مراکز خرید کاپادوکیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 1677
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

منطقه‌ای باستانی در ترکیه که بسیار مورد علاقه گردشگران و باستان‌شناسان قرار دارد؛ کاپادوکیا بوده که با قدمت طولانی که جزء چند شهر سنگی جهان است. این منطقه تاریخی در ناحیه‌ آناتولی مرکزی ترکیه واقع گردید. نام کاپادوکیا در سراسر تاریخ و در متون مسیحی به عنوان سرزمین شگفتی آورده شد. در کاپادوکیا  بالن سواری بر فراز شهر صخره‌ای و طبیعتی که به دست مواد مذاب ایجاد شده تجربه عالی برای شما به ارمغان خواهد آورد. مراکز خرید کاپادوکیا یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه بوده که در ادامه بیشتر در این باره صحبت می‌کنیم.

مراکز خرید کاپادوکیا

بازار فرش کاپادوکیا

فرش و قالیچه همیشه مورد توجه افراد قرار دارند. یکی از اصلی‌ترین سوغات کاپادوکیا فرش و قالیچه است. شما می‌توانید در منطقه گورمه این محصولات را با تنوع و کیفیت‌های متفاوت خریداری کنید. کالکشنی از فرش‌های هنری و تاریخی در این منطقه قرار داشته که در صورت علاقه‌مندی می‌توانید آن را تهیه نمایید.  فرش‌های دستبافت از قیمت بالایی برخوردارند اما نسبت به استانبول ترکیه قیمت آن پایین‌تر بوده است.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

ترکیه در صنعت فرش‌بافی تاریخچه طولانی‌ دارد. به همین خاطر فرش و قالیچه‌هایی که در این منطقه می‌بینید دارای طرح‌های سنتی خاص خود را هستند. این فرش‌ها شبیه گلیم و فرش‌های عشایری ما نبوده اما به دلیل تنوع زیاد در این بازار، حداقل یکی از آن‌ها مورد پسند شما قرار خواهند گرفت. از معروف‌ترین فرش فروشی این منطقه می‌توان به فروشگاه سلطان اشاره کرد که در منطقه گورمه قرار داشته و از تنوع بالایی برخوردار است.

بازار کایسری

در کاپادوکیا بازاری در کایسری بنا شده که برجای مانده از دوران عثمانی است. کایسری فروم منطقه‌ای بوده که بخش اصلی تجارت کاپادوکیا را تشکیل داده به‌طوری که بیشترین تجارت در این منطقه صورت می‌پذیرد. محصولی که در این بازار خواهید یافت لباس بوده که در طبقه‌بندی مختلف از انواع برندهای ترک و معتبر جهانی هستند. البته در این بازار مغازه‌های قدیمی و چند صد ساله قرار دارند که محصولات سنتی و اصیل ارائه می‌دهند.

اگر به دنبال بهترین‌ها هستید سری به بازار کاپالی چارلی این شهر بزنید. این بازار یکی از بازار‌های قدیمی ترکیه محسوب می‌شود و در این‌جا شما متنوع‌ترین اجناس با کیفیت‌های گوناگون را مشاهده خواهید کرد. بازارچه‌ای که در کایسری از قرن پانزدهم میلادی فعال بوده و جزء بازارچه‌های همیشه شلوغ این منطقه نام گرفته پارچه بوده است.

این محل نه تنها در این منطقه بلکه در ترکیه نیز معروف است و طرفداران زیادی دارد. می‌توانید انواع پارچه‌ها را در طرح، رنگ و نقش متنوع از این محل خریداری کنید. در این بازارچه علاوه بر خرید پارچه‌ها و تماشای دنیای رنگارنگ آن، می‌توانید از معماری خاص و تاریخی و ساختمان‌های آن دیدن کرده و لذت ببرید.

آشنای با کاپادوکیا ترکیه - شهر کاپادوکیای ترکیه زیباترین شهر ترکیه

بازار کایسری

فروشگاه‌های منطقه نوشهیر

از مناطق معروف پادوکیا نوشهیر بوده که علاوه‌ طبیعت سرزنده و تاریخی، بازارچه جذابی نیز برای گردشگران در نظر گرفته است. در این منطقه فروشگاهی به اسم سلطان فعالیت می‌کند که از آن‌جا می‌توانید ظروف سفالی و سرامیکی خریداری نمایید. این فروشگاه به‌طور کامل در میان مردم شناخته‌ شده و همچنین علاوه بر ظروف سفالی و سرامیکی؛ محصولات دست سازه‌های تزئینی سرامیکی مانند تابلو و وسایل دکوری را نیز ارائه می‌دهد.

فروشگاه دیگری که در این منطقه دارای محبوبیت بوده اوزلر نام دارد. در این فروشگاه شما می‌توانید زیورآلات، سنگ‌های قیمتی و زیبایی که به‌طور خاص به آن شکل داده شده را تهیه کنید. همچنین اگر قصد خرید سوغاتی‌ نفیس را دارید حتما به این فروشگاه بزرگ بروید. لازم به ذکر است که بدانید برای خرید، نیازی به حضور داشتن در این مکان نبوده و شما می‌توانید سفارش خود را تلفنی انجام داده و در هتل یا محل اقامت خود تحویل بگیرید. 

از مغازه‌های دیگر این شهر که در بین افراد منتخب شده مغازه خانم نایل نام دارد. محصولات این فروشگاه متشکل از تابلو‌های هنری و سایر آثار هنرمندان است. این تابلو‌ها به‌طوری خاص کشیده شده‌اند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود‌.

در قسمت دیگر این منطقه بازارچه سنتی‌ قرار دارد که بازار اصلی برای خرید روزانه مردم کاپادوکیا محسوب می‌شود. زیرا همه نوع محصول در این بازار از جملهد خشکبار، محصولات غذایی تازه، صنایع دستی سنتی، محصولات بافتی و.... ارائه می‌گردد. در طول مسیر این بازارچه کافه‌هایی قرار گرفته‌اند که در صورت خستگی می‌توانید در آن‌جا استراحت کرده و نوشیدنی بنوشید. اگر اهل پیاده‌روی نیستید در این بازار می‌توانید نواری اجاره کنید تا با خیالی آسوده به گردش خود ادامه دهید.

فروشگاه‌های منطقه نوشهیر

گورمه یکی از بهترین مناطق کاپادوکیا برای خرید

از بهترین مناطقی که در سفر با تور می‌توانید از آن دیدن کنید پارک ملی گورمه نام دارد که یکی از مناطق اصلی گردشگری در کاپادوکیا محسوب می‌گردد. قبل از این‌که به این منطقه سفر کنید لازم است با مراکز خرید در این منطقه آشنا شوید. از محصولاتی که در گورمه می‌توان تهیه نمود فرش، صنایع سفالی سنتی، مجسمه، زیورآلات،  خشکبار... هستند. همه این محصولات جزء سوغات این منطقه است. با توجه به وجود ظروف سفالی و سرلمیکی در اکثر شهرها؛ اما بهترین و متنوع‌ترین ظروف سفالی و سرامیکی را در گورمه می‌توان تهیه کرد.

پارک ملی گورمه - جاذبه‌ای منحصربه‌فرد در شهر کاپادوکیا ترکیه!

 از جذابیت دیگر بازار گورمه آثار هنرمندانی چون نایلکه بوزکورت را می‌توان نام برد؛ که با طراحی خاص و زیبا روی پارچه و ظروف سفالی و سرامیکی پیاده شده است. در فروشگاه امره گورمه می‌توانید وسایل دست ‌ساز گوناگونی مانند زیورآلات، پارچه‌های سنتی را نیز تهیه کنید. اگر به دنبال خرید لوازم خانه و اشیائی به صورت دکور در گورمه هستید حتما سری به بازار معروف charm  Soltan بزنید. این مکان پاساژ بزرگی بوده که محصولات متنوعی در آن به فروش می‌رسند. بخشی از این بازار به محصولات خانگی و دکور تعلق دارد.

سخن پایانی
اگر به دنبال مرکز خرید مناسب و خاص می‌گردید و به گردش در بازارها علاقه‌مند هستید به‌ شما بازار کایسری را پیشنهاد می‌دهیم. زیرا در این بازار لباس‌های با‌کیفیت، کافه و رستوران و مجموعه سینما قرار گرفته‌اند. به‌طور کلی اگر قصد خریدی باکیفیت در گورمه را دارید، سری به Soltan charm بزنید. بازار هفتگی در اگروپ وجود داشته که هر هفته در یک منطقه برپا می‌گردد. اما اغلب محل برگزاری این بازار هفته‌ پارکینگ سوپرمارکت میگروس خواهد بود. اگر با تور سفر خواهید کرد به این مناطق بروید و از مراکز آن دیدن نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر