فستیوال های مالزی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/22
بازدید: 1563
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مالزی در منطقه جنوب شرقی آسیا قرار  دارد. این کشور در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مسافران به ‌خصوص مسافران ایرانی قرار گرفته است. کشور مالزی به علت موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای طبیعت بسیار زیبا و سرسبز و پوشیده از جنگل‌های انبوه است. همچنین کشور مالزی یکی از کشورهای در حال پیشرفت دنیا به ‌حساب می‌آید که با برج ‌سازی‌هایی که در چندین سال اخیر در این کشور انجام شده این کشور تبدیل به یکی از کشورهای مدرن دنیا گشته است. فستیوال‌ها یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور مالزی هستند که سالانه میلیون‌ها نفر علاقه‌مند را به سمت این کشور آسیایی جذب می‌کنند. در حقیقت فستیوال‌های مالزی از جاذبه‌های حائز اهمیت گردشگری در این کشور محسوب می‌شود.

فستیوال های مالزی

جشنواره خرید مالزی

جشنواره خرید مالزی که یکی از بزرگ‌ترین و پر طرفدارترین فستیوال‌های مالزی به ‌حساب می‌آید، هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که اولین آن در ماه‌های جولای و آگوست است. شما می‌توانید از حراج‌های ۷۰ درصدی در این فستیوال استفاده نمایید و این زمان، بهترین زمان برای خرید است. همین موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل جذب گردشگران به این کشور به‌ حساب می‌آید. در واقع، گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری مالزی و بازدید از انها، با هزینه بسیار کمی اجناس بسیار با کیفیتی را خریداری نمایند. در هنگام برگزاری فستیوال مالزی، فروشگاه‌های محلی و همچنین فروشگاه‌های بزرگ اقدام به اهدای جوایز و مسابقاتی می‌کنند که این امر برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است. همچنین این جشنواره در تمامی شهرهای مالزی برگزار می‌شود و تمامی گردشگران می‌توانند در آن شرکت کنند و خرید مناسب و ارزانی را داشته باشند.

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

جشنواره خرید مالزی

جشنواره موسیقی مالزی

این جشنواره در هفته آخر آگوست برگزار خواهد شد که در آن با سبک‌های متفاوت و مختلف، موسیقی‌های بسیار زیبایی اجرا  می‌شود. از جمله جشنواره‌های مهیج و شاد که به ‌واسطه هنرمندان مالزی برگزار می‌شود بسیار جذاب و دیدنی است. لازم به ذکر بوده که محل برگزاری این فستیوال در ارتفاعات کن تینگ است و جهت شرکت در این فستیوال می‌توانید بلیط‌های آن را از دو روز قبل خریداری نمایید. همچنین می‌توانید در محل برگزاری فستیوال از هتل‌هایی که در همان ارتفاعات وجود دارند اتاق تهیه کنید و شب را در آنجا سپری نمایید.
زمان برگزاری جشنواره موسیقی در مالزی ماه جولای است. 

  • محل برگزاری: جزیره برنو در مالزی

کشور مالزی - با کشور زیبای مالزی آشنا شوید

جشنواره موسیقی مالزی

روز ملی هاری مرکا در مالزی

در حقیقت شاید مطلع باشید که کشور مالزی سال‌های بسیاری تحت مستعمره بوده و بیش از پنجاه سال پیش ‌از این استعمار رهایی یافت. هرساله در ۳۱ آگوست جشنی را به‌ عنوان استقلال مالزی برگزار می‌کنند که به ‌روز ملی مرکا  شناخته می‌شود. در واقع این جشن یکی از جشن‌های بسیار باشکوه در کشور مالزی است که در آن قسمت‌های دولتی و خصوصی در مقابل نخست‌وزیر و همچنین شهروندان مالزیایی اقدام به راهپیمایی می‌کنند. در این روز نماد یکپارچگی مردم مالزی را می‌توان مشاهده کرد. نکته جالب این است که تمامی قومیت‌ها و ملت‌ها و مذهب‌ها در این روز در کنار هم، شاهد این راهپیمایی باشکوه  هستند. راهپیمایی از دریاچه پوتراجایا آغاز می‌شود و در طی مراسم از آتش‌بازی و موسیقی و کنسرت و همچنین مسابقات استفاده می‌کنند.

جاهای دیدنی مالزی - آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری مالزی

روز ملی هاری

فستیوال میان پاییز مالزی

این فستیوال که در اواسط پاییز برگزار می‌شود به فستیوال فانوس نیز شهرت دارد. تاریخ برگزاری این فستیوال در ۴ سپتامبر بوده و اساس آن  در رابطه ‌با جنگی که در قرن چهاردهم در چین اتفاق افتاد است. در واقع می‌توان گفت این فستیوال به چینی‌ها نیز مربوط می‌شود و همچنین در کشورهای دیگر جز مالزی هم این جشن اجرا خواهد شد. البته در کشورهای دیگر آداب‌ و رسوم خاص خود را دارند. چینی‌ها این فستیوال را برای گرامی داشت فصل برداشت محصولات تابستان که به‌ واسطه اجداد آنها برگزار می‌شد و همچنین به دلیل ریشه‌ کن‌ شدن امپراتوری مغول در کشور چین برگزار خواهند کرد. این فستیوال نام دیگری نیز دارد. در واقع به این فستیوال کیک ماه نیز می‌گویند و دلیل نام‌گذاری این فستیوال به‌ این‌ علت است که رهبران مردمی که شورش کردند کیک‌هایی را برای مردم ‌فرستادند و درون این کیک‌ها حاوی نامه‌ها و اطلاعاتی بود که زمان و مکان شورش را به مردم اطلاع می‌داد. پس از آن رخداد مهم در چین، ‌چینی‌های مالزی اقدام به خرید کیک‌هایی با طعم‌های متفاوت می‌کند و در این جشن از کیک به‌منظور یادبود کیک ماه بهره می‌برند. جالب است  بیان کنیم در این شب بچه‌ها فانوس‌های کاغذی و فانوس‌های سنتی چینی را  در دست می‌گیرند و به خیابان‌ها می‌آیند.

فستیوال

جشن عید فطر در مالزی

کشور مالزی یک کشور مسلمان‌نشین است و در صدد بسیاری از مردم آن از دین اسلام تبعیت می‌کنند. همچنین برای اهل ‌سنت عید فطر یکی از مهم‌ترین جشن‌های مذهبی به‌ حساب می‌آید و در مالزی هم این عید بسیار حائز اهمیت است. در این روز تمامی مردم و همچنین گردشگران، این اجازه را دارند که از کاخ‌ها دیدن کنند و نکته جالب  این است که در این روز مسلمانان مالزی درب خانه‌های خود را بر روی تمامی مردم بازمی‌گذارند. در این روز می‌توانید از انواع غذاهای خوش طعم و لذیذ استفاده کنید. مسلمانان مالزی در پاکت‌های سبز رنگ در این روز به یکدیگر پول هدیه می‌دهند. زمان برگزاری این جشن در پایان ماه رمضان است.

جشن عید فطر

فستیوال تایپوسام هندوهای تامیل مالزی

این فستیوال هر ساله در کوالالامپور برگزار می‌شود و ویژه هندوهای مالزی است. طی این مراسم هندوهای مالزی از کوالالامپور تا غارهای بانو راهپیمایی می‌نمایند و در طی راهپیمایی شروع به طبل زدن می‌کنند. در این روز میلیون‌ها نفر شاهد و شرکت ‌کننده در این جشن هستند. مدت زمانی که این جشن به طول می‌انجامد ۸ ساعت است و زمان جشن تایپوسام  در غارهای پنانگ و همچنین پراگ و ایپو برگزار خواهد شد.
زمان برگزاری فستیوال تایپو سام: اواخر ژانویه و اوایل فوریه
 محل برگزاری: معبد باتو در سلاتگور و همچنین معبد آبشار در پنانگ

فستیوال تایپوسام

جشن کریسمس مردم مالزی

این جشن مخصوص بودایی‌های مالزی است. در واقع این جشن از طلوع آفتاب شروع می‌شود و بودایی‌ها در معبد دور یکدیگر جمع می‌شوند و اقدام به عبادت و کمک به یکدیگر و نیازمندان می‌کنند. اگر به مالزی سفر کردید و در هر شهری که از این کشور اقامت داشتید می‌توانید در این فستیوال شرکت کنید و همچنین با آداب ‌و رسوم بودایی بیشتر آشنا شوید. می‌توانید از تمامی مجسمه‌های آنان دیدن نمایید که بسیار جذاب و تماشایی و زیبا است. این جشن در ماه اردیبهشت برگزار خواهد شد.

تفریحات مالزی - آشنایی با بهترین تفریحاتی که در کشور مالزی باید آن ها را تجربه کنید!

جشن کریسمس

روز وساک بودایی‌ها در مالزی

در واقع مالزی کشوری با ملیت‌ها و مذهب‌های گوناگون و متفاوت است همچنین مسیحیان در این کشور اقدام به برگزاری جشن‌هایی به مناسبت سال نو میلادی می‌کنند که مصادف با روز میلاد مسیح در ۲۵ دسامبر است. کشور مالزی در این رویداد بسیار زیبا و دیدنی و جذاب است؛ لذا پیشنهاد می‌شود اگر قصد مسافرت به کشور مالزی را دارید سعی کنید  در ۲۵ دسامبر که مصادف با روز میلاد حضرت مسیح است در این کشور حضور داشته باشید و  از مناظر زیبا و چشم ‌نواز و جشن‌های بسیار باشکوه در کشور مالزی دیدن کنید. 

بهترین زمان سفر به مالزی - بهترین زمان برای سفر به کشور زیبای مالزی چه زمانی است

در واقع می‌توان گفت این جشن یک ‌زمان بسیار مناسب برای سفر به مالزی به ‌حساب می‌آید چرا که این کشور در این روزها غرق در شادی و شور و شعف و همچنین پر از توریست است. یکی از مزایایی که  سفر به کشور مالزی را در این زمان نیز لذت‌بخش می‌کند خریدهای بسیار عالی و ارزان است؛ چرا که تمامی برندها اقدام به حراج کریسمس می‌کنند و تمامی اجناس خود را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسانند. زمان برگزاری این جشن در واقع شبی است که در ماه می، ماه کامل می‌شود. همچنین محل برگزاری این جشن بسیار باشکوه و پرهیجان در سرتاسر مالزی است؛ بنابراین در این حیطه زمانی کشور مالزی یکی از کشورهایی است که می‌توانید برای سفر انتخاب کنید. مطمئناً از سفر به این کشور پشیمان نخواهید شد و خاطره‌های بسیار به‌ یاد ماندنی را نیز از این کشور خواهید داشت.

روز وساک

جمعیت مالزی - جمعیت کشور مالزی چقدر است؟

کلام آخر

کشور مالزی یکی از کشورهایی است که ملیت‌ها و مذهب‌های بسیار گوناگون و متنوعی را دارا است؛ لذا بسیاری از جشن‌ها و فستیوال‌های بزرگ در این کشور برگزار می‌شود. اگرچه قصد سفر به یک کشور شاد و مفرح را دارید پیشنهاد ما سفر به کشور مالزی و دیدن و استفاده کردن از فستیوال‌ها و جشن‌های این کشور است. چرا که در این کشور سالانه جشن‌ها و فستیوال‌های بسیار بزرگ و باشکوهی برگزار می‌شود و بسیاری از گردشگران با استفاده از این فستیوال‌ها می‌توانند خاطراتی بسیار زیبا و به‌ یاد ماندنی را از این کشور داشته باشند. همچنین کشور مالزی به دلیل برگزاری این مراسم اقدام به حراج‌های بسیار ارزان ‌قیمت خواهد کرد که این خود می‌تواند فرصت بسیار عالی را برای خرید اجناس برند و باکیفیت فراهم کند. اگر به دنبال کشوری هستید که هم بتوانید مناسب‌ترین تفریحات را داشته باشید و هم بتوانید خریدهای ارزان و باکیفیت بکنید، پیشنهاد ما به شما سفر به کشور مالزی است.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر