پاساژ چارسو

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 3042
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پاساژ چارسو، ساختمانی است مدرن با معماری اکسپرسیونیستی که در خیابان جمهوری تهران به عنوان یک مرکز تجاری، فرهنگی و تفریحی در زمینه فروش محصولات و کالاهای دیجیتال فعالیت می‌کند. چارسو نامی کاملا ایرانی و نام یکی از سالن‌های قدیمی تئاتر ایران بوده است. این مکان به صورت تخصصی به خرید و فروش کالاهای دیجیتال نظیر موبایل، لپ تاب و همچنین وسایل جانبی مربوط به آن می‌پردازد. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی ویژگی‌ها و خدماتی که پاساژ چارسو به مراجعه کنندگان خود ارائه می‌دهد، بپردازیم.

 

پاساژ چارسو

 

 

معماری پاساژ چارسو

معماری این بنا به صورت اکسپرسیونیستی و به صورت یک ساختمان هفت طبقه و 330 واحدی طراحی شده است. در خیابان جمهوری ساختمان‌های قدیمی زیادی وجود دارند که این مجتمع توانسته است تا با ترکیب رنگ‌های سفید و طوسی و به سبکی مدرن و مینیمال و همچنین با ترکیب نمودن فضای سنتی و مدرن، جلوه خاصی را به آن منطقه، یکی از  کلان شهرهای تهران بدهد.

سرپرستی طراحی و ساخت و ساز این مجتمع توسط محمد مجیدی صورت گرفته است. طراحی این ساختمان به صورت سه تکه نامنظم  کاملا مینیمال و ساده، درخشندگی و جلوه خاص را به خیابان جمهوری می‌دهد. این بنا یکی از بهترین و جذاب ترین ساختمان‌ها در ایران به شمار می‌رود که در قسمت پایین و شفاف ساختمان، بیشتر فروشگاه‌های تجاری بزرگ قرار دارند.

در قسمت فوقانی این بنا که به صورت نیمه شفاف است، رستوران‌ها و سالن سینمایی و در قسمت میانی، فروشگاه‌های تجاری کوچک قرار گرفته‌اند. طبقه میانی این ساختمان و پل هوایی هم جوار هستند که چنین چیزی سبب شده است تا پاساژ چارسو با محیط اطراف خود نیز در ارتباط باشد.

 

معماری و زیبایی پاساژ چارسو

 

ساخت پاساژ چارسو

 پروژه ساخت پاساژ چارسو، در زمینی به مساحت 5700 متر مربع در منطقه دوازده شهرداری تهران در سال 1390 آغاز به کار کرد. این ساختمان در هفت طبقه و 330 واحد تجاری ساخته شد. سازنده و سرمایه گذار این مجموعه تاکید زیادی بر اجرای سریع علی رغم ایجاد هزینه مضاعف و بالا داشت و بدین صورت توانست با اتخاذ چنین رویکردی در عرض 40 ماه پروژه را به بهره‌‌ برداری برساند.

برای رسیدن به این هدف، باید روش‌های سنتی را کنار گذاشت و روی فشار مضاعف، همکاری و هماهنگی همه جانبه  تیم‌های مدیریتی، کنترل کامل داشت. در طراحی و ساخت و ساز، یک نکته بسیار حائز اهمیت است که کیفیت نباید فدای سرعت ساخت شود.

مهم ترین مزیت این مجموعه، داشتن پارکینگ است. اما با توجه به شرایط منطقه ای و بافت فرسوده اکثر ساختمان‌های مجاور و وجود پل حافظ، عمل گودبرداری بسیار حساس و خطرناک بود؛ به همین دلیل از بین طرح‌های پیشنهادی، طرحی که ضریب ایمنی بیشتری داشت، تصویب گردید که از روش‌های مختلفی برای تحکیم خاک مانند اجرای نیلینگ و انکوراژ به طول 22129 متر و 8639 متر مربع شات کریت و 57 حلقه شمع با عمق 32 متر استفاده شد؛ سرانجام با به کار گیری روش های مختلف، 175 هزار متر مربع به عمق 30 متر گودبرداری شد.

 

بزرگی و عظمت پاساژ چارسو

 

 در اجرای فوندانسیون پروژه، بهترین و با کیفیت ترین محصولات کارخانه‌ بتن تهران مورد استفاده قرار گرفت و در نتیجه ازمایش‌های مکرر، دریافت شد که بتن تولید شده نسبت به بتن‌های مجاز و استاندارد، مقاومت دو برابری داشته است

در ساخت این بنا نیز سازه های فلزی و صنعتی مورد استفاده قرار گرفتند که نصب و اتصال آنها با پبچ و مهره است؛ در این راستا با سه شرکت مطرح که ساخت این نوع از سازه‌ها را انجام می‌دهند، قرار داد بسته شد.

پاساژ چارسو کجاست؟

برای رفتن به پاساژ چارسو و استفاده از خدمات این مجموعه که در خیابان جمهوری قرار دارد، می‌توانید از خط یک مترو (کهریزک-تجریش) به ایستگاه سعدی بروید و سپس با استفاده از اتوبوس‌های میدان بهارستان-خیابان جمهوری، در ایستگاه پل حافظ پیاده شوید. با خط مترو شماره چهار(ارم سبز-کلاهدوز) باید به ایستگاه تئاتر شهر بروید که بعد از ده دقیقه پیاده روی به خیابان جمهوری می‌رسید. بعد از آن پیاده شوید و با استفاده از تاکسی، خود را به پاساژ چارسو برسانید.

ویژگی های پاساژ چارسو

از ویژگی‌های خوب پاساژ چارسو، می‌توان به قرارگیری این مجموعه در روبروی مجتمع علاالدین اشاره کرد که باعث محبوبیت آن نیز شده است. جلوه‌های بصری این مجموعه نیز یکی دیگر از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود که جلوه متفاوتی به این منطقه از تهران می‌دهد و به عنوان یک مجتمع تجاری و تفریحی، توجه تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کرده است.

 

راهبرو پاساژ چارسو و پاساژ علاالدین

 

در این پاساژ، سیستم تهویه هوا برند JetFan-Novenco و پله برقی و آسانسور برند Kone که از بهترین برندهای دنیا محسوب می‌شوند، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. سازنده  این مجتمع تمامی استانداردهای جهانی را از نظر کاربردی و عملکردی به ویژه در سالن‌های سینما، رعایت کرده است.

با وجود مسیرهای حرکتی و راهروهای فرعی در این پاساژ حتی در صورتی که جمعیت زیادی وارد این مجتمع ‌شوند، همه چیز در کمال آرامش و نظم پیش می‌رود. برخورداری از پارکینگ و ورود مراجعه کنندگان با خودرو و همچنین اضافه کردن امکانات رفاهی و تفریحی، از دیگر ویژگی‌های این مجموعه محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که این پاساژ توجه زیادی به محیط زیست دارد؛ از این رو برای هر طبقه این مجموعه، سه سطل مجزا برای زباله‌های خشک، تر و کاغذ در نظر گرفته شده است.

بخش های پاساژ چارسو

پاساژ چارسو از بخش‌های مختلفی تشکیل شده می‌شود. طبقه همکف بیشتر به بورس لوازم خانگی و صوتی- تصویری مربوط است. طبقه اول تا چهارم  شامل مغازه‌هایی می‌شود که کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی آ‌نها مانند موبایل، تبلت و ... را عرضه می‌کنند. در طبقه پنجم نیز فودکورت قرار دارد که با برخورداری از رستوران‌های باکیفیت و دکوراسیون زیبا، از محبوب‌ترین مراکز تفریحی در تهران محسوب می‌شود.

طبقه ششم برای برگزاری ایونت‌ها و سالن سینما و تئاتر است. در طبقه هفتم، پردیس سینمایی چارسو قرار دارد. پارکینگ این مجتمع از ظرفیتی معادل 1000 خودرو برخوردار است؛ از این رو اصلی‌ترین معضل مراجعه کنندگان (نبود جای پارک) را برطرف می‌کند.

پردیس سینما پاساژ چارسو

در این مجموعه، پنج سالن سینما با 900 صندلی و یک لابی فرهنگی به مساحت 3000 متر مربع و سالن‌های مختلف برای ایونت‌ها و همایش‌های متفاوت، تعبیه شده است. وجود چنین سالن‌هایی در این مجموعه، آن را به یکی از جامع‌ترین جاذبه‌های کلان شهر تهران تبدیل می‌کند که در حال حاضر محبوبیت بالایی در میان شهروندان دارد.

 

پردیس سینما در پاساژ چارسو

 

پردیس سینما پاساژ چارسو، شامل دو سالن با ظرفیت 110 صندلی، دو سالن با 140 صندلی و یک سالن با 323 صندلی است. علاوه بر این، طراحان این مجموعه برای جانبازان و معلولان نیز امکانات ورود به سالن، مانند آسانسور را برای رفتن به طبقه‌ها و یا قسمت خاصی از سالن سینما را در نظر گرفته‌اند تا این افراد بتوانند در آن قسمت به تماشا فیلم بپردازند. این سالن‌ها برای نمایش فیلم‌های سینمایی و همچنین برای اجرای تئاتر و نمایش نامه خوانی طراحی شده‌اند. ساعت کاری سینما این مجموعه هر روز از ساعت 14 تا 2 بامداد است.

بازار چارسو در هفت روز هفته حتی در روزهای جمعه‌، از ساعت 10 صبح تا 10 شب پذیرای بازدیدکنندگانی که از اقصی نقاط کشور هستند، خواهد بود. این مجتمع تجاری و تفریحی،  با همه امکانات و ویژگی‌هایی که دارد پاسخگو تمامی نیاز‌های شما از دنیا دیجیتال است. پیشنهاد می‌شود در صورتی که به دنبال بهترین برندها هستید یا حتی اگر خرید خاصی ندارید، به عنوان یکی از جاذبه‌های پایتخت از این مجموعه بازدید کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر