فستیوال جاز باتومی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/14
بازدید: 179

جشنواره‌های مختلفی از جمله فستیوال رنگ و جشن موسیقی جم در کشور گرجستان برگزار می‌شود. با این حال بین این همه رویداد، فستیوال جاز باتومی به شهرت بسیار خوبی دست پیدا کرده است. این فستیوال هر ساله در شهر باتومی برگزار می‌شود و میزبان هنرمندان جاز بسیاری از گرجستان و سراسر دنیاست. اما دلیل برگزاری این فستیوال چیست و از چه زمانی راه‌اندازی شد؟

فستیوال جاز باتومی

تاریخچه برگزاری فستیوال؛ از 2007 در کنار دریای سیاه

فستیوال جاز باتومی از سال 2007 در کنار دریای سیاه برگزار می‌شود. این فستیوال هر ساله در یکی از سواحل دریای سیاه برگزار می‌شود. از 2017 تا کنون این رویداد به طور متناوب هر ساله در جولای (تیر و مرداد) اجرا می‌گردد.

تور گرجستان - ارزان‌ترین قیمت تور گرجستان از تهران و سایر شهرها

بلیط و نحوه برگزاری تور باتومی

از آنجایی که این فستیوال جاز از تاریخ 5 تا 7 مرداد 1403 در باشگاه تنیس باتومی برگزار می‌شود، شما می‌توانید بلیط یک یا سه روزه فستیوال خریداری کنید. قیمت بلیط‌های فستیوال جاز باتومی از 100 لاری تا 500 لاری است. امکان خرید بلیط‌های vip هم وجود دارد و با خرید این دست بلیط‌ها جایگاه بهتری در سالن کنسرت خواهید داشت. در نظر داشته باشید که در صورت داشتن ویزا کارد می‌توانید بلیط جشنواره را با قیمت ارزان‌تری خریداری کنید. البته اقبل از خرید بلیط باید با هنرمندان این فستیوال آشنا شوید. شاید لازم نباشد که بلیط هر سه روز فستیوال را خریداری کنید.

چه هنرمندانی در جشنواره جاز باتومی اجرا دارند؟

قبل از اینکه بلیط این فستیوال را در سال 1403 خریداری کنید، بایستی بدانید که کدام هنرمندان مشهور در هر شب از این جشنواره اجرا دارند. به همین دلیل هم در ادامه به توضیح در مورد هر کدام از این هنرمندان می‌پردازیم و تاریخ اجرای هر یک از آن‌ها به شما ارائه می‌شود.

چه هنرمندانی در جشنواره جاز باتومی اجرا دارند؟

فیلیپ لسیتر، برنده 11 جایزه گرمی

دیگر هنرمند حاضر در جشنواره جاز گرجستان، فیلیپ لسیتر است. او 11 بار جایزه گرمی را برنده شده و در گذشته تنظیم کننده گروه “Prince” بوده است. «لسیتر» در روز اول جشنواره اجرا دارد.

جوجو مِیِر و نرو؛ نوای کوبه‌ای جسورانه

جوجو مِیِر، درامر سوئیسی-آمریکایی، به عنوان یکی از خلاق‌ترین و ماهرترین درامرهای جهان شناخته می‌شود. او با ترکیب تکنیک‌های کوبه‌ای سنتی با نوآوری‌های مدرن، سبکی منحصر به فرد و جسورانه در نوازندگی درام خلق کرده است. در سال ۱۹۹۷، مِیِر گروه «نرو» را با همکاری جان دیویس (باس)، جیکوب برگسون (کیبورد) و آرون نووسی (برنامه‌ریزی) تشکیل داد. این گروه به سرعت به یکی از محبوب‌ترین و خلاق‌ترین گروه‌های جاز مدرن تبدیل شد و با انتشار آلبوم‌های متعدد و اجرای زنده در سراسر جهان، مخاطبان زیادی را جذب کرد. موسیقی گروه نرو ترکیبی از جاز، راک، الکترونیک و سایر سبک‌ها است. مِیِر در این گروه نقش رهبری را بر عهده دارد و با نواختن درام‌های خود، فضای پرانرژی و هیجان‌انگیزی را برای موسیقی گروه خلق می‌کند.

نرو در طول فعالیت خود، جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین گروه جاز از سوی مجله داون بیت را کسب کرده است. گروه «نرو» در روز دوم فستیوال جاز باتومی یعنی 6 مرداد اجرا  خواهد داشت.

گروه جکسون؛ گل سر سبد فستیوال جاز باتومی

بالاخره در روز سوم گروه جکسون اجرا خواهد داشت. گروه جکسون که در ابتدا با نام جکسون فایو شناخته می شد، یک گروه موسیقی خانوادگی آمریکایی بود که در سال 1964 در گری، ایندیانا تاسیس شد. این گروه متشکل از پنج برادر بود: جکی، تیتو، جرمین، مارلون و مایکل. جکسون ها به عنوان یکی از پرفروش ترین گروه های موسیقی تمام دوران شناخته می شوند و بیش از 100 میلیون آلبوم در سراسر جهان فروخته اند. جکسون ها به خاطر موسیقی پر جنب و جوش، حرکات رقص هماهنگ و استعدادهای آوازی فردی خود مشهور هستند. آنها تأثیر زیادی بر صنعت موسیقی داشته اند و موسیقی آنها همچنان توسط طرفداران در سراسر جهان مورد لذت قرار می گیرد.

چرا فستیوال جاز گرجستان انقدر شهرت یافته است؟

فستیوال جاز باتومی به دلیل تنوع سبک‌های موسیقی جاز که در آن ارائه می‌شود، از جمله جاز سنتی، مدرن، فیوژن و آوانگارد، مورد توجه علاقه‌مندان به این سبک موسیقی قرار می‌گیرد. در این فستیوال، همواره شاهد حضور هنرمندان برجسته گرجستانی و بین‌المللی از جمله پیانیست‌ها، خوانندگان، نوازندگان ساکسیفون، درامرها و ... هستیم که با هنرنمایی خود، فضایی پرنشاط و شاد را برای تماشاگران خلق می‌کنند.علاوه بر اجرای موسیقی جاز، برنامه‌های جانبی متنوعی نیز در این فستیوال برگزار می‌شود که شامل کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، نمایش فیلم و ... است. همچنین، تماشاگران می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی مانند ساحل زیبای دریای سیاه، خیابان‌های سنگفرش شده، بناهای تاریخی و ... نیز دیدن کنند.

چرا فستیوال جاز گرجستان انقدر شهرت یافته است؟

راه‌های حضور در فستیوال جاز باتومی از ایران!

برای اینکه بتوانید در فستیوال جاز باتومی شرکت کنید دو راه بیشتر ندارید. اول اینکه پرواز و هتل را به همراه بلیط رزرو  کنید. در این صورت بایستی دردسرهای پرداخت از ایران را به جان بخرید. اما در صورت رزرو تور باتومی گرجستان از طریق سایت لحظه آخر، بلیط فستیوال نیز برای شما خریداری می‌شود. به‌این‌ترتیب دیگر نیازی نیست که بابت سفرتان نگرانی خاصی داشته باشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر