بازارهای گل تهران

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 323
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

به نظر شما، چه چیزی باعث ایجاد حس طراوت و تازگی در یک مکان می‌شود؟ شما وقتی بخواهید حس سرزندگی را در یک مکان به وجود آورید، از چه چیزهایی استفاده می‌کنید؟ افراد با توجه به سلیقه و ترجیحات خود وسایل مختلفی را برای به وجود آوردن حس خوب در محیط استفاده می‌کنند. برخی ترجیح می‌دهند از وسایل تزیینی استفاده کنند و بعضی دیگر که به گل‌های آپارتمانی علاقه دارند، به گلخانه‌ها سر می‌زنند تا با خرید گل و گیاه از بازارهای گل تهران، حس شادابی و سرزنده بودن را در محل زندگی‌شان به وجود آورند. به علت استقبال زیاد افراد از گیاهان برای تزیین خانه، در نقاط مختلف تهران انواع بازارهای گل تاسیس شده تا افراد بتوانند در تنوع بیشتر، گیاهان مورد نظر خود را خریداری کنند. پس فرقی نمی‌کند که شما ساکن غرب، شرق، شمال و یا جنوب تهران باشید چون این بازارها در نقاط مختلف شهر پراکنده شده اند و همین موضوع دسترسی شما را به مکان مورد نظرتان بسیار آسان می‌کند. اگر شما هم ساکن پایتخت هستید و دوست دارید گل‌هایتان را با قیمت‌های مناسب‌تری از بازارها و گلخانه‌های تهران تهیه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما در لحظه آخر همراه باشید تا شما را با بهترین بازارهای گل تهران آشنا کنیم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. بازار گل محلاتی؛ بازدید از قدیمی‌ترین بازار گل
    1. از بازار گل محلاتی چه چیزهایی بخریم؟
    2. ساعت کاری بازار گل محلاتی
    3. آدرس و نحوه دسترسی به بازار گل محلاتی
  2. بازار گل خاوران (امام رضا)؛ خرید ارزان‌ترین گل‌ها
    1. از بازار گل خاوران چه چیزهایی بخریم؟
    2. ساعت کاری بازار گل خاوران
    3. آدرس و نحوه دسترسی
  3. 3. بازار گل بهشت زهرا؛ زیارت اهل قبور با گل
    1. از بازار گل بهشت زهرا چه چیزهایی بخریم؟
    2. ساعت کاری بازار گل بهشت زهرا
    3. آدرس و نحوه دسترسی بازار گل بهشت زهرا
  4. 4. بازار گل شهید فکوری؛ گل خریدن بدون محدودیت
    1. از بازار گل شهید فکوری چه چیزهایی بخریم؟
    2. ساعت کاری بازار گل شهید فکوری
    3. آدرس و نحوه دسترسی بازار گل شهید فکوری
  5. 5. بازار گل غرب تهران (آبشناسان)؛ رفتن به بازار گل غرب تهران
    1. از بازار گل غرب تهران چه چیزهایی بخریم؟
    2. ساعت کاری بازار گل غرب تهران
    3. آدرس و نحوه دسترسی بازار گل غرب تهران
  6. 6. بازار گل شهید بابایی؛ دیدن گل‌ها در شمال تهران
    1. از بازار گل شهید بابایی چه چیزهایی بخریم؟
    2. ساعت کاری بازار گل شهید بابایی
    3. آدرس و نحوه دسترسی بازار گل شهید بابایی
  7. 7. بازار گل شهید لشگری؛ جمع آوری کلکسیونی از گل‌ها
    1. از بازار گل شهید لشگری چه چیزهایی بخریم؟
    2. ساعت کاری بازار گل شهید لشگری
    3. آدرس و نحوه دسترسی بازار گل شهید لشگری
  8. 8. بازار گل ولیعصر؛ گشت و گذار میان گل‌های مصنوعی
    1. از بازار گل ولیعصر چه چیزهایی بخریم؟
    2. ساعت کاری بازار گل ولیعصر
    3. آدرس و نحوه دسترسی بازار گل ولیعصر

بازارهای گل تهران

بازار گل محلاتی؛ بازدید از قدیمی‌ترین بازار گل

این بازار در زمینی به مساحت 10 هزار متر در سال 1375 ساخته شده است. بازار گل محلاتی با قدمتی حدود 25 سال جز یکی از قدیمی ترین و بهترین بازارهای گل تهران است. جالب است بدانید که تقریبا نیمی از غرفه‌ها در بازار گل محلاتی مربوط به فروش گل های شاخه ای و بقیه مربوط به گل های آپارتمانی و فضای باز است. پس فرقی نمی‌کند که طرفدار دسته گل‌های رنگارنگ هستید یا به نگهداری از گل‌های گلدانی علاقه دارید چون در این بازار می‌توانید انواع متفاوتی از گیاهان را پیدا کنید. به دلیل همین تنوع، بسیاری از گل‌فروشان سطح شهر و همچنین مردم عادی که قصد خرید گل و گیاه دارند، به این بازار گل می‌روند زیرا برخلاف بسیاری دیگر از بازارهای گل، شما می‌توانید به صورت عمده یا خرده، موارد موردنظرتان را با قیمتی بسیار کمتر از دیگر مناطق خریداری کنید.

از بازار گل محلاتی چه چیزهایی بخریم؟

تنوع گل و گیاه در بازار گل محلاتی به حدی است که حدود یک و نیم میلیون نوع گل و گیاه مختلف را می‌توانید در این بازار مشاهده و خریداری کنید. این بازار دارای 10 سالن  و شامل حدود 600 غرفه است که 50 درصد این غرفه ها مربوط به فروش گل های شاخه ای ، 30 درصد مختص به گل های آپارتمانی و بیرونی و حدود 20 درصد مربوط به بخش خشکبار و تزئينات است. علاوه بر موارد گفته شده در این بازار زیبا، خدماتی مثل خرید دسته گل و گل‌آرایی ماشین نیز عرضه می‌شود. اگر قصد دارید تا سری به این گلخانه بزنید، مواردی که در بازار گل محلاتی می‌توانید خریداری کنید، به شرح زیر هستند.

  • انواع گیاهان آپارتمانی
  • کاکتوس‌ها
  • درختچه‌های مختلف
  • کود و خاک
  • گلدان‌های سفالی و شیشه‌ای
  • گل‌های شاخه‌ای
  • گل‌ها و گیاهان آفتابی
  • گل و درختچه‌های مصنوعی
  • گل های خشک و لوازم تزیینی

شهر مشهد - اطلاعاتی کامل در مورد شهر مشهد جاذبه‌های آن!

ساعت کاری بازار گل محلاتی

ساعت کاری این بازار در روز های عادی هفته از ساعت 5 صبح الی 12 ظهر است ولی اگر شاغل هستید و امکان مراجعه به بازار در این ساعات را ندارید، بازار محلاتی در روزهای پنج شنبه و جمعه و همچنین روزهای تعطیل و مناسبت ها تا ساعت 14 هم به روی عموم باز است.

آدرس و نحوه دسترسی به بازار گل محلاتی

این بازار گل معروف تهران در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، محله‌ی زمزم، پایین‌تر از دادگاه خانواده واقع شده است و برای دسترسی به آن راه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، هرکدام از راه‌های زیر را برای رفتن به بازار محلاتی انتخاب کنید.

  • مترو: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازار گل محلاتی، ایستگاه نبرد در خط چهار مترو است. خط ۴ مترو تهران در ۱۹ ایستگاه توقف دارد. بین مترو و بازار کمی فاصله است بنابراین باید پس از پیاده شدن از مترو می‌توانید با تاکسی‌ خود را به این بازار گل برسانید.
  •  تاکسی: خطوط تاکسیرانی مختلفی به سمت بازار گل محلاتی حرکت می‌کنند. اگر قصد دارید با تاکسی به این بازار بروید، می‌توانید از 3 خط ویژه تاکسی استفاده کنید. خط اول در ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در محل چهارراه مصطفی خمینی است. خط دوم در ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در میدان امام‌ خمینی است. خط سوم در ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در میدان هفت‌ تیر است.
  • ماشین شخصی: برای رسیدن به بازار گل محلاتی با استفاده از ماشین شخصی می‌توانید از طریق اتوبان امام علی (ع) به سمت جنوب وارد اتوبان محلاتی شرق شوید. پس از آن وارد خیابان نبرد جنوبی شده و در اولین چهار راه به سمت راست بپیچید و بازار گل محلاتی را  در ضلع جنوبی خود مشاهده کنید.

آدرس: تهران، بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، بازار گل تهران

شماره تماس: 02191305273

بازار گل محلاتی

بازار گل خاوران (امام رضا)؛ خرید ارزان‌ترین گل‌ها

بازار امام رضا که بسیاری آن را با نام بازار گل خاوران می‌شناسند، در منطقه‌ی جنوب شرقی تهران قرار گرفته است. این مکان گلخانه‌ای ظاهر چندان شیک و مدرنی ندارد ولی به خاطر قیمت مناسب و تنوع بالای گیاهان آن، بسیاری از گل فروش‌های سطح شهر برای خرید گل و گیاه به این مکان مراجعه می‌کنند. لازم به ذکر است که فعالیت این بازار که یکی از بزرگترین بازارهای گل تهران است، بیشتر به صورت عمده فروشی است و تنها تعداد کمی از فروشندگان به صورت جزئی محصولات خود را به فروش می‌رسانند. یکی از ویژگی‌های خوب این بازار گل، وجود پارکینگ است. بنابراین اگر با ماشین شخصی، برای خرید گیاه به این مکان رفتید، نیاز نیست که نگران جای پارک خود باشید.

از بازار گل خاوران چه چیزهایی بخریم؟

بازارهای گل تهران در واقع مجموعه‌هایی بزرگ متشکل از انواع گل و ابزار پرورش آن هستند که گزینه‌های متنوعی برای خرید را در اختیار شما قرار می‌دهند. در بازار گل امام رضا غرفه‌های متعددی برای فروش گل وجود دارند که برخی از آن‌ها به صورت تخصصی در زمینه تزیین گل فعالیت دارند. بازار خاوران به چندین بخش تقسیم می‌شود. بخش فروشندگان گیاهان زینتی، گلدان و ابزار باغبانی در در انتهای بازار قرار دارند. بخش بزرگی از این بازار، متعلق به فروشندگان گل‌های شاخه‌ای است که سوله‌های خیابان بالا و پایین تا خیابان چهارم، به فروش این محصولات اختصاص دارد. برگ‌ها را می‌توانید از سوله چهارم و پنجم خریداری کنید. آخرین خیابان بازار گل خاوران نیز مختص فروشندگان ابزار باغبانی و گل آرایی است پس شما می‌توانید هر کدام از محصولات زیر را در خیابان مورد نظر خود پیدا کنید.

  • خاک
  • بذر
  • کود
  • درخت
  • انواع درختچه
  • لوازم باغبانی
  • گل و گلدان
  • وسایل تزیینی
  • گل‌های تزیینی

ساعت کاری بازار گل خاوران

بازارهای گل معمولا کار خود را صبح خیلی زود آغاز می‌کنند و تا ظهر به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اگرچه ساعت کاری این بازار از 4 صبح تا ساعت 11ظهر است ولی بهترین و تازه‌ترین گل‌ها را می‌توانید در ساعات اولیه‌ی صبح تهیه کنید پس طوری برنامه ریزی کنید که پیش از ساعت ۱۱ که کار بازار گل خاوران به پایان رسیده و بازار بسته می‌شود، به آن سر بزنید.

آدرس و نحوه دسترسی

درواقع نام این بازار، امام رضاست اما چون در خاوران قرار گرفته،‌ برخی افراد آن را با نام خاوران می‌شناسند. این بازار گل معروف تهران در جاده‌ی خاوران بعد از شهرک مشیریه واقع شده است. به دلیل نزدیکی این مجموعه به بازار گل محلاتی و بازار گل بهشت زهرا،‌ برخی افراد آن را با دو بازار دیگر اشتباه می‌گیرند؛ اما دانستن آدرس دقیق بازار گل امام رضا (خاوران) به شما کمک می‌کند که راحت‌تتر این مکان را پیدا کنید.

آدرس: شهرستان تهران،کمربندی دوم تهران،کنارگذر امام رضا،بازار گل امام رضا

شماره تماس: 02133693689  

جاهای دیدنی تهران - لیستی از زیباترین جاذبه های تهران را در لینک مشاهده می نمایید. 

 بازار گل خاوران     

3. بازار گل بهشت زهرا؛ زیارت اهل قبور با گل

بازار گل بهشت زهرا در اتوبان بهشت زهرا بعد از صالح آباد واقع شده و یکی از معروف‌ترین بازارهای گل معروف تهران در زمینه‌ی فروش انواع گل و گیاه است. تفاوت این بازار با سایر بازارهای گل بزرگ تهران مانند بازار گل امام رضا یا بازار گل محلاتی این است که ساعات بیشتری فعالیت می‌کند. در روزهای آخر هفته است که مردم بیشتر به بهشت زهرا می‌آیند، حداکثر شلوغی  این بازار است. خوب است بدانید، این بازار گل به قیمت پایین محصولات مشهور است و به همین خاطر یکی از فعال‌ترین بازارهای گل تهران نیز به حساب می‌آید.

از بازار گل بهشت زهرا چه چیزهایی بخریم؟

در این بازار گل بزرگ و معروف تهران انواع مختلفی از گل و گیاه به فروش می‌رسد ولی به دلیل نزدیکی به بهشت زهرا، عمده گیاهان این بازار را گل‌های مربوط به مراسم‌های عزاداری و تسلیت تشکیل می‌دهند.

  • انواع گل‌های شاخه‌ای
  • گل داوودی، مریم و گلایل برای تسلیت و مراسم‌های عزاداری
  • درختچه‌های مختلف
  • نهال کاج
  • شمشماد
  • خاک باغچه و کود

ساعت کاری بازار گل بهشت زهرا

تفاوت این بازار با سایر بازارهای گل بزرگ تهران مانند بازار گل امام رضا یا بازار گل محلاتی این است که ساعات بیشتری فعالیت می‌کند و بیشترین فعالیت آن نیز در روزهای آخر هفته است که بهشت زهرا بسیار شلوغ است و مردم برای خرید گل به این بازار گل مراجعه می‌کنند. به طور کلی شما می‌توانید هر روز از ساعت 8 صبح تا 17 عصر برای رفتن به این مکان اقدام نمایید.

آدرس و نحوه دسترسی بازار گل بهشت زهرا

بازار گل بهشت زهرا در اتوبان بهشت زهرا بعد از صالح آباد واقع است و شما می‌توانید با کمک برنامه‌های تلفن همراه یا تابلوهای راهنما، مسیر خود را طی کنید تا به بازار گل برسید. اگر قصد دارید تا این راه را با مترو طی کنید، ایستگاه متروی شاهد-باقرشهر در خط یک مترو تهران ، در محدوده اتوبان شهید کاظمی، روبه‌رو در شمالی بهشت زهرا واقع شده‌است.

آدرس: تهران، ابتدای اتوبان بهشت زهرا، بعد از صالح آباد

شماره تماس: 09331829262

بازار گل بهشت زهرا          

4. بازار گل شهید فکوری؛ گل خریدن بدون محدودیت

این بازار نیز جز بازارهای گل غرب تهران است و علاوه بر گل‌های شاخه‌ای متنوع و گل‌های آپارتمانی، گیاهان تزئینی، بذر سبزیجات، کاکتوس و غیره نیز در این مکان به فروش می‌رسد. اگر وقت کافی برای گشت و گذار در بخش‌های مختلف بازار گل را دارید، می‌توانید به جای خرید از گلفروشی‌های سطح شهر، به بهترین بازارهای گل در تهران از جمله بازار شهید فکوری سر بزنید و خریدهای خود را به صورت عمده یا جزیی با قیمتی مناسب‌تر انجام دهید.

از بازار گل شهید فکوری چه چیزهایی بخریم؟

شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که در این بازار بزرگ چه چیزهایی می‌توانید تهیه کنید. اگرچه بازار گل شهید فکوری از بازار محلاتی وست کمتری دارد ولی همچنان دارای غرفه‌ها و قسمت‌های مختلفی است که موارد زیر را به فروش می‌رسانند.

  • انواع گل‌های آپارتمانی
  • درخت و نهال میوه
  • نهال‌های زینتی
  • تجهیزات باغبانی
  • گلدان‌های تزئینی
  • کاکتوس‌ها‌
  • گیاهان باغچه
  • بذر سبزیجات
  • گل‌های شاخه‌ای
  • گل‌های آپارتمانی

ساعت کاری بازار گل شهید فکوری

برخلاف بازار گل محلات و خاوران که از صبح بسیار زود شروع به کار می‌کنند و تا قبل از ظهر، بسته می‌وند. یکی از مزیت‌های بسیار مهم بازار گل فکوری این است که؛ از ۸ صبح تا 20 شب فعالیت می‌کند.

آدرس و نحوه دسترسی بازار گل شهید فکوری

بازار گل فکوری در تهران، به علت اینکه بعد از میدان آزادی و در ابتدای جاده مخصوص کرج واقع شده، افراد زیادی از شهر تهران و البرز را به سمت خود می‌کشد. شما با خطوط مترو، بی آر تی و تاکسی به راحتی می‌توانید خود را به میدان آزادی برسانید و از آن‌جا حتی بدون وسیله نقلیه شخصی به آن مراجعه کنید. دسترسی به این مکان، مانند بازار گل آبشناسان، برای ساکنین غرب تهران راحت‌تر است.

آدرس: میدان آزادی، ابتدای اتوبان لشکری، نبش خیابان رحمانی، بازار گل فکوری تهران

شماره تماس: 02144691625

بازار گل شهید فکوری

5. بازار گل غرب تهران (آبشناسان)؛ رفتن به بازار گل غرب تهران

جالب است بدانید که اگرچه بازار گل آبشناسان یکی از بازارهای گل بزرگ در تهران محسوب می‌شود، گل و گیاه و تمام محصولات خود را از بازار محلاتی و بازار امام رضا تهیه کرده و به فروش می‌رساند. اما دسته‌بندی و مرتب بودن محصولات و فضای بیشتر در این بازار باعث شده افراد زیادی به آن مراجعه کنند و بازار گل آبشناسان به عنوان یکی از بازارهای گل تهران شناخته شود. در این بازار گل و گیاه فضاهای مختلفی برای انواع گل و گیاه وجود دارد. نکته مثبت این بازار گل در تهران مجزا بودن فضاهای آن  و وجود سه سالن مختلف برای انواع محصولات است. پس شما اگر زمان کمی برای گشت و گذار در بازار را دارید، می‌توانید تنها به بخش مورد نظرتان مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

از بازار گل غرب تهران چه چیزهایی بخریم؟

این بازار از چند سالن مجزا تشکیل شده است که هر سالن آن به موارد خاصی اختصاص داده شده است. در سالن اول می‌توانید انواع گلدان‌های سرامیکی، پلاستیکی و غیره را در طرح و رنگ‌های متنوع و زیبا مشاهده کنید. سالن دوم بازار گل آبشناسان به گیاهان آپارتمانی متنوع و انواع بونسای تعلق دارد. سالن سوم نیز مخصوص فروش گل‌های شاخه‌ای زیبا و رنگارنگ است. در این سالن، علاوه بر فروش گل‌های شاخه‌ای، خدمات دیگری مانند آماده کردن دسته گل، سبد گل و غیره نیز انجام می‌شود. اگر به این بازار معروف در تهران رفتید، می‌توانید این موارد را تهیه کنید.

  • انواع گل‌ها و گیاهان باغچه‌ای مانند گل رز و بنفشه
  • نهال‌های مختلف
  • انواع خاک و کود
  • وسایل تزیین
  • تجهیزات باغبانی
  • ابزارهای آبیاری و گل‌کاری

ساعت کاری بازار گل غرب تهران

به خاطر اینکه گیاهان تهیه شده در بازار گل غرب تهران، از بازارهای دیگر تهیه می‌شوند، ساعت فعالیت این بازار گل کمی دیرتر شروع می‌شود و از نظر قیمت نیز نسبت به سایر بازارها قیمت بالاتری دارد. ساعت کار بازار گل آبشناسان از ۹ صبح تا یک ظهر و از ساعت ۴ تا ۸ شب است پس اگر صبح‌‌ها امکان مراجعه به بازارهای گل تهران و خرید را ندارید، می‌توانید عصرها به این بازار بروید و خرید کنید .

آدرس و نحوه دسترسی بازار گل غرب تهران

بازار گل آبشناسان در انتهای اتوبان ستاری شمالی، دومین خروجی دوربرگردان، جنب پمپ بنزین آبشناسان واقع شده است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مکان، ایستگاه شهید ستاری در خط 6 مترو است. شما پس از پیاده شدن در این ایستگاه، باید خود را با تاکسی به بازار برسانید.

آدرس: تهران، جنت آباد، بزرگراه ستاری، نرسیده به میدان دانشگاه، خیابان شعرا، خیابان شبنم

شماره تماس: 02122665442

 بازار گل غرب تهران

6. بازار گل شهید بابایی؛ دیدن گل‌ها در شمال تهران

بازار گل شهید بابایی در سال ۱۳۹۸ افتتاح شده و از نظر موقعیت قرارگیری بهترین گزینه برای ساکنان مناطق شمالی و شمال شرقی تهران محسوب می‌شود. یکی از مزیت‌های این بازار، پارکینگ اختصاصی است که مشکل جای پارک را برای مراجعین برطرف کرده است. تنوع انواع گل‌های شاخه‌ای و گیاهان آپارتمانی و در کنار آن گلدان‌های زیبا و رنگارنگ این بازار گل را بسیار پرطرفدار ساخته است.

از بازار گل شهید بابایی چه چیزهایی بخریم؟

اکثر بازارهای گل تهران، موارد یکسانی را برای فروش قرار می‌دهند پس شما می‌توانید با توجه به مسافت خود از بازار، به هر کدام از آن‌ها مراجعه کنید. اگر قصد دارید به بازار گل شهید بابایی مراجعه کنید، می‌توانید مانند دیگر بازارهای گل تهران، موارد زیر را خریداری کنید.

  • گل های شاخه ای
  • گیاهان آپارتمانی
  • گل های گلدانی
  • گلدان های پلاستیکی
  • گلدان‌های سرامیکی
  • تزیینات باغچه
  • کود
  • درختچه

ساعت کاری بازار گل شهید بابایی

این بازار یکی از بهترین گزینه‌ها برای کارمندان است زیرا می‌توانند به راحتی پس از ساعت اداری به این مجموعه مراجعه کنند و گیاه یا وسایل باغبانی مورد نظرشان را خریداری کنند. برای مراجعه به بازار گل شهید بابایی محدودیت زمانی کمتری نسبت به دیگر بازارهای گل تهران دارید و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب می‌توانید برای خرید گل به این بازار بروید.

آدرس و نحوه دسترسی بازار گل شهید بابایی

ساکنان شهرک قائم، محله پاسداران، تهرانپارس، شهرک های نظامی در حوالی بلوار ارتش و اتوبان بابایی جزو مشتریان ثابت بازار گل شهید بابایی به حساب می آیند. بازار گل شهید بابایی در محله‌ی ازگل تهران و خیابان بابایی واقع شده است. افرادی که از سمت غرب اتوبان بابایی به سمت شرق می‌آیند، می‌توانند با دیدن تابلوی خروجی لشگرک - لواسان روی پل بروند و بلافاصله به سمت خروجی بابایی شرق تغییر مسیر دهند تا در مسیر درست قرار بگیرند.

آدرس: بزرگراه شهید بابایی، شرق به غرب بعد از پل استخر (لشگرك)، لاين كندرو، جنب پمپ گاز

شماره تماس: 09123367732

بازار گل شهید بابایی                              

7. بازار گل شهید لشگری؛ جمع آوری کلکسیونی از گل‌ها

بازار گل شهید لشگری در منطقه 21 تهران  قرار دارد و جز وسیع‌ترین بازارهای گل تهران به حساب می‌آید. این بازار گل در جاده مخصوص کرج به تهران قرار دارد پس اگر قصد دارید تا این مسیر را طی کنید، حتما در راه سری هم به این مجموعه زیبا بزنید و گل‌های آپارتمانی موردنظرتان را خریداری کنید. این بازار در سال 1396 توسط شهرداری تهران افتتاح شده و از فازهای مختلفی تشکیل شده است.

  • فاز اول:  با مساحت 2200 متر، مرتبط با فروش انواع گل و گیاه آپارتمانی، گل‌های تزیینی، درختچه‌های بنسای، سبد گل، دسته گل، تاج گل، کود، خاک و انواع گلدان است.
  • فاز دوم: مربوط به امکانات رفاهی از جمله پارکینگ، کافه تریا و کارواش است. پارکینگ عمومی بازار گل شهید لشگری با ظرفیت ۲۰۰ اتومبیل به صورت رایگان در اختیار مراجعین قرار دارد.

از بازار گل شهید لشگری چه چیزهایی بخریم؟

در این بازار علاوه بر خدماتی از جمله ایجاد پالادیوم و دیوار سبز داخلی و روف گاردن، نگهداری و مرمت فضای سبز، ایجاد باغ و باغچه، می‌توان موارد زیر را نیز خریداری کرد. البته برای خرید بهترین گیاهان، بهتر است در ساعات اولیه روز به آن‌جا مراجعه کنید.

  • گیاهان کم نور و پرنور
  • انواع درختچه
  • انواع گیاهان سبز برگ
  • کاکتوس ها
  • بن سای و گیاهان کلکسیونی
  • انواع درخت
  • گلهای دائم و فصلی
  • گلهای کلکسیونی
  • گلدان، سم و کود
  • خاک و کود
  • و لوازم باغبانی

ساعت کاری بازار گل شهید لشگری

افراد می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به این بازار گل مراجعه کنند.

آدرس و نحوه دسترسی بازار گل شهید لشگری

برای دسترسی به این بازار می‌توانید با توجه به وضعیت ترافیک و موقعیت مکانی خود در غرب یا شرق تهران، یکی از مسیرهای زیر را طی کنید.

آدرس از شرق به غرب: کیلومتر 8 شهید لشگری (جاده مخصوص) به سمت کرج، بعد از آزادگان، زیرگذر شهرک استقلال (یا دکتر عبیدی)، ورودی اختصاصی بازار گل و گیاه شهید لشگری

آدرس از غرب به شرق: کیلومتر 8 شهید لشگری (جاده مخصوص) به سمت تهران، بعد از پارس خودرو، روبروی بانک ملت

شماره تماس: 02144587120

بازار گل شهید لشگری

8. بازار گل ولیعصر؛ گشت و گذار میان گل‌های مصنوعی

گرچه گل‌های طبیعی عطر و بوی خاصی دارند و طراوت متفاوتی به خانه می‌دهند ولی عده‌ای به خاطر نور کم خانه یا بعضی از انواع حساسیت‌ها، شرایط نگهداری از گیاهان طبیعی را ندارند و به همین خاطر گل و گیاهان مصنوعی را ترجیح می‌دهند. افرادی که به دنبال گل و گیاه مصنوعی هستند می‌توانند سری به بازار گل ولیعصر بزنند. اگرچه این بازار حس و حال سایر بازارهای گل معروف تهران را ندارد اما می‌توانید گل‌های مصنوعی زیبایی را در این بازار ببینید و خرید کنید.

از بازار گل ولیعصر چه چیزهایی بخریم؟

این بازار برخلاف بازارهای دیگر در سطح شهر، فاقد گیاهان طبیعی است پس شما در این بازار می‌توانید انواع درختچه‌ها، گل‌های مصنوعی و درختان مختلف را تهیه کنید.

ساعت کاری بازار گل ولیعصر

چیز جالبی که در مورد این بازار وجود دارد، ساعت کاری آن است. در واقع ساعت کار این بازار هیچ محدودیتی ندارند و در هر زمان از روز که گذرتان به میدان ولیعصر افتاد، می‌توانید به این بازار گل سری بزنید و گل‌های موردنظرتان را خریداری کنید.

آدرس و نحوه دسترسی بازار گل ولیعصر

بازار گل ولیعصر در محله ولیعصر تهران و در خیابان مفتح،خیابان کریم خان زند واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند بیمارستان پارس و بیمارستان مهر و بیمارستان ساسان قرار گرفته است. چون این بازار در مرکز شهر قرار گرفته، به ایستگاه مترو شهدای هفت تیر بسیار نزدیک است و شما می‌توانید با مترو در مدت زمان کوتاهی، خود را به این بازار جذاب برسانید.

آدرس: میدان ولیعصر، ابتدای خیابان کریمخان، بازار گل ولیعصر

شماره تماس: 02188944464

بازار گل ولیعصر

چرا باید از بازارهای گل تهران دیدن کنیم؟
اگر بخواهیم گل و گیاه‌های خانه‌مان را از گلفروشی‌های سطح شهر خریداری کنیم، ممکن است به خاطر قیمت بالا و تنوع پایین گیاهان در این فروشگاه‌ها، نتوانیم تمام موارد مورد نظرمان را پیدا کنیم. ما در این بخش از سایت لحظه آخر، به معرفی بهترین بازار گل‌های تهران پرداختیم و شما را با آدرس و ساعت کاری این مکان‌ها آشنا کردیم. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به پرورش گیاهان آپارتمانی و داشتن باغ علاقه دارید، رفتن به بازارهای گل در تهران، فرصت بسیار خوبی است تا برای چند ساعت، از بودن در میان فضایی پر از حس طراوت و تازگی لذت ببرید. در صورتی که بازار گل خاصی را در تهران می‌شناسید که از لیست معرفی ما جا مانده است، می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید و ما را نیز از این موضوع مطلع کنید.               

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر