مراکز خرید ترابزون

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/14
بازدید: 4952
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ترابزون یکی از شهرهای بندری ترکیه است که در کنار دریای سیاه قرار دارد. طول عمر این شهر به 756 سال قبل از مسیح میرسد. همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب و طبیعت ناب از مکانهای مورد پسند مردم محسوب می‌شود. هر ساله تعداد زیادی مسافران و گردشگران را به خود جذب میکند. در طول سفر خرید و گشتوگذار کردن از مراکز خرید از سری تفریحاتی است که مردم به آن علاقهمند هستند. پس چه خوب است که قبل از سفر مراکز خرید را بشناسید تا بتوانید با برنامهریزی از مراکز خرید ترابزون که از جمله مکانهای معروف ترکیه هستند؛ بازدید کنید.

فروم ترابزون (Forum)

فروم بزرگ‌ترین مرکز خرید ترابزون به حساب می‌آید که در شمال شهر قرار دارد. این مرکز جزو مکا‌های توریستی و تاریخی شهر است. در این مرکز خرید؛ سالانه کنسرت، فستیوال، فعالیت‌های ورزشی انجام می‌شود که میزبان جمعیتی از مردم است. همچنین مسؤلیت برنامه‌ریزی این دسته مراسم‌ها به دست رستوران‌ها، کافه‌ها، هایپرمارکت میگروس، سالن تئاتر Cinemaximum با ۸ سالن و مغازه‌هایی که برندهای ملی ترکیه و بین‌المللی را به فروش مردم می‌رسانند، خواهد بود. اگر بخواهیم راجع‌به معماری این مرکز خرید صحبت کنیم باید به هویت شهر‌ برگردیم زیرا معماری خاصی دارد که بر اساس هویت شهر ساخته شده‌ است. فروم ترابزون شامل 4 طبقه است که هر کدام نماد‌هایی از ترابزون را به نمایش گذاشتهاند؛ چراغ‌های سقف آن که شبیه به فانوس دریایی بنا شده، سقف‌ها موجی که نماد امواج پریشان دریا سیاه است و بر روی دیوار‌های این مرکز خرید هم میتوانید اشعاری از بدری رحمی ایوبوغلو، یکی از معروف‌ترین شاعر‌ان ادبیات ترکی مشاهده کنید.

آدرس
Degirmendere Mah. Sahil Yolu Cad. | Sanayi, Trabzon Merkez, Trabzon 61200, Turkey.
Phone:+90 462 377 02 00

اوت لت جواهر 

یکی دیگر از مراکز خرید ترابزون اوت لت جواهر در یومرا است که در سال 2011 میلادی بنا شد. این مرکز خرید در حدود ده کیلومتری شرق شهر و در مسیر جاده ترابزون به ریزه قرار دارد. در نزدیکی ساحل دریا سیاه و در مجاورت هتل نووتل قرار گرفته است. این مرکز خرید فعالیت خود را از ساعت 10 صبح آغاز کرده و تا 10 شب از مشتریان استقبال می‌کند. این مرکز خرید، اوت لت بوده و جنسهای از دست خارج شده  با جنس و برند خوب و همچنین با قیمت مناسب را به فروش می رساند. اگر به دنبال برندهای معروف از جمله پوما، ماوی، کوتون و... هستید می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. در این مکان فودکورت و اماکن تفریحی علاوه بر فروشگاه‌هایی که موجود است برای مشتریان قرار داده‌اند. از جمله هتلهای نزدیک این مرکز خرید می‌توان به پارک ددمان ترابزون ونواتل ترابزون و هتل آسلیا میتوان اشاره کرد.
آدرس
Cumhuriyet Mah. Devlet Karayolu Cad. No:19 Yomra Merkez, Yomra, Trabzon, Turkey.
Phone: +90 462 341 15 63

مرکز خرید وارلی باش آتاپارک

اگر به ‌دنبال مرکز خریدی هستید که از نظر قیمت برایتان اهمیت دارد مقرون و به‌صرفه است یا خیر؛ حتما به وارلی باش آتاپارک سر بزنید. قیمت‌های اين مرکز نسبت به‌ بقیه مراکز مناسب‌تر است. این مرکز خرید دارای طبقه همکف و 3 طبقه بالای آن و همچنین 4 طبقه در زیر زمین است. در طبقات مختلف این فروشگاه برندهای معروف ترک مثل  ال سی وایکیکی، کوتون، گراتیس و... وجود دارد.
البته ناگفته نماند که این مرکز خرید از بقیه مراکز کوچیک‌تر بوده و ممکن است نسبت به بقیه جاها برند‌های زیادی در آن یافت نشود. اما مزایای دیگری دارد از جمله اینکه در مرکز شهر قرار گرفته و برای رفتن آنجا به تاکسی نیاز نیست. همچنين فروشگاه‌های لباس، کیف و کفش، لوازم خانگی و... دارد و دارای زمین بازی برای کودکان است. همانند بقیه مراکز خرید پارکینگ و فودکورت نیز در مرکز وارلی باش آتاپارک تأسیس کرده‌اند.

آدرس
  Gulbahar Hatun Mah. Inonu Cad. | Besirli, Trabzon Merkez, Trabzon, Turkey
  Phone: +904622236000

تفریحات ترابزون - تفریحات فوق العاده ای که در شهر زیبای ترابزون میتوانید داشته باشید

مرکز خرید وارلی

آوروپا پازاری

در شرق میدان آتاتورک خیابان‌هایی مملوء از بازار‌ها‌ و فروشگاه‌هایی برای خرید هستند. میتوانیم به یکی از معروف‌ترین این خیابان‌ها که بازار روسها نام دارد اشاره کنیم. به این خیابان آوروپا پازاری (بازار اروپا) هم می‌گویند. فروشندگانی که در این بازار‌ها کار می‌کنند معمولا اهل روسیه هستند. در این بازار همه چیز پیدا می‌شود هر چیزی که شما می‌خواهید از عروسک‌ها زیبا روسی گرفته تا محصولات چرم.
آدرس 
Trabzon, Turkey

آوروپا پازاری

سارای گوموش (Saray Gumus)

سارای گوموش فروشگاهی است برای فروش انواع محصولات نقره که با معنای سرای نقره از آن یاد می‌کنند. این فروشگاه از سال 1979 در صنعت نقره فعالیت خود را آغاز کرده است. اگر به زیورآلات و نقره علاقه‌مند هستید حتما به این مکان سر بزنید. همچنین اگر به دنبال مکان خوبی براي خريد سوغات هستید گزینه خوبی به شمار میرود. 
در فروشگاه سارای گوموش انواع اجناس نقره وجود دارد که زیبایی آن‌ها چشم‌گیر است و نظر هر سخت‌پسندی را به خود جلب می‌کند .در دوران عثمانی‌ها طراحی روی نقره یکی از کار‌هایی بود که در دوران این امرتوری انجام می‌دادند و این هنر اصیل هم یادگار آن زمان است. اگر به خرید سوغاتی برای اطرافیان علاقهمند هستید حتما به سارای گوموش سر بزنید در آنجا انواع نقره‌جات موجود است که هر خوش سلیقهای این مرکز را میشناسد.

آدرس
گوموش سارای در محله فاتیح، خیابان ایاصوفیه ترابزون واقع شده است.

معروف ترین سواحل ترابزون - معروف ترین سواحلی که در سفر به ترابزون میتوانید بروید

مرکز خرید میراپارک

می‌خواهیم به معرفی نگین خیابان ساحل آکچادآباد ترابزون که همان مرکز خرید میراپارک است، بپردازیم. در این مرکز خرید حدود 41 فروشگاه موجود است که در آن‌ها می‌توانید برند‌های ترک و بین‌المللی را پیدا کنید. از امکانات منحصربه‌فرد مرکز خرید میراپارک می‌توان به 5 سالن سینما، کافی شاپ و زمین بازی کودکان اشاره کرد. در فودکورت مجموعه میراپارک، برگر کینگ نیز یک شعبه تأسیس کرده است. علاوه بر این یکی از شعبه‌ها کارفور را در میراپارک افتتاح کردهاند. انجام این امر خرید کردن را برای اهالی این منطقه و گردشگرانی که به آنجا می‌روند راحتتر کرده است.

آدرس
Sahil Cad. No:30 Yildizli, Akcaabat, Trabzon, Turkey. 
Phone: +904622484444

جاهای دیدنی ترابزون - زیباترین مکان های دیدنی ترابزون برای تفریح و داشتن لحظاتی شاد

کلام پایانی

به شما پیشنهاد میکنیم اگر به خرید و گشت و گذار علاقهمند هستید در لیست مسافرت‌های خود، ترکیه را قرار دهید. حتما به مرکز خرید ترابزون که در این کشور واقع شده است، بروید. در آنجا علاوه  بر مسافرت و گردش میتوانید خرید فوقالعادهای انجام دهید. این مرکز خرید انواع بازارها و فروشگاهها را شامل میشود که این مزیت، خرید را برای مشتریان راحتتر می‌کند. همچنین در اکثر فروشگاههای این مرکز خرید رستورانها و کافیشاپهایی موجود است که میتوانید بعد از یک خرید لذتبخش یکپرس غذا ترکی هم نوشجان کنید و سفری خاص را برای خود و خانواده رقم بزنید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر