مراکز خرید مارماریس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 3298
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از زیباترین شهرهای توریستی کشور ترکیه، مارماریس شهری در استان موغلا است، این شهر با طبیعتی زیبا و مراکز خرید معتبرش به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در جهان شناخته می‌شود. فعالیت اقتصادی این ناحیه به حدی زیاد است که اغلب گردشگران ایرانی و عرب سعی بر این دارند تا بیشتر سوغات و وسایل مورد نیاز خود را از مراکز خرید مارماریس تهیه کنند. مارماریس در  سمت جنوب غربی ترکیه و در سواحل دریای اژه واقع‌شده این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار جذابی می‌باشد که یکی از آن‌ها فروشگاه‌های غنی از اکسسوری، چرم، لباس، کیف و غیره است. لحظه آخر در این مقاله قصد دارد شما مخاطب گرامی را بیشتر با فروشگاه‌های معروف این شهر آشنا کند.

مراکز خرید مارماریس

مراکز خرید شهر مارماریس

یکی از مراکز خرید ارزان مارماریس با معماری مدرن و لوکس به نام بازار بزرگ در بین بومیان و گردشگران مشهور است. این بازار بهترین مکان برای خرید سوغات و صنایع‌دستی محسوب می‌شود. بازار بزرگ مارماریس که نزدیک به 1000 مغازه دارد محیط مناسبی برای خرید وسایلی نظیر گلدان، فانوس، ظروف کارشده با معرق، لباس ترکی، ظروف فلزی، چرم، فرش، کفش، کیف و جواهرات و غیره است. 
این بازار با معماری جذابش در زمان سلطنت سلطان محمد اول ساخته شد و با چندین بار بازسازی به شکل کنونی درآمد. جالب است بدانیم که سقف این بازار به‌گونه‌ای بناشده که در فصل سرد و گرم سال محیط بازار دمای متعادلی داشته باشد.  هم‌چنین جالب‌تر اینکه  رسم چانه زدن ما ایرانی‌ها در این بازار نیز وجود دارد و گردشگران در صورت خرید می‌توانند باکمی گپ و گفت از مغازه‌دارها تخفیف خوبی بگیرند. 
در این بازار علاوه بر فروش محصولات کشور ترکیه معروف‌ترین برندها از بهترین اجناس نیز در برخی مغازه‌ها به فروش می‌رسد. هم‌چنین در این بازار رستوران و کافه‌های خوبی وجود دارد. پس می‌توان با خیال راحت چندساعتی در این مرکز خرید اوقات را به خوشی سپری کرد. 
ساعت کاری بازار بزرگ مارماریس: 8 صبح الی  1 بامداد

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

کافه تریا نتسل یکی از مراکز خرید مارماریس

یکی دیگر از مراکز خرید مارماریس که مشرف ‌به دریا بناشده نتسل است. در این مجتمع خرید انواع البسه، لوازم سنتی ترکیه، کیف، کفش، فرش و غیره از بهترین برندها به فروش می‌رسد. اما این تمام محصولات موجود در این مرکز خرید نیست بلکه در مغازه‌های این مرکز خرید می‌توان شاهد فروش  اقلام خانگی، عتیقه، مجسمه، جواهرات و غیره باقیمت مناسب بود. نتسل که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز خرید ارزان مارماریس شناخته می‌شود؛ بزرگ‌ترین فروشگاه‌های پوشاک را از برندهای معروف بین‌الملل و ترک را در خود جای‌داده است. از دیگر مزایای این مرکز خرید می‌توان به چند رستوران و کافه برای سرو غذا و یا نوشیدنی اشاره کرد. 
ساعت کاری مرکز خرید نتسل مارماریس:9 صبح الی  1 بامداد

مراکز خرید مارماریس

بازار پارچه و گلیم موگلا یکی از مراکز خرید مارماریس

از جمله بازارهای قدیمی موجود در شهر مارماریس می‌توان به بازار موگلا اشاره کرد. این بازار زیباترین و متنوع‌ترین پارچه‌ها را به گردشگران عرضه می‌کند. گردشگرانی که به خرید پارچه علاقه دارند و می‌خواهند پارچه‌هایی باکیفیت و زیبا بخرند حتماً به این بازار قدیمی مراجعه کنند. گرچه این بازار مختص خرید پارچه‌های رنگارنگ است؛ اما می‌توان چند مغازه صنایع‌دستی و سوغاتی نیز در این مرکز خرید یافت. در نزدیکی بازار موگلا رستورانی با انواع غذاهای لذیذ ترکی وجود دارد که بسیار مناسب گردشگرانی است که می‌خواهند پس از گردش و خرید در محیطی سنتی ساعاتی را به استراحت بگذرانند.
ساعت کاری بازار موگلا مارماریس:8 صبح الی  1 بامداد

مارماریس - شهر زیبای مارماریس ترکیه کجاست و آشنایی با این شهر زیبا

مرکز خرید مارماریس

مرکز خرید پوینت

مرکز خرید پوینت یک فروشگاه سه‌طبقه‌ای مدرن است که در آن امکاناتی نظیر اتاق کودک، کافه‌تریا، رستوران، سینما، تراس، اینترنت رایگان و غیره وجود دارد. در این مرکز خرید که دارای چشم‌اندازی از دریا است می‌توان محصولات خانگی مرغوب را باقیمت مناسب خریداری کرد. هم‌چنین انواع اکسسوری، لباس زنانه، ساعت‌های مچی، جواهرات، کفش، لباس بچگانه و غیره از بهترین برندهای ترک در این مرکز خرید به فروش می‌رسد.
ساعت کاری مرکز خرید یوینت مارماریس:9 صبح الی  1 بامداد

سواحل مارماریس - زیباترین سواحل مارماریس برای تفریح و استراحت

مرکز خرید تانساش

تانساش یکی دیگر از مراکز خرید ارزان مارماریس است که علاوه بر جای دادن مغازه و فروشگاه‌های متعدد در خود به‌عنوان یک مرکز بازی، سرگرمی و رستوران شبانه‌روزی شناخته می‌شود. مرکز خرید تانساش یک ساختمان دوطبقه مدرن هست که در قسمت شرقی شهر مارماریس ترکیه واقع‌شده است. در طبقه اول این ساختمان مرکز خرید می‌توان  کافه‌تریا، رستوران، فست فود را در کنار سایر مغازه‌های چرم و تابلو فروشی مشاهده کرد. طبقه دوم مرکز نیز مختص افرادی است که به پوشاک، لوازم الکترونیک، لوازم‌آرایشی، اکسسوری، انواع عینک، اسباب‌بازی و غیره علاقه دارند. این مرکز خرید بزرگ که تا نیمه‌شب درب‌هایش به روی گردشگران گشوده است؛ محل مناسبی برای خرید سوغاتی محسوب می‌شود. 
ساعت کاری مرکز خرید تانساش مارماریس:8 صبح الی  2 بامداد

مراکز خرید مارماریس

مغازه های مراکز خرید مارماریس

از جمله معروف‌ترین مراکز خرید مارماریس که هر گردشگر بین‌المللی را به خود جلب می‌کند فروشگاه آیکملر است. این مرکز خرید که به بازار شبانه نیز مشهور است، انواع سوغاتی و البسه‌های متنوع، انواع صنایع‌دستی ترکیه را باقیمت مناسب به گردشگران عرضه می‌کند. هم‌چنین در این مرکز خرید محصولات مختلفی نظیر  جواهرات، صنایع‌دستی، پوشاک و حوله‌های گلدوزی شده، کیف، کفش و غیره وجود دارد که گردشگران می‌توانند با اصطلاح چانه زدن این محصولات متنوع را  باقیمت مناسب خریداری  کنند. 
ساعت کاری مرکز خرید آیکملر مارماریس: 8 صبح الی 2 بامداد

کوش آداسی یا مارماریس - کدام شهر برای سفر به ترکیه مناسب تر است؟

مرکز خرید Homemade By Rachel

اگر به خرید وسایل دست‌ساز علاقه دارید از دیدن و خرید تزئیناتی فانتزی لذت می‌برید. مرکز خرید  Homemade By Rachel برای شما بهترین گزینه است.  این مرکز خرید که درگذشته محلی برای خرید فرش‌های دستبافت بوده امروزه به یک فروشگاه بزرگ برای خرید زیورآلات صدفی، قاب عکس‌های دست‌ساز، تزئینات آشپزخانه، انواع کیف و غیره تبدیل‌شده است. اگر می‌خواهید زیبایی خانه خود را صدچندان کنید حتماً به این مرکز خرید شهر مارماریس سر بزنید.

مراکز خرید مارماریس

سوپرمارکت کیپا (KIPA)

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کیپا نیز ازجمله مشهورترین مراکز خرید ترکیه محسوب می‌شوند. فروشگاه کیپا  علاوه بر فروش مواد اولیه غذایی باکیفیت محیط مناسبی برای خرید شمع، انواع لوازم‌آرایش باکیفیت، لوازم‌التحریر و انواع لوازم‌خانگی باقیمت مناسب است. این سوپرمارکت بهترین شکلات‌ها، پاستیل‌ها، لوازم‌خانگی، اکسسوری های تلفن همراه را از بهترین برندهای تجاری ترک یا بین‌المللی در خود گنجانده است. 
ساعات کاری سوپرمارکت کیپا مارماریس: همه‌روزه از ساعت 8 صبح الی 22شب

مراکز خرید مارماریس

پنج‌شنبه‌ بازار مارماریس

پنج‌شنبه‌ بازار از جمله مراکز خرید ارزان مارماریس محسوب می‌شود که معمولاً پنج‌شنبه هر هفته در نقطه مشخصی از شهر مارماریس برپا می‌شود. در این بازار هفتگی علاوه بر مواد غذایی تازه اقلامی نظیر ابزارهای زینتی، لوازم چرمی، پوشاک زنانه و مردانه، کیف ، کفش، اسباب‌بازی و غیره به فروش می‌رسد. این بازار برخلاف دیگر مراکز خرید شهر مارماریس فضایی آرام و بسیار وسیع دارد که می‌تواند جایگزین مناسبی به‌جای دیگر بازارها باشد.
 
پنج شنبه بازار یکی از مراکز خرید ارزان مارماریس

ساعات کاری پنج‌شنبه‌بازار مارماریس: پنج‌شنبه‌ها  از ساعت 8 صبح الی 22شب

بهترین زمان سفر به مارماریس - اگر قصد سفر به مارماریس را دارید با بهترین زمان برای سفر به این شهر آشنا شوید

بازار کارسی 

بازار قدیمی کارسی در قلب قلعه‌های عثمانی شهر مارماریس واقع‌شده این بازار تاریخی و سرپوشیده یکی از بهترین مراکز خرید مارماریس برای خرید لوازم چرمی، صنایع سنتی ترکیه، البسه، کیف، کفش، قالی و  غیره است. این بازار که در یک‌شنبه‌ها کمی شلوغ‌تر از دیگر روزهای هفته است یک محیط عالی برای یک تفریح یک‌روزه محسوب می‌شود چراکه در این بازار علاوه بر وجود چندین اغذیه‌فروشی و کافه‌تریا چشم‌اندازی از خلیج مارماریس مشاهده می‌شود. 
 
خرید کیف چرک در مراکز خرید مارماریس
ساعات کاری بازار کارسی مارماریس: همه‌روزه  از ساعت 8 صبح الی 23شب

بازار کارسی مارماریس

نکات مهم در هنگام بازدید از مراکز خرید مارماریس

•    توجه کنید مراکز خرید مارماریس محل مناسبی برای خرید چرم و طلا هستند.
•    در هنگام ورود به این مراکز خرید مراقب کیف پول و وسایل قیمتی خود باشید.
•    در فروشگاه‌های مارماریس سعی کنید کالاهای ضروری را خریداری کنید.
•    هرگز به‌منظور فروش اجناس در وطن خود از این بازارها خرید نکنید.
•     قبل از رسیدن به مارماریس حتماً چند اپلیکیشن معروف مسیریابی را در تلفن همراه خود نصب کنید.

مراکز خرید مارماریس


مارماریس یکی از شهرهای گردشگری ترکیه برشمرده می‌شود که به علت جای دادن بازارهای متعدد و فروشگاه‌های لوکس  محیطی مناسب برای افرادی است که به بازار گردی علاقه دارند. در مراکز خرید مارماریس می‌توان لوازمی نظیر البسه، لوازم‌خانگی، محصولات آرایشی بهداشتی، پوشاک چرم، کیف،کفش، ادویه، شیرینی، شکلات‌های ترکی، لوازم‌خانگی، صنایع‌دستی و غیره را باکیفیت و قیمت مناسب خریداری کرد. برنامه‌ریزی برای یک روز تفریح در مارماریس می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد و فوق‌العاده برای گردشگران بین‌المللی باشد. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر