سوغات بلغارستان

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/21
بازدید: 1681
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بلغارستان کشوری مدرن همراه با فرهنگی غنی بوده که به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. شهر‌های توریستی صوفیه و وارنا در این کشور مورد استقبال مسافران زیادی از سراسر دنیا قرار دارد. لذت‌بخش‌ترین بخش سفر، بازارگردی و خرید سوغاتی به حساب می‌آید. شناخت سوغات بلغارستان برای مسافرانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید هیجان‌انگیز باشد. در ادامه با ما همراه شوید تا با مهم‌ترین و معروف‌ترین سوغات این کشور آشنا گردید.

سوغات بلغارستان

سوغات بلغارستان را از چه شهری بخریم؟

تنوع سوغات در وارنا به قدری بالاست که در سفر به این شهر دست خالی برنخواهید گشت. شهر صوفیه نیز به عنوان پایتخت بلغارستان، علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری، مکان مناسبی برای خرید سوغات به حساب می‌آید. در شهر صوفیه، جشن‌های سنتی هنوز پابرجا بوده و هنرها و صنایع بومی نیز برای اهالی آن شهر اهمیت خاصی دارند. صوفیه شهر بزرگی است و هر کالایی که بخواهید در آن پیدا می‌کنید، اما به عنوان سوغات، محصولات سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. در بازارهای صوفیه صنایع دستی و محصولات بومی را می‌توانید خریداری نمایید.
صوفیه، خوراکی‌های محلی متنوعی نیز دارد که به همین دلیل نیز معروف است و آن‌ها را به عنوان سوغات می‌توانید تهیه نمایید. در ادامه به معرفی تعدادی از سوغات محلی صوفیه و وارنا می‌پردازیم.

ادویه شرناسول

هر شهر یا کشوری ادویه مخصوص به خود را دارد که طعم و عطر آن، خاطره سفر را برای انسان زنده می‌کند. ادویه شرناسول، ادویه مخصوص بلغارستان است که از ترکیب چند گیاه به‌دست می‌آید. از ترکیب گیاهان آویشن، فلفل قرمز و شنبلیله به همراه نمک این ادویه را تهیه می‌نمایند. در شهرهای وارنا و صوفیه این سوغات را به میزان‌ها و اندازه‌های مختلفی به فروش می‌رسانند. از طرف مردم بلغارستان هدیه دادن یک شیشه از این ادویه به عنوان هدیه یا سوغات به مسافران از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.

ادویه شرناسول

خوراکی‌های بلغاری

با توجه به موقعیت آب‌و هوایی، هر کشور خوراکی‌های مخصوص به خود را دارد. این خوراکی‌ها شامل میوه‌های تازه، سبزیجات، عسل طبیعی، میوه‌های خشک، مغزیجات، ادویه و ... می‌شوند. بلغارستان هم مانند هر منطقه‌ای از خوراکی‌های متنوعی برخوردار بوده که به عنوان سوغات آن کشور نیز محسوب می‌گردند.

پنیر بلغاری

یکی از خوراکی‌های مورد علاقه مردم بلغارستان، پنیر سفید بلغاری نام دارد. از نظر ظاهری گاهی افراد این پنیر را با پنیر فتای یونانی اشتباه می‌گیرند، اما مزه این دو مدل پنیر کاملاً متفاوت است. پنیر بلغاری از شیر گاو یا گوسفند تهیه می‌شود و بعد از گذشت 2 ماه از زمان آماده شدن باید مورد مصرف قرار گیرد. کیفیت و طعم عالی این پنیر را فقط در بلغارستان می‌توانید امتحان کنید و در هیچ کجای دنیا نظیر آن را نخواهید یافت. سالاد شوپسکا نیز به همراه پنیر بلغاری طعم منحصربه‌فردی خواهد داشت.

پنیرهای سفید بلغاری، در آب و نمک یا ظرف‌های وکیوم شده که کاملاً خالی از هوا هستند نگهداری شده و به فروش می‌رسند. این سوغات در اندازه‌ها و مقادیر متفاوت برای خرید گردشگران آماده می‌شود. این محصول خوش‌طعم هیچ‌گونه مواد نگهدارنده‌ای نداشته و کاملاً طبیعی است. این خوراکی لذیذ 4 نوع مختلف دارد که امتحان کردن هر کدام از آن‌ها خالی از لطف نیست.

پنیر بلغاری

سس لایوتنیتسا

سس لایوتنیتسا، سنتی‌ترین خوراکی و سس کشور بلغارستان شناخته گردید. ترکیبات این سس خوش‌طعم گوجه فرنگی و فلفل به همراه ادویه‌های مخصوص است که عطر و طعم به یاد ماندنی دارد. بلغاری‌ها این سس خوشمزه را در کنار کباب یا به همراه یک برش نان میل می‌کنند. شما نیز حتماً در سفر خود به بلغارستان این سس خوش‌عطر و طعم را امتحان نمایید و آن‌ها را به عنوان سوغات برای عزیزانتان تهیه فرمایید. در تمام فروشگاه‌های محلی و سوپر مارکت‌ها شیشه‌های این سس در اندازه‌های مختلف آماده برای فروش هستند.

جواهرات بلغاری

اگر به جواهر و زیورآلات علاقه‌مند هستید، در مراکز خرید وارنا می‌توانید انواع آن‌ها را پیدا کنید. در بین این اجناس، علاوه‌بر زیورآلات دست‌ساز بلغاری، کپی جواهرات مارک نیز به فروش می‌رسند. در هنگام خرید دقت کنید تا جنسی که خریداری می‌نمایید اصل باشد.

سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

چای گیاهی بلغاری

یکی دیگر از معروف‌ترین سوغاتی‌های بلغارستان، چای گیاهی بلغاری نام دارد. یکی از انواع این چای که در فصل زمستان بیشتر مورد مصرف قرار می‌گیرد، چای مورسالسکی با خواص درمانی فوق‌العاده است. گیاه مورسالسکی در کوه‌های بلغارستان یافت شده و خواص درمانی بسیاری را شامل می‌شود. انواع چای گیاهی بلغارستان را در بسته‌بندی‌های کارخانه‌ای می‌توان از سوپر مارکت‌ها تهیه نمود. در صورت امکان با مراجعه به عطاری‌ها می‌توانید در مورد چای گیاهی اطلاعات مناسبی به‌دست آورید تا خرید بهتری داشته باشید.

بهترین کافه‌های بلغارستان - آشنایی کامل با بهترین کافه‌هایی که می‌توانید در کشور بلغارستان تجربه کنید!

چای گیاهی بلغاری

صنایع دستی بلغارستان

مردم بلغاری آداب و رسوم کشور خود را زنده نگه ‌داشته‌اند و برای آن ارزش خاصی قائل هستند. صنایع دستی زیبا و اصیل این منطقه را می‌توانید در بازارهای محلی بیابید و به عنوان یادگار و سوغات خرید نمایید. در ادامه به تعدادی از این هنرها و صنایع دستی اشاره می‌کنیم.

گلیم بلغاری

گلیم بلغاری از صنایع دستی پرفروش بلغارستان بوده که به صورت دستی و ماشینی بافته می‌شود. معروف‌ترین گلیم بلغاری، گلیم دستی نام داشته که با استفاده از نخ‌هایی با جنس پشم بافته شده که رنگ طبیعی نیز دارند.  گلیم‌های ماشینی بلغارستان را با نخ‌های دیگری می‌بافند و از ارزش کمتری نسبت به نوع دستی آن برخوردار است. گلیم‌های بلغاری در طرح‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوع و شاد با نقوش زیبا بافته می‌شوند.

صنایع دستی بلغارستان

منبت کاری

صنعت با ارزش منبت‌کاری، از جمله هنرهای دستی بلغارستان است که به عنوان سوغات، طرفداران بسیاری دارد. این هنر زیبا به صورت تابلو، جعبه جواهرات، وسایل آشپزخانه و ... آماده شده و یک هدیه ارزشمند محسوب می‌گردد.

رومیزی‌های بلغاری

رومیزی‌های بلغاری، هنر دست زنان بلغارستان با طرح‌ها و رنگ‌های شاد، یک هدیه مناسب به عنوان سوغات هستند. ابعاد و نقوش دوخته ‌شده روی این رومیزی‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. گردشگران با خرید این هنر دستی یک سوغات گران‌بها و ماندگاری را با خود خواهند برد.

رومیزی‌های بلغاری

محصولات چرمی بلغاری

هنر چرم‌دوزی از سالیان بسیار دور در این کشور رواج داشته است. امروزه نیز محصولات چرمی زیبا و خاصی را در فروشگاه‌های بلغاری می‌توانید پیدا کنید. محصولات چرمی مانند کلاه، کیف، کفش، پوشاک و وسائل تزیینی نمونه‌هایی از این هنر بی‌نظیر هستند که برای سوغات می‌توانید آن‌ها را تهیه نمایید.

عروسک‌های سنتی

بلغارستان عروسک‌های سنتی کوچک و بزرگی با لباس‌های محلی دارد که هنر دست زنان بلغاری است. این عروسک‌ها در طرح‌های مختلفی درست شده‌اند که نشان ‌دهنده فرهنگ و آداب بلغارستان هستند. در بین انواع متفاوت این سوغات، عروسک جن و پری هم دیده می‌شود که در بعضی مراسم خاص و سنتی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این عروسک‌های زیبا گزینه مناسبی برای سوغات و هدیه به کودکان به حساب می‌آیند.

 عروسک‌های سنتی

مارتنیتسا (Martenitsa)

مارتنیتسا نوعی عروسک کاموایی بوده که مردم بلغارستان در روز اول ماه مارس به یکدیگر هدیه می‌دهند. این عروسک را به رنگ سفید و قرمز می‌بافند و معمولاً آن‌ها را به شکل آویز یا دستبند می‌سازند. هر رنگ کاموایی که در بافت مارتنیتسا مورد استفاده قرار می‌گیرد معنی خاصی را در دل خود جای داده است. رنگ سفید در این عروسک نماد ذوب شدن برف و پاکی و رنگ قرمز نماد عشق و زندگی نامیده شد. در حقیقت مارتنیتسا دو عروسک قرمز و سفید هستند که به یکدیگر دوخته می‌شوند و برای مردم بلغاری نماد سلامتی و آرزوهای خوب است.

این عروسک ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم داشته و در روز اول بهار هر فرد عروسکی که با دست خود بافته را به دیگری هدیه می‌دهد. مارتنیتسا عروسکی است که تنها در بلغارستان بافته می‌شود و هیچ‌جای دیگر نمونه آن یافت نمی‌گردد؛ پس می‌توانید یک نمونه از آن را به عنوان سوغات و یادگاری تهیه نمایید. بلغاری‌ها عقیده دارند با خرید هر مارتنیتسا یک آرزوی آن‌ها برآورده خواهد شد.

همه چیز در مورد وارنا - دین، مذهب، سواحل زیبای وارنا همه و همه را در این مقاله جذاب بخوانید!

دیگچه سفالی بلغاری

دیگچه سفالی یا جایووش، قابلمه سفالی کوچکی است که جهت پخت غذا در فر مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرز استفاده از دیگچه سفالی به این صورت بوده که، مواد اولیه غذا مانند گوشت و سبزیجات را درون آن می‌ریزند و داخل فر قرار می‌دهند. بعد از پختن غذا، با همان ظرف برای مهمان سرو می‌کنند. در فروشگاه‌های صنایع دستی بلغارستان نمونه‌های زیادی از ظروف سفالی و جایووش را می‌توانید خریداری نمایید. در ایران نیز مشابه این دیگچه با همین طرز استفاده وجود دارد، اما اصالتاً این مدل ظرف به بلغارستان برمی‌گردد.

دیگچه سفالی

 لباس‌های سنتی بلغارستان

لباس‌های سنتی و محلی نیز از دیگر سوغاتی‌های بلغاری‌ها به شمار می‌روند. البته در حال حاضر بلغارستان یک کشور مدرن به حساب می‌آید و مردم آن دیگر لباس محلی نمی‌پوشند؛ اما همچنان به فرهنگ خود عشق می‌ورزند. شما اگر علاقه‌مند هستید که یکی از این لباس‌ها را داشته باشید، می‌توانید به بازارهای سنتی سری بزنید. در مناطق روستایی نیز لباس‌های سنتی خاص، زیبا و رنگارنگی برای فروش عرضه می‌گردند. این سوغات محلی با نقش و رنگ‌های شاد و زیبا، در استودیوهای عکاسی بلغارستان نیز یافت می‌شوند تا گردشگران با آن‌ها عکس‌های یادگاری بگیرند.

محصولات پشمی

جوراب‌های پشمی، پلیورهای رنگارنگ و پتوهای گرم و زیبا از دیگر سوغاتی‌های سنتی بلغارستان هستند. نقش و نگار خاص و رنگ‌های زیبا و جذاب این محصولات، شما را برای خرید آن‌ها به وجد خواهند آورد. در بازارهای سنتی علاوه‌بر لباس‌های محلی، می‌توانید این محصولات پشمی خوش‌طرح و رنگ را نیز خریداری نمایید.

 لباس های سنتی بلغارستان

ماسک کوکر

در فصل زمستان و بین ماه‌های ژانویه تا مارچ مراسمی برگزار می‌شود که ماسک کوکر را برای همان مراسم مورد استفاده قرار می‌دهند. در این مراسم که به آن فستیوال کوکری یا فستیوال هیولاها نیز می‌گویند، افراد لباس‌های مخصوصی پوشیده و خود را به مانند هیولا می‌سازند. ماسک‌های ترسناکی که مردم در این مراسم استفاده می‌نمایند برای گردشگران جذاب است. نکته بسیار جالب در این مراسم این بوده که فقط مردان متأهل اجازه شرکت در این مراسم را دارند. هر سال بیش از 10 هزار نفر در این مراسم شرکت می‌کنند.
شرکت‌کنندگان در مراسم ماسکی که خود درست کرده‌اند را به صورت می‌زنند، در غیر این صورت از ماسک پدر یا پدربزرگشان استفاده می‌کنند. در فستیوال کوکری، مردان رقص، آواز و تئاتر سنتی اجرا می‌نمایند. ماسک‌ها در رنگ‌های متنوع بوده‌اند که معمولاً از جنس چوب هستند و با آینه یا تکه پارچه تزئین می‌شوند. این ماسک‌ها از دو چهره برخوردارند؛ یک چهره خوب و یک چهره بد که نماد خوبی و بدی است که در دنیا کنار یکدیگر قرار دارند. مردم بلغارستان معتقد هستند که اگر با این ماسک‌ها در این جشن شرکت کنند، سال جدید از ارواح خبیث و شیاطین در امان خواهند ماند. ماسک‌های رنگارنگ و ترسناک کوکر، از جالب‌ترین سوغات بلغارستان محسوب می‌شوند که در بازارهای سنتی به فروش می‌رسند.

جاهای دیدنی بلغارستان - آشنایی با زیباترین جاذبه‌های گردشگری بلغارستان!

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ یا اسانس رز، از معروف‌ترین محصولات صادراتی و همچنین سوغات بلغارستان است. در ماه ژوئن فستیوال سنتی گل سرخ در دره گل سرخ و در نزدیکی شهر کازانلاک برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به این مراسم با سفر به این منطقه در این فستیوال شرکت می‌کنند. گل سرخ در بلغارستان یک نماد و سمبل به حساب می‌آید. بنابراین در هر کجای این کشور که باشید می‌توانید این روغن معطر را تهیه نمایید. پیشینه گل سرخ  در این کشور به 300 سال پیش برمی‌گردد؛ در آن زمان گل رز دمشقی، از دمشق به بلغارستان آورده شد. به علت خاک حاصلخیزی این کشور گیاه گل رز به سرعت در سراسر آن گسترش پیدا کرد. برای تهیه یک کیلو روغن گل رز به پنج تن گلبرگ نیاز خواهد بود به همین علت، این روغن قیمت بالایی دارد.
در تهیه این روغن که گل‌ها با دست چیده می‌شوند، باید آن‌ها تا زمانی‌که تازه هستند و در حدود 15 ساعت تقطیر گردند. امروزه روغن گل سرخ یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده عطرهای مشهور فرانسوی و آمریکایی است. در بازار بلغارستان، روغن گل سرخ در اندازه‌های مختلف و به صورت بسته‌بندی به عنوان سوغات به فروش می‌رسد. محصولات آرایشی و پوستی نیز مانند انواع کرم، لوسیون، محصولات شوینده و ... که از گل سرخ تهیه می‌شوند نیز در کنار دیگر سوغات بلغاری‌ها طرفداران زیادی دارند. در بازار بلغارستان می‌توانید مربای گل سرخ را در بین خوراکی‌های بلغاری بیابید.

روغن گل سرخ

 

فلفل پز

از اختراعات مخصوص بلغاری‌ها، چاشکوپک یا فلفل پز است که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود. فلفل پز در واقع یکی از عجیب‌ترین سوغاتی‌های بلغارستان محسوب می‌شود. در اکثر غذاهای بلغاری فلفل به‌کار می‌رود؛ بنابراین این محصول فقط در همین کشور کاربرد داشته و در زمستان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما نیز اهل غذاهای تند و تیز هستید حتماً به عنوان سوغات یک عدد فلفل پز برای خود تهیه نمایید.

ظروف مخصوص سرامیکی

ظروف سرامیکی هنر دست بلغاری‌ها از دیگر سوغاتی‌های این کشور بوده که با سبک Troyan و با زیبایی و ظرافت ساخته و رنگ شده ‌است. ظروف سرامیکی، درخانه‌ها و رستوران‌های بلغارستان استفاده می‌شوند و قدمت بسیار بالایی دارند. این ظروف زیبا با نقوش متنوع و رنگ‌های شاد از بهترین و ماندگارترین هدایای بلغاری به شمار می‌روند. در مدل‌های سنتی ظروف سرامیکی معمولاً رنگ سبز، قهوه‌ای و اخرایی به چشم می‌خورند. از این ظروف مدل‌های مدرنی با طرح‌های جدید و رنگ‌های متفاوت نیز در بازار بلغارستان برای فروش عرضه می‌گردند. ظروف سرامیکی، با زیبایی و جذابیتی که دارند، یک سوغات به یاد ماندنی برای شما خواهند بود.

ظروف مخصوص سرامیکی بلغارستان

 

ظروف مسی مخصوص

ظروف مسی نیز یکی دیگر از سوغاتی‌های محبوب بلغاری‌ها محسوب می‌شوند. این ظروف به شکل‌های سینی، فنجان، قهوه جوش، کاسه، بشقاب و ... در بازارها به فروش می‌رسند. معمولاً مسافران ایرانی از بین این ظروف قهوه جوش، فنجان و سینی را انتخاب می‌کنند. قهوه جوش‌های مسی که اصطلاحاً جذوه cezve نام دارند از پرکاربردترین سوغات بلغارستان به حساب می‌آیند. 

پالامارکا

پالامارکا یکی از ابزار سنتی مردم بلغار است که برای محافظت از انگشتان در زمان درو محصول با داس، از آن استفاده می‌کردند. در حال حاضر مردم بلغارستان در مراسم سنتی خود قبل از برداشت محصول از این ابزار استفاده می‌نمایند. در این مراسم، مردم روی پالامارکا آرزوهای خود را می‌نویسند و به دختران مجرد می‌دهند.

همه چیز در مورد بلغارستان - جاهای دیدنی، سواحل، شهرها و هر آنچه که می‌خواهید در مورد بلغارستان بدانید را در این مقاله بخوانید!

درحقیقت مردم با پالامارکا پیشگویی می‌کنند. به این صورت که روی این ابزار آرزوهایی می‌نویسند و هر کدام از دختران مجرد یکی از آن‌ها را برمی‌دارد و نوشته روی آن را می‌خواند. به عنوان مثال اگر روی یکی از این ابزار نوشته شده باشد، پنیر و شیر خواهید خورد، به این معنی است که آن دختر با یک گله‌دار ازدواج خواهد کرد. این سوغاتی برای کسانی که به صنایع دستی علاقه‌مند هستند، هدیه مناسبی محسوب می‌شود.

دودوک بلغاری

دودوک یک فلوت چوبی بوده که در زمان قدیم چوپانان بلغاری از آن استفاده می‌کردند. امروزه نیز افرادی هستند که از این ساز قدیمی در بلغارستان استفاده می‌نمایند. این فلوت بسیار ساده، سبک و دارای صدای دلنوازی است. این سوغات هدیه مناسبی برای افرادی به حساب می‌آید که به موسیقی علاقه‌ دارند و شما می‌توانید از مغازه‌های فروش آلات موسیقی آن را تهیه کنید.

دودوک بلغاری

 

زنگوله

زنگوله در بلغارستان قدیم وسیله‌ای بود که به دام‌ها متصل می‌کردند. اما امروزه زنگوله به عنوان یک وسیله تزئینی استفاده می‌شود. مردم بلغارستان زنگوله را به عنوان یک شیء تزئینی در کافه‌ها، رستوران‌ها و حیاط خانه‌ها می‌آویزند. زنگوله یک سوغات زیبا و در عین حال جالب کشور بلغارستان است.

در شهر وارنا چه سوغاتی بخریم؟

وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان بوده و به علت قرار گرفتن در امتداد دریای سیاه به پایتخت ساحلی بلغارستان نیز معروف است. همه ساله مسافران بسیاری از سراسر دنیا به این شهر زیبا با جاذبه‌های گردشگری فراوان سفر می‌کنند. در سال‌های اخیر ایرانی‌های بسیاری نیز تعطیلات تابستانی خود را در این شهر ساحلی می‌گذرانند. وارنا که از شهرهای مهم بلغارستان محسوب می‌شود، بیشترین سوغات مخصوص بلغاری‌ها را در دل خود جای داده و می‌توانید آن‌ها را تهیه نمایید.

تمام محصولات و سوغاتی که تا به اینجای مطلب آن‌ها را معرفی کردیم، در شهر وارنا نیز یافت می‌شوند. از ادویه شرناسول گرفته تا جواهرات، از گلیم و منبت تا دیگچه و عروسک، همه و همه را در بازارهای وارنا می‌توانید خریداری کنید. مسافران و گردشگران می‌توانند از صنایع دستی و خوراک بلغاری خریداری کرده و به عنوان سوغات و یادگاری به کشور خود ببرند.

در شهر وارنا چه سوغاتی بخریم؟

در سفر به بلغارستان از کدام فروشگاه‌ها خرید کنیم؟

شهر وارنا مانند تمام شهرهای توریستی مراکز خرید و بازارهای متعددی دارد. در این شهر مراکز خرید بزرگی قرار داشته که اجناس و سوغات متنوعی جهت فروش در آن‌ها عرضه می‌گردند. غیر از مراکز خرید، در خیابان Piskulev شهر وارنا بازارهایی به چشم می‌خورند که گشت و گذار در آن‌ها خالی از لطف نیست. در این بازارها محصولات با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند. در مرکز شهر نیز بازاری قرار دارد که می‌توانید انواع میوه و سبزیجات تازه را از آن‌جا تهیه کنید. در شهر وارنا علاوه‌بر بازارها و مغازه‌ها، دست‌فروشانی را می‌بینید که اجناس متنوعی برای خرید گردشگران عرضه می‌نمایند. در خیابان اصلی این شهر، مغازه‌های اسباب‌بازی فروشی، لباس فروشی و جواهرات نیز قرار گرفته‌اند که برای خرید مناسب هستند.   

مرکز خرید گراند مال وارنا

جدیدترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید وارنا، گراند مال وارنا نام داشته که از امکانات بسیار متنوعی برخوردار است. در دو طبقه اول این مرکز خرید، مغازه‌های مختلف و متنوعی از برندهای روز دنیا و تولیدات بلغارستان در معرض نمایش قرار دارند. جالب است بدانید در پشت بام این مجموعه یک زمین فوتبال نیز ساخته‌اند. به‌علاوه وجود امکانات تفریحی و فودکورت در این مجموعه برای کسانی که خانوادگی سفر کرده‌اند، بسیار مناسب خواهد بود. در این مرکز 220 فروشگاه در حال فعالیت هستند. از امکانات دیگر این مجموعه پارکینگ با ظرفیت 1750 ماشین و یک سالن سینمای مجهز را می‌توان نام برد.

مرکز خرید گراند مال وارنا

مرکز خرید مال وارنا

در غرب شهر وارنا، مرکز خرید مال وارنا، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید این شهر، قرار گرفته است. این مرکز تجاری با وسعت 83 هزار مترمربع در دو برج با طول 70 متر احداث گردیده که پارکینگی با ظرفیت 800 ماشین را در خود جای داد. از جاذبه‌های این مرکز تجاری می‌توان به رستوران گردان Magnito در برج شرقی و باند فرود هلی‌کوپتر در برج غربی اشاره نمود. در این مجموعه فروشگاه‌های متعدد، کافه، چند رستوران‌، سوپر مارکت، یک سینمای سه بعدی و هشت سالن سینمایی قرار دارند. از بهترین امکانات مال وارنا به وجود یک مرکز تفریحی و سالن پینگ پنگ می‌توان اشاره کرد که مورد توجه خانواده‌ها نیز قرار گرفته است.

همه چیز در مورد وارنا - دین، مذهب، سواحل زیبای وارنا همه و همه را در این مقاله جذاب بخوانید!

مرکز خرید Pfohe مال وارنا

مرکز خرید Pfohe مال وارنا

در مرکز شهر وارنا مرکز تجاری Pfohe واقع شده است. این مجموعه معماری متفاوت و جالبی دارد و با وجود مغازه‌های متنوع، هر سلیقه‌ای را در برمی‌گیرد. با مراجعه به این مرکز تجاری از فروشگاه‌های پوشاک، وسایل ورزشی و زیورآلات می‌توانید خرید نمایید. Pfohe مال وارنا امکانات رفاهی و سرگرمی مناسبی مانند سالن بولینگ، کافه و چند رستوران نیز در خود جای داد. به دلیل موقعیت جغرافیایی این مجموعه، دسترسی به آن بسیار آسان بوده و با استفاده از وسایل حمل‌ و نقل عمومی به سادگی به این مکان دسترسی خواهید داشت.

مرکز خرید Pfohe مال وارنا

مرکز خرید صوفیه رینگ مال

در مجاورت یکی از نمایندگی‌های ایکیا در شهر وارنا، مرکز خرید صوفیه رینگ مال قرار دارد. از جذابیت‌های این مجموعه که از جدیدترین مراکز خرید وارنا بوده می‌توان به رستوران‌های رو باز با چشم‌انداز کوهستان اشاره نمود. یکی دیگر از امکانات هیجان‌انگیز این مجموعه وجود بزرگ‌ترین پیست کارتینگ داخلی بلغارستان در آن است. امکانات این مرکز تجاری علاوه‌بر رستوران‌ها و مرکز تفریحی، شامل سالن سینما، استیج در فضای باز، یک پارک و پارکینگی با ظرفیت 3500 ماشین می‌شوند. فروشگاه‌های متعددی نیز از برندهای مختلف دنیا در مرکز خرید صوفیه رینگ دایر هستند.

مراکز خرید صوفیه - بهترین مراکز خرید در صوفیه برای خرید و گردش

مرکز خرید مال وارنا

مرکز خرید BULGARIA MALL

در نزدیکی شهر صوفیه مرکز خرید BULGARIA MALL در 4 طبقه ساخته شده است. در این مرکز تجاری بزرگ، اجناسی از برندهای روز دنیا و تولیدات داخلی بلغارستان را می‌توانید خریداری نمایید. اجناسی مانند، کیف، کفش، پوشاک، لوازم تزئینی، وسایل ورزشی و ... را در این مجموعه خواهید یافت. امکاناتی که این مرکز خرید دارد شامل رستوران، کافه، اتاق بازی کودکان و پارکینگ می‌شود.

مرکز خرید BULGARIA MALL

همه چیز درباره کشور بلغارستان - آشنایی  کامل با کشور زیبای بلغارستان

کلام آخر

در سفر به کشور بلغارستان، با یک تیر چند نشان می‌زنید. در خیابان‌ها و بازارهای این کشور تمامی این سوغاتی‌ها و صنایع دستی به چشم می‌خورند و به راحتی در دسترس هستند. شما با لذت بردن از آب‌ و هوای لطیف و مناظر زیبای این کشور، آشنایی با آداب ‌و رسوم و خرید صنایع دستی بلغاری‌ها دست پر به شهر خود باز می‌گردید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر