مراکز خرید قطر

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/03/19
بازدید: 1464
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قطر از کشورهای جنوب غربی حاشیه خلیج فارس است که علی رغم وسعت کم خود توانسته است خود را به عنوان کشوری پیشرفته و مدرن در میان کشورهای پیشرفته جهان مطرح کند. قطر سالانه میزبان میلیون‌ها توریست و گردشگر از سراسر جهان است که این امر به دلیل میزبانی از جام جهانی فوتبال 2022 رونق بیشتری نیز پیدا کرده است. خرید کردن جزء جدایی‌ ناپذیر و جذاب سفرها است. این امر در سفرهای خارجی جذا‌ب‌تر نیز می‌شود زیرا در این سفرها فرصت خرید بدون واسطه را می‌توان تجربه کرد. قطر با مراکز خرید لوکس و هیجان‌انگیز خود، این بخش از مسافرت را برای گردشگران بسیار لذت‌بخش و به یادماندنی می‌کند.

 

مراکز خرید قطر

 

مرکز خرید مال آو قطر

اگر به قطر سفر کردید، هرگز مرکز خرید لوکس و زیبای مال ‌آو قطر را از دست ندهید. این مرکز خرید در منطقه الریان قطر واقع شده است. در این مرکز خرید می‌توانید با خیالی راحت به خرید برترین برند‌های معتبر جهانی بپردازید. برندهای مطرحی مانند آدیداس، بولگاری، جک اند جونز و... در فروشگاه‌های این مرکز خرید خودنمایی می‌کنند. این مرکز خرید از چهار طبقه ساخته شده است و ساخت آن به سال 2013 برمی‌گردد. طراحی داخلی این مجموعه در سال 2017 توانست جایزه  RlI International Retail &leisure Destnation global  را که از جوایز بین‌المللی است، دریافت کند. البته ناگفته نماند که ورزشگاه پیشرفته احمد بن علی که برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 ساخته شده است نیز در نزدیکی مرکز خرید مال آو قطر قرار دارد.

 

مرکز خرید مال آو قطر

 

اما خرید کردن تنها بخش کوچکی از این مرکز تجاری- تفریحی است. مال آو دارای سالن سینما و تئاتر درجه یک، با پیشرفته‌ترین تجهیزات نورپردازی و صدابرداری است که می‌تواند تجربه تماشای نمایش یا فیلم را برایتان لذت‌بخش‌تر کند. علاوه بر این، این مرکز خرید دارای سالن‌های بولینگ و همچنین محل بازی کودکان یا کیدز موندو نیز است که این امکان را به والدین می‌دهد تا کودکانشان را در آنجا سرگرم کنند. در این محل بازی که توسط افراد حرفه‌ای اداره می‌شود، کودکان می‌توانند شغل دلخواه خود را انتخاب کنند و با پوشیدن لباس و ابزار کار شغل مورد نظر، با شغل رویایی خود بیشتر آشنا شوند.

 

بهترین رستوران های قطر -  از لولکس ترین رستوران های دنیا تا رستوران های ارزان در قطر 

 

مرکز خرید سیتی سنتر دوحه

مرکز خرید سیتی سنتر دوحه از مراکز خرید محبوب در میان اهالی قطر است که بازدیدکنندگان زیادی روزانه به آن سر می‌زنند. این مرکز خرید دارای 5 طبقه و بیش از 350 بوتیک کفش و کیف و لباس است که معروف‌ترین و معتبرترین برند‌های جهان را ارائه می‌کنند. در طبقه سوم این مرکز خرید می‌توانید برندهای معروف ورزشی مانند آدیداس، اسکی و نایکی را مشاهده کنید. برندهای معروف لباس کلوین کلاین و منگو را نیز می‌توانید از طبقه دوم تهیه کنید.

این مرکز خرید که از ساعت 9 الی 22 باز است، در نزدیکی هتل‌های معروف ماریوت مارکوس، شانگری لا دوحه و روتانا سیتی سنتر قرار دارد. اگر در سفر خود به قطر در این هتل‌ها ساکن شدید، مرکز خرید سیتی سنتر دوحه بهترین انتخاب برای خرید خواهد بود. این مرکز خرید نیز مانند دیگر مراکز خرید قطر، تفریح در هنگام خرید را برای مشتریان فراهم کرده است. زمین‌های اسکیت روی یخ، سالن‌های سینما و رستوران‌های فوق‌العاده و با کیفیت را نیز می‌توانید در این مرکز خرید تجربه کنید.

 

مرکز خرید سیتی سنتر دوحه

 

مرکز خرید رویال پلازا

مرکز خرید رویال پلازا از دیگر مراکز خرید لوکس قطر است که به دلیل قرارگیری در دوحه، از محبوب‌ترین مراکز خرید این شهر محسوب می‌شود. در این مرکز خرید که دارای 3 طبقه و بیش از 150 بوتیک است، می‌توانید اجناس با کیفیت از برندهای معروف و مشهور را تهیه کنید. بسیاری از برندهای معروف کفش، لباس و... در این مرکز خرید نمایندگی دارند.

علاوه بر این امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی نیز در این مجموعه در نظر گرفته شده است که از این امکانات می‌توان به سالن سینما، کافه، رستوران و... اشاره کرد. سالن سینمای این مرکز خرید به سبک دهه 20 میلادی ساخته شده است و با نمایش فیلم‌های قدیمی و جدید می‌تواند به خوبی حس و حال زمان قدیم را به بازدیدکنندگان القا کند. این مرکز خرید دارای امکانات ویژه‌ای مخصوص معلولین است.

 

مرکز خرید رویال پلازا

 

بازار واقف

اگر به حس و حال سنتی و قدیمی قطر علاقه‌مند هستید و دوست دارید با فرهنگ و سنت مردم قطر بیشتر آشنا شوید بهتر است به بازار سنتی واقف سر بزنید. این بازار دارای حال و هوایی سنتی است و با قدمت 100 ساله خود به خوبی می‌تواند حس و حال قدم زدن در بازاری سنتی را در بازدیدکنندگان ایجاد کند. این بازار که در مرکز دوحه واقع شده است، بهترین مکان برای خرید سوغاتی به حساب می‌آید و می‌تواند بهترین یادگاری‌ها از قطر را به شما معرفی کند.

لباس‌های سنتی، صنایع دستی، ادویه‌جات عربی و... همه و همه در این بازار قابل خریداری هستند. این بازار علاوه بر نقشی که بر اقتصاد قطر دارد، بر گردشگری این کشور نیز نقشی اساسی دارد، به طوری که گردشگران بسیاری برای آشنایی با فرهنگ و سنت مردم قطر از این بازار دیدن می‌کنند. نوای موسیقی محلی قطر را می‌توانید با قدم زدن در کوچه‌های این بازار بشنوید و از اجرای نوازندگان خیابانی بهره‌مند شوید.

از آنجایی که قطر کشوری گرمسیری است، فعالیت این بازار در شب‌ها رونق می‌گیرد و در این هنگام می‌توانید شور و شوق زندگی سنتی قطر را در این بازار حس کنید. چایخانه‌های سنتی قطری برای مشتریان خود قلیان قطری ارائه می‌کنند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در کنار نوای پرشور عربی و موسیقی سنج و نی همبون، خسته خود را از تنتان بیرون کنید. امروزه کافه و رستوران‌های بسیاری نیز به این بازار اضافه شده‌اند که به سلائق مختلف پاسخ داده شود.

 

بازار واقف قطر

 

یکی از سوغاتی‌های پرفروش و زیبایی که بسیاری از گردشگران با خود به سرزمین‌های خود می‌برند، فنجان‌های قهوه‌خوری مرصع کاری شده است. علاوه بر این می‌توانید عبایه یا چادر عربی گلدوزی شده را نیز به لیست خرید خود اضافه کنید. ادویه‌جات از دیگر موارد پرفروش این بازار هستند. ادویه‌های با کیفیت و خوش‌طعمی همچون فلفل قرمز، دارچین و دیگر ادویه‌های هندی را می‌توانید در جای جای این بازار پیدا کنید. از مزیت‌های این بازار می‌توان به ارزان بودن اجناس آن نسبت به دیگر مراکز خرید لوکس قطر اشاره کرد.

فستیوال سیتی

اگر به همراه خانواده به قطر سفر کرده‌اید و کودکان مانع خرید شما می‌شوند، پیشنهاد ما فستیوال سیتی است. این مرکز خرید که در شمال شهر دوحه قرار گرفته است، از بزرگ‌ترین مراکز خرید قطر محسوب می‌شود و به شما امکان خرید و تفریح را به صورت همزمان می‌دهد. پارکی که در این مرکز خرید برای کودکان تدارک دیده شده است، مکانی خلاقانه و جذاب برای کودکان است و آن‌ها را در زمانی که شما به خرید می‌پردازید سرگرم نگه می‌دارد. این پارک که تمی به صورت بازی انگری برد دارد، برای کودکان رده سنی 2 تا 12 سال بسیار جذاب و محبوب خواهد بود.

 

فستیوال سیتی در قطر

 

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد مرکز خرید فستیوال سیتی می‌توان به پارک برفی دست ساز اشاره کرد. از آنجایی که کشور قطر هیچگاه بارش برف را تجربه نمی‌کند، این مکان فضای بسیار مناسبی را برای برف بازی، به ویژه برای کودکان، فراهم کرده است. از فضای خارجی این مرکز خرید نیز می‌توانید بیشترین استفاده را ببرید. فضای ورزش و پیست دوچرخه‌ سواری که در فضای بیرونی ورزشگاه ساخته شده است، برای بسیاری از ورزشکاران می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

اگر از بحث تفریح خارج شویم می‌توانیم به بوتیک‌ها و فروشگاه‌های این مرکز خرید اشاره کنیم. این بوتیک‌ها ارائه دهنده انواع کالاها از برند‌های معروف و معتبر جهان می‌باشند. از این برند‌ها می‌توان به برند پاندورا که مخصوص جواهرات است اشاره کرد. برند‌های تیسوت و سواچ نیز در این مرکز خرید دارای نمایندگی هستند و علاقه‌مندان به ساعت می‌توانند به خرید این برندها بپردازند. برندهای بوگاتی، جک اند جونز، یووکس آلمانی، جولبو و ری نیز در این مرکز خرید نماینده دارند. لازم به ذکر است که کافه‌ها و رستوران‌های بزرگی نیز در این مرکز خرید وجود دارند که می‌توانند خستگی خرید را از تن شما بیرون کنند.

 

فستیوال سیتی

 

مرکز خرید ویلاجیو

مرکز خرید ویلاجیو مرکز خریدی به سبک ایتالیایی است. این مرکز خرید که در اسپایر دوحه قرار گرفته شده است، از مهم‌ترین مراکز خرید قطر به شمار می‌رود. این مرکز خرید دارای کانال آبی 150 متری است که در آن می‌توانید به قایق سواری بپردازید. این کانال برای شبیه سازی ونیز ایتالیا ساخته شده است و مسافران را به یاد این شهر می‌اندازد. علاوه بر قایق سواری تفریحات دیگری نیز دارد که یکی از آن‌ها پارک گوندولانیا است. این پارک دارای یک زمین اسکیت روی یخ است که وجود آن در یک کشور کویری می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. چندین سالن سینما نیز در این مرکز خرید وجود دارند که می‌توانید در آن فیلم‌های مورد علاقه خود را با کیفیتی عالی مشاهده کنید.

جدای از امکانات تفریحی ویلاجیو دارای بوتیک‌ها و فروشگاه‌های بسیاری است که برندهای معروف لباس و دیگر لوازم را در اختیار مردم قرار می‌دهد. از جمله این برند‌ها می‌توان به برند لاگوست، برند زارا و تامی هیلفیگر اشاره کرد که در دنیای مد بسیار مطرح هستند. برندهای مطرح آدیداس، ریبک و پوما نیز برای دوست‌داران ورزش در این مرکز خرید نمایندگی دارند.

 

مرکز خرید ویلاجیو

 

مرکز خرید لانگونا

لانگونا مال از دیگر مراکز خرید قطر است که بیش از 180 بوتیک دارد. در این مرکز خرید می‌توانید لباس‌های مد روز دنیا را پیدا کنید. لاگونا مال از بزرگ‌ترین مراکز خرید خاورمیانه است که دارای کافه‌ها و رستوران‌های بین‌المللی بسیاری می‌باشد. در کنار خرید کردن می‌توانید به سالن بدنسازی، صحنه‌های اجرای زنده تئاتر و موسیقی نیز بروید و گردشی هیجان‌انگیز داشته باشید. مدرسه موسیقی یاماها در این مرکز خرید قرار گرفته است و نوازندگان عربی می‌توانند در آن به اجرا بپردازند و دیگران نیز از اجراها بهره‌مند شوند.

مرکز خرید لاگونا، مرکز خریدی رویایی برای کودکان نیز خواهد بود. در این مرکز خرید می‌توانید فروشگاه جذاب FiFty one East, Joue Club را مشاهده کنید که دارای اسباب بازی‌هایی برای کودکان می‌باشد. با بازدید از مرکز خرید لاگونا هم خرید کنید و هم از گردش لذت ببرید. 

 

لاگونا مال

 

مرکز خرید آل آسیری

مرکز خرید آل آسیری مکانی رنگارنگ و زیبا است که در بافت قدیمی شهر دوحه ساخته شده است. این مرکز خرید که در نزدیکی بازار واقف قرار دارد برای خیاطان و علاقه‌مندان به پارچه بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. این بازار دارای 30 مغازه پارچه فروشی است که در محیطی کاملا سنتی پارچه های رنگارنگ را ارائه می‌دهد. این بازار دارای 30 مغازه پارچه فروشی است که گستره متنوعی از انواع پارچه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. نکته قابل توجه در مورد مرکز خرید آل آسیری، قیمت ارزان اجناس آن نسبت به دیگر مراکز خرید قطر است.

 

مرکز خرید آل آسیری

 

بازار طلا

خرید طلا یکی از لذت‌بخش‌ترین خرید‌ها مخصوصا برای بانوان است. طلاهای کشورهای عربی معمولا از عیار بالاتری برخوردار هستند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند. بازار طلا دوحه نیز از بازارهای زیبا و براق قطر است که در آن می‌توانید طلاهای با عیار بالا را با قیمتی مناسب خریداری کنید. این بازار شب‌ها از رونق بسیاری برخوردار است.

 

بازار طلا قطر

 

مروارید قطر

بازار مروارید قطر از دیگر بازارهای بزرگ قطر است که در آن می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین مرواریدهای سراسر جهان را پیدا کنید. این بازار برای کسانی که به زیور آلاتی مانند گردنبند، انگشتر، دستبند، گوشواره و... علاقه‌مند هستند، بسیارجذاب خواهد بود. تمامی زیورآلات مرکز خرید مروارید، از مرواریدهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب ساخته شده اند. یکی از مواردی که درباره این رستوران می‌توان به آن اشاره کرد، اصل بودن تمامی محصولات موجود در آن است. در این بازار محصول تقلبی نخواهید یافت. بازدیدکنندگان از این بازار در کنار آشنایی با محصولات با چای محلی پذیرایی خواهند شد.

مرکز خرید الواکرا

مرکز خرید الواکرا از زیباترین مراکز خرید موجود در قطر است. در این مرکز خرید علاوه بر خرید کردن می‌توانید از رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی که در اطراف آن قرار دارد استفاده کنید. رستوران‌های این مرکز خرید لذیذترین غذاهای اصیل قطری را ارائه می‌دهند. این بازار سنتی که از قدیمی‌ترین بازارهای قطر به حساب می‌اید دارای ظاهری سنتی و دلنشین است و می‌تواند حال و هوای سنتی مردم قطر را به خوبی به شما القا کند. در دو طرف این بازار مغازه‌های متعددی قرار دارند و به خوبی فضای قدیمی قطر را می‌توان در آن احساس کرد. صنایع دستی و اجناس قدیمی بهترین سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید از این بازار خریداری کنید.

 

مرکز خرید الواکرا

 

مرکز خرید وندام شهر لوسیل

شهر لوسیل یکی از شهرهای پرطرفدار قطر است که سالانه گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند. از جمله مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به مرکز خرید وندام اشاره کرد. این مرکز خرید در واقع بازاری با طراحی سنتی و معماری امروزی است که ظاهری بسیار خاص دارد. با قدم زدن در مرکز خرید وندام می‌توانید در عین لذت بردن از مدرنیته، حال و هوای سنتی را نیز به خوبی احساس کنید. این مرکز خرید دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری است که لذت خرید را برای مشتریان دو چندان خواهد کرد. سینما، رستوران، کافه و... گوشه‌ای از امکانات رفاهی این مرکز خرید هستند. در این بازار می‌توانید به گشت و گذار بپردازید و غذاهای خوش‌طعم و اصیل عربی را در کنار قلیان‌های عربی، روی تخت‌های کنار بازار تجربه کنید. 

 

مرکز خرید وندام شهر لوسیل

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر