پرچم چین

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 8410
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از اصلی‌ترین نمادهای هر کشور که نشان‌دهنده پیشینه و قدمت آن نیز بوده پرچم ملی و مخصوص آن کشور است. علاوه ‌بر این موارد وجود پرچم به کشور هویت می‌بخشد و آن کشور به وسیله پرچم ملی خود شناخته می‌شود. در پرچم کشور چین یک‌سری مفاهیم و هنجارها، وجود دارند که با مشاهده آن‌ها به ارزش‌ها و همچنین مقدسات این کشور پی خواهید برد.

پرچم چین

نحوه پیدایش و پیشینه پرچم چین

به ‌طور معمول پرچم‌های تمامی کشورهای جهان با گذشت زمان و تغییر سیاست‌ها دست‌خوش تحولات شده‌اند تا امروزه به این شکل درآمده‌اند. این موضوع در رابطه با پرچم چین نیز صدق می‌کند؛ به‌ گونه‌ای که در ابتدا بر این پرچم طرحی از اژدهای زرد قرار داشته که توسط سلسله کینگ از سال ۱۸۶۲ تا اتمام فرمانروایی و مدت زمان انقلاب شینه در این کشور و سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شد. سلسله کینگ از آخرین امپراطوری‌های این کشور به شمار می‌رفت.

در سال ۱۸۹۵ شخصی به ‌نام لوهاودونگ یک پرچم را برای کشور چین طراحی کرد که در آن طرح‌هایی از سکویی با زمینه آبی همراه با یک خورشید سفید که دقیقا در وسط این پرچم قرار داشته نقش بسته بود؛ اما به‌ مرور زمان این پرچم جای خود را با پرچم بعدی عوض نموده و آن نیز برای حزب KMT مورد استفاده قرار گرفت.
در گذر زمان این پرچم دست‌خوش تغییراتی شد و تقریباً در اوایل قرن بیستم میلادی و در زمان قیام ووچانگ پرچم‌های متنوعی در کشور چین مورد استفاده قرار می‌گرفتند. به ‌عنوان مثال در یکی از کشورها از یک پرچم به رنگ سفید و آبی استفاده می‌شد؛ اما در کشور ووهان چین یک پرچم با ۱۸ ستاره مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین در قسمت شمالی این کشور از پرچمی‌ با رنگ‌های آبی، قرمز، سفید، زرد و سیاه استفاده می‌گشت. این موضوع تا جایی ادامه داشت که جمهوری چین تشکیل گردید و پرچم پنج رنگ به‌ عنوان پرچم ملی شناخته شد. اگر می خواهید بیشتر در مورد کشور چین بخوانید می توانید مقاله معرفی کشور چین را مطالعه نمایید.

پیشینه پرچم چین

ایده طراحی پرچم کشور چین

طراحی امروزه پرچم ملی چین توسط یک شخص عادی در طبقه کارگر به ‌نام Wenzhon liansong zeng که در نزدیکی شهر شانگهای زندگی می‌کرد صورت گرفت. این طرح پرچم زمانی به ذهن خلاق این شخص خطور یافت که در نیمه شب، مشغول آماده کردن رنگ روغن برای انجام طرح پرچم چین بود. به این ایده  زمانی دست یافت که به آسمان نگریست و ماه را مشاهده کرد؛ در همین هنگام به یاد ضرب‌المثل معروف اشتیاق به ستاره‌ها، اشتیاق به ماه است افتاد. وی با به‌ خاطر آوردن این ضرب‌المثل تصمیم گرفت پرچم را به‌ رنگ قرمز و ستاره‌ها را به ‌رنگ زرد طراحی کند.

طراحی پرچم کشور چین

رازهای نهفته در پرچم کشور چین

امروزه پرچم چین از یک پس زمینه به رنگ قرمز و پنج ستاره به رنگ طلایی تشکیل شد. رنگ قرمز پس زمینه این پرچم نشان‌دهنده کمونیسم و انقلابی است؛ به این معنا که جوانان جان خود را در جنگ فدا کرده‌اند.
وجود ستاره‌های کوچک روی پرچم به این موضوع اشاره داشته که در کشور چین افرادی که کارگر، بورژوازی شهری فرعی و بورژوازی ملی یا دهقان هستند، تحت نظر دولت قرار دارند و البته رنگ آن نشان‌دهنده نژاد زرد مردم است.

اختلاف ساعت ایران و چین - به بررسی اختلاف ساعت ایران و چین بپردازیم.

چرا پرچم کشور چین قرمز رنگ است؟

رنگ قرمز که رنگ پس زمینه پرچم ملی چین بوده به حزب کمونیست در این کشور اشاره می‌کند. همچنین قرمزی آن نمادی از خون جوانانی است که در هنگام جنگ کشته شده‌اند و جان خود را برای حفظ کشور از دست داده‌اند.

چرا پرچم کشور چین قرمز رنگ است؟

معنای 5 ستاره موجود روی پرچم چین چیست؟

 پنج ستاره روی پرچم چین نشان‌دهنده اتحاد مردم در حذب کمونیست است، به‌ گونه‌ای که ستاره بزرگ به دولت چین اشاره دارد و ستاره‌های کوچک روی پرچم اتحاد بین مردم در طبقات مختلف جامعه را نشان می‌دهند. این موضوع باعث شده تا اشخاصی که این پرچم را به ‌عنوان یک پرچم ملی مشاهده می‌کنند متوجه اتحاد و وحدت مردم چین شوند.

کلام آخر

در این مقاله از لحظه آخر به بررسی پرچم چین پرداختیم. تمام کشورهای جهان دارای یک پرچم ملی با طرح و رنگ خاص بوده‌اند. هر کدام از رنگ‌ها و طرح‌های استفاده شده در پرچم‌‌ها نشان‌دهنده معنا و مفهومی است و همچنین هر کدام از آن‌ها نماد و ارزش‌های ملت را نشان می‌دهد. کشور چین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طراحی هر نماد برگرفته از موضوع خاصی در این کشور است. وجود این نمادها روی پرچم برای هویت بخشیدن به مردم کشور کمک شایانی می‌کند.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. شیما شیما 1402/10/06
    0 نفر پسندیدند
    پرچم چینو قشنگه به نظرم کلا پرچمای یه رنگ جالبه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 103 کاربر