هزینه تور، غذا و تفریحات در آنتالیا

راحت الحلقوم

فرش و گلیم اصیل ترکی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید فرش و گلیم ترکی یکی از معروف‌ترین ومشهور‌ترین سوغاتی‌های شهر آنتالیا محسوب می‌شود. مردم آنتالیا دستی بر تولید صنایع دستی با کیفیت دارند به همین دلیل اقدام به بافتن فرش و گلیم می‌کنند. فرش و گلیم‌هایی که در شهر آنتالیا در کشور ترکیه وجود دارند دارای تراکم بافت بسیار بالا و طرح‌های اصیل ترکی هستند. توجه به جزئیات و سلیقه‌ای که در زمان بافت فرش و گلیم خرج می‌شود باعث محبوبیت این محصول صنایع دستی شده است.

جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان - تفریحات زمستانی که در سفر به آنتالیا می‌توانید انجام بدهید

باقلوا شهر آنتالیا

یکی از سوغاتی‌های بسیار خوشمزه که در داخل ایران طرفداران بسیار زیادی دارد، باقلوا است. همان طور که می‌دانید باقلوا یکی از شیرینی‌های معروف و دوست داشتنی شهر ترکیه است. زمانی که نام باقلوا شنیده می‌شود به طور ناخودآگاه ذهن به سمت کشور ترکیه می‌رود. این شیرینی محبوب یکی از یادگاری‌ها و سوغاتی‌های مناسب از شهر آنتالیا است که در واقع نوعی دسر ترکی محسوب می‌شود که در طعم‌ها و شکل‌های متفاوتی وجود دارد. هماهنگی طعم‌های موجود در باقلوا ترکی باعث شده تا طعم بی‌نظیری را تجربه کنید. این دسر خوشمزه از لایه‌های خمیر و گردو و همچنین پسته تهیه می‌شود و به واسطه پودر پسته تزیین خواهد شد.

باقلوا شهر آنتالیا

قهوه ترک، طعم اصیل قهوه

اگر بخواهیم به عنوان اصیل‌ترین سوغاتی شهر آنتالیا یک سوغاتی را نام ببریم به جرئت می‌توانیم به قهوه ترک اشاره کنیم. قهوه ترک در گوشه و کنار این شهر به چشم می‌خورد و زمانی که در کوچه‌های شهر آنتالیا قدم می‌زنید عطر منحصربه‌فرد قهوه ترک را استشمام خواهید کرد. قهوه توانسته در فرهنگ و سنت مردم آنتالیا رسوخ کند. در حقیقت بخش جدایی ناپذیر مراسم‌ها و تمامی جشن‌های شهر ترکیه قهوه است. قهوه ترک می‌تواند به عنوان یک سوغاتی اصیل و محبوب از شهر آنتالیا باشد.

قهوه ترک

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

ظروف سفالی و سرامیکی

یکی از محصولات بسیار زیبا که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارد ظروف سفالی و سرامیکی است. صنایع دستی از دیرباز تا کنون به عنوان سوغاتی‌های معروف و مشهور شهر آنتالیا محسوب می‌شدند. ظروف سفالی و سرامیکی نیز به دوران بسیار دور کشور ترکیه برمی‌گردند. در حال حاضر یکی از بهترین سوغاتی‌ها و یادگاری‌هایی که می‌توانید از شهر آنتالیا تهیه کنید ظروف سفالی و سرامیکی است. به دلیل مقرون به صرفه بودن این سوغاتی می‌توانید با هزینه بسیار کم انواع ظروف سفالی و همچنین سرامیکی را خریداری کنید.

ظروف سفالی و سرامیکی

محصولاتی از جنس چرم

محصولات بسیار زیادی در شهر آنتالیا از چرم ساخته می‌شوند. با توجه به اینکه کشور ترکیه به پوشاک با کیفیت مشهور است لذا بسیاری از پوشاک و همچنین کیف و کفش از چرم کاملاً طبیعی ساخته می‌شود. بسیاری از برند‌های معروف و مشهور دنیا در فروشگاه‌های اختصاصی خود محصولاتی از جنس چرم را عرضه می‌کنند. محصولاتی نظیر کمربند، کیف و کفش با ذوق و سلیقه هنرمندان کشور ترکیه شهر آنتالیا با بهترین کیفیت به عنوان سوغاتی و یادگاری به فروش می‌رسد.

چرم

طلا و زیورآلات

زیورآلات ترکی یکی از سوغاتی‌های جذاب و دوست داشتنی شهر آنتالیا است. تمامی زیورآلاتی که در شهر آنتالیا به فروش می‌رسد از جنس طلا و نقره و همچنین سنگ‌های زیبا و قیمتی هستند. زیورآلات به شکل کاملاً ماهرانه‌ای طراحی می‌شوند. با مشاهده زیورآلاتی که در شهر آنتالیا تولید می‌شوند پی به ذوق و هنر هنرمندان این شهر‌ها خواهید برد. در حال حاضر یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید به عنوان یادگاری نیز آن را خریداری کنید انواع زیورآلات موجود در این شهر است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با قیمت این زیورآلات است که با هزینه بسیار معقول و پایین می‌توانید انواع زیورآلات را در این شهر تهیه کنید. با توجه به اینکه زیورآلات در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و در جنس‌های متفاوتی در بازار وجود دارد قیمت‌های متفاوتی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

آنتالیا چی بپوشیم اینجا به شما کمک می‌کنیم تا در سفرتون به آنتالیا پوشش دلخواه خودتون رو انتخاب کنید.

ادویه‌ های خوشمزه ترکی

غذا‌های ترکی به ادویه‌های بسیار خوش عطر و خوش طعم معروف است. این ادویه‌ها هم به صورت کیلویی هم به صورت بسته‌بندی در شهر آنتالیا وجود دارند و گردشگران و مسافران می‌توانند از کیفیت بسیار بالای آن‌ها استفاده کنند. به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار‌گیری شهر آنتالیا و برخورداری از آب و هوای بسیار مناسب ادویه‌های متنوعی در این شهر وجود دارد.

ادویه های ترک

آجیل و خشکبار ترکی

از دیگر محصولات کشور ترکیه و شهر آنتالیا آجیل و خشکبار است. بسیاری از میوه‌ها نظیر زردآلو، هلو، آلبالو و شلیل به صورت بسته‌بندی و خشک شده به فروش می‌رسند. کیفیت بسیار بالای آجیل و خشکبار ترکی آن را به عنوان یک سوغاتی محبوب در بین گردشگران و مسافران تبدیل کرده است. به دلیل اینکه تمامی ویتامین‌های موجود در میوه‌های خشک شده و همچنین آجیل و خشکبار با بسته‌بندی‌های کاملاً استاندارد حفظ می‌شود، اکثر گردشگران تمایل دارند تا از آجیل و خشکبار مرغوب ترکی به عنوان سوغاتی استفاده کنند.

تفریحات آبی آنتالیا - سفری به اعماق آب های آنتالیا!

صنایع دستی ترکی

بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توان برای دوستان و همچنین آشنایان خریداری کنید صنایع دستی ترکیه است. صنایع دستی ترکی در واقع برگرفته از آثار و فرهنگ کشور ترکیه است و می‌توان از آن‌ها برای تزئین و دکوراسیون استفاده کرد. صنایع دستی کشور ترکیه و شهر آنتالیا به دوران حکومت عثمانی بر می‌گردد و ارزش فرهنگی بسیار بالایی دارد. افرادی که علاقه‌مند به صنایع دستی سنتی کشور‌های مختلف هستند می‌توانن از صنایع دستی شهر آنتالیا استفاده کنند.

صنایع دستی ترکی

سوغات آنتالیا از چه مرکزی بخریم؟

از معروف‌ترین و معتبرترین مراکز خرید سوغاتی در شهر آنتالیا می‌توان به بازار قدیمی این شهر اشاره کرد. در این بازار قدیمی انواع مغازه‌ها و غرفه‌های پارچه فروشی و لباس فروشی وجود دارد. بسیاری از اقلامی که به عنوان سوغاتی می‌توان استفاده کرد نظیر ظرف‌های سنتی هستند که در این بازار قدیمی به چشم می‌خورد. در زمان مراجعه به بازار قدیمی آنتالیا علاوه بر خرید و تهیه سوغاتی می‌توانید از معماری بسیار منحصر به فرد و بی‌نظیر این بازار نیز لذت ببرید.

آنتالیا بازار

این بازار به عنوان قدیمی‌ترین بازار شهر آنتالیا معرفی می‌شود. آنتالیا بازار دارای طراحی سبک ترکی بوده و اغلب پارچه‌های تزئینی و طرح‌های ترکیه به چشم خورد. بسیاری از بومیان شهر آنتالیا برای خرید به این بازار مراجعه می‌کنند. در این بازار علاوه بر پارچه و پوشاک بسیاری از ظروف و لوازم دکوری به فروش می‌رسد. بسیاری از این لوازم دکوری با سلیقه و سنت مردم بومی و محلی شهر ترکیه طراحی شده و به عنوان یک سوغاتی و یادگاری بسیار مناسب شناخته می‌شود، چرا که تماماً سبک ترکی در آن مشاهده می‌شود.

بازار آنتالیا

معروف‌ترین سوغات ترکیه - 16 تا سوغاتی های خوراکی، لباس و صنایع دستی ترکیه

بازار جمهوریت

این بازار در مجاورت مرکز خرید مارک است و دارای یک محیط بسیار پر رفت و آمد و شلوغ است. به دلیل اینکه در این بازار بسیاری از اقلام با قیمت ارزان و مقرون به صرفه به فروش می‌رسد، گردشگران و توریستان زیادی برای خرید به این بازار مراجعه می‌کنند.

آدرس

منطقه مراد پاشا- خیابان کاظم اوزالپ- خیابان جمهوریت
ساعت کار: از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

شنبه بازار آنتالیا

از معروف‌ترین بازار‌های هفتگی که در شهر آنتالیا می‌توانید برای خرید به آنجا مراجعه کنید شنبه بازار آنتالیا است. این شنبه بازار در منطقه لارا قرار دارد و در برخی از مواقع این بازار در روز یکشنبه نیز تشکیل می‌شود. در این بازار تمامی محصولات غذایی نظیر میوه و مواد غذایی تازه و محلی به چشم خورد و تمام ادویه‌هایی که در کشور ترکیه تولید می‌شوند به صورت فله و یا به صورت بسته‌بندی در این بازار وجود دارد. 
بسیاری از مردم محلی و بومی ساکن شهر آنتالیا از بازار هفتگی استفاده می‌کنند و به همین دلیل گشت و‌گذار و مشاهده این بازار می‌تواند باعث آشنایی با فرهنگ مردم بومی شهر آنتالیا نیز شود. تمامی محصولات نظیر پوشاک و صنایع دستی و وسایل تزیینی و همچنین لباس‌های ورزشی و کیف و کفش در این بازار وجود دارد. این بازار پذیرای مهمانان و گردشگران با انواع غذا‌های محلی و خیابانی است. به دلیل تنوع بسیار زیاد محصولات در این بازار یک مکان بسیار مناسب برای خرید سوغاتی و یادگاری به شمار می‌آید.

آدرس

اسکی لارا، تکلی اوغلو، جومارتسی بازار
ساعات کار: ۱۰ صبح تا پیش از غروب آفتاب

شنبه بازار آنتالیا

بازار فرش لیدیا سوزانی

بازار فرش لیدیا سوزانی به صورت اختصاصی اقدام به فروش انواع فرش و گلیم می‌کند. تمامی قالی‌های دستباف و ظریف ابریشم با بافت و طرح‌های سنتی ترکی برای فروش به علاقه‌مندان در این مجموعه قرار دارد. در صورتی که به آثار و صنایع دستی کشور ترکیه شهر آنتالیا علاقه‌مند هستید می‌توانید به این بازار فرش مراجعه کنید.

آدرس

منطقه حساب چی، بارباروس ماه، بازار فرش لیدیا سوزانی
ساعات کار: از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر

بازار محله کارچی

بازار محله کارچی به عنوان قدیمی‌ترین مناطق شهر آنتالیا به شمار می‌آید و دارای یک بافت سنتی است. این بازار به عنوان قدیمی‌ترین مرکز خرید شهر آنتالیا شناخته می‌شود. در این بازار در اطراف خیابان دست فروشان محصولات خود را عرضه می‌کنند و بسیاری از محصولات دستی را با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسانند. در این بازار انواع خوراکی‌های محلی نظیر قهوه و میوه‌های تازه و همچنین ترشی خانگی به چشم می‌خورد. بسیاری از پوشاک و وسایل تزیینی در این بازار عرضه می‌شود. پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال یک خرید ارزان و مقرون به صرفه هستید و به عنوان یک سوغاتی و یادگاری به دنبال محصول مورد نظر خود می‌گردید از این بازار غافل نشوید.

آدرس

محله کالچی
ساعت کار: از ساعت ۱۰ صبح تا پیش از غروب آفتاب

بازار محله کارچی

بازار قدیمی آنتالیا

یکی از مکان‌های بسیار شلوغ و پر ازدحام در شهر آنتالیا بازار قدیمی نام دارد. تمام وسایل و اقلام مورد نیاز مانند جواهرات و پوشاک و همچنین انواع ظروف مسی و خوراکی‌ها و البسه در این بازار به چشم می‌خورد. در صورتی که برای خرید به این بازار مراجعه کنید می‌توانید با تمامی فرهنگ‌های موجود در شهر ترکیه آشنا شوید. در اغلب مواقع این بازار مملو از جمعیت است.

آدرس 

این بازار در قسمت قدیمی شهر و در مجاورت برج ساعت آنتالیا واقع شده است.

بازار قدیمی آنتالیا

کلام پایانی

تمامی افرادی که سفر می‌کنند به دنبال خرید یک سوغاتی و یادگاری ماندگار می‌گردند. برای خرید یک سوغاتی مناسب از آنتالیا لازم است مناطق و مراکز خرید معروف شهر را بشناسید. همچنین پیش از این که اقدام به خرید برای سوغاتی و یادگاری نمایید باید اطلاعاتی کامل و جامع در رابطه با انواع سوغاتی‌های شهر آنتالیا داشته باشید. شهر آنتالیا دارای انواع ظروف مسی و شیرینی‌های معروف و مشهور ترکی و قهوه است. بسیاری از لباس‌ها و پارچه‌های ترکی دارای معروفیت جهانی هستند و کیفیت بی‌نظیری دارند. اینکه کدامین سوغاتی و یادگاری را در میان انبوه سوغات آنتالیا انتخاب می‌کنید، بستگی به سلیقه شما دارد اما تمامی محصولاتی که در کشور ترکیه و شهر آنتالیا وجود دارند دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر