معرفی شهر کازابلانکا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/29
بازدید: 67

هیچکس هنگام تماشای فیلم کازابلانکا نمی‌تواند تصور کنند چنین شهر زیبایی در قاره آفریقا قرار دارد زیرا این شهر اصلا شبیه به تصورات ما از آفریقا نیست. کازابلانکا دقیقا در کشور مراکش در قاره آفریقای جنوبی قرار دارد. به این شهر به دلیل زیبایی افسانه‌ای‌اش، لقب عروس شهرهای آفریقا را داده‌اند. در این مطلب قصد داریم درباره این شهر زیبا را معرفی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

شهر کازابلانکا

معرفی کازابلانکا؛ عروس شهرهای آفریقا

کازابلانکا بزرگ‌ترین شهر و مرکز اقتصادی مراکش است که در سواحل اقیانوس اطلس قرار دارد. این شهر به عنوان قلب تجاری و مالی کشور شناخته می‌شود و بنادر بزرگ آن نقش کلیدی در تجارت مراکش و آفریقا ایفا می‌کنند. کازابلانکا با تاریخچه‌ای غنی که از دوران استعمار پرتغال و فرانسه تأثیر پذیرفته، ترکیبی از فرهنگ‌های سنتی مراکشی و سبک زندگی مدرن را به نمایش می‌گذارد. این شهر نه تنها مهم‌ترین مقصد گردشگری در مراکش است بلکه می‌توان آن را در کنار مصر یکی از مهم‌ترین مقاصد کل قاره آفریقا نیز دانست.

  • زبان رسمی: آمازیغی و عربی
  • واحد پول: درهم مراکشی مراکش
  • اختلاف ساعت با تهران: ۳ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

پرطرفدارتارین تورهای آفریقایی در لحظه آخر

همه چیز درباره جغرافیای شهر کازابلانکا

کازابلانکا مراکش که آن را با نام دارالبیضا نیز می‌شناسند؛ در کنار اقیانوس اطلس قرار دارد و باید آن را یکی از بزرگ‌ترین بندر مصنوعی در جهان دانست. به همین دلیل از نظر اهمیت استراتژیک اهمیت، این شهر اهمیت زیادی در دنیا دارد. کازابلانکا حدود 220 کیلومتر از کل خاک مراکش را به خود اختصاص داده است. براساس سرشماری سال 2014 جمعیت شهر کازابلانکا بیش از 3 میلیون نفر است.

 جغرافیای شهر کازابلانکا

آب و هوا و بهترین زمان سفر به کازابلانکا

کازابلانکا آب و هوای معتدل و ملایمی دارد و این مساله را مدیون جریان خنک اقیانوس اطلس است. معمولا میانگین هوای شهر کازابلانکا ۱۳ درجه در ژانویه و ۲۳ درجه در آگوست است. در این شهر زیاد باران نمی‌بارد و میان بارش سالیانه باران در این شهر را باید 425 میلی‌متر دانست. این بارش‌ها معمولا بین اکتبر تا آوریل اتفاق می‌افتاد. با وجود آب و هوای ملایم این شهر همه فصل‌های سال را زمان مناسبی برای سفر به آن دانست.

جاهای دیدنی مراکش - جاذبه های مسحور کننده کشور مراکش !

جاذبه های گردشگری شهر کازابلانکا

کازابلانکا شهر پر از جاذبه است. سفرتان را به صورتی برنامه‌ریزی کنید که بتوانید حداقل یک هفته در این شهر بمانید و تمام جاهای دیدنی آن را بازدید کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین جاذبه های شهر کازابلانکا را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاذبه های گردشگری شهر کازابلانکا

مسجد حسن (Hassan II Mosque)

در شمال منطقه مدینا، دقیقا در خط ساحلی، می‌توانید یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین مساجد کازابلانکا را مشاهده کنید. این سازه فقط یک مسجد نیست بلکه باید آن را در لیست جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز قرار داد. مسجد حسن را در سال 1993 ساخته‌اند. مناره‌های این سازه 200 متر ارتفاع دارد. اگر این مسجد را به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم کنید، باید بدانید که فقط در قسمت داخلی آن 25 هزار نمازگزار می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند. از دیگر ویژگی‌های مسجد حسن کازابلانکا می‌توان به سنگ‌های مرمر با روکش‌های طلایی رنگ اشاره کرد که در زیر تابش خورشید مانند نگین می‌درخشند.

  • آدرس: بلوار سیدی محمد بن عبدالله (Boulevard Sidi Mohammed ben Abdullah)

پرچم مراکش : بررسی تاریخچه و بررسی مفهوم رنگ و نماد

منطقه مدینا (medina district)

مدینا یکی از مناطق قدیمی شهر کازابلانکاست که به خاطر کوچه‌های تودر تو و هزار پیچش جذابیت بسیاری پیدا کرده است. در کوچه‌های این منطقه می‌توانید فروشندگان و تاجرانی را مشاهده کنید که اجناس خود را به مردم و مغازه‌دارها می‌فروشند. اگر دوست دارید بیشتر با فرهنگ مردم مراکش آشنا شوید، حتما زمانی را برای بازدید از مدینا کنار بگذارید.

  • آدرس: Main entry from Place des Nations Unies

منطقه مدینا (medina district)

بازار مرکزی کازابلانکا (Central Market)

مگر می‌توان در سفر به کازابلانکا، از بازار مرکزی آن بازدید نکرد؟ این مکان را می‌توان قلب شهر دانست که محل خرید و فروش کالاهای محلی و بومی است. بنابراین زمانی که در بازار مرکزی قرار می‌گیرید انگار در دل فرهنگ کشور مراکش ایستاده‌اید. در این بازار می‌توانید کیف‌ها و کوله پشتی‌های مراکشی را خریداری کنید و به‌عنوان سوغات با خود به شهرتان ببرید.

  • آدرس: کوچه الله بن عبدالله (Rue Allal Ben Abdallah)

پارک اتحادیه عرب (Park De La Lique Arabe)

یکی دیگر از جاهای دیدنی کازابلانکا که در جنوب میدان محمد پنجم قرار دارد، پارک اتحادیه عرب است. این پارک تاریخی نسبتا طولانی دارد و در سال 1918 افتتاح شده است. درحال حاضر بزرگ‌ترین فضای باز کازابلانکا مربوط به همین پارک است و به همین دلیل بخش زیادی از شهروندان کازابلانکایی، آن را برای قدم زدن و تفریح انتخاب می‌کنند. کلیسای قلب مقدس که یکی دیگر از جاذبه‌های کازابلانکاست در کنار پارک اتحادیه عرب قرار دارد.

  • آدرس: جنوب میدان محمد پنجم (Avenue Hassan II)

پارک اتحادیه عرب (Park De La Lique Arabe)

سایر جاهای دیدنی کازابلانکا

برخی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کازابلانکا به شرح زیر است:

  • کلیسای قلب مقدس
  • منطقه ساحلی کورنیش
  • میدان محمد پنجم

حمل نقل عمومی در کازابلانکا

در کازابلانکا برای حمل و نقل عمومی وسایلی همچون تراموا، اتوبوس،‌ تاکسی وجود دارد. همچنین شما می‌توانید در ابتدای سفرتان یک خودرو برای رفت و آمد خود استفاده کنید. اگرچه این شهر نسبتا شلوغ و بزرگ است اما تقریبا بیشتر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به هم قرار دارند و به همین دلیل هم لازم نیست در طول روز چندین بار تاکسی یا اتوبوس سوار شوید.

حمل نقل عمومی در کازابلانکا

حمل و نقل برون شهری در کازابلانکا

برای رفت و آمدهای برون شهری از کازابلانکا به شهرهای دیگر مراکش می‌توانید از اتوبوس و هواپیما و قطار استفاده کنید. در ادامه هر کدام از این راه‌ها را توضیح خواهیم داد.

فرودگاه بین المللی محمد پنجم در کازابلانکا

فرودگاه بین‌المللی محمد پنجم به‌عنوان شلوغ‌ترین دروازه رفت و آمد در مراکش و چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد آفریقا در کازابلانکا قرار دارد. این فرودگاه در در ایالت «النواصر» این شهر قرار دارد و آن را در طول جنگ جهانی دوم در سال 1943 تاسیس کرده‌اند. از میان امکاناتی که در این فرودگاه وجود دارد می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، مغازه‌های دیوتی فری، یک داروخانه، مرکز درمانی، نمازخانه و زمین بازی کودکان قرار دارد.

  • آدرس: Casa-Oasis، Route de Nouasseur, Dar-el-Beida, Morocco
  • تلفن: 212522539040
  • وب‌سایت: www.casablanca-airport.com

فرودگاه بین المللی کازابلانکا

ایستگاه قطار کازابلانکا

یکی از راحت‌ترین‌ راه‌هایی که می‌توانید از این طریق خود را از شهرهای مختلف مراکش به کازابلانکا برسانید، قطار است. ایستگاه قطار کازابلانکا در مرکز این شهر قرار دارد و دسترسی به آن راحت است. معمولا قطارها از ساعت ۷:۰۵ صبح حرکت خود را آغاز می‌کنند.

اتوبوس‌های بین شهری در کازابلانکا

برای سفرهای بین‌ شهری خود از کازابلانکا به شهرهای دیگر مراکش و برعکس می‌توانید از اتوبوس‌های بین شهری نیز استفاده کنید. برای این نوع سفر می‌توانید از اتوبوس‌های بین‌شهری CTM و اتوبوس‌های خصوصی استفاده کنید. اگر به دنبال کاهش هزینه‌های سفر خود هستید، می‌توانید با اتوبوس سفر کنید.

اتوبوس‌های بین شهری در کازابلانکا

در سفر به شهر کازابلانکا کجا اقامت کنیم؟

در کازابلانکا به‌عنوان یک مقصد گردشگری در مراکش، هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی برای اقامت وجود دارد که برخی از مهم‌ترینشان به شرح زیر است:

  • هتل شرایتون کازابلانکا (Sheraton Casablanca Hotel)
  • هتل کنزی تاور (Kenzi Tower hotel)
  • هتل موونپیک کازابلانکا (Mövenpick Hotel Casablanca)
  • هتل سوفیتل کازابلانکا (Hotel Sofitel Casablanca Tour Blanche)
  • هتل حیات ریجنسی کازابلانکا (Hyatt Regency Casablanca)

مراکز خرید کازابلانکا

اگر اهل خرید کردن در سفر هستید، حتما باید زمانی را هم برای بازدید از مراکزی خرید این شهر جذاب بازدید کنید. در جدول زیر می‌توانید نام و آدرس مهم‌ترین مراکز خرید کازابلانکا را مشاهده کنید.

مرکز خرید مراکش (Morocco Mall)

Boulevard de Biarritz، Casablanca، Morocco

 مرکز خرید (Anfaplace Shopping Center) 

 Boulevard de la Corniche، Casablanca، Morocco 

مرکز خرید Anfaplace

در کنار اقیانوس اطلس

چرا باید به کازابلانکا سفر کرد؟

در این مطلب همه چیز را درباره شهر زیبای کازابلانکا در کشور مراکش بررسی کردیم. این شهر یکی از زیباترین مقاصد سفری است که روی نقشه آفریقا قرار دارد. این شهر جدا از اینکه جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و در کنار اقیانوس اطلس قرار گرفته است؛ به دلیل فیلم سینمایی کازابلانکا، شهری نوستالژیک برای اکثر افراد محسوب می‌شود و طبیعی است که گردشگران زیادی بخواهند از آن بازدید کنند.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  • ایمان دبیری ایمان دبیری 1403/07/29
    0 نفر پسندیدند
    جالب بود

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.9 از 5 | از 106 کاربر