جزیره ناز

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/12
بازدید: 4647
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزیره ناز با مساحت 3 هکتاری که دارد، جزو یکی از جزایر هفتگانه قشم به شمار می‌رود که در فاصله یک کیلومتری از ساحل قرار دارد. همچنین در اطراف این جزیره دیوارهای صخره‌ای به ارتفاع 5 تا 10 متر وجود دارد؛ رفتن به صخره و دیدین غروب آفتاب نمای چشم نوازی را به بینندگان هدیه می دهد که در کمتر جزایری می توانید آن را حس کنید. به علت جزر و مدی که در این جزیره وجود دارد، افراد می توانند ساعاتی از روزشان را صرف پیاده روی در ساحل این جزیره کنند. در این مقاله از لحظه آخر قصد داریم همه چیز را درباره جزیره ناز بیان کنیم تا افراد از مزایای این جزیره بیشتر آشنا شوند.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. جزیره ناز کجاست؟
    1. آدرس جزیره ناز در قشم
  2. مسیر دسترسی به جزیره ناز قشم چگونه است؟
    1. سفری طولانی با قطار به جزیره ناز
    2. مسیر اول با خودرو شخصی به بندرعباس
    3. مسیر دوم با خودرو شخصی به بندرعباس | دسترسی به جزیره ناز
  3. چگونه از قشم به جزیره ناز برویم؟
  4. ویژگی های منحصر به فرد جزیره ناز چیست؟
  5. علت نام‌گذاری جزیره ناز چه بوده؟
  6. چه زمانی جزر و مد جزیره ناز صورت می گیرد؟
  7. معرفی تفریحات جزیره ناز
    1. عکاسی و پیاده روی در کنار ساحل جزیره ناز
    2. نقاشی با حنا و صنایع دستی | تفریحات جزیره ناز
    3. آفرود سواری، تفریحی پرطرفدار و هیجانی ذر جزیره ناز
    4. لذت و تجربه شتر و اسب سواری در جزیره ناز
    5. ورزش های هوایی در جزیره ناز
    6. ورزش های دریایی در یکی از جزایر هفتگانه قشم، ناز
  8. اقامت در جزیره ناز به چه شکل است؟
    1. نام های اقامتگاه های معروف جزیره ناز
  9. بهترین زمان برای سفر به جزیره ناز چه موقع از سال است؟
    1. بهترین ساعت برای رفتن به جزیره ناز
  10. جاهای دیدنی اطراف جزیره ناز قشم
    1. دره ستارگان، از پدیده‌های منحصربه‌فرد زمین‌شناسی
    2. غار خربس، یکی دیگر از عجایب هفتگانه قشم
    3. پارک سرسبز و زیبای زیتون قشم | نزدیک به جزیره ناز
    4. روستای قدیمی و منحصربه‌فرد شیب دراز
  11. نکات مهمی که درباره جزیره ناز باید بدانید!

جزیره ناز

جزیره ناز کجاست؟

جزایر ناز استان هرمزگان از دو جزیره کوچک صخره‌ای تشکیل شده که یکی از آنان در سواحل شرقی (1 کیلومتر از جزیره قشم) و دیگری در جنوب (22 کیلومتر) جزیره قشم قرار دارد. اما مسافرین و گردشگران به علت فاصله کم و امکانات بیشتر، جزیره شرقی را انتخاب می‌کنند. جزایر هفتگانه قشم که یکی از آنها جزیره ناز است. فاصله و مسافتی که این جزیره با فرودگاه بین المللی قشم دارد حدود 37.2 کیلومتر، با اسکله شهید ذاکری 20 کیلومتر و بندر لافت 61 کیلومتر است که مسافرین می توانند برای جابجایی از این موارد استفاده نمایند.

آدرس جزیره ناز در قشم

"استان هرمزگان، جنوب شرق جزیره قشم"

تور قشم - سفر به بکرترین و بزرگترین جزیره ایران با قیمت های باورنکردنی!

مسیر دسترسی به جزیره ناز قشم چگونه است؟

برای بازدید و سفر از این جزیره راه‌های متفاوت و گوناگونی دارید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، سفر هوایی با تور به جزیره قشم است که مسافرین می‌بایست حدود 60 الی 120 دقیقه را در هواپیما سپری کنند تا به فرودگاه بین المللی دیرستان قشم برسند.

زیبایی جزیره ناز قشم

سفری طولانی با قطار به جزیره ناز

اگر می‌خواهید با قطار به جزیره ناز سفر کنید، می‌بایست بدانید که اول باید به بندرعباس برسید که حداقل سفری 18 ساعته را تجربه خواهید کرد. سپس با استفاده از تاکسی‌هایی که در روبرو راه‌آهن قرار دارد، می‌توانید خودتان را به اسکله حقانی برسانید تا با اتوبوس‌های دریایی یا لنج، مسیر 1 ساعته به قشم را سپری کنید.

مسیر اول با خودرو شخصی به بندرعباس

مسیر اولی که با خودرو شخصی پیش رو دارید، بندرعباس تا تهران است که مسیری 1.276 کیلومتری دارد. در این مسیر باید از آزادراه تهران – قم و سپس از اتوبان کاشان – نطنز به سمت یزد حرکت کنید تا خود را به بندرعباس برسانید. در این حین اگر قصد دارید تا با خودرو شخصی به جزیره قشم سفر کنید باید به سمت بندر پل حرکت کنید تا بتوانید با لندینگ کرافت خودرو خود را به جزیره ناز بیاورید. همچنین اگر قصد دارید تا خودرو را در محیطی امن و ایمن قرار دهید، می توانید در بندرعباس داخل پارکینگ پاک کنید و سپس در اسکله شهید حقانی به سفر خود ادامه دهید.

مسیر دوم با خودرو شخصی به بندرعباس | دسترسی به جزیره ناز

مسیر دوم که با خودرو شخصی پیش رو دارید، بندر پل تا تهران است که مسیری 1.349 کیلومتری دارد. در حین مسیر باید از قم، کاشان، اصفهان، شیراز، جهرم و لار عبور کنید تا در نتیجه به بندر پل برسید؛ سپس هنگامی که به جنوب ایران رسیدید، می‌توانید با استفاده از لنج‌ها سفری ایمن به قشم را داشته باشید.

جاهای دیدنی قشم - شما میتوانید برای دیدن جاهای دیدنی و معروف جزیره زیبای قشم بر روی لینک کلیک کنید.

مسیر تهران تا بندرعباس با خودرو شخصی

چگونه از قشم به جزیره ناز برویم؟

زمانی  که به جزیره قشم خلیح فارس رسیدید، می‌بایست بلوار آزادگان را به سمت جنوب حرکت کنید تا به انتهای بلوار، جاده دریا برسید. هنگامی که از سازه اسکله نفتی و ساحل طلایی عبور کردید می‌توانید خودروتان را در پارکینگ جزیره ناز پارک کنید و از این جاذبه لذت ببرید.

جزیره ابوموسی - آشنایی با جزیره زیبای ابوموسی + فاصله ابوموسی تا دبی

ویژگی های منحصر به فرد جزیره ناز چیست؟

این جزیره 3 هکتاری از دو جزیره تشکیل شده که ساحل شنی را در این جزیره نمی توانید مشاهده کنید. در طی مسیر جزیره زیبای ناز قشم متوجه صخره‌هایی می‌شوید که ارتفاعی 5 الی 10 متری دارند. هنگامی که جزر و مد این جزیره شروع شود، نمای بسیار زیبایی از شن‌های درخشان را به رخ می‌کشید که می‌تواند جذابیت این جزیره را دوچندان بکند. بعد از طی نمودن مسیر یک کیلومتری می‌توانید جزیره زیبای ناز را مشاهده کنید که مساحتی 30 هزار متر مربعی دارد. برخورد موج‌های خروشان به صخره نمای بسیار زیبایی را می‌تواند برای بینندگان داشته باشید. از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توانید در این جزیره مشاهده کنید، چند اتاقک است که در گذشته برای استراحتگاه ماهیگیران بنا شده؛ اما امروزه فقط مقدار کمی از این مکان باقی مانده. امکانات رفاهی که در این جزیره وجود دارد تعریف چندانی ندارد و افراد برای رفتن به سرویس بهداشتی باید مسافت زیادی را طی کنند. دست فروشی خوراکی‌ها، صنایع دستی و وجود پارکینگ ویژگی‌هایی است که این جزیره دارد.

ناز در قشم

علت نام‌گذاری جزیره ناز چه بوده؟

زمانی که آب‌های دریا بر اثر جزر و مد بالا می‌آید، سواحل قشم دیده می‌شود و هنگامی  که آب دریا پایین می‌آید، راه باریکی باز می‌شود که باعث اتصال دو جزیره (قشم و ناز) شده است. بدین دلیل محلیان نام این جزیره را ناز گذاشتند.

چه زمانی جزر و مد جزیره ناز صورت می گیرد؟

لذت بردن و خاطره‌سازی در جزیره ناز، کاملا وابسته به جزر و مد است که مسافرین باید از قبل در این باره بدانند. به طور کلی جزر و مد حدود 6 ساعت طول می‌کشید. هنگامی که جزر  (فرونشست آب) آغاز می شود افراد می‌توانند در حدود 3 ساعت از این جاذبه دیدن کنند. اما هنگامی که مد (بالا آمدن آب) شروع می‌شود، افراد حدود یک ساعت وقت دارند تا جزیره را خالی از سکنه بکنند. با توجه به این امر گردشگران فقط 4 ساعت زمان دارند تا از این جاذبه دیدن کنند.

جزر و مد جزیره ناز

تفریحات قشم- شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از تفریحات جالب و دیدنی جزیره زیبای قشم بر روی لینک کلیک کنید.

معرفی تفریحات جزیره ناز

وجود تفریحات درکنار زیبایی جزیره ناز از دیگر عواملی است که می‌تواند لذت سفرتان را تضمین کند، جاهای دیدنی قشم افراد بسیاری را متحر می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم حتما از این جاذبه‌ها در کنار جزیره ناز دیدنی لذت ببرید.

عکاسی و پیاده روی در کنار ساحل جزیره ناز

پیاده روی در ساحل و شنیدن صدای دریا یکی از تفریحاتی است که افراد می‌توانند در جزیره ناز تجربه کنند. گردشگران در زمان جزر این جزیره می‌توانند به راحتی بر روی شن‌های خیس پیاده روی و عکاسی کنند تا حسی متفاوت و خاطره‌انگیز را تجربه کنند، همچنین وجود نسیم دریایی که پوست شما را نوازش می‌کند، می‌تواند جذابیت این جاذبه را دوچندان کند. گرفتن عکس‌های مختلف و حرفه‌ای در جزیره ناز از دیگر ویژگی‌ها و تفریحاتی است که افراد می‌توانند به صورت دست جمعی یا تکی انجام دهند.

پیاده روی در کنار ساحل

نقاشی با حنا و صنایع دستی | تفریحات جزیره ناز

طراحی نقش و نگارها بر روی دستان با استفاده از حنا از دیگر تفریحات این جزیره به شمار می‌شود که توسط زنان و دختران بومی انجام می‌شود. این نقاشی‌ها از سنت‌ها الهام گرفته شده که حسی و تجربه به یادماندی را می‌تواند به دنبال داشته باشد. در حین برخی از افراد که مشغول نقاشی با حنا بر روی دستان هستند، در اطراف آن‌ها صنایع دستی بومی به فروش می‌رسد که شامل زیورآلات صدفی، لباس‌های محلی، حصیر و سایر هستند.

صنایع دستی ناز

آفرود سواری، تفریحی پرطرفدار و هیجانی ذر جزیره ناز

آفرود سواری و حرکات نمایشی با ماشین‌های آفرود در هر مکانی می‌تواند در دسته تفریحات قرار گیرد. بسیاری از افراد هنگامی که نام آفرود می‌آید به یاد کویر و دشت‌های هموار می‌اُفتند، اما لازم به ذکر است بدانید که در جزیره ناز هم می‌توانید آفرود سواری را تجربه کنید که این امر با خودروهای لوکس و برندهای معتبر خارجی مثل فورد، تویوتا، جیپ و غیره برگزار می‌شود. از دیگر مواردی که مسافران باید به آن دقت داشته باشند، کرایه کردن ماشین‌ها است که در همان جزیره انجام می شود. برای تجربه بهتر درباره آفرود سواری در این جزیره بهتر است تا در ساحل بمانید و خودرو خود را از سکوی جزیره جلوتر نبرید تا هم به جزیره آسیب نزنید و باقی افراد بتوانند راحتتر عکاسی و تفریح کنند.

آفرود و شترسواری

لذت و تجربه شتر و اسب سواری در جزیره ناز

شتر و اسب سواری یکی از گزینه‌هایی است که گردشگران می‌توانند برای تفریح انتخاب کنند. تماشا و دیدن دریا بر روی اسب یا شتر می‌تواند حسی لذت بخش و نمایی متفاوت را به دنبال داشته باشد، همچنین برای لذت بیشتر می توانید با این حیوانات دوست داشتنی بر روی آب حرکت کنید تا قطرات آب را بر روی صورتتان حس کنید.

شتر و اسب سواری

ورزش های هوایی در جزیره ناز

هنگامی که نام ورزش‌های هوایی می‌آید بسیاری از افراد بدون فکر کردن، این دسته از تفریحات را انتخاب می‌نمایند! در این جزیره می‌توانید انواع ورزش‌های هوایی نظیر پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور، چتربازی و بادسواری را تجربه کنید که طرفداران زیاد هم دارند. همچنین تجهیزات و امکانات کاملی از این ورزش‌ها برای افراد فراهم هستند؛ اگر فردی قصد داشته باشد تا برای اولین بار این تفریحات را تجربه کنند، مربیان با تجربه‌ای در این جزیره وجود دارند تا بتوانند شما را راهنمایی کنند.

ورزش های هوایی در جزیره ناز

ورزش های دریایی در یکی از جزایر هفتگانه قشم، ناز

امکان ندارد از سواحل و جزایر دیدن کنید و تفرحات دریایی وجود نداشته باشد. تجربه ورزش‌های دریایی می‌تواند خاطره به یادماندی برای مسافران داشته باشد که به همین جزو پرطرفدارین‌ترین تفریحات محسوب می‌شود. جزیره ناز برای همه مسافران با هر سلیقه و روحیات، ورزش‌های دریایی دارد. به عنوان مثال برای افراد هیجانی جت اسکی و برای افراد آرام قایق سواری را در نظر گرفته است. تفریحات لوکس غواصی در دریای خلیج فارس حس و تجربه‌ای متفاوت را به دنبال دارد، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود، حتما از این تفریحات در طول سفرتان تجربه کنید. از دیگر ورزش‌های دریایی که مورد استقبال زیادی از مسافرین قرار گرفته عبارتند از:

  • شاتل
  • پاراسل
  • بنانا
  • اسکی

فلای بورد در جزیره ناز

اقامتگاه بوم گردی قشم - برای اقامت در قشم از اقامتگاه های این جزیره استفاده کنید

اقامت در جزیره ناز به چه شکل است؟

همانطور که در اوایل اشاره داشتیم، جزیره ناز امکانات رفاهی و اقامتی کمی دارد و مسافرین برای اقامت و استراحت باید چادر داشته باشند تا بتوانند اقامتگاهی را بنا کنند. اما اگر اقامت با چادر برایتان سخت است، می‌توانید به هتل‌هایی مانند: ساحل طلایی، بوتیک ایرمان، بوتیک فولتون که در اطراف این جزیره وجود دارد مراجعه داشته باشید. همچنین اقامتگاه‌های دیگری نظیر سوئیت، آپارتمان و سایر هم در اطراف وجود دارد.

نام های اقامتگاه های معروف جزیره ناز

اقامتگاه‌های زیادی در اطراف این جزیره هفتگانه قشم وجود دارد، اما در خود جزیره خیر! این اقامتگاه‌ها عبارتند از: لرد سوزا، بومگردی ساحلی فردیس، بومگیری درخت سبز، بومگردی کلودنگ، بومگردی ستاره، لرد، هودج، بادلا و گفاره. لازم به ذکر است تا بدانید اقامتگاه‌های بومگردی که در بالا به آن اشاره کردیم تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی کنترل می‌شود که از این رو هزینه و مبلغ بسیاری مناسبی دارند. همچنین امکانات رفاهی این مناطق هم به نسبت بهتر هستند.

اقامتگاه در جزیره ناز

بهترین زمان برای سفر به جزیره ناز چه موقع از سال است؟

از آنجا که این جزیره در قشم واقع شده است، آب و هوای شرجی و گرمی دارد. گرمی این جزیره در تابستان به 34 الی 38 درجه می رسد که بسیاری از بومیان حتی گرمای این جزیره را در تابستان نمی‌توانند تحمل کنند و خانه را به طبیعت گردی ترجیح می‌دهند. همچنین در فصل‌های سرد سال دمای این جزیره به 13.5 الی 23 درجه سانتی گراد می‍رسد. با توجه به این امر می‌توان گفت که بهترین زمان برای سفر به این جزیره اواسط پاییز تا بهار است، ولی بسیاری از افراد زمستان را برای سفر انتخاب می کنند که معمولا هم با شلوغی گسترده‌ای مواجه می‌شوند.

راهنمای سفر به قشم - اطلاعاتی کامل از بزرگترین جریره خلیج فارس!

بهترین ساعت برای رفتن به جزیره ناز

با توجه به جزر و مد جزیره ناز، بهترین ساعت برای رفتن به این جزیره ساعت 16:00 الی 18:00 است؛ همچنین بعد از اتمام جزر و مد، افراد می‌توانند جزیره ناز را برای پیاده‌‌روی، تماشای غروب آفتاب، تفریحات دریایی و هوایی انتخاب کنند..

بهترین ساعت برای رفتن به جزیره ناز

جاهای دیدنی اطراف جزیره ناز قشم

درکنار بازدید از جزیره ناز می‌توانید از جاهای دیدنی دیگری هم دیدن کنید که فاصله چندانی با این جاذبه ندارند؛ این جاذبه‌ها عبارت اند از:

دره ستارگان، از پدیده‌های منحصربه‌فرد زمین‌شناسی

دره ستارگان یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی در اطراف جزیره ناز محسوب می‌شود که قدمتی بیش از دو میلیون سال دارد. دره ستارگان هم در دسته یکی از عجایب هفتگانه قشم به شمار می‌رود که در این جاذبه مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌های عظیم و دیواره‌های بلندی به چشم می‌خورد. این دره با عواملی ناشی از تندبادها، رگبارها و آب‌های فصلی به وجود آمده است که از جزیره ناز حدود 10 کیلومتر فاصله دارد.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای برکه خلف

دره ستارگان

غار خربس قشم - غار خربس قشم غاری زیبا برای سفر به دل کوه

غار خربس، یکی دیگر از عجایب هفتگانه قشم

از دیگر جاذبه‌های که در جزیره قشم وجود دارد و یکی دیگر از عجایب هفتگانه قشم است، غار خربس هست که قدمت آن به دوره مادها می‌رسد. معماری عجیب و تپه‌های مرجانی کوتاه و بلند از ویژگی‌های این جاذبه به شمار می‌رود. ساختار و ارتفاع دیواره‌های غار به 20 الی 30 متر می‌رسد. علت پدیده شدن غار خربس قشم را می‌توان به فروکش آب دریا در کوه و ایجاد حفره‌های تودرتو دانست که فاصله‌ای حدود 15 کیلومتر با جزیره ناز قشم دارد.

  • آدرس: استان هرمزگان، ۱۵ کیلومتری جنوب قشم، در نزدیکی روستای خربس و روستای رمچاه

غار خربس

پارک سرسبز و زیبای زیتون قشم | نزدیک به جزیره ناز

پارکی با مساحت 45 هزار متر مربع از دیگر جاهای دیدنی اطراف جزیره ناز به شمار می‌رود. اتصال این پارک به ساحل نیلگون و دوچرخه‌سواری در این پارک از ویژگی‌های خاص آن محسوب می‌شود. امکاناتی که در پارک زیتون قشم وجود دارد عبارتند از: سینما چهار بعدی، پارکینگ، فضای کمپینگ، نیمکت‌های سنگی، زمین بازی کودکان، کافی‌شاپ، رستوران، قهوه‌خانه و سایر. تفریحاتی همچون شنا و آب‌تنی، غواصی، جت اسکی هم در این پارک برگزار می‌شود؛ این پارک از جزیره ناز قشم حدود 23.8 کیلومتر فاصله دارد.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، دو کیلومتری جاده ساحل جنوبی

پارک زیتون قشم

روستای قدیمی و منحصربه‌فرد شیب دراز

هنگامی که به جنوبی‌ترین بخش قشم بروید به روستای شیب دراز می‌رسید. یکی از خصوصیاتی که توانسته این روستا را متمایز کند، وجود جانوران آبزی و خطرناک همچون خرچنگ، هامور، شیر ماهی، سفره ماهی، گدیر، سنگ سر، صدف و کوسه که در فصل تابستان و زمستان وارد سواحل این روستا می‌شوند. این روستا از سال 1390 مورد توجه محیط زیست جهانی و ملی قرار گرفته است. اما تنهای دلیلی که باعث شهرت این روستا شده اکوسیستم و خاک ماسه‌ای برای لاک‌پشت‌ها هست. همچنین فاصله‌ای که این روستا به جزیره ناز دارد، 25.3 کیلومتر است.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای شیب دراز 

روستای شیب دراز

سواحل قشم - معرفی بهترین ساحل‌های بزرگترین جزیره اقتصادی خلیج فارس یا قشم!

نکات مهمی که درباره جزیره ناز باید بدانید!

  • در چمدان سفرتان وسایلی نظیر: لباس مناسب بر اساس آب و هوا، کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی، آب معدنی، حوله، دمپایی، کلاه و پول نقد همراه خود داشته باشید.
  • پیش از رسیدن به جزیره، خوراکی و نوشیدنی‌هایی تهیه کنید؛ چون در این جزیره کافه، رستوران و ... وجود ندارد.
  • درباره ساعات جز و مد اطلاع داشته باشید.
  • سیستم‌های حمل و نقلی در این جزیره وجود ندارد و به همین دلیل می‌بایست خودرو شخصی یا پای پیاده را برای تردد انتخاب کنید؛ پیشنهاد می‌شود که پیاده‌روی را به علت مشکلاتی که ممکن است برای خودرو پیش بیاید، ترجیح دهید.
  • در ایام بازدید حتما وسایل و زباله‌های تر و خشک خود را با استفاده از پلاستیکی جمع کنید.

سخن آخر
جزیره ناز یکی از عجایب هفتگانه قشم به شمار می‌رود که در این مقاله به تمامی موارد اعم از بهترین زمان و ساعت بازدید، اقامتگاه و تفریحات این جزیره پرداختیم تا افراد بتوانند سفری خاطره‌انگیز داشته باشند. همچنین اگر تا به حال تجربه سفر به جزیره ناز را داشته‌اید، لطفا با ما به اشتراک بگذارید تا به دیگر کاربران کمک کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر