فستیوال های شهر دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/29
بازدید: 1944
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شما هم جزء کسانی هستید که تا به حال به شهر زیبای دبی سفر نکرده‌اید؟ همیشه اسم شهر دبی را که میشنیدیم جمله معروف "بیا بریم سفر کجا دبی دبی" در ذهن‌ها خطور می‌کرد. داشتن مکان‌های تفریحی، گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در این شهر صورت گرفته موجب گشته تا دبی بسیار محبوب شود. توریست و گردشگران زیادی سالیانه از هر نقطه جهان به قصد دیدن دبی زیبا راهی این شهر خواهند شد. پس از ورود به دبی برخی جهت گشت‌ و گذار و برخی دیگر برای شرکت در یک سرمایه‌گذاری‌های کلان از این شهر بازدید می‌نمایند. کنار همه این جاذبه‌ها، جشن‌ها و فستیوال‌های شهر دبی بر جذابیت آن افزوده است. 

دبی

فستیوال سنسیشن دبی

فستیوال سنسیشن از جمله جشنواره‌هایی است که در جای جای دنیا برگزار شده و به عنوان یک رویداد بین‌المللی تلقی می‌شود. حدود 18 سال قبل نخستین بار در آمستردام برگزار گردید و پس از آن در دیگر کشورهای معروف و دبی مدرن ادامه یافت. شرکت کردن در این جشن در کنار عزیزانتان بسیار لذت‌بخش و به یاد ماندنی خواهد شد. هدف از این فستیوال‌ها به رخ کشیدن وحدت و یکپارچگی گردشگران در یک سفر زیبا و همچنین به نمایش گذاشتن نورپردازی‌ها و منابع نور متنوع است. علاوه‌ بر مهیج بودن محیط استادیوم محل برگزاری، شور و نشاط و همکاری شرکت‌کنندگان نیز بر گرمی و صمیمیت آن افزود. محل برگزاری این جشنواره‌ها در یک مکان بزرگ مانند استادیوم‌ها بوده و انگیزه افراد از ایجاد آن‌ها به وجود آوردن لحظاتی شاد برای مسافران است. برگزارکنندگان فستیوال سنسیشن با اعمال تغییراتی روی نسخه اصلی این جشنواره و خلق کردن ابتکار و نوآوری تجربه جدیدی در اختیار شما قرار می‌دهند. مدل‌های مختلف رقص در زمینه موزیک الکترونیک و صدها خلاقیت دیگر را مشاهده خواهید کرد. دی جی‌ها و هنرمندان مشهور و محبوب با شرکت نمودن در این جشن‌ها از نقاط مختلف برای شادتر و جذاب‌تر کردن فستیوال تلاش می‌کنند. شما هم اگر علاقه‌مند به تماشای این جشنواره هستید برای تهیه بلیط اقدام نمایید. 

فستیوال

تور دبی لحظه آخری - آفر ویژه تورهای دبی در لحظه آخر از 20 الی 50 درصد تخفیف

فستیوال تومارولند دبی

فستیوال تومارولند (Tomorrowland Festival) برای دوستداران موزیک الکترونیک بسیار خوشایند بوده و استقبال گرمی از آن به عمل می‌آید. جشنواره تومارولند شهرت جهانی دارد و در کشورهای گوناگون همچون بلژیک نیز برگزار می‌شوند. برنامه‌های مهیجی همچون رقص الکترونیک و دیگر رویدادهای موسیقی در این مجموعه رقم می‌خورد. گردشگران با شرکت در این فستیوال‌ها در کنار بازدید از مکان‌های دیدنی دبی تجربه‌‌ای فوق‌العاده کسب خواهند کرد.

وجود 15 سن خارق‌العاده برای اجرای هنرمندان و دی جی‌های معروف به همراه طراحی بی‌نظیر دکوراسیون‌هایی از آتشفشان و پروانه‌های انفجاری جلوه خاصی به محیط می‌دهند. امکانات در عرصه موسیقی در این مکان بسیار زیاد و متنوع هستند و با ورود به آنجا با انواع موزیک‌ها آشنا خواهید شد. برای خرید بلیط این جشنواره‌ها عجله کنید تا از این فستیوال هیجان‌انگیز جا نمانید. تومارولند هر ساله پذیرای هزاران توریست و گردشگر است. حدوداً 180 هزار بلیط سالانه به فروش می‌رسد و علاقه‌مندان به موزیک و موسیقی از سراسر جهان برای خرید آن اقدام به عمل می‌آورند. همین موضوع باعث شده تا چندین ماه قبل از آغاز جشنواره، فروش بلیط‌ها آغاز شود. 

فستیوال تومارولند

فستیوال رنگ دبی (Dubai Colour Run)

این فستیوال برای علاقه‌مندان به مسابقه دو بسیار هیجان‌انگیز بوده و در شهر دبی برگزار می‌گردد. جشن و پایکوبی به همراه رنگ پاشی و انواع مراسم‌های شاد از برنامه‌های همیشگی این جشنواره به حساب می‌آیند. شرکت‌کنندگان می‌توانند از هر رده سنی در این فستیوال حضور یابند که بسته به سن آن‌ها تجربه‌های جدیدی کسب می‌نمایند. اکثر مسابقه‌‌هایی که اجرا می‌شوند بدون برنده و بازنده هستند. تعداد شرکت‌کنندگان خانم و آقا تقریباً برابر و در برخی سال‌ها تعداد خانم‌ها بیشتر خواهند بود. پاشیدن پودرهای رنگی روی شرکت‌کنندگان باعث به وجود آمدن فضایی کاملاً مهیج و شاد می‌گردد. عضویت در این جشن برای کودکان و نوجوانان و حتی رده‌های سنی بالاتر بسیار لذت‌بخش و جالب خواهد بود. فروش بلیط را اصطلاحاً سولد اوت می‌گویند. همچنین هر سال نسبت به سال قبل تعداد افراد شرکت‌ کننده بیشتر و استقبال پر شورتر می‌شود.

فستیوال رنگ دبی

فستیوال خرید دبی (Dubai Shopping Festival)

مسلماً خرید برای گردشگران به ‌ویژه خانم‌ها یک تفریح بسیار مهم به شمار می‌رود. فستیوال خرید همواره مورد علاقه مسافران قرار گرفته و در کنار تفریحات و بازدید از مجموعه‌های هیجان‌انگیز دیگر عالی به نظر می‌رسند. فستیوال خرید هم به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود زیرا گشت ‌و گذار در آن یک نوع تفریح خواهد بود. فستیوال خرید دبی در سال 1996 برای اولین بار برپا گردید و سبب رونق اقتصاد و شروع رفت و آمد تجار به شهر دبی شد. امروزه جشنواره‌های خرید در شهر دبی بسیار گسترده‌تر و پر بازدیدتر گشته و سالانه میلیون‌ها نفر از آن‌ها دیدن می‌کنند. 

فستیوال خرید دبی

فستیوال ماراتن شهر دبی

دوندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای و مبتدی در فستیوال ماراتن دبی شرکت می‌کنند و شرایط خاصی برای عضویت در آن وجود ندارد. توجه نمایید که قبل از ورود به این جشنواره باید ثبت نام کرده باشید. همچنین شرکت در مسابقات برای هر ملیت و رده سنی ممکن خواهد بود. در ماه ژانویه هر سال فستیوال ماراتن برگزار می‌گردد. در میان دیگر ماه‌ها، در ژانویه دبی دارای آب و هوای معتدل‌تری است. پیشنهاد می‌شود سفر خود را در این ماه انتخاب کرده و از این جشنواره نیز بازدید کنید. ثبت‌ نام در این فستیوال باید از حدود یک سال قبل در سایت‌های مربوطه صورت پذیرد. همچنین برنده در این مسابقه یک جایزه یک میلیون دلاری دریافت خواهد کرد.

فستیوال ماراتن دبی

فستیوال اسب دوانی دبی 

اسب‌های عربی بسیار معروف هستند و قطعاً درباره آن‌ها شنیده‌اید. جشنواره اسب‌دوانی دبی سالانه میزبان اسب‌های زیادی از نقاط مختلف دنیا است. ماه مارس زمان برگزاری جام جهانی اسب‌دوانی دبی محسوب می‌شود. فرد برگزیده در این مسابقه تقریباً 10 میلیون دلار دریافت می‌کند که باعث تشویق و ترقیب جهت شرکت دیگر سوارکاران خواهد شد. شرکت در این جشنواره شما را با تمامی امکانات و ابزارهای مشهور اسب‌سواری به ‌علاوه خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بروز آن آشنا می‌سازد.

فستیوال اسب دوانی

فستیوال عروس دبی (Dobai Bride show)

در ماه آوریل یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های دبی که معروف به جشنواره عروس دبی است برگزار می‌شود. بهترین و جدیدترین مدل‌ها و برندهای مطرح لباس عروس در طی این مراسمات معرفی شده و طراحان این صنعت در این فستیوال گرد هم می‌آیند. فستیوال عروس دبی برای هر قشری مخصوصاً کسانی که دنبال جدیدترین لباس‌های عروس هستند جذاب و دیدنی خواهد بود. 

فستیوال عروس دبی

جشنواره اکسپو از معروف ترین فستیوال های دبی

برای اولین بار جشنواره اکسپو دبی در خاورمیانه برگزار شد. اکسپو دبی حدوداً 6 ماه به طول می‌انجامند. اگر به دنبال پیدا کردن یک فرصت استثنایی برای ارتقاء شغلی خود هستید این جشنواره بهترین گزینه محسوب می‌شود. این اتفاق برای امارات نیز بسیار اقتصادی و سودآور خواهد بود. طراحی این نمایشگاه توسط مهندسان خبره و مشهور صورت گرفته که فضای بسیار دلپذیری را ایجاد می‌کنند. 

جشنواره اکسپو دبی

جشنواره غذا دبی

بازدید از جشنواره غذا یکی از به یاد ماندنی‌ترین تفریحات گردشگران محسوب می‌شود. بازدید از این مجموعه خوشمزه برای افرادی که به دنبال کشف طعم و مزه‌های متنوع هستند بسیار مفید خواهد بود. در واقع شرکت در این جشنواره هم فال است و هم تماشا و همچنین می‌توانید طعم بهترین غذاها را بچشید. اگر ادعایی در آشپزی دارید می‌توانید در مسابقات آن شرکت کرده و با برجسته‌ترین آشپزان دنیا رقابت نمایید. معمولاً ماه‌های مارس و فوریه زمان برپایی این جشنواره بی‌نظیر محسوب می‌شوند. عضویت در این مراسم علاوه ‌بر ایجاد سرگرمی و تفریح شما را با طعم خوراکی‌های خوش مزه و جدید آشنا می‌سازد. 

جشنواره غذا دبی

تفریحات دبی - کارهایی که در دبی باید تجربه کرد!

جشن روز ملی دبی 

دوم دسامبر یک روز بسیار مهم در تاریخ دبی به مناسبت تأسیس کشور امارات به شمار می‌رود. هر ساله جشنی با شکوه و جذاب به همراه برپایی مراسم‌های فوق‌العاده صورت گرفته که این روز تعطیل رسمی نیز است. پرچم این کشور در این روز خاص به اهتزاز در می‌آید و مردم با در دست داشتن پرچم به خیابان‌ها آمده و به رقص و پای‌کوبی می‌پردازند. همچنین مردم پرچم کشور را در بالای ساختمان‌هایشان بر افراشته می‌کنند.

جشن روز ملی دبی

فستیوال بین المللی فیلم در شهر دبی

از شناخته شده‌ترین فستیوال‌های موجود در دبی جشنواره بین‌المللی فیلم نام دارد. فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان بسیاری از سراسر دنیا برای رقابت و معرفی فیلم و سریال‌های خود در آن شرکت می‌کنند. ماه دسامبر در هر سال زمان برگزاری این فستیوال جذاب به ویژه برای دوستداران فیلم و سریال است. اولین بار این جشنواره در سال 2004 آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

فستیوال بین المللی فیلم

نمایشگاه جیتکس دبی - سفر به آینده با نمایشگاه جیتکس دبی

نمایشگاه جیتکس دبی | دنیای فناوری و ارتباطات

یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در خاورمیانه، جنوب آسیا و آفریقا نمایشگاه جیتکس دبی است. تاریخ برگزاری این نمایشگاه امسال 18 الی 22 مهر خواهد بود. این نمایشگاه هر ساله با مهارت‌ترین و نامدار‌ترین تولیدکنندگان فناوری جهان و تعداد زیادی از مدیران ارشد و بزرگان صنعت را گرد هم می‌آورد. شرکت در این نمایشگاه یک فرصت استثنایی برای توسعه کسب و کار و شناخت تأمین‌کنندگان برتر دنیا و پیدا کردن ناب‌ترین فرصت‌های شغلی به حساب می‌آید. همچنین این نمایشگاه با نمایشگاه اینفوکام در یک مکان و هم‌زمان برگزار می‌شوند. 

نمایشگاه جیتکس دبی

فستیوال موسیقی جاز 

جشنواره موسیقی جاز برای کسانی‌که به موسیقی علاقه دارند بهترین گزینه خواهد بود. هر ساله صنعتگران و هنرمندان بی‌شماری در این فستیوال‌ها شرکت می‌کنند. برنامه‌های زیادی در زمینه مجسمه‌‌سازی، عکاسی، نقاشی، صنایع‌دستی و موسیقی وجود دارند. بنابراین هر شخصی می‌تواند بسته به علاقه خود از هر کدام از آن‌ها استقبال و بازدید نماید. تحقیقاتی که اخیراً انجام شده نشان می‌دهند که تعداد افراد شرکت‌کننده در این فستیوال بسیار روبه افزایش خواهد رفت. بلوز، فانک، اسید، سونیگ، راک، معاصر و فیوژن و مدرن از جمله ژانرهای متنوع موسیقی هستند که در این مجموعه شنیده می‌شوند. 

فستیوال موسیقی جاز

فستیوال طلا دبی

آیا درباره طلاهای دبی شنیده‌اید؟ یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌های دبی، نمایشگاه طلا و جواهر آن است. تنوع محصولات در این مکان فوق‌العاده زیاد بوده و با کیفیت‌ها و طرح‌های مناسب در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند. سالانه تجار طلا و جواهر و افرادی که دنبال خرید طلای مرغوب هستند به این فستیوال سر می‌زنند.

فستیوال طلا دبی

فستیوال طعم دبی

فستیوال طعم دبی یکی از جشنواره‌های دبی و رویداد غذایی بزرگ در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی محسوب می شود. این فستیوال هر ساله برگزار می‌شود و به عنوان یک جشنواره برای عرضه و نمایش غذا‌های محلی و بین‌المللی، آشپزان مشهور و رستوران‌ها، شرکت‌های تولید محصولات غذایی است. برگزارکنندگان این فستیوال برنامه‌های متنوعی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته‌اند. این خدمات شامل مسابقات یا رقابت‌ها در آشپزی و پخت و پز، نمایشگاه‌های محصولات غذایی، کارگاه‌ها در زمینه مهارت‌های آشپزی، نشان دادن تکنیک‌های جدید آشپزی است. همچنین، غذا‌های استثنایی از رستوران‌ها‌ی مختلف توسط سرآشپزان بزرگ طبخ خواهد شد. فستیوال طعم دبی یک رویداد بزرگ غذایی است که برنامه‌های متنوعی برای مشارکت‌کنندگان ارائه می‌دهد و به عنوان یک سکوی عالی برای نمایش و تجربه خوردن غذا‌های متنوع است.

فستیوال طعم دبی

گران ترین تفریحات دبی - از آن جایی که شهر دبی شهری گران به شمار می آید بد نیست برخی از تفریحات لاکچری در این شهر را بشناسید.

فستیوال قایق رانی دبی

در فستیوال قایق رانی دبی، شرکت‌کنندگان با قایق‌های مخصوص توسط گروه‌ها یا تیم‌های مختلف در مسابقات رقابت می‌کنند. این فستیوال عموماً در دریاچه یا سواحل دبی برگزار می‌شود. مهمترین عنصر در فستیوال قایق رانی دبی قایق‌ها هستند. این قایق‌ها می‌توانند متعلق به تیم‌های مختلفی باشند، که هر کدام از تیم‌ها معمولاً با نام و لباس‌های خود مشخص می‌شوند. قایق‌ها توسط تعدادی قایقران، همراه با مربی که در پشت قایق قرار می‌گیرند، است. رقابت‌ها شامل مسابقات مختلف می‌شود، از جمله مسابقات تک قایقی، دوقایقی و پنج قایقی. در مسابقه تک قایقی، یک تیم تنها با یک قایق حضور دارد و در مسابقه دوقایقی، هر تیم دو قایق دارد. همچنین، در مسابقه پنج قایقی، یک تیم با پنج قایق شرکت می‌کند. تیمی که از هر سه نوع مسابقه بیشترین امتیاز را کسب کند، به عنوان برنده اعلام می‌شود. علاوه بر مسابقات، فستیوال قایق رانی دبی همچنین شامل برنامه‌های متنوعی است که خانواده‌ها و بازدیدکنندگان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. این برنامه‌ها می‌تواند شامل مسابقات کوچکی باشد که شرکت‌کنندگان می‌توانند امتیاز‌ها را جمع کنند و جایزه‌های کوچکی دریافت کنند. همچنین در چنین جشنواره‌های دبی نمایشگاه‌ها و غذا‌های محلی و بین‌المللی نیز دیده می‌شود.

فستیوال قایق رانی دبی

جشنواره شنا دبی

جشنواره شنا در دبی به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های ورزشی و تفریحی در دبی واقع در امارات متحده عربی برگزار می‌شود. جشنواره شنا دبی در حوضه‌های آبی در سراسر دبی انجام می‌شود، از جمله دریاچه جمیرا، شاطئ مرسا دبی، دبی مال. این جشنواره به طور عمده شامل مسابقات شنا می‌باشد و همچنین، جشنواره شنا دبی فعالیت‌های دیگری نیز دارد مثل نمایشگاه‌هایی در مورد تجهیزات شنا، کلاس‌های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان، و ارائه فرصت به شرکت‌کنندگان برای تجربه غواصی و شنا با ارائه یک فضای امن و دسترسی به تجهیزات مورد نیاز است. علاوه بر این‌ها، جشنواره شنا دبی فرصتی برای تعامل اجتماعی و فعالیت خانوادگی فراهم می‌کند و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا از جشنواره، تفریحات در آب و استراحت در منطقه لذت ببرند. جشنواره شنا دبی به عنوان یک رویداد تفریحی ورزشی رایگان برای جامعه دبی در نظر گرفته شده است و سالانه هزاران نفر از مردم جمع‌آوری می‌کند.

بزرگترین برج جهان در دبی - با کلیک بر روی لینک با بلندترین برج در دنیا آشنا شوید و به تماشای زیبایی های آن بنشینید.

جشنواره عید دبی

منظور از جشنواره عید دبی برگزاری جشن عید فطر در پایان ماه رمضان است که در شهر دبی جشن بسیار بزرگی برگزار خواهد شد. هر ساله با توجه به تاریخ ماه مبارک رمضان در اواخر این ماه برای برگزاری یکی از جشنواره‌های دبی آماده می‌شوند که گردشگران زیادی از سراسر جهان در این فستیوال شرکت می‌کنند. در این فستیوال آتش بازی بزرگ و سرو انواع غذا‌های خوشمزه و محلی انجام می‌گیرد که گردشگران می‌توانند یک تجربه متفاوت و شاد در دبی داشته باشند.

جشنواره عید دبی

جشنواره دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی به عنوان یک شهر کوچک با تمام فرهنگ‌های جهان است و نمادی از هر کشور را درون خود جای داده است. در این گردش و فستیوال آداب تعداد زیادی از کشور‌ها به نمایش در می‌آید و در روز‌های مختلف سال که مربوط به این کشور است جشنی در این دهکده برگزار خواهد شد. دهکده جهانی دبی می‌تواند یکی از بهترین مکان‌های تفریحی و گردشگری در دبی باشد.

جشنواره دهکده جهانی دبی

فستیوال تابستان دبی

فصل تابستان به دلیل گرما تعداد گردشگران کم‌تر است اما فستیوال‌هایی که در این فصل برگزار می‌شود توانسته است گردشگران بیشتری را در تابستان به این محل بکشاند. غرفه‌های مختلف با موضوعات کاملاً گسترده در این جشنواره به نمایش در می‌آید. هر گردشگر با حضور در این فستیوال می‌تواند ساعت‌ها با فرهنگ کشور‌های مختلف و صنایع دستی دبی آشنا شود.

تفریحات آبی دبی - مهیج ترین تفریحات آبی دبی را بشناسید.

فستیوال تابستان دبی

سخن آخر

با توجه به معرفی جذاب‌ترین فستیوال‌های دبی می‌توان گفت که در فصل‌های مختلف سال برگزار می‌شوند و برای شادی و تفریح گردشگران برگزار خواهند شد. با توجه به سلیقه خود در رشته‌های مختلف می‌توانید در زمان برگزاری آن فستیوال در دبی با بلیط لحظه آخر حضور داشته باشید. اگر در فستیوال‌های دبی شرکت داشته‌اید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر