مشهد مال

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/14
بازدید: 4390

شهر مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی ایران، یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری کشور محسوب می‌شود که هر ساله افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. برای تجربهٔ سفری خاطره‌انگیز در مسافرین تور مشهد، لازم است تا در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) بتوانند به بازارهای مشهد هم سر بزنند و لذت ببرند. به‌عنوان  یکی از بهترین مجموعه‌هایی که در سال‌های اخیر برای رفاه و لذت بیشتر مسافران تاسیس شده است، مشهد مال را می‌توان نام برد. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، این مرکز خرید بزرگ در مشهد، یکی از مکان‌هایی است که اصلاً نباید از آن غافل شوید. در این مقاله با لحظه آخر همراه باشید تا مشهد مال را بیشتر بشناسید و لیست تور مشهدگردی تان را طولانی‌تر کنید.

مشهد مال

تاریخچه مشهد مال

شهر مشهد به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت کشور، همواره مورد توجه گردشگران در تورهای داخلی و خارجی بوده است و سالانه نزدیک به 30 میلیون مسافر به آن سفر می کنند. حجم زیاد گردشگران در این شهر باعث شده تا اهمیت مراکز و مجموعه های گردشگری در این شهر افزایش یابد. پروژه ی مشهد مال نیز یکی از این مراکز است که با هدف افزایش رفاه مسافران و ارتقای خدمات به مردم، در سال 1390 شروع به ساخت کرده است. این پروژه عظیم که در زمینی به وسعت 8 هکتار در 23 طبقه به متراژ 500 هزار متر مربع و ارتفاع 90 متر در مرکز شهر بزرگ مشهد ساخته شده است، همچنان در حال بزرگ تر شدن است.

موضوعی که در مورد ساخت مشهد مال حائز اهمیت است، توجه به ضد زلزله بودن این ساختمان است که باتوجه‌به زلزله‌خیز بودن خاک ایران و وجود کشور بر گسل، طراحی هوشمندانهٔ این مجموعه را نشان می‌دهد. توجه به این نکته باعث شده تا افراد در تجربهٔ خرید غرفه‌ها و مغازه‌های این مجموعه سرمایه‌گذاری راحت‌تری را داشته باشند.

مشهد مال شامل فضای تجاری، هتل و برج اقامتی و اداری، فضای تاسیساتی و پارکینگ است. علاوه‌برآن، در قسمتی از زمین این مجموعه هتل روتانا مشهد مال با نمایی زیبا در حال ساخت است که قطعاً در ردهٔ یکی از بهترین هتل‌های پنج‌ستاره مشهد قرار خواهد گرفت که این در لذت‌بردن شما در تور مشهد بسیار موثر خواهد بود.

صاحب مشهد مال کیست؟

شاید اولین سوالی که در ذهن افراد در مورد پروژه‌های بزرگ به وجود بیاید، این باشد که صاحب این مجموعهٔ بزرگ چه کسی می‌تواند باشد. پروژهٔ ساخت مشهد مال بیش از ده سال پیش با مشارکت 51 درصدی شرکای خصوصی و مشارکت 49 درصدی آستان قدس رضوی شروع به کار کرده است. مشهد مال در واقع مجتمعی شامل یک هتل پنج ستاره و دیگر مجتمع های مکمل است که با همکاری شرکت‌های هتل اسلامی روتانا دبی و طراحی یک فرد کانادایی مشابه مجتمع‌های آمریکای شمالی ساخته شده است و ساخت آن فقط برعهده ی یک فرد نبوده است. با این توضیحات می توان متوجه شد که صاحب این پروژه تنها یک فرد نیست و به ارگان ها و افراد مختلفی تعلق دارد.

معرفی بخش‌های مختلف مشهد مال

این مرکز خرید و تفریحی بزرگ در مشهد که نزدیک به 60 هزار متر مربع وسعت دارد، علاوه بر غرفه ها و مغازه های تجاری، دارای بخش های مختلفی است که اگر با تور داخلی یا به صورت مستقل به مشهد سفر کردید، حتما پیشنهاد می کنیم که سرزدن به این مجموعه را فراموش نکنید. در ادامه با لحظه آخر همراه باشید تا با بخش های مشهد مال آشنا شوید.

  • سالن سینما

مشهد مال با طراحی هوشمندانه خود، به شکلی طراحی شده که ساعت‌ها شما را سرگرم نگه دارد. شما می‌توانید در کنار تجربه تفریح و خریدی لذت‌بخش، بخشی از زمان خود را نیز به تماشای فیلم در سینمای بزرگ به خود اختصاص دهید تا لذت سفر خود را چندین برابر کنید.

سالن سینما مشهد مال

  • فودکورت و رستوران‌ها

غیرممکن است که کسی به مشهد مال پا بگذارد و بدون دیدن تمام طبقات آن بتواند از این مجموعه خارج شود؛ ولی دیدن تمام این 23 طبقه، قطعا به زمان زیادی نیاز دارد. اگر شما هم قصد دارید تا به مشهد مال سر بزنید، اصلا نگران گرسنه ماندن نباشید. مجموعه دارای تعداد زیادی فوت کورت و رستوران های متنوع است که شما می توانید در تجربه ی گشت و گذار، سری هم به آنها بزنید.

  • شهربازی

اگر برای اولین‌بار اسم مشهد مال به گوشتان خورده باشد، ممکن است نگران این باشید که چطور می‌توانید در این مجموعه کودکتان را سرگرم کنید؟! مجموعه مشهد مال به دلیل داشتن یک شهربازی عالی با تنوع بازی‌های بسیار، مکان خوبی است تا فرزند شما را چند ساعتی به خود مشغول خود کند.

پارک ملت مشهد - پارک ملت مشهد یکی از بهترین، بزرگ ترین و پر طرفدار ترین شهر بازی های ایران محسوب می شود.

  • هتل مشهد مال

این هتل پنج‌ستاره در حال ساخت بخشی از پروژه فوق‌العادهٔ مشهد مال است که به مسافران تور مشهد این امکان را می‌دهد که سفر خود را در هتلی مجلل و زیبا بگذرانند و تجربهٔ سفر خود را با امکانات و آرامش همراه کند.

  • پارکینگ طبقاتی 

برای افرادی که با خودروهای شخصی خود به مشهد سفر می‌کنند، مهم‌ترین موضوع این است که بتواند جایی برای پارک‌کردن ماشی خود داشته باشند تا با خیال راحت‌تری به گردش خود برسند. پارکینگ طبقاتی مشهد مال با ظرفیت بالایی که دارد به افراد این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از این مجتمع تجاری گردشگری دیدن کنید.

پارکیینگ طبقاتی مشهد مال

شرایط بازدید از مشهد مال چگونه است؟

بازدید از مشهد مال نیز مانند تمام مراکز تفریحی و تجاری دیگر در سراسر کشور به‌صورت رایگان است و بازدیدکنندگان در بازدید از آن از محدودیت زمانی خاصی برخوردار نیستند. افرادی که علاقه‌مند به بازدید از این مجموعه هستند می‌توانند همه‌روزه به جز روزهای تعطیل از این مجموعه دیدن کنند؛ ولی اگر قصد دارید که این مجموعه را با خیال راحت ببینید، مطمئن شوید که زمان کافی در اختیار دارید.

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

مشهد مال کجاست؟

قطعاً برای افرادی که قصد بازدید از مراکز خرید را دارند، یک نکته بسیار مهم امکان دسترسی آسان افراد به مکان مورد نظرشان است. به همین خاطر مهم‌ترین مزیت این پروژه را می‌توان موقعیت مکانی ممتاز آن ذکر کرد که آن را از دیگر پروژه‌های در حال ساخت مشهد متمایز کرده است. اگر به مشهد رفتید کافی است که به بلوار سجاد، تقاطع خیام و سجاد بروید تا مرکز بزرگ و مجلل مشهد مال را به‌راحتی پیدا کنید.

آدرس: ایران، خراسان رضوی، مشهد، بلوار سجاد، نبش چهارراه خیام (تقاطع خیام و سجاد)

مشهد مال کجاست؟

راه‌های دسترسی به مشهد مال چیست؟

این مرکز خرید به دلیل موقعیت مکانی خوبی که در مرکز شهر مشهد دارد، به‌راحتی برای مسافران  قابل‌دسترس است. اگر با تور مشهد سفر می‌کنید و یا خودتان با خودرو شخصی‌تان سفر می‌کنید اصلاً نگران مسیر خود نباشید.

 برای دسترسی به مشهد مال به‌راحتی می‌توان از ایستگاه مترو خیام و ایستگاه اتوبوس چهارراه خیام، تاکسی‌های درون‌شهری و یا تاکسی‌های اینترنتی استفاده نمود. همچنین گردشگران می‌توانند با استفاده از خودرو شخصی‌شان  به این مرکز خرید مدرن و بی‌نظیر بروند.

کلام آخر

اگر شما هم مشهد را به‌عنوان مقصد سفرتان انتخاب کردید، قبل از سفر به این شهر زیبا حتماً لیستی از مکان‌های موردنظرتان تهیه کنید تا روزهای اقامتتان در مشهد را بهتر سپری کنید. فرقی نمی‌کند که با تور داخلی سفر می‌کنید یا اینکه خودتان برنامه‌ریزی سفرتان را انجام می‌دهید، حتماً به مشهد مال هم سری بزنید و از امکانات فوق‌العادهٔ این مجموعهٔ زیبا استفاده کنید. ما در لحظه آخر به شما این اطمینان را می‌دهیم که از انتخابتان پشیمان نخواهید.

رزرو محبوبترین تورهای داخلی در لحظه آخر

نظرات کاربران

  • مژگان محمودی مژگان محمودی 1403/05/25
    0 نفر پسندیدند
    آخه هنوز افتتاح نشده درحال ساخت شما رفتی تو کود خاکبرداریش بازدید کردی 😂
  • آرمیتا آرمیتا 1402/09/30
    0 نفر پسندیدند
    هر چیزی هم بشه باز به نظرم ایرانمال خیلی بهتره و خاص تره
  • نرگس سالاروند نرگس سالاروند 1402/09/14
    7 نفر پسندیدند
    محتوای کاملی بود ممنون. یه پیشنهاد هم دارم براتون اگه لیست قیمت تفریحات مشهد مال هم اضافه کنید خیلی خوب میشه🙏
  • لحظه آخر لحظه آخر 1402/09/14
    5 نفر پسندیدند
    سلام دوست عزیز! حتما همکارانم پیگیری میکنند.
  • محم محم 1402/09/09
    0 نفر پسندیدند
    جای واقعا قشنگیه ولی بخاطر اینکه توریست ها زیاد میرن اونجا و برند های خارجی مغازه زدن بعضی جنس هاش گرونه ولی در کل خوبه
  • یحیی قنبری یحیی قنبری 1402/09/08
    4 نفر پسندیدند
    هتل مشهد مال مشخص نیس که کی راه میفته؟
  • نیلوفر کریمی نیلوفر کریمی 1402/09/08
    5 نفر پسندیدند
    سلام من به تازگی مشهد بودم و واقعا بازدید از مشهد مال رو به مسافرای مشهد پیشنهاد می کنم.
  • رضا حسنوند رضا حسنوند 1402/09/08
    5 نفر پسندیدند
    سلام از قیمت بلیط سینمای مشهد مال خبر دارید شما؟؟؟
  • آسیه کیانی فر آسیه کیانی فر 1402/09/07
    7 نفر پسندیدند
    واقعا خیلی بزرگه اگه بخواید همه اش رو بگردید دو سه روز زمان میبره ولی ارزش دیدن داره
  • سیمین سیمین 1402/09/09
    0 نفر پسندیدند
    اره واقعا چند روز پیش که با خانوادم رفیتم نتوستیم همش رو بگردیم
  • جواد قاسمی جواد قاسمی 1402/09/06
    7 نفر پسندیدند
    تو تهران هم یه مجتمع تجاری تفریحی مثل مشهد مال داریم
  • جواد قاسمی جواد قاسمی 1402/09/06
    7 نفر پسندیدند
    مشهد مال شهر مشهد مثل ایرانمال تهرانه؟؟ اسم ها و امکاناتشون تقریبا شبیه به همن
  • سوگل سوگل 1402/09/08
    1 نفر پسندیدند
    دقیقا همه چیشون شبیه به همه فک کنم سازنده های جفشتون یکی باشه.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.5 از 5 | از 111 کاربر