جزیره موش آنتالیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 1136
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سیچان آداسی که در زبان فارسی به معنای جزیره موش بوده، یکی از زیبا‌ترین سواحلی به شمار می‌رود که در شهر آنتالیا و سواحل کالکان واقع گردید. لازم به ذکر است که جزیره موش خارج از شهر آنتالیا و در فاصله ۱.۵ کیلومتری آن قرار دارد و برای رسیدن به این منطقه می‌بایست از راه‌های آبی و با استفاده از کشتی و قایق این مسافت را طی نمود.

جزیره موش آنتالیا

چرا این جزیره به موش نام گذاری شده است؟

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب شده تا این نام بر این جزیره نهاده شود، وسعت آن است. در نزدیکی جزیره موش جزایر آنتالیا متعدد وجود دارند که در هیچ کدام از آن‌ها خبری از موش نیست! این جزیره نیز به ‌‌علت شکل ظاهری خود و برخورداری از وسعت کم، به جزیره موش شهرت یافت. لازم به ذکر است که این ‌جزیره جزء جزایر توریستی کشور ترکیه به شمار نمی‌رود و گردشگران زیادی برای بازدید به این جزیره مراجعه نخواهند کرد. این موضوع نیز به ‌دلیل وجود مارهای مختلفی بوده که درون این جزیره زندگی می‌کنند. با تفریحات آنتالیا آشنا شوید.

برخی از بومیان این جزیره در رابطه با تاریخچه آن بر این باور هستند که در گذشته‌های دور در این جزیره انواع مختلفی از موش‌ها زندگی می‌کردند؛ اما وجود این مارها سبب گردیده تا دیگر هیچ موشی نتواند در جزیره زنده بماند و تمامی آن‌ها خوراک مارها شده‌اند. البته برخی از گردشگرانی که به کشور ترکیه یا شهر آنتالیا سفر می‌کنند، خطر گشت و گذار در این جزیره را به جان خریده و از آن بازدید می‌نمایند. ضمن این که درون این جزیره نیز تفریحات بسیار مهیجی در نظر گرفته شده که می‌توان با استفاده از آن‌ها لحظات فراموش ‌نشدنی را تجربه نمود.

چرا این جزیره به موش نام گذاری شده است؟

جزیره موش آنتالیا را بیشتر بشناسیم

جالب‌ترین نکته در رابطه با جزیره موش آنتالیا این است که هیچ فردی در این جزیره زندگی نمی‌کند و صرفا جنبه تفرحی یا گردشگری دارد. وسعت این جزیره نیز به با ۰.۱۵ کیلومترمربع می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های جزیره سیچان آداسی می‌توان به شکل دایره‌ای آن اشاره کرد. این شکل دایره‌‌ای سبب شده تا جزیره موش به یکی از مکان‌های بکر و زیبا در جنوب خلیج کالکان تبدیل شود.

جزیره موش یکی از جاذبه‌‌های گردشگری شناخته شده در کشور ترکیه است و گشت ‌و گذار و گذراندن وقت در این مکان یکی از تفریحات سفر به آنتالیا محسوب می‌‌شود. همچنین جزیره موش بخشی از شهرستان کاس ترکیه به حساب می‌آید و با منطقه اصلی تنها ۱.۵ کیلومتر فاصله دارد. در نزدیکی این جزیره نیز یک جزیره دیگر با نام جزیره مار وجود داشته که در قسمت جنوب غربی جزیره موش واقع گردید. جزایر مار و موش نیز یکی از مکان‌های ایده‌‌آل در کشور ترکیه برای ورزش‌‌ها و تفریحات آبی هستند؛ به طوری که حتی افراد مبتدی نیز این توانایی را خواهند داشت که هم از ورزش‌‌ها و تفریحات استفاده کنند و هم از بودن در این جزیره لذت ببرند.

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

چطور به جزیره موش آنتالیا برویم؟

با توجه به این موضوع که جزیره موش دارای بافتی صخره‌‌ای است، نحوه رسیدن به آن کمی سخت و دشوار خواهد بود. برای رسیدن به این جزیره می‌بایست که از قایق یا کشتی استفاده نمود. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هر قایقرانی نمی‌‌تواند از پس طی کردن این مسافت برآید و قایق یا کشتی را سالم به ساحل برساند؛ در نتیجه در هنگام انتخاب قایق توجه لازم را به کار گیرید.

به طور کلی برای رسیدن به جزیره موش در ابتدا شما باید با کشتی سفر خود را آغاز نمایید، مدت زمان سفر با کشتی از نزدیک‌‌ترین اسکله‌ای که در ساحل شهر کالکان وجود دارد چیزی در حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه خواهد بود. در نتیجه جهت سپری نمودن این زمان در کشتی برای رسیدن به جزیره موش، شما باید سوار قایق شوید. صخره‌‌های موجود در مسیر به کشتی اجازه پهلو گرفتن در مسیر را نخواهند داد به همین دلیل در این مرحله از قایق به ‌جای کشتی استفاده می‌شود.

آدرس جزیره موش آنتالیا

لوکیشن جزیره موش آنتالیا

لوکیشن جزیره موش آنتالیا را روی گوگل مپ برای دسترسی راحت‌تر به محل دقیقی که این جزیره قرار دارد، در ادامه مطلب ذکر نموده‌ایم. همچنین شما با مراجعه به لینک پیوست شده می‌توانید اطلاعات بیشتری را در رابطه با این جزیره‌ کسب نمایید.

69FC+H25 Kaş, Antalya, Türkiye

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

غواصی در جزیره موش آنتالیا

هزینه رسیدن به جزیره موش و بازدید از آن به‌ دلیل استفاده از وسایل نقلیه‌ای چون قایق و کشتی کمی بیشتر از بازدید از دیگر جزیره‌ها خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که با رزرو بلیط برخی از کشتی‌ها به دلیل برخورداری آن‌ها از وعده‌های غذایی و تور گردشگری می‌بایست هزینه بیشتری را پرداخت نمایید.

اگر شما از دسته افرادی هستید که به غواصی علاقه ‌دارید، با سفر به جزیره موش می‌توانید یکی از بهترین غواصی‌ها را تحربه ‌کنید. البته در نظر داشته باشید که برای غواصی باید هزینه‌ای جدا از پول بلیط و تور پرداخت نمایید و این هزینه با توجه به خدماتی که در طول غواصی و گردش در جزیره برمی‌گزینید، به ۲۵۰ دلار نیز خواهد رسید.

غواصی در جزیره موش آنتالیا

تفریحات جزیره موش

غواصی

به طور کلی تفریحات مهیج آبی و ورزش‌های هیجان‌انگیز آبی یکی از دلایل اصلی سفر گردشگران به کشور ترکیه و جزایر مختلف آن خواهد بود. در جزیره موش آنتالیا نیز، مانند هر جزیره‌ای که دارای آب‌‌های امن بوده، می‌توان برای غواصی اقدام نمود. جزیره موش نیز به دلیل این که خالی از سکنه بوده، توانسته هر ساله غواصان بسیاری را جهت تفریح به خود جذب نماید.

عمق آب‌هایی که در قسمت غربی ساحل شنی جزیره موش قرار دارند، به ۸ متر می‌رسد و همچنین در ناحیه شرقی ساحل نیز عمق این آب‌ها به ۲۲ متر خواهد رسید. با غواصی در زیر آب‌های قسمت شرقی جزیره موش به راحتی می‌توانید غاری که زیر آب‌ها پنهان شده را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که برای غواصی در آب‌ها باید از قبل تور غواصی را رزرو نمایید.

تفریحات آبی آنتالیا - سفری به اعماق آب های آنتالیا!

صخره نوردی

از آنجایی که بافت جزیره موش صخره‌‌ای است، می‌توان صخره ‌نوردی بسیار متفاوتی را تجربه کرد. در نتیجه اگر از دسته افرادی هستید که به صخر ه‌نوردی علاقه دارید، هنگام سفر به ترکیه و بازدید از جزیره موش، تجهیزات کوه ‌‌نوردی و صخره ‌‌نوردی خود را فراموش نکنید.

تفریحات جزیره موش

شیرجه

در جزیره موش می‌توان تفریحی را که ترکیبی از غواصی و صخره ‌نوردی بوده را امتحان نمود. شیرجه ‌زدن از بالای صخره‌‌های مرتفع جزیره به درون آب یکی دیگر از تفریحات این جزیره  به حساب می‌آید که به تنهایی هیجان سفر و گردشگری را چندین برابر کرده و بر لذت آن می‌افزاید. اگر شما به غواصی و تفریحات هیجان‌انگیز علاقه‌ای ندارید، جای نگرانی نبوده؛ زیرا می‌‌توانید از طبیعت‌ بکر این جزیره دیدن کرده و خاطره یک گردش آرام و سراسر آرامش را برای خود رقم بزنید.

تفریحات آنتالیا - سرگرمی تفریحات به یادماندنی در آنتالیا ترکیه

سخن پایانی

جزیره موش آنتالیا در دریای پهناور مدیترانه از دور همانند مرواریدی می‌درخشد و ما را به تماشا و بازدید از خود دعوت می‌کند؛ در نتیجه پس از سپری شدن مدت زمانی چهل دقیقه‌ای و سوار بر کشتی، به راحتی نمای جزیره پررنگ و پررنگ‌تر خواهد شد. می توان گفت این جزیره در هیچ کدام از مناطق آنتالیا قرار نگرفته است. از دور دست پرندگان ‌دریایی که بر فراز این جزیره کوچک پرواز می‌کنند به راحتی قابل مشاهده هستند و زیبایی این جزیره را دو چندان می‌نمایند. همه ساله گردشگران زیادی جذب زیبایی جزیره موش شده و به آن سفر می‌کنند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر