پرچم قطر

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 17913
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور قطر از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی آسیا و منطقه خاورمیانه واقع شده است. نام این کشور مختصر شده «دولت قطر» می‌باشد و امروزه به عنوان یک مقصد گردشگری نوظهور به آن نگاه می‌‍‌کنند. قطر با کشور ایران، کشور عراق، کشور عربستان، کشور کویت و کشورهای بحرین و امارات متحده عربی مرز آبی دارد، به علاوه اینکه بین کشور قطر و کشور عربستان سعودی مرز زمینی وجود دارد. قطر از سمت جنوب خلیج همیشه فارس با کشور ایران مرز همسایگی دارد. پرچم قطر با طرحی بسیار زیبا، در تاریخ 9 ژوئیه سال 1971 داخل این کشور به رسمیت شناخته شد. پرچم کشور قطر از رنگ‌های سفید و مارون (بلوطی رنگ) تشکیل شده است. با نزدیک شدن به جام جهانی 2022 و فعال شدن تور قطر گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند. در ادامه مطلب لحظه آخر قصد دارد شما را با نماد، رنگ، اندازه، طرح و تاریخچه پرچم قطر آشنا کند. با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. پرچم قطر
  2. نماد رنگ‌های پرچم قطر
  3. آرم (نماد) دولت قطر
  4. درباره کشور قطر

قطر

قطر - ثروتمندترین کشورجهان (تاریخ + آب و هوا + اقتصاد)

پرچم قطر

پرچم کشور قطر از دو رنگ سفید و بلوطی رنگ (مارونی) تشکیل شده است. رنگ مارونی یا عنابی از ترکیب رنگ قرمز و قهوه‌ای درست شده و در دسته‌بندی رنگ‌های گرم قرار دارد و مایل به بنفش نیز می‌باشد. زمینه پرچم سفید رنگ است اما در سمت راست پرچم رنگ مارونی با 9 فلش از رنگ سفید جدا شده و طرحی زیبا را به وجود آورده است. شاید فکر کنید 9 فلش معنی خاصی ندارد، اما جالب است بدانید که این 9 فلش اشاره به این دارد که کشور قطر در آغاز قرن 20 میلادی، نهمین کشور از حاشیه خلیج فارس می‌باشد که با کشور انگلیس پیمان دوستی و صلح را امضا کرده است. کشور قطر در واقع شبه جزیره‌ای در قلب خلیج فارس می‌باشد و دور تا دور آن را آب‌های نیلگون این خلیج احاطه کرده است. لازم به ذکر است که اندازه قسمت عنابی رنگ و قسمت سفید رنگ پرچم قطر یکسان نیست. با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی و فعال شدن تور جام جهانی قطر 2022، قطعا افرادی که به این کشور می‌روند، پرچم‌ کشور قطر را به صورت گسترده در سراسر این کشور می‌بینند.

پرچم کشورها - رنگ پرچم کشورهای مختلف معانی متفاوتی دارند که در این مقاله می‌توانید با آنها آشنا شوید.

 

نماد رنگ‌های پرچم قطر

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم پرچم قطر، متشکل از دو رنگ سفید و بلوطی رنگ می باشد و در 9 ژوئیه سال 1971، به عنوان پرچم رسمی کشور قطر شناخته شد. رنگ مارونی یا عنابی و یا بلوطی این پرچم به معنا و نشانه خون ریخته شده از جوانان و مردمی است که در راه استقلال کشور قطر جان خود را فدا کردند. رنگ سفید این پرچم نیز به معنا و نماد صلح و آرامش می‌باشد. تناسب این پرچم برابر با 11.28 می‌باشد.

پرچم ترکیه - حقایق جالب در رابطه با پرچم ترکیه

پرچم آلمان

آرم (نماد) دولت قطر

نماد و آرم مخصوص دولت قطر از دو دایره متحد المرکز تشکیل شده است، به طوری که دایره بزرگ وبیرونی با دو رنگ سفید در بخش بالایی، رنگ عنابی در قسمت پایین (رنگ‌های پرچم کشور قطر) مزین شده است. در این آرم عنوان دولت قطر به زبان عربی در قسمت سفید رنگ و این عنوان با زبان انگلیسی در قسمت عنابی رنگ نوشته شده است. جالب است بدانید که دایره کوچک در آرم، نمادی از محیط طبیعی مانند دریا، جزیره نخل، لنج نماد زندگی و دو شمشیر نماد قدرت می‌باشد، به علاوه نماد رنگ زرد نشان‌دهنده شرایط بیابانی و گرم این کشور است.

واحد پول کشورها - برای سفرهای خارجی نیاز به دانستن واحد پول کشورهای مختلف واجبه!

پرچم قطر

 

درباره کشور قطر

در سال‌های پیشین کشور قطر فقط بخاطر مروارید‌های موجود در دریاهای خود مورد توجه کشورهای اطراف قرار داشت. قطر سال‌های طولانی به عنوان کشوری برای تامین و صید مردوارید و تجارت آن به شمار می‌رفت. اما بعد از مدتی به وجود نفت در کشور قطر  پی بردند و آن را کشف و استخراج کردند. طلای سیاهی که در این کشور یاف شد، در اقتصاد و رشد این کشور کمکی چشمگیری کرد و باعث شد این کشور ثروت زیادی به دست بیاورد. بعد از آن این شبه جزیره دیدنی و دوست‌داشتنی بین تمام کشورهای جهان عنوان ثروتمندترین کشور جهان را به خود گرفته است و واقعا کشوری لوکس و مجهز می‌باشد. اما لازم به ذکر است که این کشور تا مدت طولانی تحت حمایت بریتانیا بود و بعد از کشف نفت تمام امتیازات فروش و استخراج آن را به بریتانیا اختصاص داد. بعد از آن با به استقلال رسیدن کشور قطر در سال 1971 میلادی، سهم فروش نفت این کشور به خودش تعلق پیدا کرد.

پرچم ایتالیا - برای آشنایی با پرچم ایتالیا و فهمیدن مفهوم رنگ‌های آن اینجا کلیک کنید.

پرچم قطر


  پایتخت کشور قطر شهر «دوحه» می‌باشد و زبان رسمی و رایج در این کشور زبان عربی است. در این کشور ساحل‌های متعددی با تفریحات لوکسی وجود دارد، اما جالب است بدانید که طبق آمار جهانی اسم آن جزو 4 کشوری است که هیچ جنگلی در خود ندارد. پس با این حال غالبا مساحت این کشور ثروتمند مسطح می‌باشد و برج‌های مدرن و لاکچری متعددی درون خود جای داده است. در سال‌های اخیر کشور قطر مورد توجه انبوهی از گردشگران و توریست‌ها قرار گرفته و امروزه از این کشور به عنوان مرکز توریستی و گردشگری نوظهور و در حال توسعه و رشد یاد می‌کنند. امنیت داخل کشور قطر مثال‌زدنی می‌باشد و برای افرادی که قصد مهاجرت دارند از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. داخل این کشور بلایای طبیعی انگشت ‌شماری رخ داده و کمترین آمار بلایای طبیعی را به خود اختصاص داده است.

پایتخت کشورها - اطلاعات مربوط به پایتخت کشورها 

کشور قطر

 

حکومت کشور اسلامی قطر از سده ۱۹ میلادی تا به حال توسط خاندان آل ثانی اداره می‌شود و این خاندان قدرت و نفوذ بسیار بالایی دارند. به همین دلیل اغلب مشاغل و موقعیت‌های حساس حکومتی در این کشور به نزدیکان خاندان آل ثانی یا اعضای خانواده اعطا می‌گردد. از سال 1992 تا به امروز یکی از سیاست‌های دقیق و کلی این خاندان، ایجاد روابط نظامی گسترده بین کشور قطر با ایالات متحده و فرانسه است. واحد پول کشور قطر «ریال» است و جمعیت حدودی 2.800 میلیون نفر دارد. مردم کشور قطر اغلب مسلمان هستند اما در بین آن‌ها هستند افرادی که به ادیان دیگری مانند مسیحی و بودا معتقد هستند و پیروی می‌کنند. جالب است بدانید جمعیت مردهای کشور قطر خیلی بیشتر از جمعیت زنان این کشور است، گویی در ازای هر یک خانم، دو آقا در این کشور زندگی می‌کند. امید به زندگی در این کشور معادل 78.7 می‌باشد.

بزرگترین کشور جهان - آیا می دانید بزرگترین کشور جهان در کدام قاره قرار دارد؟

مردم قطر

 

سخن پایانی
امیدوارم این مطلب از کشور و پرچم قطر برای افرادی ک قصد دارند با تور قطر به این کشور بروند مفید واع شده باشد. جام جهانی 2022 بسیار نزدیک است و لحظه آخر برای شما مسافرین تور قطر، بهترین سفر را آرزو می‌کند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر