پرچم آلمان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/27
بازدید: 27368
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آلمان کشوری مدرن و امروزی در قلب اروپا می‌باشد که دارای پرچمی سه رنگ (مشکی، قرمز، طلایی)، با طرحی افقی است. این پرچم در کشور آلمان در انقلاب 1848، برای اولین بار معرفی شد و بعد از تفکیک شدن آن به آلمان شرقی و آلمان غربی تغییری نکرد، فقط نمادهای کمونیسم به پرچم آلمان شرقی اضافه شد. پرچم کشور آلمان نیز مانند تمام پرچم‌‌های کشورهای دیگر دستخوش تغییرات بوده و طی گذشت زمان شکل و رنگ آن عوض شده است. جالب است بدانید رنگ‌های مشکی، قرمز و طلایی پرچم کشور آلمان، در دوران جنگ پادشاهی اتریش و پروس به رنگ‌های مشکی، قرمز و سفید تغییر کرد. اما این تمام تغییرات این پرچم نیست؛ در ادامه مطلب همراه لحظه آخر باشید تا با همه اطلاعات مربوط به طراحی و تاریخچه پرچم کشور آلمان آشنا شوید. 

پرچم المان

 

طرح پرچم کشور آلمان

پرچم کشور آلمان، به صورت افقی طراحی شده است و سه رنگ مشکی، قرمز و طلایی آن از عرض یکسانی برخوردار هستند. رنگ مشکی در قسمت بالایی، رنگ قرمز قسمت میانی و رنگ طلایی در قسمت پایینی این پرچم قرار دارد. پهنای این سه رنگ در طراحی پرچم نسبت عرض به طول 3.5 دارد و لازم به ذکر است که در زمان جمهوری وایمار این نسبت برابر با 2.3 بوده است. این سه رنگ، رنگ‌های ملی کشور آلمان می‌باشد و در ماده 22 قانون اساسی این کشور مطرح شده است. پرچم کشور آلمان با رنگ‌‎‌های قرمز و مشکی و طلایی در تاریخ 23 می 1949 به عنوان پرچم ملی آلمان تصویب شد.

همه چیز درباره کشور آلمان - سفر به کشوری با تاریخ و اقتصادی غنی و جاذبه‌های آن!

پرچم آلمان

 

کشور آلمان به غیر از این طرح از یک پرچم دیگر نیز استفاده می‌کند. پرچم دوم کشور آلمان همین سه رنگ و طرح را دارد با این تفاوت که نماد ملی کشور آلمان در وسط پرچم به چشم می‌خورد.

پرچم کشورها - رنگ پرچم کشورهای مختلف معانی متفاوتی دارند که در این مقاله می‌توانید با آنها آشنا شوید.

کشور المان

 

تاریخچه پرچم کشور آلمان

اولین پرچم کشور آلمان به زمان امپراطوری روم باز می‌گردد که زمینه‌ای طلایی رنگ داشت و روی آن طرحی از عقاب سیاه‌ رنگ به چشم می‌خورد. همانطور که در بالا به آن اشاره کرده‌ایم، این پرچم در سال 1848 با طرح افقی و سه رنگ قرمز، مشکی و طلایی، برای اولین بار به عنوان نماد ملی کشور آلمان معرفی شد. پرچم آلمان از قرن 15 که تصویب و ملی شد نیز به این رنگ نماند و در زمان جنگ اتریش و پادشاهی پروس، تبدیل به رنگ قرمز و سفید و مشکی شد. این پرچم تا سال 1918 در این رنگ ثابت ماند اما در آن سال با شکل گرفتن جمهوری وایمار به همان رنگ مشکی، قرمز و طلایی برگشت.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

این پرچم برای اولین بار در سال ۱۹۱۹ در جمهوری ویمار تا ۱۹۳۳ به عنوان پرچم ملی آلمان مدرن معرفی شد تا نمادی از جنبش علیه نظم محافظه کار اروپا که بعد از شکست ناپلئون تأسیس شد، استفاده شود. این طراحی پس از اعمال تغییراتی در تاریخ ۲۳ می ۱۹۴۹ به عنوان پرچم ملی و مدنی کشور آلمان به تصویب رسید.

 

تاریخچه کشور آلمان

 

معنی پرچم آلمان

در سال 1930 هنگامی که حزب نازی آلمان به قدرت رسید دو پرچم به عنوان پرچم ملی به تصویب رسید. حزب نازی استفاده گسترده‌ای از نمادهای گرافیکی به ویژه سواستیکا (در زبان آلمانی یعنی صلیب قلاب)، در پرچم خود به کار می‌برد. این نماد سواستیکا به رنگ مشکی بود (قلاب شاخه‌ای در جهت عقربه‌های ساعت) و45 درجه در یک دایره سفید، داخل یک پس‌زمینه قرمز چرخانده شده است. 

 

پرچم های آلمان

 

مضامین سیاه، سفید و قرمز بر اساس رنگ پرچم امپراتوری آلمان است. این طرح معمولا به ناسیونالیست‌‎های ضد وایمار، بعد از سقوط امپراتوری کشور آلمان ارتباط داشت. حزب نازی‌ها پرچم سیاه، سفید و طلایی جمهوری وایمار (پرچم آلمان فعلی) را محکوم کردند. بعد از جنگ جهانی دوم طرحی دیگر روی پرچم آلمان شکل گرفت. پرچمی سه گوش که حرف C روی آن به چشم می‌خورد و رنگ پس زمینه آن آن قرمز , سفید و آبی بود.

 

دیدنی های آلمان - جاهای دیدنی کشور آلمان برای بازدید

 

پرچم‌های کشور آلمان

 

بعد از از بین رفتن دیوار برلین که در سال 1989 اتفاق افتاد، پرچمی با رنگ‌های سیاه , قرمز و طلایی انتخاب شد. این طرح پرچم آلمان بعد از اعمال کمی تغییرات بالاخره در سال 1990 به عنوان پرچم ملی آلمان شناخته شد.

هانوفر آلمان _شهر هانوفر بزرگترین و ثروتمندترین شهر آلمان و مرکز ایالت ساکسونی سفلی است.

آلمان

 

نماد رنگ‌های پرچم کشور آلمان

در علم پرچم‌شناسی بین رنگ طلائی و رنگ زرد فرق زیادی وجود ندارد. امکا باید بدانید که در پرچم المان رنگ طلایی به کار رفته است. رنگ های به کار رفته در پرچم آلمان نماد اتحاد و آزادی آن‌ها می‌باشد. 

اختلاف ساعت ایران و آلمان - ساعت دقیق ایران و آلمان به همراه اختلاف آن‌ها

نماد پرچم آلمان


سخن پایانی
امیدوارم مطالعه این مقاله از لحظه آخر، برای شما مفید بوده باشد و به طور کامل با پرچم کشور آلمان آشنا شده باشید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 103 کاربر