کشور تونس

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/11
بازدید: 33

قدم زدن در سواحل مدیترانه، با آب و هوای ملایم، نسیم دریا که با عطر یاسمن ترکیب شده و غذاهای خوشمزه دریایی می‌تواند فوق‌العاده‌ترین ترکیب برای انتخاب یک مقصد باشد. گول این آرامش را نخورید، سفر به کشور تونس سرشار از چالش و ماجراجویی است. قرار است به یک سفر هیجان‌انگیز و در عین حال پر از آرامش برویم. با لحظه آخر همراه باشید.

کشور تونس

آشنایی با کشور تونس

تونس را باید یکی از کشورهای زیبای شمال آفریقا دانست که حدود 12.3 میلیون جمعیت دارد. جمعیت کشور تونس را باید نسبت به جمعیت ایران بسیار کم دانست. این کشور یک خط ساحلی طولانی دارد و در کنار آن دارای جاذبه‌های تاریخی زیادی نیست. خرابه‌هایی که از قدیم در این منطقه به جای مانده، ارزش تاریخی بالایی دارند. رزرو تور تونس در همه فصول بسیار جذاب است و چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. پرچم کشور تونس از یک مستطیل قرمز با دایره سفید در مرکز آن تشکیل شده است که یک ماه و ستاره قرمز میان حک کرده‌اند.

به کدام شهرهای آفریقا جنوبی سفر کنیم؟

دین کشور تونس

بیشتر مردم تونس مسلمان هستند اما سنت‌های اسلامی زیاد و متنوعی میان آنها رایج است. به جز مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و اقلیت‌های مذهبی هم در این کشور زندگی می‌کنند. برای مردم تونس مذهب مسئله بسیار مهمی است تا جایی که در طول ماه رمضان بسیاری از مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها در طول زمان روزه مردم، بسته هستند.

دین کشور تونس

زبان کشور تونس

زبان رسمی کشور تونس عربی است. این زبان در اکثر مناطق کشور به عنوان زبان مادری و روزمره استفاده می‌شود اما، به دلیل تاریخ غنی و تنوع قومی، تونس دارای گویش‌های عربی متنوعی است که از نظر تلفظ و واژگان با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از این گویش‌ها دارای ریشه‌های بربر و فرانسوی نیز هستند. در برخی مناطق تونس، زبان‌های بربری مانند زبان شلحة نیز صحبت می‌شود. همچنین، به دلیل مهاجرت و روابط تجاری، زبان‌های دیگری مانند انگلیسی و ایتالیایی نیز در برخی مناطق قابل شنیدن هستند.

معرفی مناطق شمال شرقی یا همان شاخ آفریقا و دلیل اهمیت آن + نقشه

کشور تونس کجاست؟

در پاسخ به این سوال که تونس کجاست باید گفت، این کشور دقیقا شمالی‌ترین نقطه قاره آفریقا قرار دارد و دارای مرز مشترک با لیبی است. شما می‌توانید در ادامه نقشه کشور تونس در نقشه مشاهده کنید.

شهر تونس؛ پایتخت سرزمین مغرب

پایتخت کشور تونس، شهری به همین نام است که باید آن را پلی میان گذشته و حال دانست. در این شهر می‌توانید هنرهای خیابانی، معماری کلاسیک در کنار سازه‌های مدرن، سواحل زیبا، مسجد جامع سیدی محرز و معماری فوق‌العاده‌اش، خانه‌هایی با رنگ‌های شاد و زنده و موزه بزرگ باردو را مشاهده کنید. اما زیباترین قسمت این شهر از نظر بسیاری از گردشگران محلی قدیمی آن است که بازارها و بسیاری از جاذبه‌های تونس در این محله قرار دارد و هنوز حس و حال قدیم را به گردشگران القا می‌کند. از دیگر شهرهای مهم کشور تونس می‌توان به سوسه، المنستیر، جزیره جربه، طبرقه و... اشاره کرد.

آب و هوای کشور تونس چگونه است؟

جمهوری تونس یک کشور گرمسیری و خشک است و بیان‌ها و شنزارهای زیادی دارد. اما قرارگیری ساحل دریای مدیترانه در تونس هم تاثیر زیادی روی آب و هوای این کشور دارد و باعث شده تونس یکی از خوش آب و هواترین کشورهای آفریقایی باشد.

آب و هوای کشور تونس

بهترین زمان سفر به تونس

در همه فصول سال می‌توان به تونس سفر کرد اما به اعتقاد بسیاری از افراد، بهترین زمان برای سفر به این کشور فصل تابستان است زیرا در این فصل برای انجام تفریحات ساحلی دچار مشکل نخواهید شد. اما در صورتی که هدفتان از سفر به تونس بازدید از صحراست، شاید بهتر باشد در فصل زمستان راهی این کشور شوید تا از شدت گرمای هوا کاسته شده باشد.

دیدنی های کشور تونس

کشور تونس جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که بازدید از هر کدام آنها می‌تواند لذت سفرتان را دو چندان کند. در ادامه برخی از این جاذبه‌ها را به شما معرفی کنیم.

آمفی تئاتر ال جم

آمفی‌تئاتر ال جم یکی از باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین آمفی‌تئاترهای رومی در جهان است که در شهر الجم در تونس قرار دارد. این آفی تئاتر با ظرفیت بیش از 30 هزار نفر تماشاگر، بزرگ‌ترین سازه از نوع خود در آفریقا است. طراحی این آمفی‌تئاتر با الهام از کولوسئوم رم صورت گرفته و دارای قوس‌ها، طاق‌ها و تونل‌های پیچیده‌ای است که نشان از مهارت بالای مهندسان رومی دارد. آمفی‌تئاتر ال جم در سال 1979 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

آمفی تئاتر ال جم

سیدی بو سعید

سیدی بو سعید (Sidi Bou Said) یک شهرک ساحلی زیبا و تاریخی در شمال تونس است که به‌خاطر معماری منحصر به فرد خود با رنگ‌های آبی و سفید شهرت دارد. این شهرک بر روی تپه‌ای مشرف به دریای مدیترانه قرار گرفته و چشم‌اندازی خیره‌کننده از خلیج تونس و شهر کارتاژ ارائه می‌دهد. این جاذبه به دلیل معماری آبی و سفید، جذابیت هنری، جو آرام و سنتی و چشم‌انداز زیبایش بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

رباط منستیر

رباط منستیر یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بناهای تاریخی تونس است که در شهر ساحلی مناستیر قرار دارد. این بنا که در قرن هشتم میلادی ساخته شده، یکی از قدیمی‌ترین و سالم‌ترین رباط‌های شمال آفریقا به شمار می‌رود. رباط منستیر در ابتدا به عنوان یک دژ نظامی برای محافظت از سواحل تونس در برابر حملات ساخته شد. اما بعدها، به مکانی برای عبادت و آموزش نیز تبدیل گشت و نقش مهمی در گسترش اسلام در شمال آفریقا ایفا کرد. این جاذبه نمونه‌ای بی‌نظیر از معماری اسلامی است. دیوارهای ضخیم، برج‌های بلند و آراستگی‌های دفاعی به این بنا ظاهری استوار بخشیده است. در داخل رباط، حیاط مرکزی، اتاق‌های نماز، سلول‌های راهبان و یک مسجد قرار دارد.

رباط منستیر

جزیره جربا

جربا بزرگ‌ترین جزیره تونس و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در شمال آفریقا است. این جزیره با سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای، فرهنگ غنی و جاذبه‌های تاریخی، مکانی ایده‌آل برای تعطیلات به حساب می‌آید. این جزیره برای شنا، آفتاب‌گیری و ورزش‌های آبی بسیار مناسب است. جزیره جربا فرهنگ و سنت‌های منحصر به فردی دارد که در معماری، غذا، موسیقی و آداب و رسوم مردم محلی منعکس شده است. این جزیره بازارهای محلی مناسبی برای خرید سوغاتی‌های سنتی مانند صنایع‌دستی، فرش‌ها و لباس‌های محلی دارد.

کوت ال جرید

شط الجريد (Chott el Djerid) بزرگ‌ترین دریاچه نمک در تونس و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های نمک در جهان است. این دریاچه در جنوب تونس واقع شده و مساحتی حدود ۷۰۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. با وجود شرایط سخت، شط الجريد زیستگاه برخی از گونه‌های حیوانات مانند آهو، گربه وحشی و پرندگان مهاجر است. شط الجريد با منظره‌های وسیع و بکر خود، فرصتی برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت فراهم می‌کند.

کوت ال جرید

گالری عکس کشور تونس

شما می‌توانید عکس کشور تونس را در آلبوم زیر مشاهده کنید.

کشور تونس
تفریحات کشور تونس
آمفی تئاتر تونس
مناطق تاریخی تونس
طبیعت کشور تونس

چرا باید به کشور تونس سفر کرد؟

در این مطلب همه چیز را درباره کشور تونس بررسی کردیم و درباره جاذبه‌ها، مذهب، زبان و... این کشور صحبت نمودیم. تونس یکی از زیباترین کشورهای آفریقاست که به دلیل پیشینه طول و درازش جاذبه‌های تاریخی فراوانی را در خود جای داده و به خاطر طبیعت منحصر به فردش از نظر جاذبه‌های طبیعی نیز غنی است. همچنین فرهنگ جالب این کشور باعث شده تا سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از آن راهی شمال آفریقا شوند. تمام این شاخصه‌ها را می‌توانید دلایلی برای انتخاب کشور تونس به‌عنوان مقصد سفر دانست.

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر