سوغات کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 6487
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

به جرات می توان گفت خرید سوغاتی جزو ضروری ترین کارهای سفر ما ایرانی ها به حساب می آید. خوشبختانه هر کجای ایران که پا بگذارید با محصولات و سوغاتی های متنوع روبرو می شویم که هر کدام به نوبه خود خاص و جذاب هستند. کیش از مهم ترین و محبوب ترین مکان های گردشگری کشورمان است و دارای سوغاتی های متعددی است؛ در ادامه قصد داریم شما را با "سوغات کیش" آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا در سفر به کیش بدانید باید به سراغ خرید چه سوغاتی هایی بروید.

سوغات کیش

سوغاتی از کیش چی بخریم؟

با توجه به این که سالانه میلیون ها گردشگر به جزیره کیش سفر می کنند، سوغاتی های زیادی را می توان در این جزیره پیدا کرد. تنوع سوغات شاید انتخاب را برای برخی از افراد سخت کند اما قطعا داشتن حق انتخاب از میان سوغاتی های گوناگون با رنج قیمت مختلف، دست شما را باز می گذارد تا مناسب ترین گزینه مدنظرتان را خریداری نمایید. 

تور کیش - تضمین کمترین قیمت موجود در بازار + امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های مسافرتی ایران

لیست سوغاتی های کیش

همان طور که اشاره کردیم سوغاتی های کیش بسیار متنوع هستند و محصولات کیش را نمی توان در یک یا چند مورد محدود کرد. در ادامه لیستی از سوغات کیش را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

ماهی، میگو و لابستر | سوغات جزیره کیش با قیمت حدود 30 هزار تومان

کاری که مردم بومی جزیره کیش به آن مشغول هستند، ماهیگیری است. ماهی، میگو و همچنین لابستر در منطقه جنوب بسیار معروف می باشد و یکی از سوغاتی های مشهور جزیره کیش به حساب می آیند. از جمله ماهی هایی که در آب های دریای جنوب صید می شود سنگسر، هامور، ماهی تن، میش ماهی، مقوا و ساردین است؛ این ماهی ها بر اساس نوع، قیمت های مختلفی دارند ولی به طور کلی قیمت ماهی در جزیره کیش از کیلویی 30 هزار تومان شروع خواهد شد.

میگو از دیگر محصولات دریایی هستند که در این جزیره می توان آن را به وفور پیدا کرد. این محصول جزو با ارزش ترین محصولات دریایی می باشد که در انواع مختلف می توان آن را پیدا کرد. شاه ماهی یا لابستر نیز نوع کمیابی از آن ها است که معمولا در سال، 200 هزار عدد از آن را می توانند از دریا صید کنند و به همین دلیل کمی گران تر است.

 

سوغات کیش چیست؟

مراکز خرید کیش - بهترین بازارها و مراکز خرید کیش از ارزان ترین تا لوکس ترین

صنایع دستی کیش، سوغاتی کیش با قیمت حدود 50 هزار تومان

صنایع دستی یکی از محصولاتی است که در هر منطقه ای از ایران با شکل و شمایلی متفاوت یافت می شود، در واقع هر منطقه ای صنایع دستی مخصوص به خود را دارد که کیش هم از این قاعده مستثنی نیست. یکی از سوغاتی های پر طرفدار کیش صنایع دستی بسیار زیبا و جذابی است که از پولک، گوش ماهی، صدف، مرجان و باقی مانده آبزیان ساخته می شود. از این وسایل به عنوان آویز، قاب آینه، زیور آلات، جعبه های تزیین شده، مجسمه های مختلف و .. استفاده می شود.

البته سبد، کوزه های سفالی، گلیم سوزنی، حصیر و پارچه های گلابتون از دیگر صنایع دستی کیش هستند که می توانید آن ها را خریداری کنید. قیمت صنایع دستی در این جزیره با در نظر گرفتن اندازه، نوع و میزان تزئیناتی که روی آن انجام شده متفاوت می باشد؛ اما کمترین مبلغی که برای آن ها پرداخت می شود، 50 هزار تومان می باشد.

صنایع دستی کیش

خرما و مرکبات، سوغات کیش با حدود قیمت 20 هزار تومان

خرما و مرکبات جزو محصولاتی هستند که همیشه در مناطق جنوبی کشور یافت می شوند. کیش هم به دلیل وضعیت آب و هوایی که دارد از نخلستان های بزرگی برخوردار می باشد. رطب، خارک، خرمای خشک، چیپس خرما، شیره خرما، پرتقال، لیمو و.. از محصولات کشاورزی کیش هستند که سوغات مناسبی هم محسوب می شوند. قیمت این محصولات متفاوت است و از 20 هزار تومان به بالا می توان هر کدام از این خوراکی های خوشمزه را خریداری کرد.

خرما از سوغاتی های کیش

نقش حنا، سوغاتی کیش با قیمت 100 هزار تومان

نقش حنا یکی دیگر از هنرهای محبوب جزیره کیش است که بانوان به آن علاقه بسیاری دارند؛ نقش حنا معمولا روی دست و پا انجام می شود و طرح های بسیار خوب و جذابی دارد. خان هایی که به کیش سفر می کنند، می توانند با مراجعه به طراحان، روی دست یا پای خود را به این هنر زیبا مزین کنند. در صورت تمایل این امکان برایتان فراهم است که از حناهای آماده و نیمِ آماده خریداری کنید و به عنوان سوغات همراه خود ببرید. خرید این محصول یا طرح بندی نقش حنا به طرح و حنای به کار رفته بستگی دارد و برای آن ها از 100 هزار تومان هزینه پرداخت می شود. 

نقش حنا در کیش

انواع شکلات و قهوه، سوغات کیش با قیمت حدود 60 هزار تومان

شکلات و قهوه کیش یکی دیگر از سوغاتی های بسیار محبوب به شمار می آیند که در فروشگاه های مخصوص عرضه می شوند. لازم به ذکر است که بگوییم قهوه و شکلات جزء محصولات اصلی کیش محسوب نمی شوند ولی با توجه به این که این جزیره منطقه آزاد محسوب می شود این خوراکی ها را می توان خریداری کرد. 
از جمله قهوه هایی که می توان از این جزیره خرید، اسپرسو، ترک و قهوه سبز است؛ البته نسکافه، کافی میکس و کاپوچینو هم جزء محصولات شرکتی هستند و در فروشگاه ها ارائه می شود. در صورتی که قصد خرید شکلات را دارید می توانید از برندهای شکلات معروف کیش همچون لینت، کلاسنو، الیت، نستله، اتی، نسکوئیک، تسیر، پیاستن، فراگاتا، ایگل پریمیوم، هلما، فراگاتا، گیلیان و.. تهیه کرده و به عنوان سوغات با خود به شهر و دیارتان ببرید. 

قیمت قهوه و شکلات در کیش بستگی به نوع برند و محصولی دارد که می خواهید خریداری کنید اما به طور کلی قیمت آن ها از حداقل 60 هزار تومان شروع خواهد شد.

شکلات و قهوه از سوغاتی های کیش

پوشاک کیش، سوغاتی که همیشه اولویت دارد!

اگر از فردی در کیش سوال بپرسید که چه سوغاتی از این جزیره خریداری کنم؟ بی‌شک نام پوشاک را می‌شنوید. از آنجا که جزیره کیش در منطقه آزاد قرار دارد، لباس‌ها و پوشاک زیادی با قیمت متفاوت و همچنین برندهای گوناگونی را می‌توانید پیدا کنید که برخی از مسافرین آن را به عنوان سوغاتی تهیه می‌کنند.

هنگامی که قصد تهیه پوشاک در جزیره نگین خلیج فارس یا کیش را دارید، متوجه مراکز خرید لوکس و مدرنی می‌شوید که هرکدام از آنها لباسی منحربه‌فرد را به فروش می‌رساند به همین دلیل بهتر است پیش از بازدید از آنها اطلاعات کافی داشته باشید.

لوازم آرایش اصل

لوازم آرایش برند و اصل را بدون شک می توانید از کیش خریداری کنید. پس اگر قصد سفر به کیش را دارید، دست نگه دارید و لوازم آرایشی مورد نیازتان را با کیفیت قابل قبول از این جزیره خریداری کنید. این منطقه با توجه به آزاد بودن، بهترین برندها و برترین کیفیت ها را دارد و می توانید هر آنچه را که لازم دارید تهیه نمایید. قیمت لوازم آرایش نیز با در نظر گرفتن نوع و برند متفاوت است و از 50 هزار تومان شروع می گردد.

ادویه های مخصوص و عسل از سوغاتی های جزیره کیش

از جمله معروف ترین و بهترین سوغاتی هایی که از جزیره کیش می توانید تهیه نمایید، عسل و ادویه های رنگارنگ است. عسلی که در کیش می توانید تهیه کنید، طعمی بسیار متفاوت از عسل های کوهستان دارد. قیمت هر کیلو از این عسل با توجه به نوع و کیفیت آن از 250 هزار تومان آغاز خواهد شد. اگر می خواهید در غذاهایی که درست می کنید طعمی متفاوت را تجربه کنید، حتما از ادویه ترکیبی که شامل هل سبز، دارچین، ساقه زعفران، زیره سیاه، فلفل سیاه، میخک، بادیان رومی، گشنیز، جوزبویا، زردچوبه، مرزه، فلفل قرمز، کاری، زیره سبز، آویشن، زنجبیل، جوز هندی و گل محمدی می شود در غذاهای خود استفاده کنید.

ادویه های معروف کیش

سوغات کیش را از کجا بخریم؟

جزیره کیش با توجه به این که یکی از جزایر پر رفت و آمد و تجاری محسوب می شود، دارای مراکز خرید پرتعدادی است. شاید اگر بار اولی باشد که به این جزیره سفر می کنید، سر در گم شوید و ندانید برای خرید اقلام مورد نظرتان به کجا باید مراجعه کنید. اما این را بدانید که در جزیره کیش هر چیزی که بخواهید را در هر پاساژی می توانید تهیه کنید.
نکته: هر وسیله ای که می بینید را فوری خریداری نکنید. قیمت‌هایی که در کیش برای اجناس در نظر گرفته شده کمی متفاوت بوده و بهتر است گول زرق و برق پاساژها را نخورید؛ همیشه جنسی را بخرید که اورجینال باشد و ضمانت های لازم را داشته باشد. 
اگر به دنبال پر طرفدارترین پاساژ و مراکز خرید این جزیره هستید، بهتر است به سراغ مرکز تجاری پردیس 2، مرکز خرید مروارید و مرکز تجاری کیش بروید. این مراکز خرید از پرطرفدارترین مکان هایی هستند که مسافران معمولا برای خرید به آن ها مراجعه می کنند. قیمت هایی که این مراکز روی اجناس خود قرار داده اند، نسبتا مناسب بوده و برندهای معتبری را می توان از این اماکن پیدا کرد.
اگر به دنبال اجناس ارزان قیمت هستید، باید به مراکز خریدی چون پانیذ، مروارید و ونوس بروید. قیمت اجناس در این پاساژها بسیار ارزان است و البته این ارزان بودن به منزله بی کیفیت بودن آن ها نیست.

اگر به وسایل چوبی و معماری علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما بازار مریم کیش است، این بازار علاوه بر قیمت ارزان، از محصولات با کیفیتی نیز برخوردار می باشد. 
افراد ورزشکار و کسانی که می خواهند لباس مجلسی زنانه خریداری کنند، می توانند به بازار پردیس مراجعه نمایند. برای خرید عطر و ادکلن اورجینال نیز بازار زیتون همان بازاری است که می تواند نیازهای شما را پاسخگو باشد.

صنایع دستی در کیش

بازار صنایع دستی کیش کجاست؟

در سفر با تور کیش فراموش نکنید که حتما به سراغ خرید صنایع دستی بروید. صنایع دستی کیش را می توانید در سراسر این جزیره پیدا کنید. اما اگر به دنبال بازارهای اصلی فروش این محصولات هستید، به بازار عرب ها یا بازار صفین بروید. این بازار را به عنوان قدیمی ترین و سنتی ترین بازار جزیره کیش می شناسند. بازار عرب ها در شمال غربی جزیره قرار دارد و در اطراف این بازار می توان بافت سنتی جزیره را به تماشا نشست.

سخن آخر

سوغات کیش بسیار متنوع است و می‌توان با هر سلیقه‌ای، بهترین خرید را انجام داد. از بهترین سوغاتی های کیش می توان به خرما، قهوه، شکلات، ماهی، میگو، صنایع دستی و عسل اشاره کرد که شما می توانید با توجه به قیمت های ذکر شده، هر یک را خریداری نمایید و به عنوان سوغات به اطرافیان و دوستان خود هدیه کنید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 101 کاربر