مراکز خرید ارزان وان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/01
بازدید: 107

اگر طرفدار جنس‌های ترک هستید اما می‌خواهید خریدتان از ترکیه را در ارزان‌ترین حالت انجام دهید، تور وان آن چیزی است که باید رزروش کنید. وان یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که مرز مشترک با ایران دارد. در این شهر اگرچه جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد اما بیشتر گردشگران به‌خاطر مراکز خرید ارزانش آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. در این مقاله قصد داریم مراکز خرید ارزان وان را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به این شهر یک لیست کامل از مکان‌های مناسب برای خرید در دست داشته باشید. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید؛ با ما با تا انتهای این مطلب از وبلاگ لحظه آخر همراه باشید.

مراکز خرید ارزان وان

مراکز خرید خیابان جمهوریت

اگر قصد پیدا کردن مراکز خرید ارزان شهر وان ترکیه را دارید باید به خیابان جمهوریت بروید. در این خیابان یک بازار روباز بسیار مهم وجود دارد که می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را با ارزان‌ترین قیمت در آن پیدا کنید. بهترین حراج‌های ترکیه که هر هفته به‌عنوان جمعه بازار وان ترکیه برگزار می‌شود؛ در خیابان جمهوریت است. جدا از جمعه بازار وان، در این خیابان پاساژها و مغازه‌های چند طبقه و مجهز را خواهید دید که بهترین کالاهای ترک و برندهای خارجی را می‌توان در آنها پیدا کرد. در جمهوریت رستوران‌ها و کافه‌های زیاد با قیمت مناسب وجود دارد که شما می‌توانید خستگی ناشی از خرید در وان ترکیه را در آنها به در کنید. برخی از مراکز خرید خیابان جمهوریت به شرح زیر است:

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

مرکز خرید وان

اگر به دنبال یکی از بهترین مراکز خرید ارزان در وان هستید؛ حتما سری به Van AVM بزنید. تنوع کالاها در مرکز خرید وان بسیار بالاست، تا جایی که حتی مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، لوازم الکترونیکی، جواهرآلات و... را می‌توانید در آن پیدا کنید. همچنین معروف‌ترین برندهای ترک و بین‌المللی مانند کوتون، پیرکاردین، سوآر، ال سی وایکیکی، کولینز و… در این مرکز خرید شعبه دارند.

مرکز خرید وان

مرکز خرید آیدین پریهان

یکی دیگر از پاساژهای خیابان جمهوریت که به عنوان مراکز خرید ارزان وان نیز شناخته می‌شود، Aydın Perihan İş Merkezi است. در این مرکز خرید تنوع بالایی از انواع کالاهای ترک و بین‌المللی وجود دارد. باید بدانید که قیمت اجناس در این پاساژ نسبت به بسیاری از بازارهای دیگر، خصوصا جمعه بازار وان ترکیه گران‌تر است اما باز هم آنقدر گران نیست که نتوانید از پس آن بربیایید. آیدین پریهان به جز فروشگاه، امکانات دیگری را هم به گردشگران ارائه می‌دهد که از میان این امکانات می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ، سالن سینما، زمین بولینگ، بازی‌های کامپیوتری و... اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به وان - چه زمانی برای سفر به شهر وان بهتر است؟

مراکز خرید خیابان کاظم کارابکیر

یکی دیگر از خیابان‌های مهمی که در وان ترکیه وجود دارد و محلی‌ها و گردشگران برای خرید به آن مراجعه می‌کنند، کاظم کارابکیر است. در این خیابان نیز بازارهای محلی و روبازی مانند جمعه بازار وان ترکیه را می‌توانید پیدا کنید. در این خیابان ارزان‌ترین مراکز خرید وان و همچنین تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد و فضای مناسبی را برای خرید از وان برای گردشگران فراهم می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مراکز خرید خیابان کاظم کارابکیر را به شما معرفی خواهیم کرد.

مراکز خرید خیابان کاظم کارابکیر

مرکز خرید تورکوآز

یکی از بهترین مراکز خرید ارزان وان که در خیابان کاظم کارابکیر قرار دارد، تورکوآز است. در این پاساژ می‌توان بهترین لباس‌ها و باکیفیت‌ترین پارچه‌های ترک را پیدا کرد. این مرکز خرید اگرچه ظاهری لوکس و مدرن ندارد اما معمولا در طول سال جشنواره‌های پر از تخفیف در آن برگزار می‌شود و بنابراین می‌توانید یک خرید بسیار ارزان انجام دهید. در تورکوآز یک کافه نیز وجود دارد که می‌توانید خستگی پس از خرید را در آن به در کنید.

  • آدرس: محله باهچیوان، خیابان کاظم کارابکر
  • ساعت کاری: 8:30 صبح تا 12 شب

جاهای دیدنی وان - برای سفر به وان با جاهای دیدنیش آشنا شو

مرکز خرید آرتوس

آرتوس یکی از قدیمی‌ترین و ارزان ترین مراکز خرید وان است که در خیابان کاظم برابکیر قرار دارد. شما در این مرکز خرید می‌توانید اجناسی را پیدا کنید که گاهی حتی قیمتش از جمعه بازار وان هم ارزان‌تر در می‌آید. تنوع اجناس در این مرکز خرید آرتوس زیاد نیست اما به دلیل قیمت‌های ارزانش توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

مرکز خرید آرتوس

سایر مراکز خرید ارزان در وان

مراکز خرید ارزان در وان ترکیه به همین دو خیابان محدود نمی‌شود. در نقاط دیگر شهر هم پاساژهایی برای خرید می‌توانید پیدا کنید که در ادامه برخی از مهم‌ترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

شهر وان - با شهر زیبای وان در ترکیه آشنا شوید

بازار روس ها

در لیست مراکز خرید وان حتما باید نام Rus Pazari را هم قرار دهید. بازار روس‌ها به دلیل قیمت ارزان اجناسش، سالانه تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند. بیشتر کالاهای این بازار روباز و سوله‌ای شکل که چیدمانش شبیه به جمعه بازار وان ترکیه است، روسی هستند. اگرچه در این مکان خبری از رستوران‌ها شیک و امکانات لاکچری نیست اما فضای دلچسبی دارد و قدم زدن در آن به شما حس خوبی خواهد داد. پس حتما در طول سفرتان به وان بازدید از بازار روش ها را هم در لیست خود قرار دهید.

  • آدرس: خیابان والی میتهات بی، کنار بازار اروپا وان
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 8 شب

بازار روس ها

مرکز خرید لیمون

یکی دیگر از بازارهای قدیمی و ارزانی که می‌توان در شهر زیبای وان پیدا کرد، Limon Avm است. در این مرکز خرید تعداد زیادی فروشگاه وجود دارد و کالاهای متنوعی پیدا خواهد شد. اگر در طول سفرتان به وان به دنبال خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و وسایل خانه هستید سری به مرکز خرید لیمون بزنید.

  • آدرس مرکز خرید لیمون: ترکیه، وان، مرکز شهر
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 8 شب

 از وان چی بخریم؟ - وسایلی که میتونی با سفر به شهر زیبای وان ترکیه بخری!

بازار اروپا

گزینه بعدی که باید در لیست مراکز خرید ارزان وان قرار دهید، Avrupa Halk Pazarı است. دسترسی به این بازار قدیمی بسیار راحت است و در آن می‌توانید در اقتصادی‌ترین حالت ممکن، خرید عمده داشته باشید. بازار اروپا دقیقا در کنار بازار روس‌هاست و در یک روز می‌توانید از هر دوی آنها بازدید کنید.

بازار اروپا

مرکز خرید زیرزمینی یرآلتی

تصور کنید که برای خرید به یک جای پنهان از دید عموم مراجعه کنید. هیجان انگیز نیست؟ Yeralti Avm را باید یکی از مراکز خرید مخفی در وان دانست که به دلیل قیمت پایین اجناسش، گردشگران و محلی‌ها علاقه زیادی به خرید از آن دارند. جالب است بدانید بیشتر فروشندگان این مرکز خرید به زبان فارسی مسلط هستند و این مسئله خرید را برایتان راحت‌تر می‌کند. اگر به دنبال خرید مقرون به صرفه هستید، پیشنهاد می‌شود حتما یرآلتی را به لیست مراکز خرید ارزان وان ترکیه اضافه کنید.

اوت لت های وان

در شهر زیبای وان تعداد زیادی اوت لت هم وجود دارد که اجناسی که زیاد ترند نیستند را با قیمت بسیار مناسب ارائه می‌دهد. درواقع مراجعه به این اوت لت‌ها را باید یکی از بهترین راه‌ها برای خرید ارزان در وان دانست. بیشتر این بازارها در مناطقی همچون علی پاشا، بندر والی میتهات، شرفیه و… قرار دارد و برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • وان اوت‌لت (Van outlet): ترکیه، وان، حاجی عثمان، شرفیه
  • اوت‌لت مدا کالیته (Outlet Moda Kalite): ترکیه، وان، سووراوغلو، علی پاشا
  • وکتا اوت‌لت (Nokta Outlet): ترکیه، وان، بندر والی میتهات

ساعت کاری اکثر اوت لت های وان از ساعت 10 صبح تا 8 و نیم شب است.

اوت لت های وان

حراجی های وان چه زمانی برگزار می‌ شود؟

همانطور که تا اینجای مطلب متوجه شدید؛ خرید در وان ارزان است. اما اگر می‌خواهید ارزان‌تر از این خرید کنید، بهتر است در زمان حراجی‌ها راهی این شهر شوید. معمولا فروشگاه‌های وان در اعیاد، روزها تعطیل، مراسم ویژه مانند روز مادر، کریسمس و... اجناس خود را با تخفیف‌های ویژه به فروش می‌رسانند. همچنین در اواسط اردیبهشت ماه جشنواره بهاری در وان برپا می‌شود و در این زمان هم می‌توانید خرید ارزانی داشته باشید.

چرا شهر وان برای خرید مناسب است؟

در این مطلب لیستی از بهترین مراکز خرید ارزان وان را به شما ارائه دادیم و همچنین زمان حراجی‌های این شهر صحبت کردیم. هدف اصلی بسیاری از افراد برای سفر به وان خرید ارزان و با کیفیت است زیرا مراکز خرید ارزان قیمت وان ترکیه شهرت زیادی در جهان دارد. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد؛ حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر